torbjornen Skrevet 31. mai Skrevet 31. mai (endret) Det har eg ingen føresetnader for å meine noko om. Men det er ikkje umogeleg. Ein får håpe at ein kjem fram til kva som skjedde, kvifor det skjedde og at konklusjonen blir offentleggjort utan politisk innblanding. Eg trur vel eigentleg ikkje det. Kina ville ha ingenting å vinne på det, men svært mykje å tape. Mogelegheita vil derimot kunne bli brukt i ein større internasjonal konflikt som f.eks. dersom Kina hamnar i krig med Taiwan. Endret 31. mai av torbjornen
Mannen med ljåen Skrevet 31. mai Skrevet 31. mai Hvis Kina hadde fjern-deaktvert så mye som en eneste Xiaomi eller Huawei-telefon, Xpeng eller Maxus-bil eller Lenovo PC, hadde det skadet all kinesisk teknologieksport så snart det ble skrevet om på sosiale medier og aviser. Jeg tror ikke Kina vil erklære krig mot Spania akkurat nå. Men de har nok muligheten. 1
Vokteren Skrevet 31. mai Forfatter Skrevet 31. mai Mannen med ljåen skrev (4 timer siden): Hvis Kina hadde fjern-deaktvert så mye som en eneste Xiaomi eller Huawei-telefon, Xpeng eller Maxus-bil eller Lenovo PC, hadde det skadet all kinesisk teknologieksport så snart det ble skrevet om på sosiale medier og aviser. Jeg tror ikke Kina vil erklære krig mot Spania akkurat nå. Men de har nok muligheten. Hele poenget med blackouts i en spent internasjonal situasjon er at årsaken skal være ukjent eller ikke mulig å bevise. Dette er hovedessensen i all hybrid krigføring. Da kan enhver påstand møtes med mer eller mindre seriøse motargumenter, som ved wuhanviruset. 1
joandreas Skrevet 10. juni Skrevet 10. juni (endret) ikke så lett å stabilisere et strømnett. forklart +5 min i den videoen Endret 10. juni av joandreas
Vokteren Skrevet 11. juni Forfatter Skrevet 11. juni joandreas skrev (13 timer siden): ikke så lett å stabilisere et strømnett. forklart +5 min i den videoen Burde vært obligatorisk pensum for hallelujakoret 3
torbjornen Skrevet i går, 13:15 Skrevet i går, 13:15 Sitat Rapport: Ikke cyberangrep bak spansk strømbrudd Publisert klokken14:13 iSpania Det var ikke et cyberangrep som forårsaket det massive strømbruddet i Spania og Portugal 28. april. Det er derimot avslørt sårbarheter i systemene. Disse sårbarhetene kan eksponere strømnettet eller systemene rundt til framtidige angrep, skriver El Pais. ... og dermed vil vi vel heller ikkje få vite frå offisielt hald kva desse sårbarheitene består i. 1
Woff Skrevet i går, 13:19 Skrevet i går, 13:19 torbjornen skrev (2 minutter siden): og dermed vil vi vel heller ikkje få vite frå offisielt hald kva desse sårbarheitene består i Siden det har tatt så lang tid uten relevant info så er ikke det veldig sjokkerende nei. Jeg hadde forventet et tydelig svar men den gang ei.. 1
nebrewfoz Skrevet i går, 13:36 Skrevet i går, 13:36 20 minutes ago, torbjornen said: ... og dermed vil vi vel heller ikkje få vite frå offisielt hald kva desse sårbarheitene består i. Man bruker å fikse feilene før man forteller om dem til Gud og hvermann ... 2 1
sk0yern Skrevet 20 timer siden Skrevet 20 timer siden Og der kom jaggu første offisielle forklaring. 1 2
sk0yern Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden Full rapport (på spansk, og kraftig sensurert): https://www.lamoncloa.gob.es/consejodeministros/resumenes/Documents/2025/Informe-no-confidencial-Comite-de-analisis-28A.pdf Javier Blas sin oversettelse av det mest spennende: Oppsummert: det er problematisk å kjøre med for stor andel sol og vind. 1 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå