Gå til innhold

Star Wars Outlaws har fått slippdato


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Driver å spiller Horizon Forbidden West på PC om dagen, og så utrolig livløst og dårlig animert fjeset på hovedkarakteren i traileren på Outlaws her er i forhold, rett og slett horribelt. Selv flere år gamle Far Cry spill er jo bedre. Resten av grafikken ser jo ok ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Brother Ursus skrev:

Outlaws har i alle fall Disneys nye, obligatoriske Star Wars- klisjéer i orden.

  • Onde hvite menn
  • Girlboss protagonist
  • Morsom LGBT-sidekick
  • Teknisk dyktig "afroamerikansk" sidekick

Skulle ikke DEI og ESG liksom skape mangfold og få oss *vekk* fra klisjéer? ;)

Hvem var "LGBT"? Hadde spillet vært mindre klisjefylt hvis det var en mann som hovedperson? Det er 50/50 % om det er mann eller dame. Hvordan personligheten hennes utvikles vet vi vel fint lite om enda? Skal gi det en sjanse og se anmeldelser først, men skeptisk mtp åpen verden og Ubisoft. Klarer ikke flere spill derifra med 1000 markers på kartet. Starwars open world , er jo nærmest et uendelig potensiale.
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Brother Ursus skrev (1 time siden):

Outlaws har i alle fall Disneys nye, obligatoriske Star Wars- klisjéer i orden.

  • Onde hvite menn
  • Girlboss protagonist
  • Morsom LGBT-sidekick
  • Teknisk dyktig "afroamerikansk" sidekick

Skulle ikke DEI og ESG liksom skape mangfold og få oss *vekk* fra klisjéer? ;)

Ser ikke noe LGBT her 😅 Tror du må ta deg en bolle. Desutten, har du sett Star Wars før? Fylt med klisjéer helt siden start.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Ubisoft viser igjen hvorfor de er et søppel-firma. Season Pass i et enspiller spill. Garantert noe innhold som blir holdt tilbake fra hoveddelen av spillet. Anbefaler ingen å kjøpe dette spillet. 

image.png.87593f582bae9059350af0272b585938.png

@Spillredaksjonen Hadde vært fint om dette ble nevnt i artikkelen. Dere kan sikkert være mer diplomatiske enn meg i formuleringen, men dette er den absolutt verste måten å tilby ekstra innhold til et enspiller/historiedrevet spill.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
50 minutes ago, CitrusVG said:

Ser ikke noe LGBT her 😅 Tror du må ta deg en bolle. Desutten, har du sett Star Wars før? Fylt med klisjéer helt siden start.



Hovedkarakteren og flere av sidekickene er LGBT. Det samme er personen som gir stemme til karakteren og personen som har skrevet manuset til spillet.

Man skal sove godt for ikke å ha oppdaget at deler av underholdningsindustrien har en politisk agenda, og at de kun ansetter andre som tenker som, og er som, dem selv. At produktene blir lidende ser ikke ut til å være noen bekymring. Vi skal belæres om hvordan vi skal underholdes.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
1 hour ago, Anfieldtheplacetobe said:
2 hours ago, Brother Ursus said:

Outlaws har i alle fall Disneys nye, obligatoriske Star Wars- klisjéer i orden.

  • Onde hvite menn
  • Girlboss protagonist
  • Morsom LGBT-sidekick
  • Teknisk dyktig "afroamerikansk" sidekick

Skulle ikke DEI og ESG liksom skape mangfold og få oss *vekk* fra klisjéer? ;)

Expand  

Hvem var "LGBT"? Hadde spillet vært mindre klisjefylt hvis det var en mann som hovedperson? Det er 50/50 % om det er mann eller dame. Hvordan personligheten hennes utvikles vet vi vel fint lite om enda? Skal gi det en sjanse og se anmeldelser først, men skeptisk mtp åpen verden og Ubisoft. Klarer ikke flere spill derifra med 1000 markers på kartet. Starwars open world , er jo nærmest et uendelig potensiale.



Poenget er at de følger en sjekkliste som er blitt til ny-klisjéer, og da blinker alle varselslampene for at her blir produktet antagelig skadelidende. Igjen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Brother Ursus skrev (8 minutter siden):

Man skal sove godt for ikke å ha oppdaget at deler av underholdningsindustrien har en politisk agenda

Agendaen er å tjene penger. Ja du har individer som går ene eller andre veien på disse punktene du nevner, men de som faktisk styrer er ute etter å tjene penger.

Det å gå bort fra klisjeer har vel i seg selv blitt en klisje. Altså "alt" er oppbrukt. Så det eneste som har noe å si er om karakterene og historiene er gode og gir mening. At noen av de går inn under LGBT har ikke noe å si så lenge det gjøres på en god måte. Akkurat som med filmer og serier.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Man skulle vanligvis tro det, men disse store selskapene er også styrt av DEI/ESG-hensyn via. Blackrock, Vanguard og andre... enn så lenge.

Studioene som utvikler dette spillet sitter i Massive i Malmø og i Ubisoft i Paris, og en del av hovedpersonene på prosjektet er rett og slett ute å kjøre. Anbefaler å ta en titt på dem og Twitter-kontoene deres. De er også selv vandrende klisjéer i mental ubalanse og kommer med rasistiske og misandriske tirader. Samme tullet som Sweet Baby Inc og Rocksteady drev med og som antagelig var noe av grunnen til at f.eks Kill the Justice League floppet så hardt som det gjorde.

Om dette er et bra spill eller ikke kan vi ikke vite på forhånd, men det er temmelig klart at spillet antagelig ikke vil være så bra som det kunne ha vært ellers. Det er sjelden en genistrek å angripe den store majoriteten av den eksisterende fanbasen. Særlig på bakgrunn av hudfarge, legning, kjønn osv.

EDIT: For den som måtte tro det bare er jeg som sier dette, så er det altså ikke det. Her er et lite utvalg av tilfeldige youtubere, som var blant de første som kom opp.
https://youtu.be/Wm45t6XhS30
https://youtu.be/a6iLVxqFKPY
https://youtu.be/jbXX7YuYmFo
https://youtu.be/AJ9snsdJdHM

 

Endret av Brother Ursus
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Det er godt mulig noen av de som styrer, som jeg referer til som individer, pusher på "diversity" og "inclusion" på en litt vel aggressiv måte. Men poenget mitt var at spillet kan være bra likevel.

Battlefield 1 og V fikk jo masse kritikk for å være litt vel aggressiv på å overrepresentere kvinner og mørkhudete, men foruten om litt kritikk i starten så ble det ganske kjapt glemt da spillet i seg selv var kanonbra. Og det eneste problemet da var at det var en historisk setting. I andre fiktive eller futuristiske spill har det ikke noe å si.

Baldurs Gate 3, Cyberpunk 2077 og flere andre gode spill fikk jo også litt reaksjoner på LGBT-stuff, men til syvende og sist var det ikke noe som gjorde spillene dårligere. Tvert i mot passet det godt inn i universet.

Star Wars har jo en futuristisk setting, selv om det er langt unna og "langt tilbake" i tid. Så det kan fint passe inn der. Og gamle slemme hvite menn har jo vært standarden i Star Wars siden 70-tallet 🤷‍♂️.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Djizes da...

Greit nok at woke kan være ødeleggende for underholdningsmedia. Men det er da ingen grunn til at karakterene skal se ut som "standard" supermodeller? Jeg synes hovedkarakteren gir litt "Sigourny Weaver"-vibber mtp utseende, et friskt pust.

Ja, LGBT mål og tvungen rekruttering osv er ødeleggende for kreativitet, men det er "all white males" også. Når man krisemaksimerer slik enkelte i denne tråden gjør, så begynner det å bli nesten like ille som det originale woke-problemet man diskuterer. Ikke at vi greier gjøre noe med det uansett :p

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (3 timer siden):

Ubisoft viser igjen hvorfor de er et søppel-firma. Season Pass i et enspiller spill. Garantert noe innhold som blir holdt tilbake fra hoveddelen av spillet. Anbefaler ingen å kjøpe dette spillet. 

Du hadde det samme i Doom Eternal, og jeg følte det var verdt pengene. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
5 hours ago, Brother Ursus said:

Outlaws har i alle fall Disneys nye, obligatoriske Star Wars- klisjéer i orden.

  • Onde hvite menn
  • Girlboss protagonist
  • Morsom LGBT-sidekick
  • Teknisk dyktig "afroamerikansk" sidekick

Skulle ikke DEI og ESG liksom skape mangfold og få oss *vekk* fra klisjéer? ;)

Slike sjekklister ødelegger først for de kreative hodene: utviklerene. Nå snakker jeg ikke bare om dette spillet, men generelt. Så visjonen(e) vike delvis eller helt for at spille skal ha plass til disse "reglene". Det er greit at du ikke kan få med alle ideene dine i et spill eller film(director's cuts er ofte bra moro) etc men om du på toppen av det har en liste du må følge så blir det mindre plass for kreativ frihet.

Og de aller fleste av dagens AAA spill er jo alt for like fra før siden utgivere ikke vil ta store sjanser pga kostnader, som er forståelig, men om utviklere skal ha slike lister så blir de da enda likere og forutsigbare, som mange av dagens filmer er blitt. Er da ikke rart flere ser mot AA og indie spill hvor kreativiteten ennå har lov til å leve.

 

Når det gjelder dette spillet så er det nok med Disney Star Wars + Ubisoft til at alarmene går av, men så jo på traileren i tilfellet det var noe bra der. Hun hoveddama er jo helt jævlig. Hva hun sier og hvordan hun gjør det får meg til å bruke ordet "cringe" her. Skal jeg spille med henne i, la oss si, 20+ timer vet jeg ikke om jeg hadde orket. Hva hva faen er greia med det håret? xD

Jaja, for bruke pengene mine på noe jeg faktisk har lyst på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Brother Ursus skrev:
50 minutes ago, CitrusVG said:

Ser ikke noe LGBT her 😅 Tror du må ta deg en bolle. Desutten, har du sett Star Wars før? Fylt med klisjéer helt siden start.



Hovedkarakteren og flere av sidekickene er LGBT. Det samme er personen som gir stemme til karakteren og personen som har skrevet manuset til spillet.

Man skal sove godt for ikke å ha oppdaget at deler av underholdningsindustrien har en politisk agenda, og at de kun ansetter andre som tenker som, og er som, dem selv. At produktene blir lidende ser ikke ut til å være noen bekymring. Vi skal belæres om hvordan vi skal underholdes.

Haha, du snakker som om du ikke skulle ha en agenda selv😅 Antiwoke politiet🤟🏻 Du vet det finnes flere farger enn sort/hvit!? Hva i helsikes har det å si om noen som har laget noe er mann/dame/bi/mørk/hvit osvosv?? Hørt om å skille kunst fra kunstneren? Ifølge din logikk så kan ingen hvite, heterofile, middelaldrende menn lage karakter i spill som er ,,,, hvite heterofile menn? Fordi da ansetter de kun det samme, og lager spill som er nettopp om slike menn! Ikke glem å kommentere neste artikkel om slike spill da, viktig at du beholder integriteten din👍🏻
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Brother Ursus skrev (4 timer siden):

Man skulle vanligvis tro det, men disse store selskapene er også styrt av DEI/ESG-hensyn via. Blackrock, Vanguard og andre... enn så lenge.

Studioene som utvikler dette spillet sitter i Massive i Malmø og i Ubisoft i Paris, og en del av hovedpersonene på prosjektet er rett og slett ute å kjøre. Anbefaler å ta en titt på dem og Twitter-kontoene deres. De er også selv vandrende klisjéer i mental ubalanse og kommer med rasistiske og misandriske tirader. Samme tullet som Sweet Baby Inc og Rocksteady drev med og som antagelig var noe av grunnen til at f.eks Kill the Justice League floppet så hardt som det gjorde.

Om dette er et bra spill eller ikke kan vi ikke vite på forhånd, men det er temmelig klart at spillet antagelig ikke vil være så bra som det kunne ha vært ellers. Det er sjelden en genistrek å angripe den store majoriteten av den eksisterende fanbasen. Særlig på bakgrunn av hudfarge, legning, kjønn osv.

EDIT: For den som måtte tro det bare er jeg som sier dette, så er det altså ikke det. Her er et lite utvalg av tilfeldige youtubere, som var blant de første som kom opp.
https://youtu.be/Wm45t6XhS30
https://youtu.be/a6iLVxqFKPY
https://youtu.be/jbXX7YuYmFo
https://youtu.be/AJ9snsdJdHM

 

Hvorfor bruker du så mye tid her i kommentarfeltene på spill du åpenbart misliker av slike grunner som du nevner? Er det ikke da bedre å bruke tiden på spill som passer deg bedre, som består lakmustesten din? 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Arodem skrev (1 time siden):

Hvorfor bruker du så mye tid her i kommentarfeltene på spill du åpenbart misliker av slike grunner som du nevner? Er det ikke da bedre å bruke tiden på spill som passer deg bedre, som består lakmustesten din? 

Nå er jeg ikke enig i at ting så ille som han og et par andre prøver å få det til å virke som, men at de er her og ytrer er jo forsåvidt greit. Det er litt som at hvis noen klager på tilstanden i landet så sier man "ja men bare flytt ut da". Det han gjør, som man bør gjøre, er jo å skape endring ved å få andre til å være enige og så klart stemme med lommeboka.

Jeg klager også på ting som f.eks. FUT/gambling simulator i FIFA selv om jeg aldri spiller FUT selv. Fordi det er noe jeg ikke vil skal eksistere eller påvirke andre spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...