Markiii Skrevet 21. juli Skrevet 21. juli knopflerbruce skrev (16 minutter siden): Og i saken til TS får vi informasjon om at en toppleder har dårlig moral (for å si det pent). Hvilket er nyttig informasjon når det gjelder personer i samfunnet med konkret makt. Det er kanskje mer relevant i USA. Det har en viss nyhetsverdi, antar jeg. Men status på politiet og politiets ressurser er mye mer direkte relevant for oss i Norge. Husk at kritikk og granskning av makthaverne er en viktig del av pressens jobb. Ved å se på hvordan politikerne forvalter ressursene våre så kan vi vite bedre hvem som representerer våre interesser. 1
Vokteren Skrevet fredag kl 08:03 Forfatter Skrevet fredag kl 08:03 Vokteren skrev (På 20.7.2025 den 8.47): Nå er vedkommende presset til å si opp jobben sin pga noen uskyldige bilder: https://www.vg.no/rampelys/i/VzA0oJ/tatt-paa-fersken-av-coldplay-sier-opp-jobben Dobbeltmoralen lever godt hos moralistene….. Det var vel bare et tidsspørsmål før både «hora og horekunden» måtte si opp jobbene sine. https://www.vg.no/nyheter/i/pPqnAV/kisscam-skandalen-paa-coldplay-konsert-begge-har-sagt-opp Hykleriet har gode vekstvilkår hos moralistene….
knopflerbruce Skrevet fredag kl 11:20 Skrevet fredag kl 11:20 Ingen "måtte" noe som helst, de valgte det selv. At de blir flaue må de nesten stå til ansvar for overfor seg selv. 3
Sjørøver Skrevet fredag kl 11:34 Skrevet fredag kl 11:34 knopflerbruce skrev (På 21.7.2025 den 21.24): Og i saken til TS får vi informasjon om at en toppleder har dårlig moral (for å si det pent). Hvilket er nyttig informasjon når det gjelder personer i samfunnet med konkret makt. La oss anta at det stemmer. Hvorfor fikk trine skei grande så lite tyn for sine aktiviteter utenom arbeidstid?
knopflerbruce Skrevet fredag kl 11:58 Skrevet fredag kl 11:58 Sjørøver skrev (23 minutter siden): La oss anta at det stemmer. Hvorfor fikk trine skei grande så lite tyn for sine aktiviteter utenom arbeidstid? Hun fikk da vesentlig mer tyn enn noen av disse to. 2
Hedonism Skrevet fredag kl 12:07 Skrevet fredag kl 12:07 Man skal følge en code of conduct, altså etiske retningslinjer, som ansatt i et selskap. Disse pleier å være tydelige om hvordan man skal oppføre seg, hva som er lov og ikke lov og ikke minst når man skal varsle om forhold som kan påvirke arbeidsforholdet sitt. Nå antar jeg at de to det er snakk om hadde en romanse uten å ha gjort mer enn å skumme igjen noen nyhetssaker om forholdet, og om denne romansen ikke er kjent for arbeidsgiver så er det ikke snakk om moralisme som gjør at de ansatte må slutte men brudd på code of conduct. Selv i Norge med våre mer strikte regler i arbeidslivet enn USA ville dette kunne fått konsekvenser for de involverte. At folk tror det er snakk om moralisme, kobler saken til religion osv er bare sidespor som ikke har noe å gjøre med kjernen av saken.
Maabren Skrevet fredag kl 12:46 Skrevet fredag kl 12:46 Normal folkeskikk tilseie at eg holder meg unna alt av unødvendig støy fra media som tabloid og politisk forskrudde oppgulp. Synd at det knapt eksisterer objektive nyheter utan slagside eller agenda... 1
Vokteren Skrevet i går, 08:33 Forfatter Skrevet i går, 08:33 (endret) knopflerbruce skrev (21 timer siden): Ingen "måtte" noe som helst, de valgte det selv. At de blir flaue må de nesten stå til ansvar for overfor seg selv. En vakker og vanlig måte å fremstille en avskjed på. En metode som ser mye penere ut på en cv og som hindrer at det oppstår en evig og alvorlig konflikt med mye skittentøyvask. Brukes ofte sammen med feite sluttpakker. Endret i går, 08:33 av Vokteren
Vokteren Skrevet 4 timer siden Forfatter Skrevet 4 timer siden Vokteren skrev (På 13.7.2025 den 8.11): Den dagen det skjer virkelige hendelser som krever engasjement og innsikt, blir det derved ekstra vanskelig å vekke «zombiene» som er skapt gjennom langvarig bombardement av innholdsløse negativiteter. Krigen på Gaza er vel det grelleste eksempelet på at mediene skyter seg selv i foten med overdrivelsene sine. Krigstypene har vært brukt fra dag 1, selv om forholdene har utviklet seg fra vondt til verre. https://www.vg.no/nyheter/i/XjVWmr/espen-barth-eide-om-tostatsloesning-helt-urimelig-at-israel-skal-ha-vetorett De langvarige sensasjonsoverskriftene har fått folk flest til å lukke øyne og ører og gi f***. Vi orker rett og slett ikke å forholde oss til de konstante 110%-sensasjonene hele tiden.
Red Frostraven Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Maabren skrev (På 25.7.2025 den 2:46 PM): Normal folkeskikk tilseie at eg holder meg unna alt av unødvendig støy fra media som tabloid og politisk forskrudde oppgulp. Synd at det knapt eksisterer objektive nyheter utan slagside eller agenda... Hvorfor tror og mener du at NRK ikke er objektive, for eksempel..? 2
SpecialForce Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Vokteren skrev (På 13.7.2025 den 8.11): Dagbladet, Se&Hør m.fl. er åpenbart desperate for å overleve og bruker krigstyper for å få solgt noe som helst. Andre medier følger rett etter. »sjokk, vantro, sensasjon, aldri skjedd før, katastrofe, blod, gørr osv» brukes som overskrifter for å få likes og reklameinntekter, selv om innholdet i saken omhandler ordinære og velkjente problemstillinger. https://www.dagbladet.no/nyheter/brent-levende/83340035 Når medier roper «ulv ulv» om trivialiteter, oppstår flere uønskede konsekvenser. Folk flest blir immune, likegyldige, mistenksomme eller kyniske. Mange får helseangst eller framtidsfrykt med tilhørende handlingslammelse og psykisk uhelse. Omsorg og solidaritet fordamper. Den dagen det skjer virkelige hendelser som krever engasjement og innsikt, blir det derved ekstra vanskelig å vekke «zombiene» som er skapt gjennom langvarig bombardement av innholdsløse negativiteter. Jeg synes du løfter frem en veldig interessant og viktig sak. Så tenker jeg i mitt stille sinn, når man skal generere annonseinntekter med sensasjoner og overskrifter som beveger seg fra folkeopplysning, er vi da inne på et spor hvor mediene skaper uro og usikkerhet rundt nasjonale og globale interesser og utfordringer og mer over på et taktskifte som ligner på desinformasjon?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå