Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
11 minutes ago, Boing_80 said:

Noe du prøver å si? I så fall utdyp gjerne fordi jeg gjettet ikke gåten.

Du er i mot kristenkonservativt tankegods. 

Eller har jeg feil?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Kjetil Lura skrev (2 minutter siden):

Du er i mot kristenkonservativt tankegods. 

Eller har jeg feil?

Høres ut som sunn fornuft isåfall.

• Liker 5
Skrevet
19 hours ago, Mr.M said:

bare for å illustrere at det ikke er enkelt å skjule en atombombe-test

Israel og Sør-Afrika (1979)

https://en.wikipedia.org/wiki/Vela_incident

Har de testet det?

Var det mulig for Israel å ha testet atomvåpen i hemmelighet rundt 1970-tallet?

Israel, i hvert fall offisielt, har aldri testet en atombombe. Var det mulig de faktisk gjorde det i hemmelighet? Det var Vela-hendelsen i 1979, som har blitt tilskrevet Israel og Sør-Afrika som testet en bombe; hva er konsensus i dag om hva som faktisk skjedde under Vela-hendelsen?

Skrevet
Kjetil Lura skrev (9 minutter siden):

Vil heller ha det, en de andre som er i norge nå?

Hvem andre? De 98% som ikke stemmer på kristenfundamentalister?

• Liker 5
Skrevet
41 minutes ago, Folkflesk said:

Hvem andre? De 98% som ikke stemmer på kristenfundamentalister?

Hæ? De 98% som ikke stemmer på kristenfundamentalister?

Okay, nok nå?

Skrevet
Kjetil Lura skrev (38 minutter siden):

Hæ? De 98% som ikke stemmer på kristenfundamentalister?

Okay, nok nå?

Ok, Finn Jarle.

• Liker 2
Skrevet

Et av målene til de planlagte angrepene fra Trump er å ødelegge sentrifugene som brukes for å anrike uran, men dette anrikingsanlegget ble jo allerede startet for 20 år siden, så da virker det litt merkelig at Iran ikke allerede har nok anriket uran til å lage bomber av.

Skrevet (endret)
Vokteren skrev (1 time siden):

Det finnes heldigvis noen jøder som har beholdt fornuften og ikke har havnet i blodtåka når det gjelder folkemord og overgrep:

https://www.vg.no/nyheter/i/KMx6Ky/joeder-mot-israel-krigen-er-i-strid-med-gud

Jøje meg. Når man mener at den grupperingen har beholdt fornuften da har man lest annet enn overskriften. Vi kan være enige om at i akkurat denne saken så er det lett å være enig med synspunktet deres, men de er jo et lysende eksempel på at innimellom så er det slik at minus og minus faktisk blir pluss!

Endret av RookieNO
Skrevet
Vokteren skrev (1 time siden):

Det finnes heldigvis noen jøder som har beholdt fornuften og ikke har havnet i blodtåka når det gjelder folkemord og overgrep:

https://www.vg.no/nyheter/i/KMx6Ky/joeder-mot-israel-krigen-er-i-strid-med-gud

«Måten NKI demonstrerer på anses som så kontroversiell at organisasjonen Anti-Defamation League, som kjemper mot jødehat mener at NKI fremmer antisemittisme.»

Dårlig journalistikk. ADL er jo selv en kontroversiell organisasjon som er ekstremt sionistiske. De har opp gjennom årene kommet med noen drøye påstander om palestinere og de rettferdiggjør kolonialisme på Vestbredden. De mener også at antisionisme=antisemittisme. 

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet

«Fredsmegleren» Trump følger Israel i tykt og tynt og har bombet 3 atomanlegg i Iran.

https://www.tv2.no/nyheter/utenriks/en-spektakulaer-suksess/17849566/

Han kaller det en spektakulær suksess, men det avhenger vel av hvordan Iran svarer  ?

Eksperter er enige om at dette kan være veien til katastrofe for regionen.
Hvis Iran har en atombombe på lager, er det ikke usannsynlig at Tel Aviv eller amerikanske styrker får unngjelde.

Bare minner om at Pakistan har foreslått Trump som kandidat til årets fredspris……

• Liker 1
Skrevet
Vokteren skrev (5 timer siden):

Bare minner om at Pakistan har foreslått Trump som kandidat til årets fredspris……

Nå var det vel amerikansk diplomati som fikk India og Pakistan til å inngå våpenhvile etter den korte 'grensekrigen' nylig. 

Jeg tror ikke noen av partene egentlig ønsket å eskalere konflikten så akkurat den meglingen var nok av den enkle sorten. Like fullt, våpenhvile er bedre enn eskalering mot full krig mellom to atommakter, mye bedre. Jeg tror nok både pakistanske og indiske myndigheter gjerne gir fredsprisen til Trump.

Skrevet
Kahuna skrev (På 22.6.2025 den 12.09):

Nå var det vel amerikansk diplomati som fikk India og Pakistan til å inngå våpenhvile etter den korte 'grensekrigen' nylig. 

Jeg tror ikke noen av partene egentlig ønsket å eskalere konflikten så akkurat den meglingen var nok av den enkle sorten. Like fullt, våpenhvile er bedre enn eskalering mot full krig mellom to atommakter, mye bedre. Jeg tror nok både pakistanske og indiske myndigheter gjerne gir fredsprisen til Trump.

Hvor lenge varte våpenhvilen mellom Iran og Israel ?
Trumps «evige tid» ble selvfølgelig en svært kort affære….

https://www.vg.no/nyheter/i/dRAd3q/israel-har-registrert-nye-innkomne-angrep

• Liker 1
Skrevet
Vokteren skrev (13 minutter siden):

Hvor lenge varte våpenhvilen mellom Iran og Israel ?

I forhold til at Pakistan har foreslått Trump til fredsprisen er det temmelig irrelevant.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...