MrL Skrevet 2. oktober Skrevet 2. oktober (endret) Pop skrev (17 minutter siden): Men så langt ser det ut til å kun være krisebyer der det er en demokratisk ordfører/borgermester, evt stat med demokratisk guvernør. Kommer ikke på en eneste "krise" i by med republikaner ved roret... Er det virkelig så stor forskjell på byene i usa? Eller kan det tenkes at trumpern bare prøver å sikre seg rene republikanske byer? "Over the summer, the California Retailers Association reported that San Francisco, Los Angeles and Sacramento have some of the highest organized retail crime in the nation. Critics blame a referendum California passed in 2014, which downgraded theft of property to a misdemeanor as long as its value is $950 or less. " ref Men jeg kjenner ikke til status i alle byer, men ihvertfall er det stort problem med f.eks California. Det er godt mulig at å si dette kun er et "demokrat" problem er overdrevet, men kriminaliteten og krisen er der ihvertfall for det . SilverShaded skrev (16 minutter siden): Butikktyverier og tyvebander fins over alt i verden, bortsett fra i diktaturer som allerede har vært gjennom det DT er i gang med nå. Å innbille folk at dette skjer i bare blå byer er jo fullkomment idiotisk. Ref kilde over. "Walgreens closing 5 more San Francisco stores due to theft" Butikker har blitt lagt ned på rekke og rad. Dette er ikke noe vanlig "butikktyveri" problem, det er masseplyndring som kan utføres med knapt noen som helst konsekvens. Endret 2. oktober av MrL
SilverShaded Skrevet 2. oktober Skrevet 2. oktober MrL skrev (10 minutter siden): Butikker har blitt lagt ned på rekke og rad. Dette er ikke noe vanlig "butikktyveri" problem. Da er det et politi-problem, ikke en unskyldning til å bruke militæret til å gå til full krig mot byen/staten. 7
MrL Skrevet 2. oktober Skrevet 2. oktober (endret) SilverShaded skrev (10 minutter siden): Da er det et politi-problem, ikke en unskyldning til å bruke militæret til å gå til full krig mot byen/staten. Det er først og fremst et ledelse problem, politi under ledelse av California har ikke lov til å gjøre noe - pga lovene California selv har innført. Likevel sitter Newscom og sier vi løser alle problemene relatert til kriminalitet helt fint selv. Da forstår jeg faktisk at man sender inn en høyere makt for å få slutt på idiotien, selv om det neppe er effektivt. Dette er ikke en krig mot byen, men mot kriminalitet. Endret 2. oktober av MrL 1
sjamanen Skrevet 2. oktober Skrevet 2. oktober MrL skrev (6 minutter siden): Det er først og fremst et ledelse problem, politi under ledelse av California har ikke lov til å gjøre noe - pga lovene California selv har innført. Likevel sitter Newscom og sier vi løser alle problemene relatert til kriminalitet helt fint selv. Da forstår jeg faktisk at man sender inn en høyere makt for å få slutt på idiotien, selv om det neppe er effektivt. Problemet med "høyresiden" (idiotiske merkelapper), eller de som blindt argumenterer til støtte for konservative krefter, både i USA og i Norge, er at de (dere) ikke forstår at "ro & ordens"-propagandaen utelukkende handler om å slukke brann, noe som overhodet ikke fungerer på å løse problemene, og som egentlig bare bidrar med å øke farten i den nedadgående voldsspiralen som allerede er iverksatt. Samme gjeng, Listhaug og co., har absolutt null virkelighetsforståelse eller evne til å innse at det er deres egen faktiske politikk som er roten til alle problemene de skal bruke milliarder av kroner på å bekjempe, ved bruk av bevæpnet politi. De skaper problemet, og serverer befolkningen en fortelling om at de så skal løse problemet. Skam på dere alle, bedragere og løgnere. 6
MrL Skrevet 2. oktober Skrevet 2. oktober sjamanen skrev (2 minutter siden): Problemet med "høyresiden" (idiotiske merkelapper), eller de som blindt argumenterer til støtte for konservative krefter, både i USA og i Norge, er at de (dere) ikke forstår at "ro & ordens"-propagandaen utelukkende handler om å slukke brann, noe som overhodet ikke fungerer på å løse problemene, og som egentlig bare bidrar med å øke farten i den nedadgående voldsspiralen som allerede er iverksatt. Samme gjeng, Listhaug og co., har absolutt null virkelighetsforståelse eller evne til å innse at det er deres egen faktiske politikk som er roten til alle problemene de skal bruke milliarder av kroner på å bekjempe, ved bruk av bevæpnet politi. De skaper problemet, og serverer befolkningen en fortelling om at de så skal løse problemet. Skam på dere alle, bedragere og løgnere. Du skylder på Listhaug for de problemene vi har nå? Også skal du forklare meg virkelighetsforståelse? Er dette en dårlig spøk? 3
Neptun1 Skrevet 2. oktober Skrevet 2. oktober (endret) MrL skrev (6 minutter siden): Du skylder på Listhaug for de problemene vi har nå? Også skal du forklare meg virkelighetsforståelse? Er dette en dårlig spøk? Folk flest er historieløse. Endret 2. oktober av Neptun1 3 1
Imaginacíon Skrevet 2. oktober Skrevet 2. oktober 12 hours ago, jallajall said: Trump poller fortsatt bedre enn Obama og Bush i samme periode. Det sier litt om hvor sykt det amerikanske samfunnet er. 2 2
halnes1 Skrevet 2. oktober Skrevet 2. oktober Er jo i mest protester i Demokratenes stater, så hvorfor ikke trekke alt politi og andre lov departement ut. De roper jo at en skal oppløse politiet. I Minneapolis gikk flere bystyre medlemmer ut med at de ville oppløse politiet. 380 politifolk sluttet i Minneapolis politiet etter Floyd, nå er kriminaliteten sky høy. Ordføreren vet ikke hva han skal gjøre. Og Guvenøren som var Kamala Harris sin vice president kandidat er like håpløs. De har gjort byen mye utryggere.
LuxFerre Skrevet 2. oktober Skrevet 2. oktober (endret) 14 hours ago, Subara said: Veldig interessant og lett å forstå fordi det snakkes sakte og tydelig. What is mind control? Brainwashing? How Cults Take Over Minds—And Nations Dr. Steven Hassan, Cult expert har sin egen metode for å få folk tilbake til seg selv igjen, før de ble med i en kult. Metoden hans er: based on chinese communist brainwashing experts, Lefton, Singer and West. Behavior control, information control, thought control and emotional control. They are overlapping. If you can control those four elements, you can control someone’s identity and sense of reality. What doesn´t work is arguing logic or facts, attacking the leader, the doctrine or the policies ...fordi vedkommende vil få behov for å forsvare seg og oppfatter deg som fienden man blir forfulgt av. Det man skal gjøre er ikke å angripe, men være varm, vennlig og stille respektfulle, nysgjerrige spørsmål. Å stille spørsmål og la personen få tid til å tenke, er den ene mest kraftfulle teknikk, å hjelpe folk til å reevaluere for dem selv, at det de holder på med ikke egentlig er hva de vil holde på med. Overtalelsesmetoden hjelper ikke. Det som hjelper er en inviterende metode til til testing av virkeligheten. Gå til tiden før de møtte kulten/Trump. Hva var det som overbeviste dem? Hvilke antakelser aksepterte de som ikke ble testet? De fleste kommer aldri ut av sin kult. Jeg hadde en tysker i familien som vokste opp under WW2 i Tyskland og moren hans forble Nazist frem til hennes død over 50 år etter WW2 og hun sa helt frem til det siste at Hitler gjorde ikke noe galt. Det er mye vanskeligere å komme ut av en kult i dag derfor vi tilbringer så mye tid i sosial media som er ideelt laget til å hjernevaske oss ved å hele tiden gi oss akkurat det innhold som vi liker mest. På den måten blir vi hele tiden matet med mer og mer av de samme løgner og propaganda. Derfor er det viktig til å være kritisk til hva alle sier på sosial media. De fleste kulter er opprettet av maligant narsesister som utnytter sine kult medlemmer og kan få de til å gjøre forferdelige ting. Det beste eksempelet er Jim Jones som sto bak kulten Peoples Temple som fikk sine kult medlemmer til å drepe sine egne barn før de selv tok selvmord. Over 900 kult medlemmer ble drept eller tok selvmord på ordre fra Jim Jones og ikke alle var i Jonestown. Sharon Amos under var en tidligere psykolog som viser at hvem som helst kan bli indoktrinert inn i en kult. GEORGETOWN, Guyana, Dec. 4 —Moments after she finished what is believed to be the last radio conversation with Jonestown, Sharon Amos walked briskly through the living room of the People's Temple headquarters here with a knife in her hand, witnesses said today. She led her children — Martin, 8 years old; Christa, 10, and Leanne, 22 — into a bathroom, and motioned to Charles Beikman, a 43‐year‐old former marine, to follow. Then others in the living room heard a child cry “Oh, Mama,” and then a scream. They ran to the bathroom. Mrs. Amoss, and the children lay bleeding to death, their throats cut, and Mr. Beikman stood trembling nearby. Forty‐six persons were in the headquarters that evening, unaware until later, they say, that as Sharon Amos and her family died, the Jonestown commune was destroying itself in a frenzy of murder and suicide. Stereotypical Characteristics of a Cult Leader Se også Stanley Milgram Shock Experiment på hva vi er villige til å gjøre etter ordre fra en som viser autoritet. The Milgram Shock Experiment, conducted by Stanley Milgram in the 1960s, tested obedience to authority. Participants were instructed to administer increasingly severe electric shocks to another person, who was actually an actor, as they answered questions incorrectly. Despite hearing the actor’s screams, most participants continued administering shocks, demonstrating the powerful influence of authority figures on behavior. Endret 2. oktober av LuxFerre 3 2
skaftetryne32 Skrevet 2. oktober Skrevet 2. oktober MrL skrev (2 timer siden): Dette har ingenting med "Å skape frykt i den delen av befolkningen som er politisk uenige med Trump", det er en vrangforestilling folk har skapt. De er satt inn for å bevare fred og orden og bekjempe kriminalitet. (om man mener det er effektivt eller ikke er en annen sak, det tror heller ikke jeg på lang sikt). Det ser ut til å være en klar overvekt av demokratisk styrte stater som ser ut til å rammes av denne militære overmakten, er det en gang noen røde stater som har fått denne behandlingen? Jeg mener det er liten tvil om at dette er en krig mot alt som den oransje idioten ikke liker, han leder som en trassig 3 åring og dette er resultatet. MrL skrev (2 timer siden): Dette er en vanlig dag i California Det er også en helt vanlig dag i texas, bare så det er sagt, og de har selv satt seg i den situasjonen med politikken de fører. Amerikanere og republikanerne spesielt vil ikke bygge rehabiliterings fasiliteter, de er mer som krim inkubatorer, problemet blir ikke borte før de tar tak i alle grunnårsakene til at de har de problemene de har i utgangspunktet. 4 2
Subara Skrevet 2. oktober Skrevet 2. oktober LuxFerre skrev (22 minutter siden): De fleste kommer aldri ut av sin kult. Jeg hadde en tysker i familien som vokste opp under WW2 i Tyskland og moren hans forble Nazist frem til hennes død over 50 år etter WW2 og hun sa helt frem til det siste at Hitler gjorde ikke noe galt. Det er mye vanskeligere å komme ut av en kult i dag derfor vi tilbringer så mye tid i sosial media som er ideelt laget til å hjernevaske oss ved å hele tiden gi oss akkurat det innhold som vi liker mest. På den måten blir vi hele tiden matet med mer og mer av de samme løgner og propaganda. Derfor er det viktig til å være kritisk til hva alle sier på sosial media. De fleste kulter er opprettet av maligant narsesister som utnytter sine kult medlemmer og kan få de til å gjøre forferdelige ting. Det beste eksempelet er Jim Jones som sto bak kulten Peoples Temple som fikk sine kult medlemmer til å drepe sine egne barn før de selv tok selvmord. Over 900 kult medlemmer ble drept eller tok selvmord på ordre fra Jim Jones og ikke alle var i Jonestown. GEORGETOWN, Guyana, Dec. 4 —Moments after she finished what is believed to be the last radio conversation with Jonestown, Sharon Amos walked briskly through the living room of the People's Temple headquarters here with a knife in her hand, witnesses said today. She led her children — Martin, 8 years old; Christa, 10, and Leanne, 22 — into a bathroom, and motioned to Charles Beikman, a 43‐year‐old former marine, to follow. Then others in the living room heard a child cry “Oh, Mama,” and then a scream. They ran to the bathroom. Mrs. Amoss, and the children lay bleeding to death, their throats cut, and Mr. Beikman stood trembling nearby. Forty‐six persons were in the headquarters that evening, unaware until later, they say, that as Sharon Amos and her family died, the Jonestown commune was destroying itself in a frenzy of murder and suicide. Stereotypical Characteristics of a Cult Leader Se også Stanley Milgram Shock Experiment på hva vi er villige til å gjøre etter ordre fra en som viser autoritet. The Milgram Shock Experiment, conducted by Stanley Milgram in the 1960s, tested obedience to authority. Participants were instructed to administer increasingly severe electric shocks to another person, who was actually an actor, as they answered questions incorrectly. Despite hearing the actor’s screams, most participants continued administering shocks, demonstrating the powerful influence of authority figures on behavior. Glad for at jeg bor i et land der jeg vet jeg er på trygg grunn når jeg hører på statskanalen NRK. Men en venn har endret seg etter propaganda fra youtube, og det i godt voksen alder. Her er det også kristendom inne i bildet. Blander man politikk med religion vil det ramme enda sterkere, kan det virke som. Jeg er en person som tror på alt det jeg blir fortalt (ikke i like stor grad nå lenger heldigvis), og sikkert derfor et lett bytte for kulter og andre strømninger. Dr. Steven Hassan i videoen ble selv utsatt for en kult. Han ble lurt inn i den på et sårbart tidspunkt i livet, rett etter å ha blitt dumpet av kjæresten. 4
skaftetryne32 Skrevet 2. oktober Skrevet 2. oktober MrL skrev (1 time siden): Du skylder på Listhaug for de problemene vi har nå? Dette føler jeg du muligens leste litt feil? Sier bare at SL har de samme litt ubrukelige løsningene som egentlig ikke gjør noe som helst med rotårsaken, det vi først og fremst bør få til er skademinimering, hevn er ikke det viktigste, og det er dessverre litt for viktig for mange litt til høyre, øye for øye tankegang, dessverre er det den slags tankegang som beviselig leder til mer kriminalitet, og mer kriminalitet betyr flere ofre for kriminelle, dette er noe mange amerikanere å Listhaug ikke ser ut til å forstå. 2
sjamanen Skrevet 2. oktober Skrevet 2. oktober MrL skrev (1 time siden): Du skylder på Listhaug for de problemene vi har nå? Også skal du forklare meg virkelighetsforståelse? Er dette en dårlig spøk? Ikke gjør deg dummere enn det du er. Du forstår godt at det ikke er noen enkeltperson her jeg sikter til. Det er en kultur i befolkningen jeg vil til livs, en kultur hun i all sin prakt fronter og har frontet i flere tiår, sammen med mange andre. En kultur som er skyld i omtrent alle problemene vi ser i verden, som så den samme "gjengen" skal løse med å omdanne Norge til en politistat. Hvis det finnes en dårlig spøk, så må det være denne. 3 1
sjamanen Skrevet 2. oktober Skrevet 2. oktober Neptun1 skrev (1 time siden): Folk flest er historieløse. FRP-velgere fremfor noen andre ja 2 1
LuxFerre Skrevet 2. oktober Skrevet 2. oktober (endret) 3 hours ago, MrL said: Dette er en vanlig dag i California, videoen er 4 dager gammel. Dette kan man normalt gjøre i vanlige butikker med mindre verdier uten konsekvenser fra politiet. Det skjer hele tiden, og har foregått i årevis. Tror jeg Trump sine soldater vil få løsning på problemet? Nei. Men når det gjelder "byer som skal fikses" - ja det er et problem. At dette i det hele tatt skjer - og tillates i de fleste tilfeller - viser en ledelse av California som er fullstendig krise. Dette er ikke en vanlig dag i California for da ville ingen ha hatt interesse av saken. Det er mange som tror Trump er en stor bekjemper av kriminalitet men fra January 20, 2025 til July 23, 2025, har Trump innvilget benådning til mer enn 1600 personer, som til sammen ble siktet eller dømt for føderale straffbare handlinger. Her er et eksempel på trump sin bekjemping av narkotika. President Donald Trump har benådet Ross Ulbricht, som grunnla Silk Road, en side for salg av narkotika på det såkalte mørke nettet. De har allerede tatt flere av ranerne og det er opplagt en gjeng som det er mange av i USA men av navn så høres de ut som Amerikanere og ikke illegale invadere fra latin Amerika. Michael Ray (31, Oakland) Ira Austin (19, Oakland) Jimmy Ray (27, Vallejo) Angel Herrera, 21 of Pacifica Toddisha Mayfield, 31 of San Leandro Zakhari Blue-Gorden, 23 of East Palo Alto Jahkeal McGolthin (18, Oakland) Jacques Samuel (18, Oakland) Deandre Demisse (19, Oakland) 17-year-old juvenile (Oakland) Endret 2. oktober av LuxFerre 5 2
MrL Skrevet 2. oktober Skrevet 2. oktober skaftetryne32 skrev (16 minutter siden): Dette føler jeg du muligens leste litt feil? Sier bare at SL har de samme litt ubrukelige løsningene som egentlig ikke gjør noe som helst med rotårsaken, det vi først og fremst bør få til er skademinimering, hevn er ikke det viktigste, og det er dessverre litt for viktig for mange litt til høyre, øye for øye tankegang, dessverre er det den slags tankegang som beviselig leder til mer kriminalitet, og mer kriminalitet betyr flere ofre for kriminelle, dette er noe mange amerikanere å Listhaug ikke ser ut til å forstå. sjamanen skrev (10 minutter siden): Ikke gjør deg dummere enn det du er. Du forstår godt at det ikke er noen enkeltperson her jeg sikter til. Det er en kultur i befolkningen jeg vil til livs, en kultur hun i all sin prakt fronter og har frontet i flere tiår, sammen med mange andre. En kultur som er skyld i omtrent alle problemene vi ser i verden, som så den samme "gjengen" skal løse med å omdanne Norge til en politistat. Hvis det finnes en dårlig spøk, så må det være denne. Si meg hvem er det som begår denne kriminaliteten og hvem er det som har advart mot dette i alle år? FRP. Det er ikke FRP sin mentalitet som har ført til denne kriminaliteten. Venstresiden importerer i praksis pyromaner til landet, også gir dere skylden på brannene til FRP - og deretter klager på at å bygge flere brannbiler for å begrense skaden de har gjort er også en dårlig løsning. Det er ikke rart land i Europa og nabolandet vårt går til helvete når man har folk som har så liten virkelighet og konsekvensforståelse. 1
Rune_says Skrevet 2. oktober Skrevet 2. oktober MrL skrev (2 timer siden): Dette er en vanlig dag i California, videoen er 4 dager gammel. Dette kan man normalt gjøre i vanlige butikker med mindre verdier uten konsekvenser fra politiet. Det skjer hele tiden, og har foregått i årevis. Tror jeg Trump sine soldater vil få løsning på problemet? Nei. ... Nei, nasjonalgarden er jo der allerede og tvinner tommeltotter. Slike ran har det også vært mye av i Oxford street i London - eller var ihvertfall for et par år tilbake https://www.trtworld.com/article/14430117 Fant ellers forklaringen på hvorfor Trump hevder at amerikanere betaler mye mer for medisin. Han har da f.eks. sammenlignet prisen på et legemiddel som kostet $520 i USA med $45 i Australia. Men den australske prisen er subsidiert av staten https://www.aol.com/news/australia-says-not-compromise-drug-093134380.html Trump har altså sammenlignet fullpris som amerikanere må betale, med andre land som bruker litt av skatteinntektene til å subsidiere medisiner istedenfor å senke skattene for de som tjener over $10 millioner. 4 3
sjamanen Skrevet 2. oktober Skrevet 2. oktober MrL skrev (7 minutter siden): Si meg hvem er det som begår denne kriminaliteten og hvem er det som har advart mot dette i alle år? FRP. Det er ikke FRP sin mentalitet som har ført til denne kriminaliteten. Venstresiden importerer i praksis pyromaner til landet, også gir dere skylden på brannene til FRP - og deretter klager på at å bygge flere brannbiler for å begrense skaden de har gjort er også en dårlig løsning. Det er ikke rart land i Europa og nabolandet vårt går til helvete når man har folk som har så liten virkelighet og konsekvensforståelse. Du snakker om innvandring og det er overhodet ikke tema. Når det gjelder innvandring så er jeg helt og fullstendig enig, det burde vært strupet for 25 år siden og FRP har alltid hatt rett. Det som derimot er tema her, som jeg snakker om her, som du burde klare å lese ut av forrige innlegg, et innlegg som ikke nevner innvandring! Det jeg skriver om er forbrukerkulturen, statussamfunnet, pengejaget, statusjaget, luksus, mindreverdighetskomplekser, ego, berikelse, gullklokker og leiligheter i Marbella. Det er disse dydene som er brennstoffet som til slutt gir oss mafiabosser som Orban, Trump og Putin. Gullgardiner og dyre store sorte biler. Sykdommen finnes i aller største grad her til lands og forfektes i stor grad av FRPs velgermasse. I fortsettelsen vil jeg gjerne be om at du forholder deg til innleggenes tema og ikke sporer fullstendig av. Det er denne mentaliteten, disse dydene, denne kulturen som driver frem kriminaliteten, kriminalitet i miljøer som setter status og tradisjonelle/gammeldagse verdier langt høyere enn samfunnet forøvrig. Gullklokker og BMW liksom. Men den finnes også blant sjefene i lakseoppdrettene som uten den minst kval torturerer milliarder med fisk bare for å kunne bygge større hus enn naboen. Til slutt vil jeg bare nok en gang påpeke hvor idiotisk det er med denne "venstresiden ditt og datt" raljeringen. Det samme går andre veien. 2
skaftetryne32 Skrevet 2. oktober Skrevet 2. oktober (endret) MrL skrev (20 minutter siden): Si meg hvem er det som begår denne kriminaliteten og hvem er det som har advart mot dette i alle år? FRP. Det er ikke FRP sin mentalitet som har ført til denne kriminaliteten. Personlig mener jeg frp er veldig flinke til å syte om dette å krisemaksimere, det gjør de veldig bra, som populister gjerne gjør, men løsningene deres synes jeg er elendige, en annen ting som jeg mener er litt standard for frp. Ellers ville jeg bare si at jeg følte du misforsto det @sjamanen skrev, jeg har ikke kommentert frp, vel ikke før nå 😉 Også greit å huske på at vi faktisk har ett utrolig lavt nivå av kriminalitet i samfunnet vårt, sammenlign med usa og deres frp aktige politikk så ser det faktisk ikke så bra ut. Endret 2. oktober av skaftetryne32 3
MrL Skrevet 2. oktober Skrevet 2. oktober Rune_says skrev (5 minutter siden): Nei, nasjonalgarden er jo der allerede og tvinner tommeltotter. Slike ran har det også vært mye av i Oxford street i London - eller var ihvertfall for et par år tilbake https://www.trtworld.com/article/14430117 Fant ellers forklaringen på hvorfor Trump hevder at amerikanere betaler mye mer for medisin. Han har da f.eks. sammenlignet prisen på et legemiddel som kostet $520 i USA med $45 i Australia. Men den australske prisen er subsidiert av staten https://www.aol.com/news/australia-says-not-compromise-drug-093134380.html Trump har altså sammenlignet fullpris som amerikanere må betale, med andre land som bruker litt av skatteinntektene til å subsidiere medisiner istedenfor å senke skattene for de som tjener over $10 millioner. Slike ran er vanlig i London nettopp fordi de har en elendig ledelse som har gjennom årevis ført en fullstendig uansvarlig innvandringspolitikk. Slik går det når man importerer 3 verden - da får man nettopp det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå