Gå til innhold

Jeg hater den norske innvandringspolitikken!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet
Atib Azzad skrev (23 timer siden):

great replacement-konspirasjonen.

Det er ingen konspirasjon, det har pågått sakte, men sikkert over flere tiår at etniske nordmenn og andre europeiske innfødte byttes ut med mennesker fra MENA-land. I mange land vil de etniske innfødte bli en minoritet innen slutten av århundret.

Det har vært helt bevisst, de samme politikerne som argumenterte for behovet for masseinnvandring var de som skapte den demografiske krisen i utgangspunktet gjennom frislipp av prevensjonsmiddel og abort og satt stille å så på mens fødselstallene til etniske, innfødte falt.

• Liker 5
  • Innsiktsfullt 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mannen med ljåen skrev (1 time siden):

Vil det alltid være slik?

Avisene skriver nå om norske statsborgere i kriminalsaker. 

Vil de om få år begynne å skrive at gjerningsmannen var etnisk norsk også?

Vet ikke. Men jeg vet at det ikke er slik nå, og da blir det feil å fremstille det som at dette ikke er noe man finner i statistikken. Så er jeg enig i at det ikke er så tillitsvekkende når statsborgerskap brukes når det kan tildekke utfordringer samfunnet har med innvandring knyttet til kriminalitet eller - vel så viktig - tilknytning til arbeidslivet. Det gjør integreringspolitikken en bjørnetjeneste hvis man ikke er redelig rundt de utfordringene som følger med.

Men etnisitet er jo problematisk som begrep. Det er ikke definert hva etnisk tilhørighet faktisk konkret betyr, og vi har alle annen-etnisk bakgrunn i siste ende. Selv har jeg danske og samisk aner for 5-6 generasjoner tilbake, men identifiserer meg klart som norsk. To av mine venner med innvandringsbakgrunn har fått barn med etniske skandinaver, og hvordan skal man da definere deres barns etniske tilhørighet?

Subara skrev (58 minutter siden):

Og her går det an å bidra. Men vi er ikke så gjestfrie i det kalde nord.

Mnja, jeg tror det er et delt ansvar her, der noe av problemet ligger i at en del innvandrergrupper søker seg til områder med høy andel av innbyggere med samme bakgrunn som dem selv, det man gjerne omtaler som "ghettofisering". Når flyktninger bosettes i Norge, fordeles de over hele landet. Ser man på de gruppene det generelt har gått bra med, er inntrykket mitt at disse gjerne er blitt boende i det området de ble bosatt i. Det har i hvert fall vært lite flyttinger på de iranske, bosniske og kosovoalbanske folkene jeg ble kjent med i min oppvekst. Med de somaliske og irakiske flyktningen har det vært annerledes. De forsvant fra skolen etter noen år fordi foreldrene flyttet familien til Oslo øst. Nå har det gått greit med de to jeg kjente best, men samtidig vil jeg jo hevde at deres familier er langt mindre integrert i samfunnet enn de andre jeg nevnte her.

• Liker 1
Skrevet
Red Frostraven skrev (1 time siden):

Jeg mener at du gir ære til ytre høyre de ikke har, og ikke forstår at det er rasjonelle aktører i politikken som driter i de høyreekstreme sine meninger -- men som likevel bremser ned og stopper om det blir behov.

Omtrent som man gjorde i Sverige ?

Der måtte styringspartiene til slutt krype til korset etter altfor mange år med fornektelser…..

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet

Det er viktig å skille mellom rasisme, fremmedfrykt og legitime bekymringer omkring innvandring og det det fører med seg på godt og vondt. 

Når det gjelder replacement-teorien kommer det åpenbart fra et sted. Det er noen som har gitt uttrykk for et slikt ønske en eller annen plass. Men det er uansett helt marginale krefter, og det blir helt feil å tillegge alle innvandrere eller muslimer et slikt ønske 

Skrevet
Hugo_Hardnuts skrev (20 minutter siden):

Mnja, jeg tror det er et delt ansvar her, der noe av problemet ligger i at en del innvandrergrupper søker seg til områder med høy andel av innbyggere med samme bakgrunn som dem selv, det man gjerne omtaler som "ghettofisering". Når flyktninger bosettes i Norge, fordeles de over hele landet. Ser man på de gruppene det generelt har gått bra med, er inntrykket mitt at disse gjerne er blitt boende i det området de ble bosatt i. Det har i hvert fall vært lite flyttinger på de iranske, bosniske og kosovoalbanske folkene jeg ble kjent med i min oppvekst. Med de somaliske og irakiske flyktningen har det vært annerledes. De forsvant fra skolen etter noen år fordi foreldrene flyttet familien til Oslo øst. Nå har det gått greit med de to jeg kjente best, men samtidig vil jeg jo hevde at deres familier er langt mindre integrert i samfunnet enn de andre jeg nevnte her.

Jeg tenker det er normalt å flytte til områder hvor det bor andre fra samme land. Feks. i NewYork har de Chinatown, Little Italy osv. Da kan man søke hjelp og støtte blant likesinnede som har de samme utfordringene. Og skape arbeidsplasser. Og at man søker til storbyene fordi det er flere muligheter der. 

Men man kommer enda lenger med et norsk nettverk i tillegg, som ikke er så uvanlig. En mulighet er feks. norske samtalegrupper og andre  populære og aktiviteter på  bibliotekene.

Jeg er glad for at det ikke er jeg som har press på meg for å integreres - Sylvi virker som hun er i sitt ess om dagen - eller får negative kommentarer på tross av å være integrert på grunn av hudfarge. At jeg ikke må leve med å bli sett ned på i det daglige. Alle mennesker har rett til å ha sin egen kultur.

De fleste nordmenn er høflige og hyggelige selv om denne tråden er opprettet, det håper jeg innvandrere forstår. Nordmenn er ikke så lett å få kontakt med.

• Innsiktsfullt 1
Skrevet
Socketlicker skrev (40 minutter siden):

Det er ingen konspirasjon, det har pågått sakte, men sikkert over flere tiår at etniske nordmenn og andre europeiske innfødte byttes ut med mennesker fra MENA-land. I mange land vil de etniske innfødte bli en minoritet innen slutten av århundret.

Det har vært helt bevisst, de samme politikerne som argumenterte for behovet for masseinnvandring var de som skapte den demografiske krisen i utgangspunktet gjennom frislipp av prevensjonsmiddel og abort og satt stille å så på mens fødselstallene til etniske, innfødte falt.

Og du har som vanlig gode kilder for det du hevder...?

• Liker 5
Skrevet
Vokteren skrev (3 timer siden):

Omtrent som man gjorde i Sverige ?

Der måtte styringspartiene til slutt krype til korset etter altfor mange år med fornektelser…..

Jeg adresserte bokstavelig talt det i innlegget mitt, så jeg bare siterer meg selv fra posten du tror du svarer på;

"Den største utfordringen akkurat nå er narkotikakriminalitet og gjenger Det ville blitt omsatt like mye narkotika og vært like mye penger i det illegale markedet, hos aktører som allerede bryter loven, uten asylsøkere."

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
Red Frostraven skrev (6 minutter siden):

Jeg adresserte bokstavelig talt det i innlegget mitt, så jeg bare siterer meg selv fra posten du tror du svarer på;

"Den største utfordringen akkurat nå er narkotikakriminalitet og gjenger Det ville blitt omsatt like mye narkotika og vært like mye penger i det illegale markedet, hos aktører som allerede bryter loven, uten asylsøkere."

Det ville vært færre som bruker narkotika og mindre kriminalitet uten mena-migrantene som er overrepresentert på kriminalietsstatistikkene.

• Liker 4
Skrevet
Socketlicker skrev (1 minutt siden):

Det ville vært færre som bruker narkotika og mindre kriminalitet uten mena-migrantene som er overrepresentert på kriminalietsstatistikkene.

Eller så ville de som fylte markedet i stedet ført til flere misbrukere, skitnere og farligere narkotika, og vært bedre organisert med mer alvorlige ambisjoner.

Du spekulerer.

Det som er sant er at politiet sliter grusomt med organisert kriminalitet, og vi skal prise oss lykkelige over at de kriminelle ikke har verre ambisjoner enn å tjene penger.

Det kunne vært høyreekstreme, for eksempel.

• Liker 5
Skrevet
Red Frostraven skrev (46 minutter siden):

Eller så ville de som fylte markedet i stedet ført til flere misbrukere, skitnere og farligere narkotika, og vært bedre organisert med mer alvorlige ambisjoner.

Du spekulerer.

Det er et velkjent faktum at "kulturberikelsene" fra MENA-land er overrepresentert på kriminalstatistikkene. Slik er det også for narkotika, hvor nordmenn bruker og selger i mindre grad enn innvandrerne.

Red Frostraven skrev (49 minutter siden):

Det som er sant er at politiet sliter grusomt med organisert kriminalitet, og vi skal prise oss lykkelige over at de kriminelle ikke har verre ambisjoner enn å tjene penger.

Høyreekstreme er en langt mindre problem for Norge enn Støre/Stoltenberg's "kulturrberikelser". Men det er jo typisk av de venstreradikale tilhengerne av masseinnvandringen å komme med slike avsporinger hver gang problemene med innvandringen nevnes.

• Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Red Frostraven skrev (47 minutter siden):

Du spekulerer.

Bortforklaringer og strutsepolitikk fra Red Frostraven igjen.
Hvorfor fornekter du realiteter ?
Er målet ditt egentlig å bryte ned velferdssamfunnet fra innsiden med utdaterte kommunistmetoder ?

https://www.nrk.no/stor-oslo/kriminalitet-og-innvandring_-unge-somaliske-menn-topper-listen-i-oslo-1.17161405

• Liker 5
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet
Vokteren skrev (3 minutter siden):

Bortforklaringer og strutsepolitikk fra Red Frostraven igjen.
Hvorfor fornekter du realiteter ?
Er målet ditt egentlig å bryte ned velferdssamfunnet fra innsiden med utdaterte kommunistmetoder ?

https://www.nrk.no/stor-oslo/kriminalitet-og-innvandring_-unge-somaliske-menn-topper-listen-i-oslo-1.17161405

...jeg fornekter ikke realiteter:

Det er ikke somaliere som gruppe, det er en gruppe somaliere som er ufattelig overrepresentert i statistikken.
De øvrige er mer lovlydige -- og statistikken din misbruker det faktum at en rekke individer er serieforbrytere.

Det peker på et hull i lovverket vårt, at individer kan utføre hundrevis av lovbrudd, uten at samfunnet vernes.

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Red Frostraven skrev (29 minutter siden):

...jeg fornekter ikke realiteter:

Det er ikke somaliere som gruppe, det er en gruppe somaliere som er ufattelig overrepresentert i statistikken.
De øvrige er mer lovlydige -- og statistikken din misbruker det faktum at en rekke individer er serieforbrytere.

Det peker på et hull i lovverket vårt, at individer kan utføre hundrevis av lovbrudd, uten at samfunnet vernes.

Det gjelder flere enn bare somaliere:

https://www.bt.no/innenriks/i/RzEdma/ssb-langt-flere-siktelser-mot-innvandrere-enn-mot-oevrig-befolkning

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet
Red Frostraven skrev (10 timer siden):

Og vi kan opprette en leir i Polen for ukrainere..?

Siden Ukraina er et europeisk land så er det helt naturlig at europeiske land tar på seg å gi ukrainske flyktninger beskyttelse.

Det som derimot er helt unaturlig er at europeiske land skal ta hovedansvaret for migranter og flyktninger fra f.eks Afrika, Midtøsten og Midt-Asia. Når det gjelder Afrika så er det det nest største kontinentet i verden, det er også det mest resursrike kontinentet i verden.

afrcz.jpg.ad841d0b3ff5c86f6928fed82f1b2199.jpg

Mellom 2019 og 2050 så er det forventet en fordobling av antallet mennesker på det afrikanske kontinentet, altså fra 1.5 milliard til 3 milliarder. Det sier selv at antallet migranter til Europa kommer til øke betraktelig i årene som kommer, det er også helt innlysende at dette ikke kan fortsette i det uendelige.

På et tidspunkt så må Afrikanske land fikse seg selv, de kan ikke fortsette å sette unger til verden uten at de har kapasitet til å forsørge seg selv. Hvis de ønsker vestlig levestandard og velferd så må de ordne det selv, løsningen er ikke å emigrere til Europa.

En annen ting er at akkurat dette med å få mange barn er noe som afrikanske migranter og andre som kommer fra kulturer der det er vanlig eller forventet i følge kultur og/eller religion er noe de fortsetter med etter at de har kommet til Europa selv om de ikke har husrom eller økonomi, det fører selvsagt til trangboddhet og fattigdom.

Det siste her er noe som sjelden nevnes, nemlig at denne fattigdommen og trangboddheten er til dels selvpåført som en følge av kultur og religion.

Hvis migranter, flyktninger og innvandrere er så positivt for Europa så burde det jo være enda mer positivt for afrikanske land.

Fakta er flesteparten av afrikanere som tar over til Europa på en eller en annen måte er i hovedsak økonomiske migranter, det burde absolutt være mulig å opprette mottak i Afrikanske land.

Hugo_Hardnuts skrev (3 timer siden):

Og du har som vanlig gode kilder for det du hevder...?

Det finnes flere byer og bydeler i Europa der personer som er innvandrere eller har innvandrerbakgrunn har blitt majoriteten, London og Birmingham er gode eksempler på dette.

Demografien i Birmingham forandret seg voldsomt i løpet av 70 år, prosentandelen etniske briter gikk ned fra 99.9% i 1951 til 44.4% i 2021.

https://en.wikipedia.org/wiki/Demographics_of_Birmingham

Kan jo også legge til Birmingham er en av de farligste byene i England.

https://crimerate.co.uk/west-midlands/birmingham

Statistikken over etnisitet på gjerningsmenn sier også sitt, dokumentet kan du finne nederst i artikkelen.

https://foi.west-midlands.police.uk/crimes-by-ethnicity-and-outcome-78a-24/

• Liker 6
  • Innsiktsfullt 3
Skrevet
El burro skrev (1 time siden):

Siden Ukraina er et europeisk land så er det helt naturlig at europeiske land tar på seg å gi ukrainske flyktninger beskyttelse.

Det som derimot er helt unaturlig er at europeiske land skal ta hovedansvaret for migranter og flyktninger fra f.eks Afrika, Midtøsten og Midt-Asia. Når det gjelder Afrika så er det det nest største kontinentet i verden, det er også det mest resursrike kontinentet i verden.

afrcz.jpg.ad841d0b3ff5c86f6928fed82f1b2199.jpg

Mellom 2019 og 2050 så er det forventet en fordobling av antallet mennesker på det afrikanske kontinentet, altså fra 1.5 milliard til 3 milliarder. Det sier selv at antallet migranter til Europa kommer til øke betraktelig i årene som kommer, det er også helt innlysende at dette ikke kan fortsette i det uendelige.

På et tidspunkt så må Afrikanske land fikse seg selv, de kan ikke fortsette å sette unger til verden uten at de har kapasitet til å forsørge seg selv. Hvis de ønsker vestlig levestandard og velferd så må de ordne det selv, løsningen er ikke å emigrere til Europa.

En annen ting er at akkurat dette med å få mange barn er noe som afrikanske migranter og andre som kommer fra kulturer der det er vanlig eller forventet i følge kultur og/eller religion er noe de fortsetter med etter at de har kommet til Europa selv om de ikke har husrom eller økonomi, det fører selvsagt til trangboddhet og fattigdom.

Det siste her er noe som sjelden nevnes, nemlig at denne fattigdommen og trangboddheten er til dels selvpåført som en følge av kultur og religion.

Hvis migranter, flyktninger og innvandrere er så positivt for Europa så burde det jo være enda mer positivt for afrikanske land.

Fakta er flesteparten av afrikanere som tar over til Europa på en eller en annen måte er i hovedsak økonomiske migranter, det burde absolutt være mulig å opprette mottak i Afrikanske land.

Det finnes flere byer og bydeler i Europa der personer som er innvandrere eller har innvandrerbakgrunn har blitt majoriteten, London og Birmingham er gode eksempler på dette.

Demografien i Birmingham forandret seg voldsomt i løpet av 70 år, prosentandelen etniske briter gikk ned fra 99.9% i 1951 til 44.4% i 2021.

https://en.wikipedia.org/wiki/Demographics_of_Birmingham

Kan jo også legge til Birmingham er en av de farligste byene i England.

https://crimerate.co.uk/west-midlands/birmingham

Statistikken over etnisitet på gjerningsmenn sier også sitt, dokumentet kan du finne nederst i artikkelen.

https://foi.west-midlands.police.uk/crimes-by-ethnicity-and-outcome-78a-24/

Tiltredes 100%

Multikulturalister burde lese dette igjen og igjen til de begynner å fatte. 

• Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 2
Skrevet (endret)
Socketlicker skrev (7 timer siden):

Sitat

"Det er ingen konspirasjon, det har pågått sakte, men sikkert over flere tiår at etniske nordmenn og andre europeiske innfødte byttes ut med mennesker fra MENA-land."

Dette er selve kjernen i great replacement konspirasjonen. Å påstå at det ikke er en konspirasjon mens man gjentar nøyaktig den konspiratoriske påstanden ord for ord, er en slags intellektuell salto uten matte. Å "bli byttet ut" antyder at noen står bak, trekker i tråder, og at mennesker som flytter på seg ikke har fri vilje, men er brikker i et skjult spill. Du kan ikke både ha kaken og spise den, du tror på konspirasjonen, du bare vil ikke kalle den det.

Sitat

"I mange land vil de etniske innfødte bli en minoritet innen slutten av århundret."

Det kan skje, ja, hvis man regner med barn av innvandrere som ikke føles norske nok som ikke-etniske, og samtidig antar at hele den "innfødte" befolkningen står stille. Identitet er ikke statisk, det utvikler seg.  

Sitat

"Det har vært helt bevisst, de samme politikerne som argumenterte for behovet for masseinnvandring var de som skapte den demografiske krisen i utgangspunktet gjennom frislipp av prevensjonsmiddel og abort..."

Fremstår nesten som at det er prevensjon og kvinners rettigheter som er problemet? Dette er ren ultrakonservativ paranoia pakket inn som demografi. Ingen "skapte" en krise,  folk fikk mer kontroll over egne liv, og fødselstall gikk ned. Det er synd at folk ikke lenger lager 7 barn for å tilfredsstille ditt identitære regnestykke.

Sitat

"...og satt stille og så på mens fødselstallene til etniske, innfødte falt."

Hvem skulle "tatt grep"? Skulle staten pålagt folk å føde flere barn? Skal vi ha fødekvoter for nordmenn og fødselsforbud for andre? Du argumenterer i praksis for etnisk befolkningsstyring.

Du hevder altså at det ikke er en konspirasjon, men samtidig gjentar alle kjennetegnene på en. Du klandrer frie valg og likestilling for at du føler deg demografisk utrygg, og avslutter med et ønske om kontroll over andres liv og reproduksjon. Det er ikke "bekymring for fremtiden". Det er frykt for mangfold og nostalgi for en verden som aldri har eksistert, annet enn i hodet på folk som trenger en fiende for å forstå samfunnet.

Endret av Lallabaika
  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Lallabaika skrev (2 timer siden):

Dette er selve kjernen i great replacement konspirasjonen. Å påstå at det ikke er en konspirasjon mens man gjentar nøyaktig den konspiratoriske påstanden ord for ord, er en slags intellektuell salto uten matte. Å "bli byttet ut" antyder at noen står bak, trekker i tråder, og at mennesker som flytter på seg ikke har fri vilje, men er brikker i et skjult spill. Du kan ikke både ha kaken og spise den, du tror på konspirasjonen, du bare vil ikke kalle den det.

De som flytter velger det selv, men det er våre politikere som har tilrettelagt for dette gjennom sine bevisste politiske valg som de har ført og tviholdt på de siste femti årene, selv når man så hva det førte til. Det var ikke noe uhell, politikerne visste hva de gjorde.

Det kan skje, ja, hvis man regner med barn av innvandrere som ikke føles norske nok som ikke-etniske, og samtidig antar at hele den "innfødte" befolkningen står stille. Identitet er ikke statisk, det utvikler seg.  

Barn av innvandrere er ikke etniske nordmenn, det vil de aldri kunne bli. Etniske nordmenn utgjør nå knappe 80% av befolkningen, mot 95% for få tiår siden.

Fremstår nesten som at det er prevensjon og kvinners rettigheter som er problemet? Dette er ren ultrakonservativ paranoia pakket inn som demografi. Ingen "skapte" en krise,  folk fikk mer kontroll over egne liv, og fødselstall gikk ned. Det er synd at folk ikke lenger lager 7 barn for å tilfredsstille ditt identitære regnestykke.

Lave fødselstall blant etniske nordmenn er problemet, og det er liberaliseringen av abort og prevensjonsmiddel på 60 og 70-tallet som er årsaken. Dette gjelder ikke bare i Norge, men i andre vestlige land også hvor politikerne gjennomførte tilsvarende frislipp. 

Det holder at vi kommer over 2 barn per kvinne igjen, slik at etniske nordmenn ikke dør ut og Norge kan bestå som Norge.

Hvem skulle "tatt grep"? Skulle staten pålagt folk å føde flere barn? Skal vi ha fødekvoter for nordmenn og fødselsforbud for andre? Du argumenterer i praksis for etnisk befolkningsstyring.

Kutt ut stråmennene, det er ikke nødvendig. Ingen har tatt til ordet for befolkningsstyring.

Politikerne kunne satt igang tiltak for å tilrettelegge for flere fødsler, og strammet inn liberaliseringen av lovene for abort og prevensjon når det ble klart at det ikke var bærekraftig og truet Norges eksistens.

Du hevder altså at det ikke er en konspirasjon, men samtidig gjentar alle kjennetegnene på en. Du klandrer frie valg og likestilling for at du føler deg demografisk utrygg, og avslutter med et ønske om kontroll over andres liv og reproduksjon. Det er ikke "bekymring for fremtiden". Det er frykt for mangfold og nostalgi for en verden som aldri har eksistert, annet enn i hodet på folk som trenger en fiende for å forstå samfunnet.

Det jeg beskriver er basert på vitenskapen og statistikker som bekrefter utviklingen jeg beskriver med en fallende andel etniske, innfødte nordmenn og en utvikling som går mot at vi vil bli i mindretall i eget land i fremtiden. Dette er ingen konsirasjonsteori, SSB driver ikke med konspirasjonsteorier når de legger frem sine befolkningsframskrivninger.

Den verdenen jeg ønsker er den som var og fortsatt er normalen, nemlig etnisk norsk flertall i Norge. Dette handler ikke om å lage fiender, jeg har ingen problemer med mennesker fra andre land eller kulturer, jeg ønsker bare ikke at norsk kultur og tradisjoner skal erstattes gjennom at etniske nordmenn skal bli et mindretall i vårt eget land.

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 3
Skrevet
10 minutes ago, Socketlicker said:

De som flytter velger det selv, men det er våre politikere som har tilrettelagt for dette gjennom sine bevisste politiske valg som de har ført og tviholdt på de siste femti årene, selv når man så hva det førte til. Det var ikke noe uhell, politikerne visste hva de gjorde.

Barn av innvandrere er ikke etniske nordmenn, det vil de aldri kunne bli. Etniske nordmenn utgjør nå knappe 80% av befolkningen, mot 95% for få tiår siden.

Lave fødselstall blant etniske nordmenn er problemet, og det er liberaliseringen av abort og prevensjonsmiddel på 60 og 70-tallet som er årsaken. Dette gjelder ikke bare i Norge, men i andre vestlige land også hvor politikerne gjennomførte tilsvarende frislipp. 

Det holder at vi kommer over 2 barn per kvinne igjen, slik at etniske nordmenn ikke dør ut og Norge kan bestå som Norge.

Kutt ut stråmennene, det er ikke nødvendig. Ingen har tatt til ordet for befolkningsstyring.

Politikerne kunne satt igang tiltak for å tilrettelegge for flere fødsler, og strammet inn liberaliseringen av lovene for abort og prevensjon når det ble klart at det ikke var bærekraftig og truet Norges eksistens.

Det jeg beskriver er basert på vitenskapen og statistikker som bekrefter utviklingen jeg beskriver med en fallende andel etniske, innfødte nordmenn og en utvikling som går mot at vi vil bli i mindretall i eget land i fremtiden. Dette er ingen konsirasjonsteori, SSB driver ikke med konspirasjonsteorier når de legger frem sine befolkningsframskrivninger.

Den verdenen jeg ønsker er den som var og fortsatt er normalen, nemlig etnisk norsk flertall i Norge. Dette handler ikke om å lage fiender, jeg har ingen problemer med mennesker fra andre land eller kulturer, jeg ønsker bare ikke at norsk kultur og tradisjoner skal erstattes gjennom at etniske nordmenn skal bli et mindretall i vårt eget land.

Bryter sikkert godt med en eller annen retningslinje for forumet nå, men noe sier meg at du ikke har bidratt særlig for å holde fødselsraten oppe.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 2
Skrevet (endret)
Socketlicker skrev (35 minutter siden):

Folk flytter frivillig, men at politikerne "tilrettela" for det. Da hevder du i praksis at det var en skjult hensikt bak innvandringspolitikken, og det er definisjonen på en konspirasjon. Man kan kritisere politikken, men å tillegge den intensjonen om utskifting krever bevis, ikke bare sammenfall.

Barn av innvandrere kan aldri bli etniske nordmenn. Det er en definisjon ingen er enige om. Mange identifiserer seg som norske, og kultur er ikke genetisk den formes og deles. At du ikke føler det slik, betyr ikke at det er en naturregel.

Når du kobler lave fødselstall til prevensjon og abort, så peker du i realiteten på kvinners frihet som problemet. Ingen vil ha befolkningsstyring, men du argumenterer for å stramme inn rettigheter for å øke fødselstall, det er nettopp befolkningsstyring.

SSB lager framskrivninger, ikke politiske planer. At de viser en utvikling betyr ikke at noen har ønsket det. Framskrivninger er ikke bevis for skjulte motiver.

Og hvis du ikke har noe imot folk fra andre land, hvorfor er det da et problem om deres etterkommere blir en større del av samfunnet, så lenge de lever og bidrar som alle andre? Det paradokset står fortsatt ubesvart.

Endret av Lallabaika
  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Lallabaika skrev (3 timer siden):

Å "bli byttet ut" antyder at noen står bak, trekker i tråder, og at mennesker som flytter på seg ikke har fri vilje, men er brikker i et skjult spill.

Og hva skjer egentlig med dem som blir byttet ut? Hvor ender de opp? 🤔🤔

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...