Vokteren Skrevet onsdag kl 11:35 Forfatter Skrevet onsdag kl 11:35 BadCat skrev (10 minutter siden): Søppel er mer et estetisk problem enn at det er farlig. For oss som ikke er så glad i naturen i utgangspunktet har det ikke noe særlig å si. Så du synes det er ok å vasse i søppel hjemme i stua ? 2
Atib Azzad Skrevet onsdag kl 11:38 Skrevet onsdag kl 11:38 12 minutes ago, BadCat said: Søppel er mer et estetisk problem enn at det er farlig. For oss som ikke er så glad i naturen i utgangspunktet har det ikke noe særlig å si. Stopp pressen! En selvopptatt idiot kan erklære at det fks. er helt harmløst hvordan mikro- og nanoplast inngår i hele kretsløpet, at man finner mikroplast i blod, morkake, og morsmelk har ingen konsekvenser for noenting, at dyrelivet skades av søppel både eksternt og internt har selvsagt ikke noe å si, dyr kan man se på tv-spill.. 1
Femtekolonne Skrevet onsdag kl 12:04 Skrevet onsdag kl 12:04 On 6/28/2025 at 10:05 PM, Japemperor said: Jeg er veldig lei av AP og Høyre sin innvandringspolitikk, og frykter vi går i retning Sverige så jeg blir å stemme FRP. Er fullstendig uaktuelt for meg å stemme EU vennlige partier(AP, H, V, MDG) og vil heller ikke stemme på sosialister i SV eller Rødt som vil ha mer ikke vestlig innvandring og ønsker en sinnsyk utenrikspolitikk. Som Rødt medlem, men motstander av flyktningpolitikken deres, lurer jeg litt på SP. Hva er de værste sidene ved SP?
BadCat Skrevet onsdag kl 12:05 Skrevet onsdag kl 12:05 Det er mer kritikkverdig med miljøgiftene som går rett i fjorden med politikeres viten og vilje. Quote Industrial compounds are chemicals that are produced or used in various industrial processes. They encompass a wide range of substances, both naturally occurring and synthetically produced, that are essential for manufacturing, construction, and other industrial activities. These compounds can be categorized into inorganic, organic, specialty, and bulk chemicals, each serving distinct purposes in diverse industries. I følge boka har 98% av mennesker målbare mengder av PFAS i kroppen. Men som en klok mann sa, vis meg en av de 2% som ikke har det.
freedomseeker Skrevet onsdag kl 12:10 Skrevet onsdag kl 12:10 agvg skrev (På 28.7.2025 den 10.22): Vel, pga oljepengene blir kostnadsnivået i Norge svært høyt, mye av det næringslivet som normale land har forsvinner, og med det så forsvinner store mengder arbeidsplasser, i og med at kostnadene med og ha folk ansatt er svært høye vil man kun ansett de mest produktive og friske menneskene, vi har en inflasjon i utdannelse så man kan sette helt absurde krav ved ansettelser til selv enklere jobber. Så mange blir plassert på trygd rett og slett for de det ikke er plass til dem i arbeidslivet. Med en høy innvandring så holder man kostnadnivået nede i Norge, det er derfor lønningsnivået nå er høyere i Danmark, og ekstremt mye høyere på Island.
Vokteren Skrevet onsdag kl 12:15 Forfatter Skrevet onsdag kl 12:15 freedomseeker skrev (1 minutt siden): Med en høy innvandring så holder man kostnadnivået nede i Norge, det er derfor lønningsnivået nå er høyere i Danmark, og ekstremt mye høyere på Island. Og det er årsaken til at næringslivet heier på EU og de innvandringsvennlige. At vanlige mennesker må betale regningen i form av rekordhøye offentlige utgifter og redusert livskvalitet er ikke så viktig…
Mr.M Skrevet onsdag kl 13:24 Skrevet onsdag kl 13:24 Femtekolonne skrev (1 time siden): lurer jeg litt på SP. Hva er de værste sidene ved SP? hvis du ikke eier mer en jorda du har i blomsterpotta, er det neppe partiet du hører til.
BadCat Skrevet onsdag kl 13:25 Skrevet onsdag kl 13:25 (endret) 2 hours ago, Vokteren said: Så du synes det er ok å vasse i søppel hjemme i stua ? Nei, til kontrast fra alle andre steder. Mennesker er skitne og ufyselige av natur. Endret onsdag kl 13:39 av BadCat
BadCat Skrevet onsdag kl 13:32 Skrevet onsdag kl 13:32 (endret) Jeg påtraff FRP her om dagen. Som kjent har ikke katter lommer og har lite nytte av å være formues. Endret onsdag kl 13:38 av BadCat
leticia Skrevet onsdag kl 13:35 Skrevet onsdag kl 13:35 Femtekolonne skrev (1 time siden): Som Rødt medlem, men motstander av flyktningpolitikken deres, lurer jeg litt på SP. Hva er de værste sidene ved SP? Deres standpunkt om EU, dyrevelferd/ rovdyrpolitikk 2 1
BadCat Skrevet onsdag kl 13:47 Skrevet onsdag kl 13:47 2 hours ago, Atib Azzad said: dyr kan man se på tv-spill.. Det er tryggere å påtreffe ugler i spill enn på ekte. 1
Vokteren Skrevet i går, 06:25 Forfatter Skrevet i går, 06:25 leticia skrev (16 timer siden): Deres standpunkt om EU, dyrevelferd/ rovdyrpolitikk SPs EU-standpunkt har bred støtte i Norge. Det viser både målinger og folkeavstemminger. Dyrevelferden (og matsikkerheten) i Norge ligger milevis foran de fleste land og menneskeheten ville vært på et helt annet sted hvis vi ikke hadde nyttiggjort oss av animalsk protein. Rovdyrpolitikken er resultatet av et balansert kompromiss. Vi har nok utmark i Norge til at vi har plass til noen rovdyr som kan sørge for naturlig evolusjon og balanse. Slipp gjerne ulv og bjørn inn i nordmarka hvor det ferdes mye folk med barn og hund. Da tenker jeg pipa får en annen lyd…. 1
leticia Skrevet i går, 06:32 Skrevet i går, 06:32 (endret) Vokteren skrev (23 minutter siden): SPs EU-standpunkt har bred støtte i Norge. Det viser både målinger og folkeavstemminger. Dyrevelferden (og matsikkerheten) i Norge ligger milevis foran de fleste land og menneskeheten ville vært på et helt annet sted hvis vi ikke hadde nyttiggjort oss av animalsk protein. Rovdyrpolitikken er resultatet av et balansert kompromiss. Vi har nok utmark i Norge til at vi har plass til noen rovdyr som kan sørge for naturlig evolusjon og balanse. Slipp gjerne ulv og bjørn inn i nordmarka hvor det ferdes mye folk med barn og hund. Da tenker jeg pipa får en annen lyd…. Det ble stilt et spørsmål om hva som er de verste sidene ved SP. Da svarer jeg hva jeg syns er de verste sidene ved dem. Om @Femtekolonne som stiller spørsmålet er uenig med meg, så gir det heller et mulig grunnlag for å stemme på SP... https://www.smp.no/meninger/leder/i/66vPo3/senterpartiet-maa-ta-dyrevelferden-paa-alvor "Senterpartiet vil ikke være med på strakstiltak for å bedre dyrevelferden. ...--- Det har fått Kristin Sørheim til å reagere. Hun sier rett ut at Senterpartiet aldri har vært gode på dyrevelferd. Det er en knusende dom fra en sentral Sp-politiker som selv er veterinær." Endret i går, 06:52 av leticia link / utdrag fra link 1
Vokteren Skrevet i går, 06:50 Forfatter Skrevet i går, 06:50 Mr.M skrev (17 timer siden): hvis du ikke eier mer en jorda du har i blomsterpotta, er det neppe partiet du hører til. En kunnskapsløs holdning til norsk demografi, suverenitet, naturressurser, verdiskaping og bærekraft…..
Vokteren Skrevet i går, 07:15 Forfatter Skrevet i går, 07:15 En desperat Erna på sørlandsturne: https://www.vg.no/nyheter/i/B0p6o0/erna-solberg-sammenligner-jonas-gahr-stoere-med-kaptein-sabeltann Bevisst av pressen å presentere lite flatterende bilder eller finnes de ikke ?
leticia Skrevet i går, 07:20 Skrevet i går, 07:20 Vokteren skrev (2 minutter siden): En desperat Erna på sørlandsturne: https://www.vg.no/nyheter/i/B0p6o0/erna-solberg-sammenligner-jonas-gahr-stoere-med-kaptein-sabeltann Bevisst av pressen å presentere lite flatterende bilder eller finnes de ikke ? Hehe, hun er desperat ja. Hun prøver vel å fremstå som folkelig. Det kan hende det funker nok til å få noen velgere tilbake til seg, men hun (og Høyre) innså nok ikke alvoret i tide. Da blir det litt vel mye, altfor seint... Mange velgere har bestemt seg for lenge siden (kanskje t.o.m tidligstemt). 2
Femtekolonne Skrevet i går, 07:21 Skrevet i går, 07:21 Erna kan legge opp. Drittslenging og desperate stunt for å virke kul og relevant kommer ikke til å funke. Det er vel bare for dem å innse at det ikke er nok rikfolk i Norge nå som de gamle velgerne har flyttet til Sveits. 2
leticia Skrevet i går, 07:30 Skrevet i går, 07:30 (endret) Sjørøver skrev (8 minutter siden): Hvilke parti har den beste familiepolitikken? Det spørs hvor man står politisk / hva man mener med familiepolitikk. F.eks jeg syns det er viktig at far får mer selvstendig rett til fødselspermisjon, da velger man et parti som SV eller AP kanskje? For de som gjerne vil ha kjerringa gående hjemme så er KRF 🤮 tingen. Delvis det samme med FRP (at de ikke vil ha en egen / eller mindre fedrekvote). Ellers så har vel AP redusert prisen i barnehage fra 2000 til 1200 kroner i måneden. (Lenge siden jeg hadde små nå, så er ikke så inne i den delen av politikken lengre) 😅 Men de fleste partiene har nok sine tiltak for å lokke til seg barnefamilier, i hovedsak ved å snakke om økt barnetrygd eller reduksjon i priser for barnehage og SFO. Edit: Spørsmålet blir vel i hovedsak hvem av de man faktisk tror på, og da bør man se på hva som har blitt gjennomført av de enkelte, og ikke bare hva de sier i en valgkamp. Endret i går, 07:31 av leticia edit 2
Cyrio Skrevet i går, 07:49 Skrevet i går, 07:49 leticia skrev (13 minutter siden): For de som gjerne vil ha kjerringa gående hjemme så er KRF 🤮 tingen. Vet du, som "ikke-religiøs" så vurderer jeg faktisk å stemme KrF i år kun fordi alternativene har blitt så elendige. Synes de har fått ufortjent mye tyn samtidig som de andre partiene blir veldig lett tilgitt for å tømme landet vårt for både penger, strøm og industri.. (Eller diverse "feil" partipolitikerne gjør når de forsøker å berike seg litt ekstra på samfunnets bekostning) Når de samtidig er motstander av EU blir det enda lettere å tenke at de har litt gode verdier på plass 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå