Gå til innhold

"Krig er den retoriske brekkstangen for å få dette gjennom" (Benedikte Moltumyr Høgberg, Nettavisen)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sist vi hadde tvangsarbeide i krig i Norge var...hmmmmm....i årene 1940-1945. Litt av en tradisjon Støre skriver seg inn i.

Nok en grunn til ikke å gi den verste statsministeren i moderne norsk historie fornyet tillit til høsten.

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg tenker at det er på høy tid at nettavisen fikser oppsettet på siden sin. Reklame på reklame midt i en tekst, som forøvrig gjør fysiskt vondt å lese grunnet oppsett og formatering..

Yuck..

Mye av det denne personen skulle frem til druknet desverre i min irritasjon over Nettavisen. 

Får prøve igjen i morgen, når jeg ikke skal prøve å sove.

• Liker 1
Skrevet

Fullmakt til å gi seg selv fullmakter, med uklare regler for når de kan gjøre det. Den er vrien, hvordan har de tenkt å forhindre et kupp og misbruk av dette, hvis det går så langt? 

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Morromann skrev (3 timer siden):

Sist vi hadde tvangsarbeide i krig i Norge var...hmmmmm....i årene 1940-1945. Litt av en tradisjon Støre skriver seg inn i.

Arbeidstjenesten Forkortet (AT)  som det fram til Milorg sprengte kartotekene 

Skrevet

Dette er veldig skremmende, leste det selv for noen dager siden. Stortinget gir regjeringen fullmakt til å erklære unntakstilstand ved et behov regjeringen selv setter. Etter dette er gitt har de fullmakt til å gjøre nærmest hva som helst med landet. Situasjonen har likheter med hvordan det var like før Hitler tok over makten. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

At regjeringen selv kan bestemme dette er ikke bra, men at befolkningen skal kunne pålegges å bidra i en krig, f eks at jeg som helsepersonell skal kunne pålegges sivil ekstrainnsats i en krise, det er helt ok synes jeg. Med mindre det er angripende makt som pålegger det selvsagt

Endret av Tussi
Skrevet

Da gjenstår bare å erklære klimakrise, migrantkrise, eggkrise, smørkrise eller hva de finner på, så kan de pålegge folk hva som helst av "relevante" oppgaver. 

Vi har allerede et lovverk. Kårånaen satte presedens for at myndighetene kan gjøre som de vil, uten å bry seg. 

Det er skremmende.

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...