Boing_80 Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden (endret) Hvorfor prøver folk konstant å undre seg over om Trump er blitt dement? Fyren er jo ond helt inn til ryggmargen. Du er rimelig ond når du lar personer som Andrew Tait få unngjelde for en urettferdig fordelingspolitikk. Men hva kan man gjøre? I det øyeblikket man forsiktig nevner kollektivisme får jo amerikanere panikkanfall og massepsykoser om kommunisme. Big Beautiful Bill Donald Trumps omfattende lovforslag om en stor skattepakke ble godkjent med knapt flertall i Kongressen i sommer. Det innebærer at Trumps skattekutt fra 2017 blir permanente. I tillegg kommer det nye midlertidige skattelettelser til en verdi av rundt 5000 milliarder dollar; som skattefradrag for tips, overtidsarbeid og visse billån, samt en økning i barnetrygden. Pakken forventes å øke USAs statsgjeld med hundrevis av milliarder dollar. Analyser viser at de rikeste vil tjene mest på kuttene, mens fattigere husholdninger kan tape penger. For å finansiere så store skattelettelser, planlegger Trump-administrasjonen å kutte i statlige velferdsprogrammer som Medicaid og matkuponger. Loven kan føre til at opptil 10 millioner flere amerikanere står uten helseforsikring innen 2034, ifølge The Congress Budget Office (CBO). https://www.vg.no/nyheter/i/kw4mlj/i-skyggen-av-den-amerikanske-droemmen-de-rammes-av-donald-trumps-helsekutt Endret 8 timer siden av Boing_80 1
Svein M Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden Dette med om Trump er dement eller redusert er viktig fordi det på et tidspunkt må føre til at han må gå av. Trolig er ikke den tid langt unna.
sedsberg Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden Hadde han vært dement hadde han vært død for lengst. Bare se hvor fort det går med Bruce Willis.
Atib Azzad Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden 18 minutes ago, sedsberg said: Hadde han vært dement hadde han vært død for lengst. Bare se hvor fort det går med Bruce Willis. Ja, han er jo død for lengst... 1
sedsberg Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden (endret) 1 minute ago, Atib Azzad said: Ja, han er jo død for lengst... Han er så og si grønnsak, hvis du ikke har fått det med deg. Han ble diagnosert i 2022 og har neppe lenge igjen. Trump har vært "dement" så lenge jeg kan huske og har verken blitt verre eller bedre. Endret 7 timer siden av sedsberg
Maabren Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden On 10/31/2025 at 7:49 AM, sofiemyr said: Det er et trist faktum at Trump har blitt akkurat det han kjempet mot - en gammel mann som burde sitte i en gyngestol og ikke lede et land… jeg er ikke uenig i mange av de tingene republikanerne ønsker men dette er simpelthen uverdig… Blir vel Vance som overtek styringa når Trump nå er på vei nedenom...må bestille meir popcorn...
Maabren Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden 44 minutes ago, sedsberg said: Han er så og si grønnsak, hvis du ikke har fått det med deg. Han ble diagnosert i 2022 og har neppe lenge igjen. Trump har vært "dement" så lenge jeg kan huske og har verken blitt verre eller bedre. Er du sikker på at Trump er dement? Trump kan jo bare være litt mindre begava og dermed egentlig ikkje i nærleiken av å bli dement...
sedsberg Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden 24 minutes ago, Maabren said: Er du sikker på at Trump er dement? Trump kan jo bare være litt mindre begava og dermed egentlig ikkje i nærleiken av å bli dement... Det var derfor jeg skrev dement i "hermetegn". 😛
Dragavon Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden Sitat The luxury gap: Trump builds his palace as Americans face going hungry Schmoozing the super-rich to fund a $300m ballroom while cutting food aid for those on low incomes threw the president’s architectural folly into sharp relief It was a feast fit for a king – and any billionaire willing to be his subject. From gold-rimmed plates on gold-patterned tablecloths decorated with gold candlestick holders, they gorged on heirloom tomato panzanella salad, beef wellington and a dessert of roasted Anjou pears, cinnamon crumble and butterscotch ice-cream. https://www.theguardian.com/us-news/2025/nov/02/trump-cost-ballroom-government-shutdown 2
Duncan Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden Svein M skrev (1 time siden): Dette med om Trump er dement eller redusert er viktig fordi det på et tidspunkt må føre til at han må gå av. Trolig er ikke den tid langt unna. Biden satt da 4 år med varig svekkede sjelsevne, så jeg tror du tar feil.
Dragavon Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden Duncan skrev (1 minutt siden): Biden satt da 4 år med varig svekkede sjelsevne, så jeg tror du tar feil. Eg trur ikkje du veit kva det begrepet betyr ein gong 🤡 https://snl.no/varig_svekkede_sjelsevner 1 1
Maabren Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden 19 minutes ago, sedsberg said: Det var derfor jeg skrev dement i "hermetegn". 😛 Er blind, fekk det ikkje med meg.
Duncan Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden Dragavon skrev (19 minutter siden): Eg trur ikkje du veit kva det begrepet betyr ein gong 🤡 https://snl.no/varig_svekkede_sjelsevner Ser at du ikke tok Hamsun referansen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå