Gå til innhold

Test: Nintendo Switch 2

Anbefalte innlegg

• Uderzo endret tittelen til Test: Nintendo Switch 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Liker det minimalistiske grensesnittet, jeg 😅

Men kult, takk for introduksjonen! Gleder meg til å se hva fremtiden bringer for Switch 2, men jeg blir nok å vente på et må-ha-spill.

Jeg kjøpte originale Switch utelukkende for å spille Breath of the Wild.

Tenk om Nintendo hadde hatt såpass med is i magen at de hadde utsatt Tears of the Kingdom og gjort det til en lanseringstittel på Switch 2...

Skrevet (endret)
Joelsp3anuts skrev (2 timer siden):

Tenk om Nintendo hadde hatt såpass med is i magen at de hadde utsatt Tears of the Kingdom og gjort det til en lanseringstittel på Switch 2...

Hvem hadde hatt noe å vinne på det? Blir jo det same som at spillerene hadde hatt is i magen og ventet med å kjøpe spillet til Switch 2-utgaven kom ut.

Selv med litt hakking så er jeg meget fornøyd med opplevelsen av å spille over 100 timer med Tears of Kingdom på en Switch Lite.

Endret av PosteMonopolet
Skrevet
Fleskelars skrev:
Hver dag på gamer.no , må man skrolle kilometer med nintendo - artikler . Hva med å lage egen gamer.no bare for dette tullet. Håper det roer seg etterhvert.
Det er jo ganske naturlig så stor hype og salg som det er. Står mye annet godis her også som du kan lese.
  • Liker 2
Skrevet

Ironisk nok så kommer vi aldri i verden til å se en prisnedgang her. Nintendo går omtrent aldri ned i pris. Kun 3DS og WiiU som floppet fullstendig hvor de valgte å jekke ned prisene litt. Og da var det Iwata som var sjefen, han var langt mer sympatisk enn de som styrer "Nintendo-skipet" i dag.

Switch 2 har tilsynelatende allerede solgt langt bedre enn WiiU og 3DS gjorde, så her vil vi neppe se noen prisjustering ned, om noe så får vi vel se en prisjustering opp på lik linje som Sony og Microsoft har gjort flere ganger de siste årene.

Nintendo selger jo fortsatt både Switch 1 hardware og spill til fullpris. Breath of the Wild koster jo fortsatt det samme i dag som det gjorde i 2017, så de som velger å vente til prisdropp tror jeg blir skuffet.

• Liker 2
Skrevet (endret)
phraze skrev (40 minutter siden):

Ironisk nok så kommer vi aldri i verden til å se en prisnedgang her. Nintendo går omtrent aldri ned i pris.

Man bør helt klart utsette kjøpet i protest mot Nintendos forbrukerfiendtlighet. Ellers kan man spare litt penger på Switch 2 hvis man kjøper den på utlandstur (utenfor Norden).

Endret av PosteMonopolet
  • Liker 1
Skrevet
Donkey Kong skrev:
phraze skrev (38 minutter siden):

Kun 3DS og WiiU som floppet fullstendig hvor de valgte å jekke ned prisene litt.

Skjermbilde 2025-06-05 104302.png

Skjermbilde 2025-06-05 104316.png

Skjermbilde 2025-06-05 104329.png

Har du tilsvarende oversikt for Switch (1)?
  • Liker 1
Skrevet

Står over denne. Fortsatt fornøyd med switch 1. 
Var synd de ikke implementerte noe bedre hdr.

+ er jo at det er partychat og kamera.Magnetiske joy con også. 

Men er nok noe hakket opp grafisk uansett. 

Blir spennende høre og se hva de som tester denne synes om både hardware og spill😉

• Liker 1
Skrevet (endret)
phraze skrev (36 minutter siden):

Har du tilsvarende oversikt for Switch (1)?

Nei. Jeg tror Switch er den eneste konsollen der Nintendo aldri satte ned prisen. 

Priskutt skjer når salget er dalende. Man vil stimulere til mer salg. Med tanke på at Switch-salget holdt seg stødig var det aldri noen grunn for Nintendo å senke prisen.

Poenget mitt var at Nintendo bestandig har senket prisen når konsollen ikke selger så godt som forventet. Det ser du på priskuttet til N64 og Gamecube noen måneder etter lansering (som ikke solgte i nærheten av forventningene) og selvfølgelig Wii U. I tillegg kom det priskutt på Wii straks salget dalte (konsollens gullalder var 2006-2008).

Endret av Donkey Kong
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet

Slutter ikke å overaske meg, hvor tullete folk er blitt i dagens samfunn. Skal ha, bare må ha det uansett hva det koster.

• Liker 1
Skrevet
Bakedtowel skrev (16 minutter siden):

Haha nja det er godt stykke fra sannheten. Skal man noen gang gjøre litt motstand mot disse sinnsyke prisene så må det skje nå. En dårlig lansering for switch 2 hadde kaaaaanskje fått Nintendo litt i tenkeboksen. Jeg syntes ikke det er mulig å rettferdiggjøre en switch til 7000 . Ikke noen must have spill. Lav ytelse sammenlignet med ps5 i samme prisklasse. Jeg har hatt alle konsoller som har kommet ut siden ps1. Dette er den første jeg ikke har noe slags fomo for. Ser bare ikke poenget. Litt mer hyklersk når det kommer til pc gaming. Hadde bestemt meg for å ikke støtte nvidia sine spinnville priser også. Men fomo ble for stor så oppgraderte fra 4090 til 5090. Unnskyldte det litt ovenfor meg selv med at jeg får brukt den til jobb. Er i hovedsak fotograf men hender jeg tar noen klippe jobber også . Når det er sagt så har ikke brukt det til jobb enda🙃 Angrer dog ikke. Switch 2 ? Neitakk

Tja, prisen på Switch 2 er jo ikke sinnsyk. Den gir litt bedre specs enn Steam Deck på noen punkter til en litt høyere pris. Problemet er at Bergsala gjør konsollen dyrere i Skandinavia.

Du får heller kose deg masse med 5090. Jeg merker at etter mange års tjeneste må jeg nok skifte ut med trofaste 1080, men 5090 blir i overkant dyr for meg.

Skrevet
Bakedtowel skrev (32 minutter siden):

Haha nja det er godt stykke fra sannheten. Skal man noen gang gjøre litt motstand mot disse sinnsyke prisene så må det skje nå. En dårlig lansering for switch 2 hadde kaaaaanskje fått Nintendo litt i tenkeboksen. Jeg syntes ikke det er mulig å rettferdiggjøre en switch til 7000 . Ikke noen must have spill. Lav ytelse sammenlignet med ps5 i samme prisklasse. Jeg har hatt alle konsoller som har kommet ut siden ps1. Dette er den første jeg ikke har noe slags fomo for. Ser bare ikke poenget. Litt mer hyklersk når det kommer til pc gaming. Hadde bestemt meg for å ikke støtte nvidia sine spinnville priser også. Men fomo ble for stor så oppgraderte fra 4090 til 5090. Unnskyldte det litt ovenfor meg selv med at jeg får brukt den til jobb. Er i hovedsak fotograf men hender jeg tar noen klippe jobber også . Når det er sagt så har ikke brukt det til jobb enda🙃 Angrer dog ikke. Switch 2 ? Neitakk

Switch 2 er for dyrt, men RTX 5090 som har en startspris på 30 000 er greit. 

Dagens 😝

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
7 hours ago, Fleskelars said:

Hver dag på gamer.no , må man skrolle kilometer med nintendo - artikler . Hva med å lage egen gamer.no bare for dette tullet. Håper det roer seg etterhvert.

Er jo gaming nyheter på gamer.no da? Kanskje surfe vg.no hvis du er ute etter krig og elendighet i stedet? ;)

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...