Gå til innhold

Trump 2025 - 2026

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Se denne videoen om hvorfor personer i en kult som MAGA er bundet til kulten slik at de aldri vil forlate den.

Endret av LuxFerre
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutes ago, Svein M said:

At Trump er helt uegnet som president er blitt et stort problem nå både for USA og resten av verden.

Han er en katastrofe. Nå er han i hengemyra og en TACO sitter langt inne.

• Liker 1
Skrevet (endret)
skaftetryne32 skrev (11 timer siden):

Ingen av disse handlingene gjør noen religiøs, det er det den eventuelle personlige trua som gjør, du kan ha din mening, men meningen din er kort og godt 100% feil. Om du mener en handling kan avsløre hva som foregår oppe i hodet på folk så tror jeg du er ganske mye galere enn jeg allerede trodde. Og hvem er det jeg har kalt religiøs egentlig? 

En veldig religiøs person har en sterk tro OG oppfører seg slik som bibelen krever.  Tro alene er ikke nok, en må slutte å lyve hele tiden og være utro for eksempel.  Går man ofte på kirken og bidrar mann til kristen felleskap er et eksempel på oppførsel som en veldig religiøs person gjør,  En annen oppførsel er å lese bibelen.  En som sier at de tror på Gud og Jesus men ikke oppfører seg som bibelen ønsker er ikke veldig religiøs, de er lite religiøse.  

Britannica Dictionary definition of RELIGIOUS

[more religious; most religious]

1 : of or relating to religion

My religious beliefs forbid the drinking of alcohol.

religious groups/organizations/schools

Religious leaders called for an end to the violence.

2 : believing in a god or a group of gods and following the rules of a religion

She is very religious.

My grandfather was a deeply religious [=spiritual] man.

His wife is very active in the church, but he's not religious himself.

Sitat

Tror du Iran sin befolkning tenkte på ayatollaen som veldig religiøs? Eller bare en galning som bruker religion til undertrykke sin befolkning? akkurat som den store oransje ondskapen nå gjør, men du fortsetter vel i vant stil🙈🙉🙊

Ayatollaen fikk en formell religiøs utdannelse og var en kleriker.  Han ble alltid sett derfor som en religiøs mann men en religiøs mann som misbrukte sin religion.  Trump er ikke en religiøs mann som misbruker religion, han er en ignorant narsisist som beveger seg mot å bli en diktator, det er noe helt annet enn en ayatolla.

Endret av jjkoggan
  • Liker 1
Skrevet
Imaginacíon skrev (1 time siden):

Han er en katastrofe. Nå er han i hengemyra og en TACO sitter langt inne.

Blir det hengemyra hvis han helt trekker seg fra Iran og erklare seier fordi han har alvorlig skadet Irans militæren?

• Liker 1
Skrevet
28 minutes ago, jjkoggan said:

Blir det hengemyra hvis han helt trekker seg fra Iran og erklare seier fordi han har alvorlig skadet Irans militæren?

Trump kan tenkes å gjøre det, men det er ikke slik det ser ut nå. Hegseth er av en helt annen oppfatning.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet

Ser ut som krigen er i ferd med å gå fra vondt til verre. Planen skal visst være å gå inn for å hente den anrikede uran som finnes der. Virker ikke som de helt vet hvor dette befinner seg, noen tror det ligger under jorden i forbindelse med anlegget for anrikelse. Men Iran har garantert tenkt seg denne muligheten og gjemt godsakene, kanskje ikke alt på ett sted heller.

En slik operasjon tror jeg har stor motstand i USA, den vil sikkert medføre at flere amerikanske soldater kommer hjem i kister, og ingen er så interessert i at det skal skje. Men akkurat nå har ikke Trump noen off-ramp ut av krigen uten å miste ansikt...han har oppnådd å drepe mange ledere i Iran og bombet masse infrastruktur sønder og sammen, men landet har ikke kommet med noen "unconditional surrender" og kommer antagelig ikke til å gjøre det heller. Amerikanerne har nok syndet mot krigens regel nr. 1 : "Know your enemy", de har gjort som Hitler gjorde med russerne, undervurdert dem, deres offervilje og deres stahet. Tror ikke Hegseth skjønner at å betvinge et land som kjemper med ryggen mot veggen er ikke det samme som å banke opp et mobbe-offer i skolegården. Hvordan kan Trump trekke seg ut nå og erklære seier uten noen innrømmelser fra Iran, da er det jo bare tap på alle sider. Noe kommer han til å gjøre..

• Innsiktsfullt 4
Skrevet
skaftetryne32 skrev (11 timer siden):

men du fortsetter vel i vant stil🙈🙉🙊

Hvordan bidrar dette til ditt argumentasjon?  Er det meg eller saken som diskuteres?  

• Liker 2
Skrevet
SilverShaded skrev (7 minutter siden):

Ser ut som krigen er i ferd med å gå fra vondt til verre. Planen skal visst være å gå inn for å hente den anrikede uran som finnes der. Virker ikke som de helt vet hvor dette befinner seg, noen tror det ligger under jorden i forbindelse med anlegget for anrikelse. Men Iran har garantert tenkt seg denne muligheten og gjemt godsakene, kanskje ikke alt på ett sted heller.

En slik operasjon tror jeg har stor motstand i USA, den vil sikkert medføre at flere amerikanske soldater kommer hjem i kister, og ingen er så interessert i at det skal skje. Men akkurat nå har ikke Trump noen off-ramp ut av krigen uten å miste ansikt...han har oppnådd å drepe mange ledere i Iran og bombet masse infrastruktur sønder og sammen, men landet har ikke kommet med noen "unconditional surrender" og kommer antagelig ikke til å gjøre det heller. Amerikanerne har nok syndet mot krigens regel nr. 1 : "Know your enemy", de har gjort som Hitler gjorde med russerne, undervurdert dem, deres offervilje og deres stahet. Tror ikke Hegseth skjønner at å betvinge et land som kjemper med ryggen mot veggen er ikke det samme som å banke opp et mobbe-offer i skolegården. Hvordan kan Trump trekke seg ut nå og erklære seier uten noen innrømmelser fra Iran, da er det jo bare tap på alle sider. Noe kommer han til å gjøre..

Jeg tror du undervurderer Trump og sin evne til å erklare seier når han har tapt og få en god del republikanere til å bli enige.

Skrevet
jjkoggan skrev (39 minutter siden):

Jeg tror du undervurderer Trump og sin evne til å erklare seier når han har tapt og få en god del republikanere til å bli enige.

Dette er en såpass stor sak at her tror jeg faktisk folkemeningen teller minst like mye. Og nå har han brukt billioner av dollar with nothing to show for it bortsett fra 7 døde soldater (så langt). Ikke akkurat America First sett fra folkets perspektiv...

• Innsiktsfullt 1
Skrevet
SilverShaded skrev (1 minutt siden):

Dette er en såpass stor sak at her tror jeg faktisk folkemeningen teller minst like mye. Og nå har han brukt billioner av dollar with nothing to show for it bortsett fra 7 døde soldater (så langt). Ikke akkurat America First sett fra folkets perspektiv...

Jeg tror de fleste MAGA crowd blir helt OK med å feire flash bang we crushed Irans militæren og drepte lederen og sendte soldatene hjem.  Dette klarer han fordi målene var uklare og det ble ingen nation building eller mange soldater drept.  America First har mer å gjøre med å ikke hjelpe andre land enn å ikke engasjere militæren i land som de mener truer USA.

Skrevet
jjkoggan skrev (53 minutter siden):

Ikke bare det. Jeg mistenker sterkt at denne kjeltringen vil klare å eliminere hele mellomvalget. Da kan han sitte rolig i stolen å lage faenskap en god stund til. Han har ikke respektert noe som helst av domstoler og annen motstand før så hvorfor skulle han ikke klare å ha dette mellomvalget i sin hule hånd.

Hvordan han sammen med jurister, rådgivere og andre banditter skal klare dette i praksis lurer jeg virkelig på. Uansett vil kongress og annet relevant sitte som handlingslammede fjols på sidelinjen som de hittil har gjort.

• Innsiktsfullt 2
Skrevet
SilverShaded skrev (1 time siden):

Iran har aldri vært og vil aldri bli mobbeoffer. Historien deres viser det tydelig. Nytter ikke å leke Cowboy og tro at det bare er å underlegge seg indianerne. Over 4000 år gammel historie - det er Iran.

• Liker 2
Skrevet
Sovna skrev (1 minutt siden):

Ikke bare det. Jeg mistenker sterkt at denne kjeltringen vil klare å eliminere hele mellomvalget. Da kan han sitte rolig i stolen å lage faenskap en god stund til. Han har ikke respektert noe som helst av domstoler og annen motstand før så hvorfor skulle han ikke klare å ha dette mellomvalget i sin hule hånd.

Hvordan han sammen med jurister, rådgivere og andre banditter skal klare dette i praksis lurer jeg virkelig på. Uansett vil kongress og annet relevant sitte som handlingslammede fjols på sidelinjen som de hittil har gjort.

Bryter han tariff lovene eller har han respektert høyesterettens avgjørelsen?

Skrevet
SilverShaded skrev (17 minutter siden):

8 døde soldater, 150 skadde soldater, et dusin nedskutte dronefly, et dusin ødelagt/skadd radar/kommunikasjonsanlegg verdt flere milliarder dollar - og da er ikke tapte økonomiske gevinster som et resultat av blokaden av Hormuzstredet og evakueringen av amerikanske rike som forlot sine eiendommer, tatt med. Minst 6 mrd. dollar per dag i budsjettforbruk. 

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 4
Skrevet
Boing 4EVER skrev (6 minutter siden):

Iran har aldri vært og vil aldri bli mobbeoffer. Historien deres viser det tydelig. Nytter ikke å leke Cowboy og tro at det bare er å underlegge seg indianerne. Over 4000 år gammel historie - det er Iran.

Nei de er mobberen

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
jjkoggan skrev (På 9.3.2026 den 0.46):

Denne mangelen på impulse control som fører til emosjonelle ærlighet eller emosjonelle gjennomsiktighet er det som tiltrakk en god del folk som tolket det som mer autentisk, noe som mange ikke liker om typiske politikere som kan være uautentiske skuespillere for å gi et eller annet inntrykk som lønner dem.  Fordi forakten hans ble sett som autentisk og lignet velgernes forakt så trodde mange at han ville hjelpe dem selv om de skjønnte at lan lyver hele tiden om fakta

Det er nettopp dette, det er lett å tro at hans impulsive reaksjoner reflekterer en slags ærlighet. Men det gjør det ikke. Det er enten fordi egoet støtes, noe som hvertfall ikke reflekterer noen emosjonell ærlighet, annet enn at det reflekterer en sårbarhet for de som faktisk klarer å gjennomskue det, men kanskje aller mest nærliggende en innlært mekanisme om hvordan respondere som er i tråd med ønsket måloppnåelse.

• Liker 1
Skrevet
sjamanen skrev (17 minutter siden):

Det er nettopp dette, det er lett å tro at hans impulsive reaksjoner reflekterer en slags ærlighet. Men det gjør det ikke. Det er enten fordi egoet støtes, noe som hvertfall ikke reflekterer noen emosjonell ærlighet, annet enn at det reflekterer en sårbarhet for de som faktisk klarer å gjennomskue det, men kanskje aller mest nærliggende en innlært mekanisme om hvordan respondere som er i tråd med ønsket måloppnåelse.

Han klarer ikke å gjemme sårbarheten sin.  Dette vet vi fordi han gjør det selv om det skader ham.  På den måten er det en emosjonelle ærlighet å ikke gjemme følelsene sine.

• Innsiktsfullt 1
Skrevet

Motstandere av maga regimet velger feil strategi til å felle maga presidenten. Epstein filene kommer til å gjøre nada. De klarte ikke å få han dømt for kuppet i 2021 som var mer alvorlige. Det trengs sterkere krutt men demokraterne er jo helt på villspor og jobber ikke sammen engang. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...