Gå til innhold

BMW i4 M50/edrive40 tråden!

Bjerknez

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Prøvde å leke meg litt med koding i går med bimmercode. Kun helt overfladiske ting som en ikke trenger å gå inn i advance mode for å modifisere da jeg vil gjøre meg litt mer kjent med prosessen og ellers før jeg hiver meg ut på mer komplisert koding. Har veldig lyst å se om jeg klarer å åpne opp alle ADAS systemer som er geoblokkert. Vet "Saltkjelen" på Bimmers forum har fått til veldig mye, men han bruker vel Esys med sin koding som kanskje er litt mye for oss dødlige å begynne med :p 

Uansett fått "oppgradert" stereoen til Bowers & Wilkins, og har dilla litt med interiør belysningen og satt en preset til å ha blodrød lysstripe i toppen og blått lys i fotbrønnene for å etterligne litt "M" fargene, dessverre bare 2 kanaler på mood light en kan kode så får det ikke rødt, lyseblått og mørkeblått. Så for en se om det er skikkelig tacky eller ikke når det blir litt mørkere ute å en faktisk får se det skikkelig

Ingen beskrivelse er tilgjengelig.

Endret av Evil-Duck
  • Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Civilix skrev (18 minutter siden):

Ikke så uventet da de har motoren allerede så sikkert enkel oppgradering, spent på hvor mye de ekstra 50 hestene koster.

Mulig at edrive 40 motoren de bruker bak. Det burde ikke koste så veldig mye. Problemet er uansett kontinuerlig effekt. Den er for lav for en M bil

Skrevet
Trestein skrev (21 minutter siden):

Mulig at edrive 40 motoren de bruker bak. Det burde ikke koste så veldig mye. Problemet er uansett kontinuerlig effekt. Den er for lav for en M bil

Det er ikke en M bil. Men M lite. BMW kaller de M performance (familien med M340i, M240, M440i, M550 osv) 

Skrevet
Civilix skrev (43 minutter siden):

Ikke så uventet da de har motoren allerede så sikkert enkel oppgradering, spent på hvor mye de ekstra 50 hestene koster.

Tenker at kampanjene i Norge fortsetter med samme priser som nå på denne også. M50 vil utgå.

Skrevet
Syar-2003 skrev (43 minutter siden):

Det er ikke en M bil. Men M lite. BMW kaller de M performance (familien med M340i, M240, M440i, M550 osv) 

Men 170hk/125kw på 2400kg er rimelig lavt også i forhold til M340 M240 osv. 

Skrevet
Trestein skrev (33 minutter siden):

Hvor står det at den ikke får mer en det?🤔

Skrevet

Jeg synes nå dette var en ganske beskjeden oppgradering. 57 Hester ekstra når man allerede har 544 fra før utgjør nok ikke noe spesielt merkbart. 

Jeg hadde heller satt pris på en større batteripakke og økt rekkevidde på M50. 

Skrevet (endret)
Trestein skrev (4 timer siden):

Forstår ikke hva du prater om. Det skal noe poverr til for å flytte 2285 kg fra stillestående -100 km/t på 3.7s

Endret av Syar-2003
Skrevet

Jeg vil ha en bil som aksellererer bra og går langt. Altså begge deler i en og samme pakke. Akkurat DET har vertfall Tesla skjønt. 

• Liker 1
Skrevet
Bjerknez skrev (3 timer siden):

Jeg vil ha en bil som aksellererer bra og går langt. Altså begge deler i en og samme pakke. Akkurat DET har vertfall Tesla skjønt. 

I begynnelsen var forbruk og rekkevidde ikke relevant. Så nå har du hatt elbil noen måneder og endret holdninger ?
Du kan jo sette på 18" s-hjul 😅

• Liker 1
Skrevet
Syar-2003 skrev (37 minutter siden):

I begynnelsen var forbruk og rekkevidde ikke relevant. Så nå har du hatt elbil noen måneder og endret holdninger ?

Høy ytelse,lavt forbruk og lave vedlikeholdskostnader er jo noe de fleste ønsker.  Dette med store felger ødelegger jo mye..og om det ser pent ut er jo veldig individuelt. 

Skrevet (endret)
obygda skrev (1 time siden):

Høy ytelse,lavt forbruk og lave vedlikeholdskostnader er jo noe de fleste ønsker.  Dette med store felger ødelegger jo mye..og om det ser pent ut er jo veldig individuelt. 

Eller kanskje ikke kjøpe M50/M60 versjonen av i4.
e40 med 17" hjul er wltp ~100km lengre enn M50 med 20" og 0-100 går på 5.6s 😉

IMG_2104.png

Endret av Syar-2003
Skrevet
Syar-2003 skrev (1 time siden):

Forbruk og rekkevidde er ikke veldig relevant, men hvis jeg får velge mellom 50 hester mer elller 5 mil mer rekkevidde, så tar jeg sistnevnte. Om bilen gjør null til hundre på 3.7 eller 3.9 er jo klinkende likegyldig. Kreftene er gode nok som dem er. 

Jeg har 18" vinterhjul. Jeg er usikker på hvor mye effekt disse har på forbruket. Det laveste forbruket jeg har hatt så langt på mine pendlerturer til jobben som foregår nøyaktig med samme rute hver eneste dag er faktisk med 20 tommerne på. Forbruket fikk jeg ned i 18.3kwt /100km. Temperaturen var rundt 10-15 grader. Med vinterdekkene er rekorden 18.7kwt /100km. 

Så er det mye som selvsagt også spiller inn her, men til mitt bruk kan jeg ikke se at 20 tommerne har noen nevneverdig negativ effekt på forbruket. Vertfall ikke veldig mye. Ikke nok til å ta fra bilen det utseende vertfall. 

Å slenge på mindre felger for å få ned et helt ubetydelig forbruk er ikke noe jeg har spesielt lyst til. 

Skrevet
10 minutes ago, Syar-2003 said:

Eller kanskje ikke kjøpe M50/M60 versjonen av i4.
e40 med 17" hjul er wltp ~100km lengre enn M50 med 20" og 0-100 går på 5.6s 😉

IMG_2104.png

17"? Damn. Har den mindre bremser og da for å få plass?

Skrevet
Bjerknez skrev (3 minutter siden):

Jeg har 18" vinterhjul. Jeg er usikker på hvor mye effekt disse har på forbruket.

Det er ikke oppgitt wltp tall med vinterdekk. Forskjellen mellom dine 20" sommerhjul og 18" sommerhjul er ca 3 mil (i wltp tall)

IMG_2107.thumb.jpeg.6e90bff29e88a41ca27b55e551365373.jpegIMG_2106.thumb.jpeg.70430736a1ca84fad7c40967a9197258.jpegIMG_2108.thumb.jpeg.c84b9cefbe7dfd022f0f7d5e2bdb9987.jpegIMG_2109.thumb.jpeg.607776d915c846714d53f0c25872d5fd.jpeg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...