Boing_80 Skrevet 6. juni Skrevet 6. juni Crooked Cracker skrev (8 timer siden): Det kan hende, men din kommentar sparket utvilsomt nedover og det fremstår tilsiktet sådan. Det er en spissformulering. Dessuten er ingen person navngitt. Så din kommentar er ugyldig. 4
Sjørøver Skrevet 6. juni Skrevet 6. juni Boing_80 skrev (1 time siden): Kildekritikken er på plass ser jeg. Jada, det er en del svakheter og det er noen som har fått ufortjent lav score. Poenget står seg fortsatt med fordeling av intelligens. 3
Boing_80 Skrevet 6. juni Skrevet 6. juni (endret) Sjørøver skrev (2 timer siden): Jada, det er en del svakheter og det er noen som har fått ufortjent lav score. Poenget står seg fortsatt med fordeling av intelligens. Det blir jo logisk feil det du skriver. Hvis det er svakheter ved studiet, hva slags svakheter? Hvor omfattende er de? Finnes det noen annen forklaring som kan utdype eller eliminere usikkerheten? På hvilken måte er ditt argument gyldig når du selv påpeker svakheter ved kilden du har oppgitt? Kan du konkludere bastant selv om kildematerialet har svakheter ved seg? Selv om du mener at poenget står seg så er det ikke sikkert at andre er enige i det. Du må gjerne mene at det er slik, men må akseptere at det finnes andre perspektiver. Disse slutter ikke å være gyldige selv om du skulle mene det motsatte. Diskusjonen om intelligens har det vært før også på Diskusjon.no så argumentene dine er egentlig bare en fortsettelse av kommentarer med manglende kildekritikk. Endret 6. juni av Boing_80 3 1
rozon Skrevet 6. juni Skrevet 6. juni 15 hours ago, Boing_80 said: "Misforstå meg rett" (logisk sett helt feil setning. Hvis premisset er at motparten vil misforstå så blir det feil fordi vi vet ikke om den andre gjør det. Derfor er det mer riktig å si "Forstå meg rett". Men heller ikke denne er så ille da ganske mange i dette landet bruker uttrykket feil). Det som faktisk er feil her, er din manglende forståelse for at dette uttrykket brukes som en språklig avdemper – ikke som en logisk konstruksjon. Ja, selvmotsigende om du tolker det bokstavelig, men språk er ikke ren logikk. Det handler også om tone, kontekst og intensjon. Uttrykket misforstå meg rett er for øvrig ikke noe nytt tull; det har vært dokumentert i bruk i over hundre år. Det fungerer nettopp fordi folk skjønner hva som menes – og det er dét som gjør språk levende. Synd at slike gode og nyanserte fraser sakte fases ut av dagligtalen med økt innvandring. I stedet får vi inn "mæber", "walla", "shab", "jalla", "bro" og "kidsa". Motbydelig spør du meg. 2 2
Neptun1 Skrevet 6. juni Skrevet 6. juni rozon skrev (37 minutter siden): Uttrykket misforstå meg rett er for øvrig ikke noe nytt tull; det har vært dokumentert i bruk i over hundre år. Det fungerer nettopp fordi folk skjønner hva som menes – og det er dét som gjør språk levende. Synd at slike gode og nyanserte fraser sakte fases ut av dagligtalen med økt innvandring. I stedet får vi inn "mæber", "walla", "shab", "jalla", "bro" og "kidsa". Motbydelig spør du meg. At fordummende kebab-norsk tas inn i dagligtalen hos lettpåvirkelige er illustrerende for Europas fall gjennom identitetskrise og folkevandring fra dysfunksjonelle land i sør og øst. 3 1
Boing_80 Skrevet 6. juni Skrevet 6. juni (endret) rozon skrev (3 timer siden): Det som faktisk er feil her, er din manglende forståelse for at dette uttrykket brukes som en språklig avdemper – ikke som en logisk konstruksjon. Ja, selvmotsigende om du tolker det bokstavelig, men språk er ikke ren logikk. Det handler også om tone, kontekst og intensjon. Uttrykket misforstå meg rett er for øvrig ikke noe nytt tull; det har vært dokumentert i bruk i over hundre år. Det fungerer nettopp fordi folk skjønner hva som menes – og det er dét som gjør språk levende. Synd at slike gode og nyanserte fraser sakte fases ut av dagligtalen med økt innvandring. I stedet får vi inn "mæber", "walla", "shab", "jalla", "bro" og "kidsa". Motbydelig spør du meg. Så det var det eneste du kunne kritisere? Hovedpoenget mitt ble trolig ikke borte selv om et språklig uttrykk ble analysert svakt. Endret 6. juni av Boing_80 2
Boing_80 Skrevet 6. juni Skrevet 6. juni (endret) rozon skrev (1 time siden): Uttrykket misforstå meg rett er for øvrig ikke noe nytt tull; det har vært dokumentert i bruk i over hundre år. Det fungerer nettopp fordi folk skjønner hva som menes – og det er dét som gjør språk levende Kilde? Dessuten er forklaringen din ensidig. Uttrykket "Misforstå meg rett" er ment som en humoristisk vri. Men hvis temaet er dønn seriøst så er det snodig å bruke uttrykket da. Endret 6. juni av Boing_80 2
Crooked Cracker Skrevet 6. juni Skrevet 6. juni Boing_80 skrev (6 timer siden): Det er en spissformulering. Dessuten er ingen person navngitt. Så din kommentar er ugyldig. Her burde du heller bare innrømmet at du skrev en heller snobbete kommentar fremfor å ro til fiskeskjær. Dersom en person hadde sagt at alle muslimer og innvandrere er udugelige folk ville du neppe godkjent din egen unnskyldning. 3
Boing_80 Skrevet 6. juni Skrevet 6. juni (endret) Crooked Cracker skrev (1 time siden): Her burde du heller bare innrømmet at du skrev en heller snobbete kommentar fremfor å ro til fiskeskjær. Dersom en person hadde sagt at alle muslimer og innvandrere er udugelige folk ville du neppe godkjent din egen unnskyldning. Ikke lag dette til en debatt av typen "Reglene er annerledes for innvandrere osv". Det er ingenting å innrømme fordi ingen spesifikke personer ble hengt ut. Det er ikke noe mer annerledes enn de som skriver "Tipper at muslimer ikke har arbeidet en dag i sitt liv". Du som overreagerer. Endret 6. juni av Boing_80 5
Drunkenvalley Skrevet 6. juni Skrevet 6. juni (endret) Det er litt flaut å sjå rasister syte og klage over sivilitet. Her syt dykk om regler dykk ikkje følgje. Spesielt når eg ser samme klovnene som har meininga om kva "venstre" gjer titt og ofte, eller i samme post syt over innvandreres språk. Endret 6. juni av Drunkenvalley Gløymt eit ord. 5 1
Paxville Skrevet 6. juni Skrevet 6. juni (endret) Drunkenvalley skrev (2 minutter siden): Det er litt flaut å sjå rasister syte og klage over sivilitet. Her syt dykk regler dykk ikkje følgje. Spesielt når eg ser samme klovnene som har meininga om kva "venstre" gjer titt og ofte, eller i samme post syt over innvandreres språk. "Alle som er uenige med meg er rasister" Oppbrukt. Endret 6. juni av Paxville 8 1
Boing_80 Skrevet 6. juni Skrevet 6. juni Paxville skrev (9 minutter siden): "Alle som er uenige med meg er rasister" Oppbrukt. Alle som ikke tenker som meg er venstrevridde. 100% oppbrukt. 8
Drunkenvalley Skrevet 6. juni Skrevet 6. juni Ein spade er ein spade. Dykk skit ut rasisme og gaslighting, og lite anna. 4 1
Paxville Skrevet 6. juni Skrevet 6. juni (endret) Drunkenvalley skrev (3 minutter siden): Ein spade er ein spade. Dykk skit ut rasisme og gaslighting, og lite anna. Det dere kaller rasisme, er i realiteten sunn fornuft. Å begrense Muslimsk og afrikansk innvandring er f.eks ikke rasisme, men sunn fornuft. https://www.nettavisen.no/nyheter/sveriges-statsminister-ulf-kristersson-handler-om-innvandring/s/5-95-2266156 Endret 6. juni av Paxville 6 2 1
fredrik2 Skrevet 6. juni Skrevet 6. juni Tycker man kan i alla fall kan ha en någorlunda nivå på inläggen med för Drunkenvalley er det nog omöjligt. Han gör ju inget annat i de här trådarna än att kalla folk rasister, homofober och liknande. 7
Paxville Skrevet 6. juni Skrevet 6. juni (endret) fredrik2 skrev (3 minutter siden): Tycker man kan i alla fall kan ha en någorlunda nivå på inläggen med för Drunkenvalley er det nog omöjligt. Han gör ju inget annat i de här trådarna än att kalla folk rasister, homofober och liknande. Har godt følge av rabler. Totalt useriøst. Endret 6. juni av Paxville 9
rabler Skrevet 6. juni Skrevet 6. juni 9 hours ago, Sjørøver said: Jada, det er en del svakheter og det er noen som har fått ufortjent lav score. Poenget står seg fortsatt med fordeling av intelligens. Nei poenget står seg ikke når det ikke er et poeng. "Undersøkelsen" er ikke gyldig vitenskap og er totalt verdiløs. 2
Radford Skrevet 6. juni Skrevet 6. juni En ting er i alle fall sikkert og det er at det meste av denne tråden er verdiløs. 2 2
Neptun1 Skrevet 6. juni Skrevet 6. juni (endret) Boing_80 skrev (1 time siden): Alle som ikke tenker som meg er venstrevridde. 100% oppbrukt. Evt. uenig med meg. Men det er fint om man begrunner hvorfor man er uenig på en saklig måte. Og er helt ærlig - ikke pakker inn ting i bomull, tar spesielle hensyn, har berøringsangst osv. Endret 6. juni av Neptun1 1
Crooked Cracker Skrevet 6. juni Skrevet 6. juni Boing_80 skrev (3 timer siden): Ikke lag dette til en debatt av typen "Reglene er annerledes for innvandrere osv". Det er ingenting å innrømme fordi ingen spesifikke personer ble hengt ut. Det er ikke noe mer annerledes enn de som skriver "Tipper at muslimer ikke har arbeidet en dag i sitt liv". Du som overreagerer. Så da er det greit å si at "tipper at muslimer ikke har arbeidet en dag i sitt liv"? Folk får jo bøter for lignende. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå