Gå til innhold

Switch: Enkle spill til 4åring


Anbefalte innlegg

Hei.

Kjøpt meg Switch OLED og skal donere gamle til datteren min på 4år. Men sliter med å finne gode ENKLE spill. Type minimalt med inputs og kanskje litt tegning osv. Fant "Unpacking" som falt i smak, men også det blir faktisk for komplisert. Ellers så er det sandbox mode i byene i Lego Marvel noe hun pusler litt med. Men er det noen som har noen forslag på noe annet som passer som ikke er åpenbart.

Browse i eShop er jo noe tilnærmet waterboarding og burde vært forbudt.

Så om noen har kommet over noe som burde passe perfekt, så tar jeg imot tips :)

Endret av SkyMarshall Arts
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min eldste begynte så vidt å spille Switch da han var 4. 

Yoshis Crafted World er ganske enkelt, og har en modus som gjør det enda enklere. Jeg måtte fortsatt hjelpe til en del da han var 4.

Kirby and the Forgotten Land er også et spill som gikk fint å spille igjennom, men da hadde han akkurat blitt 5.

Mario Kart gikk også greit, men da var han også nesten 5.

Lenke til kommentar
SkyMarshall Arts skrev (14 timer siden):

Kirby er jo en mulighet. Skal titte på det. Er vel forsåvidt gøy for far og det. Men hadde håpet det kom noen hidden gems her som de har på mobilen, men simple puslespill og dra strek hit og dit osv. Masse minigames. Men det dukker vel opp noe hvis man leter lenge nok.

Ok, for min del var hele poenget med å få de til å spille på Switch å få de vekk fra de typiske mobilspillene 😅

Lenke til kommentar

Om dei er litt utfordrande i starten så lærer små born ekstremt rask. Enkelte spel krever kanskje at du er med den første perioden før dei lærer seg bruk av knappane. Det største hinderet om dei aldri har brukt ein Switch før er å forstå konseptet med knappar. Når det først er innlært blir det enklare å forstå nye spel.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Super Mario 3D World er svært begynnervennlig og har en suveren Coop der far og/eller mor kan være med og hjelpe til. Det er også veldig veldig gøy! Et fantastisk bra spill.

Mario Kart 8 har også så mye hjelpemidler og autopilot at de aller minste kan være med og ha det gøy selv om de ikke får til alt.

Endret av raab
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Hvis hun liker Paw Patrol på TV så kan jeg sterkt anbefale Paw Patrol World. Min datter på 3.5 spiller dette og klarer å utføre de fleste oppgavene. Nesten magisk hvor mange ganger hun kan gjøre samme tingen og samtidig finne enorm glede.

Spillet har en hovedhistorie som man må følge for å komme til de forskjellige plassene, men alt foregår i en åpen verden med mye annet å gjøre og samle på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
rulleguru skrev (3 timer siden):

Ok, for min del var hele poenget med å få de til å spille på Switch å få de vekk fra de typiske mobilspillene 😅

Ja hu spiller jo en del på PS5. Gigantosaurus og Peppa Gris spillene. Men tenkte å finne noe som hadde litt fler oppgaver av den enkle typen. Hu liker å løse ting. Men vi prøver litt Yoshi osv å ser om hu klarer få inn motorikken.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Tips: Mario Kart. Viktig: Slå på auto-styring og auto-akselerasjon. Dette gjør jeg med mine barn (5 og 7).

Med disse instillingene holder bilen seg på banen og vil i prinsippet komme i mål på egenhånd. Den som spiller (4-åringen) vil kun bidra til å endre retning osv. Bilen kjører aldri feil vei.

Etter hvert som barnet ditt blir bedre kan du gradvis introdusere flere knapper/funksjoner (bruke items, hoppe osv.). 

Edit: Og der leste jeg resten av tråden, hvor det fremgår at tipset er gitt før og at du allerede har MarioKart.

Endret av Donkey Kong
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...