Gå til innhold

Aksjer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det du beskriver kalles aktivt forvaltede aksjefond hvis jeg forstår deg riktig. Da investerer profesjonelle i aksjer de har tro på og du betaler de for det. Du kan kjøpe aksjefond hos banken din, eller så er nordnet en populær norsk side for handel av aksjer og fond.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
37 minutes ago, Nimrad said:

Det du beskriver kalles aktivt forvaltede aksjefond hvis jeg forstår deg riktig. Da investerer profesjonelle i aksjer de har tro på og du betaler de for det. Du kan kjøpe aksjefond hos banken din, eller så er nordnet en populær norsk side for handel av aksjer og fond.

Hmm. Men driver de daytrading. Det er det jeg ønsker. Men bare at noen andre type «meglere» gjør for meg. 

Lenke til kommentar
1 hour ago, biker91 said:

Hmm. Men driver de daytrading. Det er det jeg ønsker. Men bare at noen andre type «meglere» gjør for meg. 

Det du er ute etter står seg ikke økonomisk.

Dersom de er dyktige, så trenger de ikke dine "små penger". Er de dårlige, så styr unna.

Fond med høy risiko er nok det du må satse på

  • Liker 2
Lenke til kommentar
biker91 skrev (På 25.2.2024 den 2:25 PM):

Hmm. Men driver de daytrading. Det er det jeg ønsker. Men bare at noen andre type «meglere» gjør for meg. 

Snakk med de som "hjalp" Vollvik.

https://www.nrk.no/okonomi/vollvik-tapte-i-snitt-1-mill-daglig-1.6565730

Sitat

På et tidspunkt skal Vollvik ha vært en av verdens største private handlere, etter å ha tradet for 236 milliarder kroner i 2006.

 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

 

Nimrad skrev (På 25.2.2024 den 1:46 PM):

Det du beskriver kalles aktivt forvaltede aksjefond hvis jeg forstår deg riktig. Da investerer profesjonelle i aksjer de har tro på og du betaler de for det. Du kan kjøpe aksjefond hos banken din, eller så er nordnet en populær norsk side for handel av aksjer og fond.

Daytrading er vel som oftest option trading og har vel ingenting med fond å gjøre.

Lenke til kommentar
torbjornen skrev (9 timer siden):

eller Sindre Finnes, som ville ha hatt større avkastning om pengane hadde stått i indeksfond i heile perioden der kona var statsminister

Jepp, og når en siviløkonom med innsideinformasjon fra regjeringen ikke greier å gjøre det bedre, så er det ikke lett å slå indeksfondene uansett hvor mye "teft" en har.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

"Daytrading" er vel vanligvis svært hyppig kjøp og salg for en selv (én investor).

Om du skal betale noen for å handle kun for deg og det daglig så skulle jeg gjerne sett forvaltningsavgiften...

Men, det finnes vel haugevis med aksjetips overalt - hva med å bare følge disse daglig? Dette må jo bli en slags daytrading basert på andres kunnskap.

Lenke til kommentar
frohmage skrev (1 time siden):

Jepp, og når en siviløkonom med innsideinformasjon fra regjeringen ikke greier å gjøre det bedre, så er det ikke lett å slå indeksfondene uansett hvor mye "teft" en har.

Sindre har neppe hatt noe innsideinformasjon å handle på, eller hvertfall ikke gjort det.

trikola skrev (3 minutter siden):

Om du skal betale noen for å handle kun for deg og det daglig så skulle jeg gjerne sett forvaltningsavgiften...

Nærmeste man kommer er kanskje noen hissige hedge-fond. Neppe noe som @biker91 får tilgang på.

Dekhek skrev (8 timer siden):

Daytrading er vel som oftest option trading og har vel ingenting med fond å gjøre.

Day trading er ikke noe som gjøres profesjonelt så vidt meg bekjent. De som driver med det gjør det for egen del, og taper stort sett penger på det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...