Gå til innhold

Trump 2025

Anbefalte innlegg

Skrevet
Neptun1 skrev (7 timer siden):

Det finnes ikke noe politisk "ytre høyre" pr. def. 
Et imaginært sted venstresiden plasserer personer de deler en rekke fellestrekk med - men som de ikke liker.
INGEN har kunnet utlede denne sammenhengen.

Jeg påpekte at medie-kloakken i Norge (alle aviser samt NrK og TV2) er sykelig opptatt av USA, nærmere bestemt av å rakke ned på våre nærmeste allierte men omtrent aldri kritiserer land som Kina, Nord-Korea og muslimske diktatur.
De kritiserer også Trump/USA 1000 ganger mer enn Putin og Russland.
Helt sykt, men det er fordi de grunnleggende alltid har heiet på sosialistiske diktatur. Samme med flertallet i denne tråden.

Det er rart at du ikke har fått med deg kritikk ovenfor Kina/Russland og andre anti-demokratier. 

Jeg har hvertfall fått det med meg. 💪

Vi (samfunnet Norge) har alltid vært kritiske ovenfor slike regimer. Uansett om det er Mao eller Hussein; vi har vært svært kritiske! 

Undersøk gjerne reiseråd fra regjeringen, hvis du trenger det. 

Når det gjelder massemedia, så lager de nyhetsovrrdkifter basert på hva de får klikk på. Nyhetsverdien av å berette at Nord-Korea fremdeles er Nord-Korea, og at forholdene der er mildt sagt jævlige, er lav. Ergo blir det få artikler derfra.

Ja, samt at det er vrient å få innpass i regimet; å komme seg inn som journalist er (nesten?) helt umulig.

--

Hva mener du egentlig med at det ikke finnes noe "ytre høyre"? Selvfølgelig gjør det det. Du har kanskje ikke en absolutt sperre hvor det ikke er teoretisk mulig å bli enda mer høyre-vridd i tankegodset, men det betyr ikke at det er umulig å putte noen partier i sentrum, andre til høyre, og atter andre i ekstrem høyre / ytterliggående høyre. 

Akkurat det samme kan — og gjør — vi på venstresiden av politikken. Selvfølgelig putter vi merkelapper på folk som ønsker seg kommunisme, væpnet revolusjon, og hva verre er! 🤯 

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Imaginacíon skrev (7 timer siden):

Hvor mange millioner har USA drept de siste 40 årene? Og hvor mange har Kina drept? 

Kina er fredens rike, mens USA er krigens land.

Nei, Kina er ikke fredens rike. De tar livet av massevis av mennesker hvert eneste år. 

Den kinesiske politiske elite har drøssevis av liv på samvittigheten, og er virkelig ikke noen å se opp til!

IMG_7586.thumb.jpeg.260ff5724fcc96ded8324cabdefba68c.jpeg

Se siste kolonne; snitt pr år.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
52 minutes ago, qualbeen said:

Nei, Kina er ikke fredens rike. De tar livet av massevis av mennesker hvert eneste år. 

Den kinesiske politiske elite har drøssevis av liv på samvittigheten, og er virkelig ikke noen å se opp til!

IMG_7586.thumb.jpeg.260ff5724fcc96ded8324cabdefba68c.jpeg

Se siste kolonne; snitt pr år.

Hvorfor leser ikke folk det jeg skriver og svarer som om jeg har skrevet noe annet?

Skrevet

Vet Trump hva krig faktisk er? Hvis han ser på det som foregår i Portland som krig, er det ikke rart at han i sitt eget hode har stoppet/forhindret 7-8 kriger :p 

• Liker 3
Skrevet
1 hour ago, xRun said:

Det ser ut som det i Trumps hode allerede er krig i USA.
Lørdag ettermiddag lovet han militære styrker som forsterkninger til "krigsherjede Portland".

image.png.38a84f19e7f0e0514ceb65eca1513471.png
https://truthsocial.com/@realDonaldTrump/posts/115276694936263266

Nei altså, trumpis er ikke den som verken spissformulerer, polariserer eller generelt fortsetter å skrive som en full 7-åring på Lies Social. Neineinein! Når sinnagutt ikke har lovhjemler for å spre faenskapen sin, så er det selvsagt ok å ty til kriselovene, for militær unntakstilstand, krig og andre gufne situasjoner. Og nettopp den gufne delen er det befolkningen opplever, om man da ikke er tilhenger av et fascistregime.

Alle motstandere skal tas, alle meninger imot skal fjernes og alle skal tilbe o supreme leader. Politi og militære i hver gate, og folket skal like det!

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet

Da forstår jeg det slik at "full force" betyr at soldatene kan/vil skyte med skarpt mot egen befolkning ? Dette er vel DT's våte drøm, han som ønsker seg fredsprisen. Jeg antok det ville komme før eller senere, bare ikke snart. Da gjenstår det bare å se om duoen DT/Hegseth har fått hjernevasket soldatene dithen at de faktisk adlyder.

• Innsiktsfullt 2
Skrevet
1 minute ago, SilverShaded said:

Da forstår jeg det slik at "full force" betyr at soldatene kan/vil skyte med skarpt mot egen befolkning ? Dette er vel DT's våte drøm, han som ønsker seg fredsprisen. Jeg antok det ville komme før eller senere, bare ikke snart. Da gjenstår det bare å se om duoen DT/Hegseth har fått hjernevasket soldatene dithen at de faktisk adlyder.

Først vil de gjøre det normalt med soldater i "problembyer".

Skrevet (endret)
Imaginacíon skrev (16 minutter siden):

Først vil de gjøre det normalt med soldater i "problembyer".

Hvor og hvorfor er ikke det sentrale, bare det faktum at soldater beordres til å skyte med skarpt på egne borgere er et vannskille.

DT ga opp å bruke tropper i Chicago fordi han ble rådet til at det ville bli 'too much trouble', så nå prøver han med Portland ved å påstå at ICE er under angrep. Angrepet består av en liten gjeng relativt fredelige demonstranter som allerede har blitt jaget med tåregass. Portland har allerede protestert mot uønskede tropper, mens DT ønsker å normalisere dette i størst mulig grad. Vi kommer til å se dette i flere blå stater og byer, tenker jeg.

Endret av SilverShaded
  • Liker 2
Skrevet (endret)

Effekten av Trumps terrorstempling av antifa har nådd Norge, og inspirerer den ytterste høyresiden. Det norske nynazist-tilknyttede "mediet" Alternativ Media skal arrangere en "anti-antifa" demonstrasjon foran Stortinget.

Det var samme Alternativ Media som arrangerte en minnestund for Charlie Kirk for et par uker siden, der flere rasister og nynazister deltok og holdt taler. Også partilederen for Konservativt deltok.

image.thumb.png.84229f4d3b2a99dc1e63a3945b4a1648.png

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet
18 minutes ago, SilverShaded said:

Hvor og hvorfor er ikke det sentrale, bare det faktum at soldater beordres til å skyte med skarpt på egne borgere er et vannskille.

DT ga opp å bruke tropper i Chicago fordi han ble rådet til at det ville bli 'too much trouble', så nå prøver han med Portland ved å påstå at ICE er under angrep. Angrepet består av en liten gjeng relativt fredelige demonstranter som allerede har blitt jaget med tåregass. Portland har allerede protestert mot uønskede tropper, mens DT ønsker å normalisere dette i størst mulig grad. Vi kommer til å se dette i flere blå stater og byer, tenker jeg.

Hva DT vil oppnå med dette er vanskelig å få øye på, hvis han da virkelig ikke er i ferd med å gå full fascist.

Skrevet
Neptun1 skrev (16 timer siden):

Denne "diskusjonen" foregår kun i ditt eget hode. Du får ta den med deg selv.

Jeg har kun referert til ideologien islam i mine kommentarer i tråden.
Et fremmedelement i vestlige land og den verste av alle menneskefiendtlige ideologier.

Ta en sjekk. Du trenger det.

Islam i de nevnte landene er veldig annerledes enn Wahabia. 

• Liker 1
Skrevet
15 minutes ago, Imaginacíon said:

Hva DT vil oppnå med dette er vanskelig å få øye på, hvis han da virkelig ikke er i ferd med å gå full fascist.

"... i ferd med..." ja. Skal vi se:

Diktatorisk og totalitært styre - Grumps våte drøm, work in progress 
Førerprinsippet og kult - check
Ekstrem nasjonalisme og imperialisme - check
Anti-liberalisme og anti-kommunisme - check
Bruk av politisk vold og terror - check med noen forbehold, men om man er demokrat, innvandrer eller andre uønskede minoriteter og havner i ICE / FBI / DoJ søkelys f.eks. er neppe opplevelsen veldig ulik.

• Liker 2
Skrevet
Snikpellik skrev (14 minutter siden):

Effekten av Trumps terrorstempling av antifa har nådd Norge, og inspirerer den ytterste høyresiden. Det norske nynazist-tilknyttede "mediet" Alternativ Media skal arrangere en "anti-antifa" demonstrasjon foran Stortinget.

Det var samme Alternativ Media som arrangerte en minnestund for Charlie Kirk for et par uker siden, der flere dømte rasister og nynazister deltok og holdt taler.

image.thumb.png.84229f4d3b2a99dc1e63a3945b4a1648.png

Grunnene som oppgis for denne såkallt "taktiske" demonstrasjonen er jo sludder, bl.a at ytre høyre ikke kan demonstrere trygt fordi venstresiden kan holde motdemonstrasjoner og er så farlige. De skal "lære" politiet å ikke godta 'motdemonstrasjoner som bare arrangeres for å gjøre det utrygt og utrivelig for (ekstrem)høyre å ytre seg fritt'. I praksis skal de demonstrere for ytringsfrihet ved å stoppe venstresiden fra å ytre seg fritt.

De skjønner tydeligvis ikke at venstresiden har like stor rett til å demonstrere lovlig som dem, og at politiet har like stor plikt på seg til å beskytte motdemonstrasjoner. Vel, ingen gadd å mot-demonstrere ved "minnestunden" deres for CK, som var første forsøk på å skape strid, så nå skrur de opp et hakk.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Imaginacíon skrev (26 minutter siden):

Oppnå ? Enda et steg mot 'all makt i mine hender', ja. Det endelige målet er nok å demonisere alle blå stater og byer på en slik måte at han kan få avsatt de demokratiske lederne der og erstattet dem med sine egne folk.

• Liker 1
Skrevet
4 minutes ago, SilverShaded said:

Oppnå ? Enda et steg mot 'all makt i mine hender', ja. Det endelige målet er nok å demonisere alle blå stater og byer på en slik måte at han kan få avsatt de demokratiske lederne der og erstattet dem med sine egne folk.

De sikter seg inn mot 2026 og 2028. Og med å fokusere på blå stater unngår de å tape oppslutning i røde. At de driver landet mot undergangen ser det ikke ut til at noen bryr seg om.

• Liker 2
Skrevet

Trumps tidligere advokat: - Folk er i fare

Trumps tidligere advokat i Det hvite hus under hans første presidentperiode, Ty Cobb, advarer i sterke ordelag.
Han advarer også om at flere av Trumps politiske motstandere kan bli rammet i tida framover. 
- Trump ønsker å skrive om historien så den neste generasjonen kanskje ikke vil få vite at han fyrte opp et voldelig opprør og nektet å gi fra seg makta på fredelig vis etter at han tapte presidentvalget, at han stjal graderte dokumenter og viste dem til venner og gjester på Mar-a-Lago, og at han var en kriminell, sier Cobb i et intervju med CBS News.
Cobb forsvarte Trumps første administrasjon som advokat i Det hvite hus under den såkalte Mueller-etterforskningen, som etterforsket anklager om at Russland hadde blandet seg inn i presidentvalgkampen i 2016.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Sitat

Kortversjonen

Jens Stoltenbergs bok «På min vakt», om sine ti år som NATO-sjef, skildrer mange drakamper med Donald Trump, trusler om å forlate NATO, og hvordan «33 milliarder dollar» samt appell til Trumps forfengelighet roet ham.
Etter en frokost sa forsvarsminister Jim Mattis: «Vi skammer oss».
Han sier at det største nederlaget var at de måtte trekke seg ut av Afghanistan og overlate landet igjen til Taliban.
Og største seier var å få Sverige og Finland inn som medlemmer i NATO.

https://www.vg.no/nyheter/i/VzWkgl/stoltenberg-om-trump-feide-vi-karret-oss-vekk-fra-kanten-av-stupet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...