Gå til innhold

Trump 2025

Melding lagt til av Uderzo,

Charlie Kirk (tilsynelatende) attentat: Dette er en tragisk hendelse, og uavhengig av hva man mener om personen, fortjener ingen å miste livet for sine meninger. Jeg oppfordrer alle til å vise respekt og omtanke i tråden, og ikke feire eller godte seg over det som har skjedd. La oss holde diskusjonen saklig og medmenneskelig.

Anbefalte innlegg

Skrevet
Boing_80 skrev (Akkurat nå):

Og poenget ditt er? 

Poenget mitt er egentlig bare at vi alle har godt av litt selvransakelse når det gjelder følelsesutbrudd. Det er fort gjort å peke på andres engasjement uten å se at vi farges av det samme selv.

• Liker 4
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Kone skrev (Akkurat nå):

Det var jo du som påpekte det.

Ja, jeg gjorde det. Og er det feil? Du svarer også i denne tråden fordi du er emosjonelt motivert for et eller annet.

• Liker 2
Skrevet (endret)
Uderzo skrev (4 minutter siden):

Poenget mitt er egentlig bare at vi alle har godt av litt selvransakelse når det gjelder følelsesutbrudd. Det er fort gjort å peke på andres engasjement uten å se at vi farges av det samme selv.

Det er fair nok det. Men av alle kommentarene i denne tråden så velger du ut min til å påpeke dette? Sorry mr. moderator. Du får ikke overkjørt meg.

Ja, nå er jeg følelsemessig engasjert. Og det tror jeg de aller fleste er i denne tråden. Det oppfatter du som en anklage fra meg? Det var det ikke.

Endret av Boing_80
  • Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

image.thumb.png.dfc675db5e17753a5ef7ab25d8255d82.png

South Korean companies have routinely used unsuitable visas for workers sent to the US to build multibillion-dollar advanced manufacturing sites, according to Seoul-based executives and industry groups.

Several people familiar with Korean conglomerates in the US said it was an “open secret” that they and their subcontractors used the B-1 visa, which allows entry to the US for business purposes but does not allow the holder to work for payment, as well as the Electronic System for Travel Authorization (ESTA) system that facilitates short-term business visits.

• Innsiktsfullt 1
Skrevet
Red Frostraven skrev (24 minutter siden):

Vi må dog bli flinkere til å stille krav til våre forbilder, alle sammen

Slik jeg ser det er en stor del av problemet hvordan informasjonsflyten har forandret seg etter at vi fikk internett. Alt for mange tror de er opptatt av ytringsfrihet når de benytter "uavhengige nyhetskilder", selv om det som skjer er at man blir et lett offer for propaganda. Det er jo i utgangspunktet tipp topp med mange nyhetskilder, men synd at så mange kutter ut msm fullstendig.

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet
Duriello skrev (14 minutter siden):

Sitter å leser på documents facebook side nå. Herregud som selvinnsikt er en fin bil.. "Venstresiden er blitt en dødskult", "håper de tar ham før han tar selvmord, slik at han kan grilles sakte" "del bilde slik at dette monsteret kan fanges fort!" osv osv. 

Men det er venstresiden som er ille.. 😂😂

Ta en titt hos 'dine' og se hvordan stemninga er der du, før du latterliggjør. Jubilant er vel mest dekkende.

Utrolig hvor tapt denne ironien er på folk.

Selvinnsikt snakker du altså om. Fantastisk. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
Boing_80 skrev (5 minutter siden):

Det er fair nok det. Men av alle kommentarene i denne tråden så velger du ut min til å påpeke dette? Sorry mr. moderator. Du får ikke overkjørt meg.

Ja, nå er jeg følelsemessig engasjert. Og det tror jeg de aller fleste er i denne tråden. Det oppfatter du som en anklage fra meg? Det var det ikke.

Jeg syntes bare det var litt ironisk at du anklaget folk for å være "drevet av følelser for øyeblikket slik at de er tilbøyelige til å svelge alt mulig", når det åpenbart gjelder deg selv også.
Litt usikker hva du mener med "overkjøring", men beklager hvis det oppfattes slik.

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet
Revie skrev (Akkurat nå):

Ta en titt hos 'dine' og se hvordan stemninga er der du, før du latterliggjør. Jubilant er vel mest dekkende.

Utrolig hvor tapt denne ironien er på folk.

Selvinnsikt snakker du altså om. Fantastisk. 

"Mine"? Hvem er det? Og hva er Jubilant? 😅

Dro fram document siden man ikke trenger å lete hardt for å finne dritt der. Kom gjerne med eksempler på "mine", da jeg ikke tilhører noen blokk. 👍

Litt morsomt at du fremstår som "truffet" da. 😁

• Liker 7
Skrevet (endret)
Uderzo skrev (19 minutter siden):

Jeg syntes bare det var litt ironisk at du anklaget folk for å være "drevet av følelser for øyeblikket slik at de er tilbøyelige til å svelge alt mulig", når det åpenbart gjelder deg selv også.
Litt usikker hva du mener med "overkjøring", men beklager hvis det oppfattes slik.

Jeg anklaget ingen, jeg påpekte. Det er en forskjell. Og er det ikke som vil skje da? Etter noen uker kommer det opp noe annet og fokuset vendes dit. 

Jeg har heller ikke ymtet om at jeg sitter her med et logisk og rasjonelt tankesett når jeg kommenterer og at alle andre er irrasjonelle. Selvsagt er jeg som alle andre drevet av følelser som gjør at jeg bruker tiden til å skrive. 

Om du tolket utsagnet mitt som anklagende så er det ikke slik jeg ønsket å fremstille ting. Jeg prøvde å påpeke at det skjer så mye rundt om i verden, men likevel virker det som at denne hendelsen overgår alle. 

Med overkjøring mener jeg at for for meg blir det nesten litt sånn korrigering når dere i moderatorteamet kommenterer i tråder. Da mener jeg ikke de trådene der dere modererer kommentarer. Det er jo ikke så ofte jeg ser dere kommentere fritt i tråder så det kan oppleves som at dere fremstår korrigerende. Dessuten har jeg fått advarselpoeng av deg før og da ble det slik jeg tenkte.

Endret av Boing_80
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)
Rhabagatz skrev (5 timer siden):

Virkelig? Vil du gå inn i den diskusjonen?  Poenget er at det er motivert ut ifra en transseksuell "agenda". Det er en ren beskrivelse av situasjonen. Nå har vi to kjente datapunkter, men vi vet at slikt sprer seg.

3, det var en skyting på en kristen skole for et år siden  eller noe. Også transperson

MEN, debatten rundt transpersoner er ekstrem i USA, og det kan godt være en transrettighetsperson som står bak dette. Men jeg synes ikke vi skal utelukke mulighet for at noen ønsker det skal se slik ut.

Og ingenting av dette endrer uansett at de aller, aller fleste transpersoner ikke er voldelige

Endret av Tussi
  • Liker 1
Skrevet (endret)
Boing_80 skrev (30 minutter siden):

Med overkjøring mener jeg at for for meg blir det nesten litt sånn korrigering når dere i moderatorteamet kommenterer i tråder.

Det var på sin plass at moderatorene tok turen innom denne tråden, det var folk som hyllet politisk motivert drap her. Selv om man er uenig med en person så er det skremmende å se at en del ønsker han død over det eller godter seg glugg ihjel over at en meningsmotstander har dødd.

Cenk i TYT, en person jeg kan finne brølende og avbrytende til tider, hadde her et veldig fint innslag der han kalte dette drapet for kontraproduktivt og ikke noe som er en del av venstresiden. Bruker man vold så har man tapt. Signerer alt det Cenk i TYT sier om dette. Jeg håper virkelig ikke noen luringer på ytre-høyre nå finner ut at de skal knerte en profil på venstresiden som de er dypt uenig med. Det er også noe man risikerer med dette drapet. 

Endret av DukeNukem3d
  • Liker 2
Skrevet (endret)

Endelig noe positivt fra Trump.

Jeg så videoen....

Dødsstraff er dog for mildt. La ham sone i fengsel, gjerne kun et medium security ett.

FB_IMG_1757624240765.jpg

Endret av Duriello
  • Liker 2
Skrevet
Duriello skrev (1 minutt siden):

Endelig noe positivt fra Trump.

Jeg så videoen....

FB_IMG_1757624240765.jpg

Utifra det jeg har sett er dette noen som heller burde få omfattende psykiatrisk helsehjelp 

• Liker 2
Skrevet (endret)
Tussi skrev (3 minutter siden):

Utifra det jeg har sett er dette noen som heller burde få omfattende psykiatrisk helsehjelp 

Før handlingene ja. De var obs på ham.

Liten edit* Er noe farget av å ha sett videoen fra åsted.

Endret av Duriello
Skrevet
Boing_80 skrev (4 minutter siden):

Jeg anklaget ingen, jeg påpekte. Det er en forskjell. Og er det ikke som vil skje da? Etter noen uker kommer det opp noe annet og fokuset vendes dit. 

Jeg har heller ikke ymtet om at jeg sitter her med en logisk og rasjonelt tankesett når jeg kommenterer. Selvsagt er jeg som alle andre drevet av følelser som gjør at jeg bruker tiden til å skrive. 

Om du tolket utsagnet mitt som anklagende så er det ikke slik jeg ønsket å fremstille ting. Jeg prøvde å påpeke at det skjer så mye rundt om i verden, men likevel virker det som at denne hendelsen overgår alle. 

Med overkjøring mener jeg at for for meg blir det nesten litt sånn korrigering når dere i moderatorteamet kommenterer i tråder. Da mener jeg ikke de trådene der dere modererer kommentarer. Det er jo ikke så ofte jeg ser dere kommentere fritt i tråder så det kan oppleves som at dere fremstår korrigerende. Dessuten har jeg fått advarselpoeng av deg før og da ble det slik jeg tenkte.

Jeg mente ikke at du anklagde noen for noe, så det var kanskje feil valg av ord, men poenget mitt består.

Ja, du kan så si, det er ganske naturlig at denne saken diskuteres siden den er i nyhetsbildet, og skytteren er fremdeles på frifot. Så det har ganske stor nyhetsverdi. Nok et ironisk aspekt er at denne saken trolig vil få mer oppmerksomhet(spesielt fra amerikansk høyreside), også på sikt, enn barn som skytes i skoler og i bønn, og ikke minst tidligere politiske attentat.

Korrigeringer har som regel en annen tone og form, og vi prøver å skille det tydelig fra vanlig diskusjon. Beklager hvis det likevel noen ganger kan oppfattes annerledes.

• Liker 1
Skrevet (endret)
Tussi skrev (4 minutter siden):

Ja, og man bør ikke drepe syke mennesker 

Da bør folk man vet er så syke, ikke slippes ute blandt folk. Synes i tillegg at dommeren som slapp ham ut på gaten bør få en solid smekk. (Ikke fysisk.😅)

Edit* Jeg er tom for tommel opp @Tussi, skal prøve å huske å gi deg noen i morgen. 👍

Endret av Duriello
  • Liker 1
Skrevet
Duriello skrev (Akkurat nå):

Da bør folk man vet er så syke, ikke slippes ute blandt folk. Synes i tillegg at dommeren som slapp ham ut på gaten bør få en solid smekk. (Ikke fysisk.😅)

Det er jeg enig i

Skrevet
DukeNukem3d skrev (7 minutter siden):

Cenk i TYT, en person jeg kan finne brølende og avbrytende til tider, hadde her et veldig fint innslag der han kalte dette drapet for kontraproduktivt og ikke noe som er en del av venstresiden. Bruker man vold så har man tapt. Signerer alt det Cenk i TYT sier om dette. Jeg håper virkelig ikke noen luringer på ytre-høyre nå finner ut at de skal knerte en profil på venstresiden som de er dypt uenig med. Det er også noe man risikerer med dette drapet.

Cenk er en stut, som det heter på godt norsk, men det hender det kommer noe bra fra den kanten, han har helt rett.

Vel, det har allerede skjedd, eller forsøk på det, ved flere anledninger.
Gabby Giffords, hun ble skutt i hodet men overlevde heldigvis. Men 6 andre døde.
Gretchen Whitmer, attentat/kidnappingplot ble heldigvis avslørt i tide.
Melissa Hortman, skutt og drept i sitt hjem sammen med sin mann som også var en kjent politiker.
John Hoffman, utsatt for mordbrann men kom seg heldigvis ut i tide.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)
Duriello skrev (48 minutter siden):

"Mine"? Hvem er det? Og hva er Jubilant? 😅

Dro fram document siden man ikke trenger å lete hardt for å finne dritt der. Kom gjerne med eksempler på "mine", da jeg ikke tilhører noen blokk. 👍

Litt morsomt at du fremstår som "truffet" da. 😁

Aldri klikket meg inn på Document. Tok heller en titt på ekkokamre på venstresiden. Bluesky og Reddit, fordi jeg syns det er mer interessant. Jubilant er det samme som gledesrus og det syder. BS advarte brukerne selv i går kveld hvordan hylling av drap foran kone og barn ikke er ok.

Men neida, det er sinte reaksjoner på attentatet som er problemet og må dras frem selvsagt, ikke hyllesten.

Endret av Revie
  • Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...