Gå til innhold

Ny Folkeavstemming om EU-medlemskap

EU-medlemskap?  

201 stemmer

1. 1. For EU-Medlemskap?

• Ja
      62
    • Nei
      101
    • Usikker
      38

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette vil nok sikkert øke EU-motstanden her i landet.
https://www.vg.no/nyheter/i/yEkqox/eu-lanserer-gigantisk-forsvarsplan-europa-er-i-fare

Europa kan ikke være for avhengig av NATO. USA med Trump er ikke lenger en pålitelig alliert.

EU har også et godt poeng med at landene i Europa bør samarbeide om løsninger og ikke utvikle egne løsninger som ikke fungerer sammen. EU bør også produsere mer og kjøpe fra Europa av ubåter, fregatter, jagerfly og forsvarsmateriell. Bare 20% av forsvarsinvesteringer i fellesskap er veldig lite.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
DJViking skrev (På 12.3.2025 den 10.17):
Er tiden inne for ny avstemming om EU-medlemskap? Det er nå over 30 år siden forrige folkeavstemming.

Jeg har stort sett vært i mot EU-medlemskap fordi Norge da mister råderetten til våre egne naturressurser.
Ellers er jeg for EU-medlemskap fordi det koster oss mye å stå på utsiden. Spesielt nå i situasjonen i Europa med Russland og Trump-USA.

Jeg er Ja for EU dersom følgende 
* Beholder vår råderett over ressurser
* Beholder den norske kronen

Enda en ny EUavstemning hvor AP skal presentere nye løgner og påstander ?

Skrevet

Ja, please la oss ta den nå så snart som mulig slik at vi kan avfeie det nok en gang og jeg slipper å ta stilling til det makkverket der noen gang igjen i løpet av min livstid.

Skrevet (endret)
17 minutes ago, Vokteren said:

Styringspartiet AP kan bare glemme å vinne et evt EUvalg når ledelsen bruker denne typen «politisk håndverk»:

https://www.vg.no/nyheter/i/mPXAQq/stoere-lovet-gratis-ferge-fem-dager-foer-valget-var-allerede-skrotet

Løgner, sjikanøse påstander og liten respekt for velgermassen har blitt avslørt igjen.

Uheldig sak. Befolkningen er tilfreds med tingene som de er, stort sett. Og da blir det ikke noe EU-valg.

Endret av Imaginacíon
Skrevet

Gjerne EU-medlem. De bestemmer ting som påvirker oss, selv om vi ikke er med i EU. Norge klarer ikke å gjøre noe med kronekursen, slik at det har blitt veldig dyrt å reise til utlandet. Det er fri flyt av arbeidskraft, hvorfor ikke penger?

Om man får mer penger igjen i lommeboken av å gå over til Euro er jeg for EU-medlemskap. Hvis varer og mat blir billigere er jeg også for det.

Så får vi håpe det i fremtiden ikke kommer en "EU-diktator". 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
Subara skrev (10 timer siden):

Så får vi håpe det i fremtiden ikke kommer en "EU-diktator". 

Risikoen for maktmisbruk øker nødvendigvis i takt med sentralisering av makt og penger.

• Innsiktsfullt 1
Skrevet

Sist gang det ble nei ble resultatet til slutt en halvveis innmelding. Det var ingen som hadde stemt for dette men noen partier ble visst enige om dette for å tilfredsstille EU mafiaen. 

Skrevet
DJViking skrev (31 minutter siden):

Vi må likevel tørre å ta debatten. Det virker som de fleste politikerne ikke engang ønsker å diskutere EU-medlemskap.

De ønsker ikke debatten før de føler seg sikre på å vinne. 

Dette kommer nok på bordet temmelig raskt dersom vi får enda mer krig i nærområdet, ytterligere handelskonflikter mellom de forskjellige kontinentene osv. 

Men det blir nok ikke en diskusjon basert på fakta dessverre, blir vi meldt inn i EU vil det være etter en diskusjon basert på skremselspropaganda og halvsannheter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...