Evil-Duck Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden Duriello skrev (2 timer siden): Litt OT, men @Evil-Duck, fornøyd med "ny"bilen? 🙂 Storfornøyd så langt, akkurat lagt bak meg drøye 1200 km på langtur. Eksepsjonelt komfortabel bil. Merket dog at jeg ikke lenger har en lav sedan oppigjennom "stigen" på strynefjellet, innbydde til litt mer inspirert kjøring i4 M50en når jeg tok den oppgjennom der, både selve bilen og det faktum at en har sete med nok sidestøtte, noe iXen overhode ikke har. Det største savnet mitt er faktisk iDrive 8, jeg blir ikke helt komfortabel med 8.5, likte bedre "tile" systemet på 8 hvor jeg hadde oppe kart, forbruk og musikk samtidig på skjermen.På 8.5 må jeg velge om jeg vil ha kart+musikk eller kart+forbruk. Ikke at en trenger å ha oppe forbruket til enhver tid, men vi utvikler jo litt usedvanlige vaner oss alle . En annen ting som irriterer meg veldig med iXen er at jeg må inn i en meny på skjermen for å velge avstand til bilen forran på ACC, mens på i4en var det bare en knapp på rattet. Ellers mangler litt gofølelsen når jeg ser tilbake på bilen på parkeringsplassen, da det ikke er like stas å se tilbake på en digert sort SUV mot en lavhengt sports sedan. Men totalt sett angrer jeg ikke, behovet for større bil var der, og da var det iX som trekte lengste strået 2 1
Lord Britishface Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden 1 hour ago, Iterion said: litt upraktisk plassering på koppholder og den trådløse mobilladeren. Hvis det er noen trøst er ladeplaten totalt ubrukelig, så jeg har solbrillene der i stedet. Hvis man kjører Android Auto samtidig overoppheter mobilen etter 5 minutter og stanser ladingen. Trådløs AA må være helt elendig optimalisert, for selv uten lading blir mobilen min merkbart varm, og hvis jeg lader med kabler får jeg varmeadvarsel etter noen timer. Og dette er med en Pixel 8 Pro, så helt stock Android. 1
Iterion Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden Lord Britishface skrev (23 minutter siden): Hvis det er noen trøst er ladeplaten totalt ubrukelig, så jeg har solbrillene der i stedet. Hvis man kjører Android Auto samtidig overoppheter mobilen etter 5 minutter og stanser ladingen. Trådløs AA må være helt elendig optimalisert, for selv uten lading blir mobilen min merkbart varm, og hvis jeg lader med kabler får jeg varmeadvarsel etter noen timer. Og dette er med en Pixel 8 Pro, så helt stock Android. Hehe det er såpass ja. Jeg har blitt ganske så bortskjemt med lett tilgjengelig og god ladeplate på min Model 3. Høres ut som at den trådløse AA’en er dårlig optimalisert da ja. Den funket vel den lille tida jeg prøvde å lade men var ikke veldig lett å se ned på mobilen bak der…😝Iphone bruker her. Snodig at du får varmeadvarsel når du lader med kabel også. Har kun opplevd det 2-3 ganger på min iphone når jeg har lada trådløst i min bil. Men da har den ligget på rundt 90% og lada leeeenge.. Har du andre minuser å melde om bilen? Fungerer forvarming f.eks bra om vinteren?
Iterion Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden Trestein skrev (37 minutter siden): Forskjellen er uhyggelig stor på veldig mange områder. Jeg også valgte cognac skinnseter og mye annet. Invendige paneler M Ratt og div assist systemer. Utrolig mange muligheter man har på en slik bil til å få akkurat den bilen man ønsker. Og så kan man velge vekk det ma ikke trenger. Like viktig. Jeg tror jeg valgte 6års servise med ubegrenset km omtrent samme pris. Vurderer å ta et oljeskift på 100 000km uteom Ønsker eg nytt retro speedometer med runde klokker. Dagens har for liten oppløsning til å gi rask informasjon. Leser hastighet i digitalt tall i stedet når jeg kjører Ja vel jeg var ikke klar over det før jeg fikk prøve den selv. Ble ganske så sjokkert over forskjellen det skal jeg innrømme. Model 3’en føltes ekstremt basic og kjedelig ut når jeg gikk tilbake den dagen etter. Samtidig så får jeg trøste meg med at den fortsatt føles god ut å kjøre ift mange andre biler. Men ja ift I4M50 ble det traust å gå tilbake til. Yup elsker de valgmulighetene man har. Cognac fargen var nydelig rett og slett. Stod mellom den og burgunderød eller hva den nå het. Og stemmer, får jeg 6 års service til samme pris så gjør jeg jo det jeg og. Er det mulig å bytte speedometer også? Ikke verst isåfall.
Trestein Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden Iterion skrev (2 minutter siden): Ja vel jeg var ikke klar over det før jeg fikk prøve den selv. Ble ganske så sjokkert over forskjellen det skal jeg innrømme. Model 3’en føltes ekstremt basic og kjedelig ut når jeg gikk tilbake den dagen etter. Samtidig så får jeg trøste meg med at den fortsatt føles god ut å kjøre ift mange andre biler. Men ja ift I4M50 ble det traust å gå tilbake til. Yup elsker de valgmulighetene man har. Cognac fargen var nydelig rett og slett. Stod mellom den og burgunderød eller hva den nå het. Og stemmer, får jeg 6 års service til samme pris så gjør jeg jo det jeg og. Er det mulig å bytte speedometer også? Ikke verst isåfall. Det finnes flere varianter man kan velge mellom på speedometer men jeg kunne ha tenkt meg en tredje Lading har ikke vert problem med kabel. Iphpne Plata virker greit og du har kontroll med tlf via carplay. Det er også en funksjon som minner deg på at du har telefonen liggende der når du går ut av bilen. 1
Lord Britishface Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden 47 minutes ago, Iterion said: Har du andre minuser å melde om bilen? Fungerer forvarming f.eks bra om vinteren? Forvarming funker knall, og appen har vært pålitelig og stabil. Sterk kontrast til det jeg opplevde med Peugeot! Det eneste jeg har å utsette på bilen er mangelen på bakseteplass, litt stor svingradius og at ryggekameraet blir veldig fort tilsmusset. 1
kremt Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden Er det en 50 eller 60 du vurderer å kjøpe? Det er vel knapt noen som har prøvd 60 enda. Har du noen ide om hva vanlig pris på en slik kan bli?
Iterion Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden kremt skrev (Akkurat nå): Er det en 50 eller 60 du vurderer å kjøpe? Det er vel knapt noen som har prøvd 60 enda. Har du noen ide om hva vanlig pris på en slik kan bli? Vel M60’en har overtatt for M50’en nå så er den jeg har i sikte. Men de har fortsatt gode priser på brukte M50’er også. Er fortsatt kampanjepris på 600k, men havner gjerne en god del over det med ekstrautstyr og moms. M60 sies å være basically som M50’en å kjøre, bare enda litt råere.. Men har ikke bestemt meg 100% enda for hvem av de jeg skal gå for. Litt redd for veditapet på M60’en.
sverreb Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden 5 hours ago, Lord Britishface said: Hvis det er noen trøst er ladeplaten totalt ubrukelig, så jeg har solbrillene der i stedet. Hvis man kjører Android Auto samtidig overoppheter mobilen etter 5 minutter og stanser ladingen. Trådløs AA må være helt elendig optimalisert, for selv uten lading blir mobilen min merkbart varm, og hvis jeg lader med kabler får jeg varmeadvarsel etter noen timer. Og dette er med en Pixel 8 Pro, så helt stock Android. Dette ser mest ut som et telefonproblem og ikke et bilproblem. Aldri sett noe temperaturproblemer med min telefon. Litt googling gir mange linker og referanser på pixel 8 overheating. 1
Iterion Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden (endret) Lord Britishface skrev (4 timer siden): Forvarming funker knall, og appen har vært pålitelig og stabil. Sterk kontrast til det jeg opplevde med Peugeot! Det eneste jeg har å utsette på bilen er mangelen på bakseteplass, litt stor svingradius og at ryggekameraet blir veldig fort tilsmusset. Det er bra. Akkurat det med forvarming og app er ekstremt viktig for meg, og er noe jeg har blitt bortskjemt med de siste årene med Model 3. Tilsmusset ryggekamera er nok et problem mange biler har, spesielt om vinteren. Rart de ikke har fikset en løsning på det enda egentlig. Men ja ser det med bakseteplassen. Er det et problem for si, 2 voksne på 185 ish, å sitte baki? Ikke at det skjer så ofte uansett for min del. 1700 kg hengerfeste er også et meget stort bonus. I tillegg til AWD så den kommer frem så og si overalt om vinteren også Endret 6 timer siden av Iterion
Evil-Duck Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden Dette ble min løsning på iXen med hva anngår lading av mobilen. Blir nok å pusse den ned å prøve å legge noe plastidip eller lignende på den for å få litt mer lik finish som konsollen har, men en fantastisk løsning. Nå har jo faktisk ladeplata til iX aktiv kjøling/lufting, men er uansett mye enklere å bare flikke telefonen på magsafe laderen enn å dille med å plassere telefonen riktig på ladeplata under, eller å koble til og fra kabel. 1
Lord Britishface Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden 32 minutes ago, sverreb said: Dette ser mest ut som et telefonproblem og ikke et bilproblem. Aldri sett noe temperaturproblemer med min telefon. Litt googling gir mange linker og referanser på pixel 8 overheating. Konsensus i praktisk talt alle trådene jeg finner er at dette er et vanlig problem med trådløs Android Auto, uansett bil og mobil. Å kjøre det trådløst er rett og slett ekstremt CPU-insentivt, og på i4 er koblingen trådløs selv om mobilen står på kablet lading.
sverreb Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden 1 minute ago, Lord Britishface said: Konsensus i praktisk talt alle trådene jeg finner er at dette er et vanlig problem med trådløs Android Auto, uansett bil og mobil. Å kjøre det trådløst er rett og slett ekstremt CPU-insentivt, og på i4 er koblingen trådløs selv om mobilen står på kablet lading. Jeg kjører en ix som også bruker trådløs AA. Nå er det lenge siden jeg har brukt det, men det var ingen problemer de gangene jeg testet.
Syar-2003 Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden sverreb skrev (28 minutter siden): Dette ser mest ut som et telefonproblem og ikke et bilproblem. Aldri sett noe temperaturproblemer med min telefon. Litt googling gir mange linker og referanser på pixel 8 overheating. https://g05.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=2077614 Er på min tredje BMW side 2019 da jeg opplevde dette første gang. Ladeplaten i 2-3-4-5,X3,X5 er den samme og yter kun 5W og den er bortgjemt i en luke inne i dash med dårlig luftsirkulasjon . Bruker man carplay og navigasjon på mobilen er det bare å glemme. Det som funker best på disse modellene er en 15W magsafelader med vifteklips på dashbordet. Eller rett og slett kople mobilen med kabel til usb-c uttaket i rommet under armlenet (15W). Har sluttet å bruke den trådløse ladeplaten. I nye modeller som neue klasse er det blitt sagt at de legger inn lufting fra klimaanlegget. Og det er ikke uten grunn de gjør den endringen. Regner med de har ladespole som gir mere enn 5W også i kpmmende modeller. Har ikke prøvd i iX1 og IX2 som er nyere modeller med en annen løsning. 1
sverreb Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden (endret) 8 minutes ago, Syar-2003 said: https://g05.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=2077614 Dette er en iphone bruker. Iphone har hatt vedvarende problemer med varme ved trådløs lading og later til å ha en lav maks temperaturtoleranse. Jeg har som sagt testet kombinasjonen av BMW ix og samsung telefon uten å støte på noen temperaturproblemer. Vær obs på at @Lord Britishface påpekte han får temperaturvarsel også om han lader med kabel noe som elliminerer ladeplaten som årsak. Endret 5 timer siden av sverreb
Syar-2003 Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden sverreb skrev (10 minutter siden): Dette er en iphone bruker. Iphone har hatt vedvarende problemer med varme ved trådløs lading og later til å ha en lav maks temperaturtoleranse. Jeg har som sagt testet kombinasjonen av BMW ix og samsung telefon uten å støte på noen temperaturproblemer. Vær obs på at @Lord Britishface påpekte han får temperaturvarsel også om han lader med kabel noe som elliminerer ladeplaten som årsak. Tullball, jeg har hatt tre BMW siden 2019 og ulike telefoner. Dette problemet på nevnte modeller eksisterer ikke kun for iphone. Jeg lader trådløst helt fint i dag med 15W magsafe uten at mobilen throttler. IX har et annet design og er dessuten utstyrt vifte i charging tray
Evil-Duck Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden Både iPhone 15 Pro Max og iPhone 16 Pro gikk seg varm på ladeplata i i4en, så det er min erfaring og. Har lest på litt amerikanske/internasjonale forume at problemet ikke er like ille om du kjører mobil uten deksel, men det er ikke jeg modig nok til vertfall.
Trestein Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Iterion skrev (1 time siden): Det er bra. Akkurat det med forvarming og app er ekstremt viktig for meg, og er noe jeg har blitt bortskjemt med de siste årene med Model 3. Tilsmusset ryggekamera er nok et problem mange biler har, spesielt om vinteren. Rart de ikke har fikset en løsning på det enda egentlig. Men ja ser det med bakseteplassen. Er det et problem for si, 2 voksne på 185 ish, å sitte baki? Ikke at det skjer så ofte uansett for min del. 1700 kg hengerfeste er også et meget stort bonus. I tillegg til AWD så den kommer frem så og si overalt om vinteren også Forvarming og app trenger du ikke bekymre deg for. Bruker det hver dag. Om sommeren er bilen kald og fin i sola og om vinteren varm. Første året var jeg faktisk misfornøy da det var som å komme inn i en sauna om morgen. Av en eller annen grunn har det blitt mye bedre. Jeg er 183 og 120kg. Sitter fint i baksete når sønnene mine kjører de er enda høyere. Det verste er å komme seg inn pga skrånene tak og liten dør. Barnesete går også bra men jeg pleier å ta forsete helt frem for å gi bedre plass når jeg monterer det Vinter egenskapene er veldig bra. Min har kun rwd men det er utrolig bra traction. Har bratt bakke opp til huset. Faktisk en grunn for å ikke velge 4wd. Spinner du med alle 4 hjul er det veldig lett å gli bakover. Mange har ødelagt bilene når det er klinkis og de prøver. Kommer jeg ikke opp med min har jeg friksjon igjen på forhjula slik at jeg klarer som regel å komme meg ned igjen. Det samme gjelder nedover. Da kjører jeg i B og bakhjula bremser de de kan mens forhjula ruller og jeg har styring + bremse muligheter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå