Mbappe09 Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden WiiBoy skrev (13 timer siden): Det er jeg veldig, veldig usikker på om han vet. Hvordan vet du det? Med isolasjon av Russland fra Sovjetunionens fall tror jeg vi hadde vært godt inne i tredje verdenskrig for lenge siden. Isolasjon gjøre at diktatorer kan styre med en jernhånd. Diktatoren har full kontroll over folket og full kontroll over hva folket blir fortalt. Det nører opp under DEM/OSS tankegang, og det er farlig. Dersom russere jobber i vestlige selskaper og har vestlige kollegaer som de treffer og kjenner, så er det ingen som tror på fortellinger om "at de er nazister", "at de er onde", "at de vil utslette oss". osv.. Russland har fascisme som et av sine grunnverdier. Det hjelper svært lite å samarbeide med de når hele landet har imperiale ambisjoner, altså må de vokse for å "overleve". Russisk kultur er fascistisk i sin grunnleggende natur. Mye av grunnen til at vi har krigen i Ukraina er nettopp dette samarbeidet. En kreft av en samarbeid som aldri skal skje igjen. Neste generasjons politikere er heldigvis langt glupere enn sine forgjengere. 1
Klote Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden Smule8o skrev (21 timer siden): Alt går altså ut på å berike seg og sine uten å bry seg om eventuelle konsekvenser for befolkningen. Alt? Eller er det alt du tenker på, andres berikelse?
Klote Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden (endret) Neptun1 skrev (14 timer siden): Det er i alle fall de landene den vestlige pressen ynder å fremstille som de eneste landene, snart 3 år etter at Russland startet sitt folkemord i Ukraina. Spania, Frankrike, Belgia, Slovakia og Ungarn kjøper alle gass fra Russland til milliarder. Milliarder som går med til å holde den russiske krigsmaskinen i gang. Mange EU-land støttet Russland økonomisk - lenge ved å kjøpe gass og olje. EU sanksjonerer fremdeles ikke kjøp av russisk gass og olje. Sa noen dobbeltmoral? Trump advarte Tyskland og Europa lenge før invasjonen av Ukraina mot å gjøre seg avhengig av russisk gass og olje. Hånflirene og uforstanden var like tydelig som i denne tråden. https://www.aftenposten.no/verden/i/zE57z1/tyskland-er-hardt-rammet-av-energikrisen-aarsakene-gaar-mange-tiaar-tilbake 9. mai 2024 — Det er Belgia, Frankrike og Spania som tar imot nesten 90 prosent av all den LNG som kommer fra Russland til EU. 27. mars 2025 — Italia, Tsjekkia og Frankrike er blant landene som økte importen av russisk gass, viser Embers analyse. Trump advarer i tillegg mot masseinnvandring mens granater eksploderer i Oslo sentrum. Tenk at en idiot kan ha rett av og til. Kritikerne er opptatt av at alt han sier og gjør er galt. Det er kanskje på tide å fokusere mer på hva som er viktig i livet, enn hudfarge og hår, jeg tenker da på fargen oransje. Endret 5 timer siden av Klote 1
Jotun Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden Apathy skrev (39 minutter siden): Trump og logikk... ? Akkurat på logikk er han jo blandt verdens beste. Ingen får ulogiske ting til å bli mer logisk enn selveste Donald. Tror pausen til Kimmel er noe av det lureste de har gjort. Og Trump gikk rett i baret. Når de nå tar han tilbake og lar han kjøre denne monologen han her har så sitter Trump igjen som idioten han er. Trodde han var sparket. Muligens en genial måte å håndtere situasjonen på. Få frem hvor langt Trump er villig til å gå og belyse at free speech virkelig ikke er Trump sine fanesak. Med mindre det snakkes dritt om venstresiden, innvandrere, homofile og muslimer da... Da gjelder free speech. Merkelig at han ikke var ute og "sparket" han eksperten som uttalte at de burde avlive uteliggerne.... 4
Folkflesk Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden (endret) jallajall skrev (1 time siden): Hva skjer, ble ikke Kimmel kansellert likevel slik vi ble fortalt? Stemte virkelig WSJ artikkelen om hvorfor han ble tatt av lufta likevel? Disney underkastet seg Trump å turte ikke gjøre noe annet, jo? De underkastet seg åpenbart først, men fikk en haug talkshow-verter og halve Hollywood på nakken. Til og med Ted Cruz og Tucker Carlson gikk jo ut mot dette. Disney innså at de hadde skaffet seg både et PR-problem og et troverdighetsproblem og kom ned som en skinnfell. De fryktet rett og slett for bunnlinjen sin. Så får vi se hva slags kanselleringstiltak en hevngjerrig og ustabil Trump nå planlegger. Endret 5 timer siden av Folkflesk 2 1
Apathy Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden Jaja so much for the restrictions on selling AI chips to BRICKS...
Klote Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden jallajall skrev (1 time siden): Hva skjer, ble ikke Kimmel kansellert likevel slik vi ble fortalt? Stemte virkelig WSJ artikkelen om hvorfor han ble tatt av lufta likevel? Disney underkastet seg Trump å turte ikke gjøre noe annet, jo? Reklamen han fikk, og seertallene som nå kommer, ble for fristende. USA og penger du vet. Jeg synes samtidig det er merkelig at mange er ensidig opptatt av ytringsfriheten til en klovn med mikrofon. Er det ikke naturlig å diskutere flere sider enn knebling av ytringsfriheten til en tv-klovn, som feks: Er det bare bra for ytringsfriheten at klovner på tv-programmer, ledet av store selskaper, skal drive politikk/ha politisk innflytelse? Dvs ha makt i egenskap av å være klovn? Mye mer makt enn oss andre altså. Har vi ikke nok klovner i politikken? Kan alt tillates så lenge en kan kalle det politisk satire? Og som en utdyping av det over, er sosiale medier blitt demokratiets viktigste medium? (Fordi på sosiale medier kan omtrent alle komme i sin egen tv-rute) 1
BadCat Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Nå må Trump komme på banen og få Kimmel permanent kansellert fra samtlige plattformer. Gjerne fengslet også hvis det er mulig å finne et påskudd. Vinglinga til Disney er uhørt.
sedsberg Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden (endret) Kan de han ikke bare innføre en ny lov om at alt som kringkastes skal være "Trump Approved"? Endret 4 timer siden av sedsberg 3
Folkflesk Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden BadCat skrev (4 minutter siden): Nå må Trump komme på banen og få Kimmel permanent kansellert fra samtlige plattformer. Gjerne fengslet også hvis det er mulig å finne et påskudd. Vinglinga til Disney er uhørt. Greit, da er det bekreftet at du er et troll. 1 1
BadCat Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden 4 minutes ago, Folkflesk said: Greit, da er det bekreftet at du er et troll. Se i speilet, så finner du. Jeg står for det jeg mener og vingler gjør jeg heller ikke. 1
BadCat Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Disney lar økonomi komme foran prinsipp. Det er saka. Vingling dreper integriteten.
Klote Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden sedsberg skrev (19 minutter siden): Kan de han ikke bare innføre en ny lov om at alt som kringkastes skal være "Trump Approved"? Det er bare i USA det kan skje i såfall. I andre land har vi egne kanaler som allerede er godkjente for riktig innhold, som NRK og BBC feks.
BadCat Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden (endret) 14 minutes ago, Klote said: Det er bare i USA det kan skje i såfall. I andre land har vi egne kanaler som allerede er godkjente for riktig innhold, som NRK og BBC feks. Det er lett å bli venstrevridd. Se opp for redaktørstyrt media. Endret 4 timer siden av BadCat
Folkflesk Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden BadCat skrev (4 minutter siden): Det er lett å bli venstrevridd. Se opp for redaktørstyrte media. Ja, hvordan skal man greie å kultivere konspirasjonsteorier når disse redaktørstyrte mediene hele tiden kommer i veien? 4 2
skaftetryne32 Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Klote skrev (40 minutter siden): Jeg synes samtidig det er merkelig at mange er ensidig opptatt av ytringsfriheten til en klovn med mikrofon. Er det ikke naturlig å diskutere flere sider enn knebling av ytringsfriheten til en tv-klovn, som feks: Klovner er som kanarifugler i gruver, når de mister sin ytringsfrihet så er ikke resten av oss langt bak, det er ikke på noe vis ensidig, klovnen er som kanarien et tidlig varslingssystem, og når alarmene går som det gjorde nå er det på ingen måte merkelig at det ble reagert så kraftig som det ble. Klote skrev (44 minutter siden): Kan alt tillates så lenge en kan kalle det politisk satire? Nei, men det JK sa var knapt verdt å reagere på. Klote skrev (45 minutter siden): Og som en utdyping av det over, er sosiale medier blitt demokratiets viktigste medium? (Fordi på sosiale medier kan omtrent alle komme i sin egen tv-rute) SOME er først og fremst blitt demokratiets største fiende. 3
Imaginacíon Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden (endret) 52 minutes ago, Klote said: Reklamen han fikk, og seertallene som nå kommer, ble for fristende. USA og penger du vet. Jeg synes samtidig det er merkelig at mange er ensidig opptatt av ytringsfriheten til en klovn med mikrofon. Er det ikke naturlig å diskutere flere sider enn knebling av ytringsfriheten til en tv-klovn, som feks: Er det bare bra for ytringsfriheten at klovner på tv-programmer, ledet av store selskaper, skal drive politikk/ha politisk innflytelse? Dvs ha makt i egenskap av å være klovn? Mye mer makt enn oss andre altså. Har vi ikke nok klovner i politikken? Kan alt tillates så lenge en kan kalle det politisk satire? Og som en utdyping av det over, er sosiale medier blitt demokratiets viktigste medium? (Fordi på sosiale medier kan omtrent alle komme i sin egen tv-rute) Det er ingen tvil om at sosiale medier er blitt veldig viktig. Men jeg vil si tradisjonelle og sosiale medier utfyller hverandre. Tradisjonelle medier tilbyr jevnt over mer materiale som er til å stole på. Sosiale medier gir deg meninger du ikke finner i tradisjonelle medier og kan også rette opp i ting som er feil. Ikke minst gir det alle og enhver mulighet til å delta. Endret 3 timer siden av Imaginacíon 2
WiiBoy Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden 16 minutes ago, BadCat said: Det er lett å bli venstrevridd. Se opp for redaktørstyrt media. Hva er problemet med at flere øyer ser på saker for kvalitetssikring? Hva er problemet med at noe faktisk står som ansvarlig for det som publiseres? Er du en av de som tror at alle redaktører i vesten (og de er det mange, mange, mange tusen av) møtes/synkroniserer for å ha en hemmelig agenda? 1
Klote Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden skaftetryne32 skrev (14 minutter siden): SOME er først og fremst blitt demokratiets største fiende. Hvordan begrunner du en så løs påstand?
Apathy Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden En god del tre streker under svaret her gitt. Jeg ser en god del ironiske kommentarer fra mennesker/ bøtter (biologiske eller tekniske). Enkelte velger å kjøre ett løp som kun fører dem selv lenger og lenger ned i sitt ekkokammer. Jeg gikk nettopp gjennom mine SOME profiler og slettet Google data (tok backup til offline arkiv). Deretter la jeg inn alle nyhetskanaler jeg kom på (både venstrevridd og høyrevridd). Når noen kommer her (bl.a.) med skråsikre uttalelser så er det skummelt mye som er altså nær sagt ordrett hentet fra en av disse kanalene (hosts talking points). Det får meg til å tenke på en av mine tidligere lærere sin kommentar da jeg besvarte en oppgave med ordrett hva som sto i læreboka; "du må lære deg forskjellen på fotografisk hukommelse og fotografisk forståelse". Internett gir oss på mange måter fotografisk hukommelse. Men forståelse er det verre med. Uansett. Med dette forlater jeg "diskusjonen" for denne gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå