Gå til innhold

Forhandle lønn hos eksisterende arbeidsgiver ved nytt tilbud? Erfaringer?


Gjest b7ee6...0e0

Anbefalte innlegg

Gjest b7ee6...0e0

Jeg har blitt forsøkt rekruttert til en ny stilling i et konkurrerende selskap med litt andre arbeidsoppgaver. Har ikke fått et tilbud enda og kanskje får jeg det heller ikke, men jeg kan komme til å få det. Først skal jeg på andregangsintervju, så får vi se. 

Jeg er litt delt i forhold til det nye tilbudet. Rent faglig frister det siden det vil bli litt mer variert og jeg fikk et veldig godt inntrykk av den nye arbeidsplassen. På den andre siden liker jeg godt plassen jeg er og vet hva jeg har der.

Lønn vil nok derfor være en faktor.

Om jeg får et tilbud vurderer jeg å diskutere situasjonen med nåværende leder. Noen som har gjort det? Hvilket utfall fikk det? I verste fall ser jeg jo for meg at leder kan bli skuffet og ha null interesse for å forsøke å få meg til å bli. 

Mest bekymret for at det kan gjøre noe med relasjonen til nåværende leder om jeg blir værende, men heller ikke veldig bekymret. Om han skulle bli snurt er jo valget om å ta det nye tilbudet enklere.

Med tanke på min bransje ikke har de beste tidene om dagene er det jo også en mulighet for at leder ikke engang har mulighet til å øke lønnen min og til og med kan være glad for å redusere arbeidsstokken litt. Men regner med han uansett setter pris på en samtale fremfor at jeg takker ja uten å involvere han?

Anonymous poster hash: b7ee6...0e0

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen seriøse ledere vil bli fornærmet av at du stadfester din egen markedsverdi. Få et konkret tilbud først og vær ærlig med både din nåværende leder og rekrutterende leder. Si at du har fått et tilbud fra X på XXX tusen i året, men at du gjerne har lyst å bli i jobben om de klarer å tilnærme seg det tilbudet.

Enten sier de ja eller så sier de nei, så får du bare ta det videre derifra. Ikke begynn med bløffing og slikt, det kan fort tolkes som useriøst. Sier du dette så må du være forberedt på å faktisk bytte jobb.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
13 minutes ago, Guest b7ee6...0e0 said:

Med tanke på min bransje ikke har de beste tidene om dagene er det jo også en mulighet for at leder ikke engang har mulighet til å øke lønnen min og til og med kan være glad for å redusere arbeidsstokken litt.

Husk at som nyansatt hos ny arbeidsgiver er du første som ryker ved permitteringer / oppsigelser. Det er ikke risikofritt å bytte arbeidsgiver i dårlige tider.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hvis du drar vekten din i eksisterende jobb, så gjør du din nåværende arbeidsgiver en tjeneste ved å tilby dem å fortsette for din dokumenterte markedsverdi. De fleste seriøse arbedsgivere vil være takknemlige for det. Hvis det blir dårlig stemning eller brente borer av dette, så er det greit å komme seg et annet sted uansett.

Vanskelig å se noe nedside ved å spille med åpne kort her.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er "respektfullt" å gi din nåværende leder mulighet til å komme med et mottilbud. Jeg har selv gjort det og ble møtt med forståelse, selv om jeg var veldig klar over at de aldri kom til matche lønn. Fikk tipset av en senior hos oss om å gi dem en sjanse. Da er det business og ikke bare en marsj ut døra. 

Bestem deg på forhånd nøyaktig hva du aksepterer under det gjeldende tilbudet og hva du gjør om nåværende arbeidsgiver matcher. Hold deg til det.

Edit: Jeg dro og gikk vesentlig opp i lønn, men beholdt en god relasjon til min forhenværende arbeidsplass. 

Endret av process
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest b7ee6...0e0 skrev (28 minutter siden):

Jeg har blitt forsøkt rekruttert til en ny stilling i et konkurrerende selskap med litt andre arbeidsoppgaver. Har ikke fått et tilbud enda og kanskje får jeg det heller ikke, men jeg kan komme til å få det. Først skal jeg på andregangsintervju, så får vi se. 

Jeg er litt delt i forhold til det nye tilbudet. Rent faglig frister det siden det vil bli litt mer variert og jeg fikk et veldig godt inntrykk av den nye arbeidsplassen. På den andre siden liker jeg godt plassen jeg er og vet hva jeg har der.

Lønn vil nok derfor være en faktor.

Om jeg får et tilbud vurderer jeg å diskutere situasjonen med nåværende leder. Noen som har gjort det? Hvilket utfall fikk det? I verste fall ser jeg jo for meg at leder kan bli skuffet og ha null interesse for å forsøke å få meg til å bli. 

Mest bekymret for at det kan gjøre noe med relasjonen til nåværende leder om jeg blir værende, men heller ikke veldig bekymret. Om han skulle bli snurt er jo valget om å ta det nye tilbudet enklere.

Med tanke på min bransje ikke har de beste tidene om dagene er det jo også en mulighet for at leder ikke engang har mulighet til å øke lønnen min og til og med kan være glad for å redusere arbeidsstokken litt. Men regner med han uansett setter pris på en samtale fremfor at jeg takker ja uten å involvere han?

Anonymous poster hash: b7ee6...0e0

Dette er helt normalt for en leder å oppleve, og enhver oppegående leder tar dette helt med fatning og gratulerer deg med nytt tilbud i karrieren din. Har de budsjett til det og ønsker å ha deg værende får du sannsynligvis ett tilbud.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
24 minutes ago, Gavekort said:

Poaching er ikke unormalt innenfor mindre industrisegmenter

Absolutt ikke, men jeg ville dermed vært mer sensitiv vedrørende min fremtreden ettersom man kan ende opp i felles fora og møter i fagmiljø eller i det offentlige.

Endret av process
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest b7ee6...0e0
Gavekort skrev (2 timer siden):

Ingen seriøse ledere vil bli fornærmet av at du stadfester din egen markedsverdi. Få et konkret tilbud først og vær ærlig med både din nåværende leder og rekrutterende leder. Si at du har fått et tilbud fra X på XXX tusen i året, men at du gjerne har lyst å bli i jobben om de klarer å tilnærme seg det tilbudet.

Enten sier de ja eller så sier de nei, så får du bare ta det videre derifra. Ikke begynn med bløffing og slikt, det kan fort tolkes som useriøst. Sier du dette så må du være forberedt på å faktisk bytte jobb.

På en måte er jeg mest redd for hva som skjer om jeg hører om leder kan nærme seg tilbudet og jeg får et nei. Men allikevel ønsker å bli i firmaet. :) 

For det er nemlig ikke helt klokkeklart for meg hva jeg velger. Føler på en måte at om jeg tar det så langt som at jeg forsøker å forhandle med leder, så MÅ jeg nesten være innstilt på å ta det nye tilbudet om jeg får et nei.

ps5 skrev (2 timer siden):

Husk at som nyansatt hos ny arbeidsgiver er du første som ryker ved permitteringer / oppsigelser. Det er ikke risikofritt å bytte arbeidsgiver i dårlige tider.

Veldig godt poeng. Per i dag er jeg faktisk midt i rekken hva ansiennitet angår.

MailMan13 skrev (2 timer siden):

Hvis du drar vekten din i eksisterende jobb, så gjør du din nåværende arbeidsgiver en tjeneste ved å tilby dem å fortsette for din dokumenterte markedsverdi. De fleste seriøse arbedsgivere vil være takknemlige for det. Hvis det blir dårlig stemning eller brente borer av dette, så er det greit å komme seg et annet sted uansett.

Vanskelig å se noe nedside ved å spille med åpne kort her.

Jeg drar absolutt vekten min, men det skal også sies at det er dårlige tider om dagen sammenlignet med hva som var bare for noen få år siden. Da hadde firmaet merket det godt om jeg forsvant. Slik det er i dag greier de seg veldig godt uten meg på kort sikt. Men på sikt, når ting løsner igjen, så er det absolutt et tap for firmaet i min bok. 

Men summen av det kan jo være at leder ikke kan argumentere godt nok til øvrige ledelse om min verdi. Så jeg er slett ikke sikker på at jeg er i veldig forhandlingsposisjon gitt markedssituasjonen i dag. Kanskje blir det til og med sett på som en frivilling "permittering" og en mindre munn å mette.

process skrev (2 timer siden):

Det er "respektfullt" å gi din nåværende leder mulighet til å komme med et mottilbud. Jeg har selv gjort det og ble møtt med forståelse, selv om jeg var veldig klar over at de aldri kom til matche lønn. Fikk tipset av en senior hos oss om å gi dem en sjanse. Da er det business og ikke bare en marsj ut døra. 

Bestem deg på forhånd nøyaktig hva du aksepterer under det gjeldende tilbudet og hva du gjør om nåværende arbeidsgiver matcher. Hold deg til det.

Edit: Jeg dro og gikk vesentlig opp i lønn, men beholdt en god relasjon til min forhenværende arbeidsplass. 

Men nærmet de seg lønn da? Eller var de ikke engang innstilt på å løfte deg litt? 

Av nysgjerrighet - hva legger du i vesentlig opp i lønn? Slik jeg ser det nå må jeg ha MINST 100K ekstra for at det skal vurderes som et vesentlig høyere løft i lønn. Og jeg er slett ikke sikker på om kommende tilbud er så mye høyere.

Også enig i det du sier om respektfullt. Tror egentlig jeg gjør dette selv om jeg skulle være innstilt på å uansett takke ja. Hadde satt pris på det selv om jeg var leder. Kjedelig med en arbeidstaker som tar et nytt tilbud uten å involvere leder. Synes nå jeg i hvert fall. Selv om det helt sikkert er vanlig.

process skrev (1 time siden):

Er det en bitter konkurrent i en liten bransje?

Nei, det har jeg ingen grunn til å tro. Firmaene er vel fra utsiden ganske like, men den nye jobben er allikevel i et litt annet markedssegment som egentlig er eneste grunnen til at jeg vurderer den. Tror rett og slett bare de trenger ny arbeidskraft. Og erfarne folk (som jeg nå faller under) er ikke lett å få tak i slik jeg har forstått det :) 

Anonymous poster hash: b7ee6...0e0

Lenke til kommentar
Gjest b7ee6...0e0

Alt annet eller det meste likt - hvor mye ekstra lønn føler dere at dere burde hatt for å bytte jobb da? 

Jeg tjener per i dag 850K i året + overtid. 

Om jeg får et tilbud om 900K i året + overtid, så er ikke det utslagsgivende for min del. Tenker jeg har det samme etter årets lønnsoppgjør. 

Det vil si, jeg må få et tilbud om minst 950K i året for at det skal være interessant. Og selv da er jeg usikker på om dette er nok basert på lønn alene til å bytte.

Så da må det være selve jobben og arbeidsoppgavene som trekker opp. Og akkurat den biten er jo det største usikkerhetsmomentet om man ikke har jobbet med det. :) 

Anonymous poster hash: b7ee6...0e0

Lenke til kommentar
12 minutes ago, Guest b7ee6...0e0 said:

Av nysgjerrighet - hva legger du i vesentlig opp i lønn? Slik jeg ser det nå må jeg ha MINST 100K ekstra for at det skal vurderes som et vesentlig høyere løft i lønn. Og jeg er slett ikke sikker på om kommende tilbud er så mye høyere.

Dobbel..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
42 minutes ago, Guest b7ee6...0e0 said:

Men summen av det kan jo være at leder ikke kan argumentere godt nok til øvrige ledelse om min verdi. Så jeg er slett ikke sikker på at jeg er i veldig forhandlingsposisjon gitt markedssituasjonen i dag. Kanskje blir det til og med sett på som en frivilling "permittering" og en mindre munn å mette.

Du har et nytt tilbud som du sier ja til i det tilfellet. Hva er nedsiden da?

Det jeg leser her ar at du egentlig er mest fornød med å fortsette i dagens jobb til dagens betingelser. Hvis du ikke er forberedt på å takke ja til et annet tilbud, så bør du ganske rikgit ikke presentere det som et forhandligskort til dagens arbeidsgiver.

Hovedregelen her er at et nytt tilbud er kun et forhandligskort hvis du faktisk har tenkt å akseptere det. Er det ikke tilfellet så svekker du din fremtidige posisjon i alle fremtidige forhandlinger ved å ta et objektiv dårligere posisjon nå. Da vet din leder i fremtidige diskusjoner at du har parkert, og aksepterer hva nå enn de tilbyr uansett.

Helt enkelt:

- Hvis du, uansett hva som skjer, ikke bytter jobb bør du sitte stille.

- Hvis du bytter jobb dersom du ikke får vesentlige innrømmelser; da åpner du forhandlinger.

 

Endret av MailMan13
  • Liker 1
Lenke til kommentar
45 minutes ago, Guest b7ee6...0e0 said:

Føler på en måte at om jeg tar det så langt som at jeg forsøker å forhandle med leder, så MÅ jeg nesten være innstilt på å ta det nye tilbudet om jeg får et nei.

På ingen måte. Det trengs ikke legges opp til noe negativt. Du ber bare om en samtale. "Du, jeg ble forsøkt rekruttert av et annet firma, og jeg liker meg jo veldig godt her og er ikke særlig interessert i å bytte. Men de tilbyr X mer i lønn, og nå om dagen vil jo det komme veldig godt med. Kunne du økt lønnen min med Y, så føles det litt lettere å takke nei?"

Om ikke sjefen din tåler at du er direkte og at du er ærlig på verdien din i markedet - det virker nesten som du tror h*n blir snurt fordi du er attraktiv - så kanskje du bør vurdere å bytte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest b7ee6...0e0
process skrev (1 time siden):

Dobbel..

Dobbel lønn eller det dobbelte av 100K? :) 

MailMan13 skrev (1 time siden):

Du har et nytt tilbud som du sier ja til i det tilfellet. Hva er nedsiden da?

Det jeg leser her ar at du egentlig er mest fornød med å fortsette i dagens jobb til dagens betingelser. Hvis du ikke er forberedt på å takke ja til et annet tilbud, så bør du ganske rikgit ikke presentere det som et forhandligskort til dagens arbeidsgiver.

Hovedregelen her er at et nytt tilbud er kun et forhandligskort hvis du faktisk har tenkt å akseptere det. Er det ikke tilfellet så svekker du din fremtidige posisjon i alle fremtidige forhandlinger ved å ta et objektiv dårligere posisjon nå. Da vet din leder i fremtidige diskusjoner at du har parkert, og aksepterer hva nå enn de tilbyr uansett.

Helt enkelt:

- Hvis du, uansett hva som skjer, ikke bytter jobb bør du sitte stille.

- Hvis du bytter jobb dersom du ikke får vesentlige innrømmelser; da åpner du forhandlinger.

 

Riktig. Tenker litt det samme.

Saken rundt jobben er vel den at jeg er litt usikker. Men gitt at jeg bestemmer meg for at jeg ønsker å bli, så tenker jeg hvorfor ikke utnytte muligheten for å se om jeg kan bruke det til å øke eksisterende lønn litt?

Problemet er jo at jeg kan føle meg litt liten om jeg får et nei og fortsatt blir værende. 

Grunnen til at det er litt risikabelt akkurat nå er fordi markedet er inne i en dårlig periode. Jeg hadde følt meg vesentlig tryggere for 1-2 år siden hvor bedriften til og med aktivt rekrutterte og slet med bemanningen og jeg jobbet overtid dag og natt.

Phantom Software skrev (1 time siden):

På ingen måte. Det trengs ikke legges opp til noe negativt. Du ber bare om en samtale. "Du, jeg ble forsøkt rekruttert av et annet firma, og jeg liker meg jo veldig godt her og er ikke særlig interessert i å bytte. Men de tilbyr X mer i lønn, og nå om dagen vil jo det komme veldig godt med. Kunne du økt lønnen min med Y, så føles det litt lettere å takke nei?"

Om ikke sjefen din tåler at du er direkte og at du er ærlig på verdien din i markedet - det virker nesten som du tror h*n blir snurt fordi du er attraktiv - så kanskje du bør vurdere å bytte.

Ja. Enig. Jeg ville nok lagt det frem på en måte som ligner hva du skisserer her. Og jeg tror sjefen tåler det.

Men hva om han sier nei da?  At det ikke er mer å hente gitt dagens situasjon? 

Føler jo at man går tilbake til pulten sin med hånden i lua om man velger å fortsette. Eller? :) 

Anonymous poster hash: b7ee6...0e0

Lenke til kommentar
5 minutes ago, Guest b7ee6...0e0 said:

Føler jo at man går tilbake til pulten sin med hånden i lua om man velger å fortsette. Eller? :) 

Det skal være en dårlig leder om du ikke får til noe. Vær kreativ om du ikke får mer i ren lønn - be om ekstra ferie eller andre goder i stedet (nytt utstyr hjemme, konferanse i utlandet, støtte til PT osv). Ofte finnes det noe annet enn "hard cash" som er lettere å si ja til.

Men jo - om du i slutten av det hele faktisk ikke ender opp med å føle at du blir verdsatt, så må du jo vurdere det. Greit at det ikke er helt tomme trusler du har om å skifte jobb.

Endret av Phantom Software
  • Liker 1
Lenke til kommentar
31 minutes ago, Guest b7ee6...0e0 said:

Grunnen til at det er litt risikabelt akkurat nå er fordi markedet er inne i en dårlig periode. Jeg hadde følt meg vesentlig tryggere for 1-2 år siden hvor bedriften til og med aktivt rekrutterte og slet med bemanningen og jeg jobbet overtid dag og natt.

Hvis selskapet nå har lavere aktivitet er det særdeles sannsynlig at de vil ønske velkommen at noen går frivillig. Du må derfor være 100% sikker på at du faktisk vil ta turen til grønnere gress før du tar denne samtalen. Jeg ville kun vurdert dette om lønn og / eller oppgaver var særdeles mye bedre (la oss si 20%+) og det nye selskapet var i en faktisk vekstfase (eksempelvis har nylig vunnet større kontrakter eller lignende). 

Hvis dette er it ville jeg blitt sittende med mindre jeg personlig kjente ledelsen i nytt selskap (sagt litt flåsete).

I normale tider (der døren ikke lukkes bak deg når du går), kan man bevege seg langt friere og koste på seg litt risk uten store konsekvenser.

Endret av ps5
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest b7ee6...0e0
Phantom Software skrev (25 minutter siden):

Det skal være en dårlig leder om du ikke får til noe. Vær kreativ om du ikke får mer i ren lønn - be om ekstra ferie eller andre goder i stedet (nytt utstyr hjemme, konferanse i utlandet, støtte til PT osv). Ofte finnes det noe annet enn "hard cash" som er lettere å si ja til.

Men jo - om du i slutten av det hele faktisk ikke ender opp med å føle at du blir verdsatt, så må du jo vurdere det. Greit at det ikke er helt tomme trusler du har om å skifte jobb.

Leder mener nok at jeg alt er verdsatt i form av lønnen jeg har. Så det er ikke sikkert han deler det synspunktet :) 

Godt innspill vedrørende andre ting enn hard cash.

ps5 skrev (6 minutter siden):

Hvis selskapet nå har lavere aktivitet er det særdeles sannsynlig at de vil ønske velkommen at noen går frivillig. Du må derfor være 100% sikker på at du faktisk vil ta turen til grønnere gress før du tar denne samtalen. Jeg ville kun vurdert dette om lønn og / eller oppgaver var særdeles mye bedre (la oss si 20%+) og det nye selskapet var i en faktisk vekstfase (eksempelvis har nylig vunnet større kontrakter eller lignende). 

Hvis dette er it ville jeg blitt sittende med mindre jeg personlig kjente ledelsen i nytt selskap (sagt litt flåsete).

Ja, det er riktig som du sier. Er derfor jeg er litt betenkt. Egentlig har jeg lurt på hvorfor det ikke har blitt permitteringer enda. Jeg er en av de som er i full sving på prosjekt, men har vært en del lediggang hos andre. Men de har en strategi om at de ønsker å holde på de ansatte siden av erfaring er det svært vanskelig å rekruttere erfarne medarbeider når markedet snur igjen. Og det kan skje fort. Vips, så får vi et par nye prosjekter og er fullt sysselsatt og vel så det.

Så det er ikke den beste situasjonen å ta en slik prat. 

Jeg kjenner absolutt ikke ledelsen i det nye selskapet personlig, men fikk et veldig godt inntrykk. Men skal vel ikke basere seg for mye på ett kort intervju hvor alle sikkert er på sin beste oppførsel. Selve arbeidsoppgavene er på mange måter de samme, men bør være mer variert og kanskje litt innenfor mitt interessefelt. Samtidig vanskelig å vite hvor variert det er kontra hva jeg alt har når jeg ikke har jobbet med det.

Får vente etter andregangsintervjuet og et eventuelt tilbud. Men da jeg i hvert fall litt mer hva som er lurt og ikke her :) 

Anonymous poster hash: b7ee6...0e0

Lenke til kommentar

Har jobbet i stor bedrift med mange ansatte med ulike roller. 

Å høre om lønn der du er kan man gjøre. Å forvente mer lønn, da bør man først være realist på:

Arbeidsgiver vil slite sterkt med å finne andre som kan læres opp i det du kan. 

At det er sterk mangel på arbeidstakere med din kompetanse.

At du har nettverk eller innpass hos andre som er meget strategisk viktig for din arbeidsgiver, som andre sterkt vil slite med å oppnå.

Det er ofte slik at det er svært mange gode arbeidssøkere med høy kompetanse og utdanning, sjeldent man er unik. De fleste arbeidsgivere har lav terskel for å bytte ut ansatte.

Det er lett å bli litt høy på seg selv om hvor viktig ms. Er for sin arbeidsgiver. Selv om man gjør en bra jobb og arbeidsgiver er fornøyd, betyr det ikke så mye vedr å bli byttet ut. 

Jeg er litt hard realist. Sjeldent noe tap på noen plan når ansatte sier opp. Så lenge man har jobbet der et par år. 

Endret av plankeby
Lenke til kommentar
Gjest b7ee6...0e0
plankeby skrev (1 time siden):

Har jobbet i stor bedrift med mange ansatte med ulike roller. 

Å høre om lønn der du er kan man gjøre. Å forvente mer lønn, da bør man først være realist på:

Arbeidsgiver vil slite sterkt med å finne andre som kan læres opp i det du kan. 

At det er sterk mangel på arbeidstakere med din kompetanse.

At du har nettverk eller innpass hos andre som er meget strategisk viktig for din arbeidsgiver, som andre sterkt vil slite med å oppnå.

Det er ofte slik at det er svært mange gode arbeidssøkere med høy kompetanse og utdanning, sjeldent man er unik. De fleste arbeidsgivere har lav terskel for å bytte ut ansatte.

Det er lett å bli litt høy på seg selv om hvor viktig ms. Er for sin arbeidsgiver. Selv om man gjør en bra jobb og arbeidsgiver er fornøyd, betyr det ikke så mye vedr å bli byttet ut. 

Jeg er litt hard realist. Sjeldent noe tap på noen plan når ansatte sier opp. Så lenge man har jobbet der et par år. 

Fra mitt perspektiv har det mye med markedssituasjonen å gjøre. For noen år tilbake ble jeg rekruttert tilbake til samme arbeidsplass etter å først ha sluttet med en vesentlig høyere lønn. Uerstattelig? Neppe. Men kritisk for å kunne gjennomføre alle prosjektene de hadde i sving? Så absolutt. De hadde ikke hatt nubbesjangse til å komme i mål uten meg (og selvsagt også alle andre i firmaet som sto på).

Jeg mener selv jeg ville vært et tap for bedriften om jeg sier opp. Det er fordi jeg vet hvilke verdier jeg har, kompetansen min og hvordan jeg jobber sammenligner med mange andre som ikke bærer sin egen vekt for å si det på den måten. Samtidig er jeg heller ikke en nøkkelperson som firmaet trenger for å overleve. Vi har jo noen sånne også.

Uenig i det du sier om svært mange gode arbeidssøkerer når det gjelder min bransje. Vi har svært mange nyansatte som søker. Men erfarne konsulenter er veldig vanskelig å få tak i. Og det har vært flere rekrutteringsforsøk de siste årene som ikke har ført frem. Derfor, om man skal erstatte en erfaren arbeidstaker som jobber selvstendig med en nyansatt som skal læres opp og bygge erfaring, så er det en veldig kostbar prosess også med et usikkert utfall!

Tilbake til markedssituasjon. Per i dag har markedssituasjonen endret seg veldig. Så fra den gangen jeg ble rekruttert tilbake og de var villig til å betale ekstra for det er nok situasjonen i dag heller slik at de til og med kan se positivt på å slanke arbeidsstokken noe. Selv om jeg per i dag er engasjert i prosjekter. Samtidig har firmaet en uttalt strategi om å holde på medarbeidere siden av erfaring kan ting fort snu og da er man igjen i en situasjon hvor man trenger arbeidskraft og den er vanskelig å få tak i (erfarne folk).

Anonymous poster hash: b7ee6...0e0

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...