vortex Skrevet fredag kl 15:20 Skrevet fredag kl 15:20 1 hour ago, frohmage said: Jeg forstår heller ikke dette distro-maset. Kjører Debian selv i tillegg til en Windowsmaskin. Bare finn noe som funker, så blir du sikkert fornøyd. Min har gått en stund uten problemer. Hide contents Er det der nyeste kernel for Debian? Regner med alt etter 6.12 er patches som Debian sin kernel har fått siste halvåret?
Evil-Duck Skrevet fredag kl 15:31 Skrevet fredag kl 15:31 Distrohopping er en del av linux opplevelsen før en slår seg til ro ett sted 2
Chris93 Skrevet fredag kl 15:33 Skrevet fredag kl 15:33 Evil-Duck skrev (Akkurat nå): Distrohopping er en del av linux opplevelsen før en slår seg til ro ett sted Bare å velge riktig første gang,eller å være for lat til å bytte 1
frohmage Skrevet fredag kl 15:48 Skrevet fredag kl 15:48 vortex skrev (28 minutter siden): Er det der nyeste kernel for Debian? Regner med alt etter 6.12 er patches som Debian sin kernel har fått siste halvåret? Hakke peiling. Hvordan det?
vortex Skrevet fredag kl 15:55 Skrevet fredag kl 15:55 5 minutes ago, frohmage said: Hakke peiling. Hvordan det? Bare sjekk den inneholder patches for de siste CVE bugsa som ble funnet i sommer. Jeg har ikke brukt Debian på mange år, så jeg vet ikke hvordan de patcher kernels
frohmage Skrevet fredag kl 16:32 Skrevet fredag kl 16:32 vortex skrev (36 minutter siden): Bare sjekk den inneholder patches for de siste CVE bugsa som ble funnet i sommer. Holder det ikke å bare oppgradere jevnlig altså?
vortex Skrevet fredag kl 16:46 Skrevet fredag kl 16:46 10 minutes ago, frohmage said: Holder det ikke å bare oppgradere jevnlig altså? Jo det skal holde det, så lenge Debian fikser CVE bugs med patcher så hadde jeg ikke stresset
frohmage Skrevet fredag kl 16:49 Skrevet fredag kl 16:49 vortex skrev (Akkurat nå): Jo det skal holde det, så lenge Debian fikser CVE bugs med patcher så hadde jeg ikke stresset Poenget mitt er at det funker selv om jeg ikke veit hva CVE bugs er, og jeg kunne gjort akkurat det samme med Fedora eller hva som helst.
vortex Skrevet fredag kl 17:54 Skrevet fredag kl 17:54 1 hour ago, frohmage said: Poenget mitt er at det funker selv om jeg ikke veit hva CVE bugs er, og jeg kunne gjort akkurat det samme med Fedora eller hva som helst. CVE er standardiserte navn på kjente sikkerhetssårbarheter, brukt for å identifisere og håndtere dem, enkelt og greit 1
frohmage Skrevet fredag kl 18:02 Skrevet fredag kl 18:02 vortex skrev (6 minutter siden): CVE er standardiserte navn på kjente sikkerhetssårbarheter, brukt for å identifisere og håndtere dem, enkelt og greit Ok, men jeg må jo stole på at en kjent distro tar hånd om slike ting. Det er vel ikke mange som gidder å teste alle mulige bugs mot eget system for å se om de er patchet?
vortex Skrevet fredag kl 18:18 Skrevet fredag kl 18:18 15 minutes ago, frohmage said: Ok, men jeg må jo stole på at en kjent distro tar hånd om slike ting. Det er vel ikke mange som gidder å teste alle mulige bugs mot eget system for å se om de er patchet? Absolutt ikke
frohmage Skrevet fredag kl 18:37 Skrevet fredag kl 18:37 vortex skrev (18 minutter siden): Absolutt ikke Jeg gidder iallefall ikke å teste alle mulige hendelser.
Chris93 Skrevet fredag kl 18:57 Skrevet fredag kl 18:57 frohmage skrev (50 minutter siden): Ok, men jeg må jo stole på at en kjent distro tar hånd om slike ting. Det er vel ikke mange som gidder å teste alle mulige bugs mot eget system for å se om de er patchet? Du er på debian 13 som er den nyeste stable, så dette er ikke noe å tenke på. 6.12 er også en LTS kernel. Du vil mota sikkerhets oppdateringer i 2 år til.
vortex Skrevet 16 timer siden Skrevet 16 timer siden Snakker om Debian, distroen fyller 33 år i dag https://www.phoronix.com/news/Debian-33-Birthday
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå