Salvesen. Skrevet 15. mai Skrevet 15. mai Syar-2003 skrev (22 minutter siden): @Salvesen. Når man holder fingeren over søyle vises gjennomsnittet for den måneden. Appen er fin den. 🙂 Ja skulle likt å se Tesla gjøre det samme og dele mer av historien som de garantert har på server. Kan jo bruke 3 part men hadde vært bedre rett i tesla app
Syar-2003 Skrevet 15. mai Skrevet 15. mai Salvesen. skrev (1 time siden): Ja skulle likt å se Tesla gjøre det samme og dele mer av historien som de garantert har på server. Kan jo bruke 3 part men hadde vært bedre rett i tesla app Du kan bruke Tronity med full tjeneste integrasjon til Tesla. Basic, premium eller professional. Basic er free. Premium og Professional har 14 dagers free trial. Jeg brukte de før på bmw før de la til statistiske data i og akkumulerte data i server og app. (Tronity hentet data trip for trip fra bmw server/cloud via egen id-pålogging som man godkjente og Tronity akkumulerte trip og forbruksdata på egne servere)
Complexity Skrevet 15. mai Skrevet 15. mai (endret) 4 hours ago, Salvesen. said: Ja skulle likt å se Tesla gjøre det samme og dele mer av historien som de garantert har på server. Kan jo bruke 3 part men hadde vært bedre rett i tesla app 2014 Leafen min hadde også historisk data i appen sin før Nissan slo av serverne. Appen benyttet 2G\SMS for kommunikasjon så ikke veldig brukervennlig men hadde man god tid kunne man lese av mye info.. I bilen kan man få en sånn stemme som forteller deg hvor mange trær man har reddet ved å kjøre pent med bilen osv. Var ville tendenser elbilens barndom. Tesla har kun data for siste kjøretur ja. Vært morro om de og fikk historikk. Dukker kansje opp i en update en dag. Endret 15. mai av Complexity
Syar-2003 Skrevet 15. mai Skrevet 15. mai Complexity skrev (2 timer siden): Tesla har kun data for siste kjøretur ja. Vært morro om de og fikk historikk. Dukker kansje opp i en update en dag Som sagt, prøv tronity. Tronity.io
Complexity Skrevet 16. mai Skrevet 16. mai 9 hours ago, Syar-2003 said: Som sagt, prøv tronity. Tronity.io Ja det virket litt interessant. Ser ut som de har full API tilgang også så de får hentet data direkte fra bilen og ikke via Tesla sine servere også.
Jalla21 Skrevet 16. mai Skrevet 16. mai Bjerknez skrev (6 minutter siden): Lastet ned ny programvare i går. 03/2025.47 Er det ikke lurt å ta med hva som er gjort i denne også? Summary: Battery thermal management display expanded Start navigation faster My Mode EFFICIENT now available as start mode Add. information: Battery thermal management display expanded battery can be preconditioned not only in cold but also warm weather, symbol is visible after route start to HPC Start navigation faster additional icons in navigation search (home, work) option to remove destinations with X button faster start of routing with a new flag button in search results new panel with most important options when opening the map My Mode EFFICIENT now available as start mode My Mode EFFICIENT (ECO) can be set as standard further, not mentioned updates of existing functions and apps (e.g. ConnectedDrive Apps and handbook)
Bjerknez Skrevet 16. mai Forfatter Skrevet 16. mai Jalla21 skrev (2 minutter siden): Er det ikke lurt å ta med hva som er gjort i denne også? Summary: Battery thermal management display expanded Start navigation faster My Mode EFFICIENT now available as start mode Add. information: Battery thermal management display expanded battery can be preconditioned not only in cold but also warm weather, symbol is visible after route start to HPC Start navigation faster additional icons in navigation search (home, work) option to remove destinations with X button faster start of routing with a new flag button in search results new panel with most important options when opening the map My Mode EFFICIENT now available as start mode My Mode EFFICIENT (ECO) can be set as standard further, not mentioned updates of existing functions and apps (e.g. ConnectedDrive Apps and handbook) Joda, men for dem dette er interresant for har jo allerede appen og alt står lett forklart der, på norsk.
Jalla21 Skrevet 16. mai Skrevet 16. mai Bjerknez skrev (19 minutter siden): Joda, men for dem dette er interresant for har jo allerede appen og alt står lett forklart der, på norsk. Det samme kan vi vel si om ditt innlegg. 🤣 1
Bjerknez Skrevet 16. mai Forfatter Skrevet 16. mai Jalla21 skrev (5 minutter siden): Det samme kan vi vel si om ditt innlegg. 🤣 Sikkert... Men det kan hende at noen ikke har fått varsel om oppdatering og at man må laste den ned manuelt. Er man litt geek som jeg anntar mange i denne tråden med denne bilen er, så kan jo informasjonen være nyttig.
Jalla21 Skrevet 16. mai Skrevet 16. mai Bjerknez skrev (28 minutter siden): Sikkert... Men det kan hende at noen ikke har fått varsel om oppdatering og at man må laste den ned manuelt. Er man litt geek som jeg anntar mange i denne tråden med denne bilen er, så kan jo informasjonen være nyttig. Ja, og det er derfor jeg la inn informasjon om hva som var med. Selv om ikke jeg kjører i4 så synes jeg det er av interesse å se hvilke endringer som gjøres i programvare oppdateringer så sendt i livssyklusen som den faktisk er nå.
Syar-2003 Skrevet 16. mai Skrevet 16. mai (endret) Det som kan være nyttig å informere om er at denne oppdateringen "kun" er til de i4 med iDrive 8.5 (2025 modeller) Endret 16. mai av Syar-2003
Syar-2003 Skrevet 16. mai Skrevet 16. mai Denne feature er det mange som har savnet. Ganske sikker den ikke er å finne i 03/2025 for 8.0 og bare til de med 8.5
Bjerknez Skrevet 16. mai Forfatter Skrevet 16. mai (endret) Syar-2003 skrev (40 minutter siden): Det som kan være nyttig å informere om er at denne oppdateringen "kun" er til de i4 med iDrive 8.5 (2025 modeller) Ja, det er så absolutt god info som jeg skulle tatt med, men som jeg ikke viste. Jeg er dog usikker på om jeg har den "Exclude Home" funksjonen... Det må jeg sjekke senere i dag... Endret 16. mai av Bjerknez
Evil-Duck Skrevet 16. mai Skrevet 16. mai Syar-2003 skrev (46 minutter siden): Ganske sikker den ikke er å finne i 03/2025 for 8.0 og bare til de med 8.5 Kjipern, dette har jeg virkelig savnet 🥹 Bilen min står helt inntil huset i carporten sin, så hver gang jeg går opp eller ned trappa med nøklene i lomma så er det lås opp og lås igjen. Har i det minste utarbeidet meg en rutine nå hvor jeg kaster fra meg nøklene på kjøkkenet eller kontoret så fort jeg kommer hjem.
Bjerknez Skrevet 16. mai Forfatter Skrevet 16. mai Heldighvis har jeg såpass stor gårdsplass at garasjen står langt utenfor rekkevidde fra den nøkkelen når jeg beveger meg i og rundt huset.
Syar-2003 Skrevet 16. mai Skrevet 16. mai Evil-Duck skrev (1 minutt siden): Kjipern, dette har jeg virkelig savnet 🥹 Bilen min står helt inntil huset i carporten sin, så hver gang jeg går opp eller ned trappa med nøklene i lomma så er det lås opp og lås igjen. Har i det minste utarbeidet meg en rutine nå hvor jeg kaster fra meg nøklene på kjøkkenet eller kontoret så fort jeg kommer hjem. Gjenstår å se om det pushes noen ny 03/2025 RSU til iDrive 8.0 fra OTA servere til Norge. 11/2024 kom ikke. Min står fremdeles med 07/2024.30 og at min BMW I4 is up to date i MyBMW "Remote Software Update" 😏 Ikke at jeg savner noe fix på noe (meste er vel fikset på i versjon 8.0 allerede).
Civilix Skrevet 16. mai Skrevet 16. mai Jalla21 skrev (8 timer siden): My Mode EFFICIENT now available as start mode Hva er dette? Er det regen mode(som jeg enda ikke har rørt) eller noe annet?
Syar-2003 Skrevet 16. mai Skrevet 16. mai (endret) Civilix skrev (35 minutter siden): Hva er dette? Er det regen mode(som jeg enda ikke har rørt) eller noe annet? Det er for BMWer som har my modes. Husk at disse iDrive OTA oppdateringene er for alle modeller. En enkelt modell "tar til seg" eller "mottar" den koden som gjelder det kjøretøyet. Efficient er ensbetydende med Eco. Fiksen er vel at om man parkerer med my mode efficient så starter den også. Eller så er det en setting for å definere hvilken my mode bilen bruker ved start og efficient er lagt til. Endret 16. mai av Syar-2003
Bjerknez Skrevet 16. mai Forfatter Skrevet 16. mai I dag bestillte jeg time for Ditec behandling av bilen, slik at jeg får et godt grunnlag for videre vask. Tidligere polerte jeg bilene mine selv samt beskyttet dem, men ryggen har satt en stopper for det desverre. Så bilpleie for min del består av vask og tørk samt legge hurtigbeskyttelse etc.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå