Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

trenger bilstereo - hvem er gode å gjøre det på bilen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gjør det selv, da kan du bruke 5k på spilleren.

Skal du ha noen til å gjøre det for deg så blir det en spiller til 3k, og mest sansynlig venting på time. 

Skal du absolutt ikke gjøre det selv, så må du skrive hvor du bor fordi det er mange lokale sjapper som er bedre enn kjedene. 

Lenke til kommentar

Anbefaler å gjøre det selv. Å bytte en spiller er noe de aller aller fleste fint klarer selv. Jeg er teknisk tilbakestående, men klarte fint å sette inn en ny radio og trekke kabler til forsterker og basskasse i løpet av en dag med guider fra youtube. Dette var for over ti år siden. Vil tro at de fleste bilmerkene har videoer der slikt forklares enkelt og lettfattelig.

Hvis ikke går omtrent halve budsjettet i monteringskostnader. Og kjøpt det du trenger på nettet. Sist jeg bestilte stereo kjøpte jeg fra Bilradiospesialisten, men det finnes flere aktører..

Endret av Retroman
Lenke til kommentar

Kommer veldig an på hvilken bil. På noen enklere biler er det ganske rett frem som det alltid har vært. På andre så er det så mye som er integrert at man er avhengig av helt spesifikke spillere for å få ting til å fungere. Man trenger også ofte både ISO-adapter, CAN-adapter og evt. rattkontroll-adapter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vil bytte ut den orginale stereoen i volkswagen passat 2008 modell. 

Jeg vet ikke hva som finnes på markedet, men vil kun ha en god butikk med service som kan bidra. 

På hvilken måte kan jeg ha internett til enhver tid i bilen? med tvilling sim card til mobil? jeg har ikke  helt troen på dab+, så vil høre musikk via internett tilkobling. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke svaret du ser etter, men et alternativ: BT høyttaler til 2 tusen + mobilholder på dashboardet. Full installasjon av bilstereo i eldre bil kan bli veldig kostbart hvis du ikke skal gjøre noe selv. Det er alskens utstyr du trenger: Monteringsramme, ISO adapter, ratt-adapter og mye mer. 

Lenke til kommentar

5K er vel i minste laget for dine ønsker, kanskje finn.no ? mange som bytter spillere, adaptere, iso-overganger, etc. stup i ett 😛

Jeg pleier og kjøpe ramme, ryggekamera, etc. fra importpris.no, hovedgrunnen er nok at jeg kan hente selv der :)

Hvis du ikke trenger dab kan merketilpasset-spillerne fra importpris være aktuelle, dvs. man trenger dab-modul i tillegg hvis man ønsker det.

Thansen og pioner-spillere har de siste årene vært førstevalget, grunnet jeg liker volum man kan skru på "knott", men ser at de ikke har det lengre, konkurransedyktig på pris er de angående spiller.

Apropos rattkontroll, har du det og vil at det fortsatt skal fungere trenger du merke-spesifisert canbus-adapter for passat'en din og muligens du trenger en din/iso-overgang til kablene fra bilen til spilleren.

 

Her har du også en mer komplett siden med "alt" det du trenger.

Vil bemerke at deler jeg linker til kun er for beskrivelse og om de faktisk passer din bil må du selv kontrollere.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar
Nautica skrev (17 timer siden):

5K er vel i minste laget for dine ønsker, kanskje finn.no ? mange som bytter spillere, adaptere, iso-overganger, etc. stup i ett 😛

Jeg pleier og kjøpe ramme, ryggekamera, etc. fra importpris.no, hovedgrunnen er nok at jeg kan hente selv der :)

Hvis du ikke trenger dab kan merketilpasset-spillerne fra importpris være aktuelle, dvs. man trenger dab-modul i tillegg hvis man ønsker det.

Thansen og pioner-spillere har de siste årene vært førstevalget, grunnet jeg liker volum man kan skru på "knott", men ser at de ikke har det lengre, konkurransedyktig på pris er de angående spiller.

Apropos rattkontroll, har du det og vil at det fortsatt skal fungere trenger du merke-spesifisert canbus-adapter for passat'en din og muligens du trenger en din/iso-overgang til kablene fra bilen til spilleren.

 

Her har du også en mer komplett siden med "alt" det du trenger.

Vil bemerke at deler jeg linker til kun er for beskrivelse og om de faktisk passer din bil må du selv kontrollere.

takk for tilbake melding. Ja, jeg faktisk leste litt om knotten igår, og kan virke interessant for meg. 

Så lenge jeg finner god butikk, så regner jeg med dem vil være behjelpelig med sin kunnskap at jeg skal få nytte av deres produkt i min hverdag i bilen. 

Takk for linkene du deler, nyttige dem.

De gode erfaringene du deler er veldig nyttige, og konstruktivt. 

Lenke til kommentar

Vil varmt anbefale Bass Brothers både hva gjelder montering og kjøp av komponenter, de har en unik kompetanse og veldig god service.

I tilegg så har de veldig god erfaring med lyd i all slags biler da flere store kunder slenger nesten bilene sine etter dem slik at de kan lage akkurat det oppsettet som passer den bilen.

 

I det siste har de også begynt og bygge i større biler/lastebiler etc....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Dragonlove skrev (På 21.2.2024 den 3:53 PM):

Vil varmt anbefale Bass Brothers både hva gjelder montering og kjøp av komponenter, de har en unik kompetanse og veldig god service.

I tilegg så har de veldig god erfaring med lyd i all slags biler da flere store kunder slenger nesten bilene sine etter dem slik at de kan lage akkurat det oppsettet som passer den bilen.

 

I det siste har de også begynt og bygge i større biler/lastebiler etc....

solid firma med godt utvalg ser jeg. 

Lenke til kommentar

2-Din trenger jeg. Hvis jeg forstår kode språket på størrelse av bilstereo. Det ville være trygt å finne solid aktør som er behjelpelig. Jeg er ikke fornøyd med forrige verksted der dem monterte en dab+ tiny 7 eller hva den het for noe. Det ble en kostbar og mislykket affære. Jeg trenger nå et verksted eller butikk som vet hva dem leverer. dab+ som jeg hadde bilen den er demontert.

God respons i forumet, takk.

Lenke til kommentar
stamkunde skrev (På 24.2.2024 den 3:08 PM):

2-Din trenger jeg. Hvis jeg forstår kode språket på størrelse av bilstereo. Det ville være trygt å finne solid aktør som er behjelpelig. Jeg er ikke fornøyd med forrige verksted der dem monterte en dab+ tiny 7 eller hva den het for noe. Det ble en kostbar og mislykket affære. Jeg trenger nå et verksted eller butikk som vet hva dem leverer. dab+ som jeg hadde bilen den er demontert.

God respons i forumet, takk.

dab+ kan du dele i 3 leirer, de med innebygget dab-mottaker da står det klart "innebygget dab". De spillerene om bruker ekstern dab-modul som fungerer sømløst med spilleren dvs, du bruker knottene på spilleren, storsett må du lete i annonsen/spesifikasjonene etter dab-benevnelser "det kan foreksempel stå (DAB+-tuner og antenne medfølger. Koble til den medfølgende USB-radiomottakerpinnen og du kan nyte bedre lydkvalitet og sterkere signal til digitale lydkanaler.)". Den tredje muligheten som du nevnte "Tiny" er en ekstern mottaker som sender dabsignalene til spilleren foreksempel via radiosignaler "FM", her bruker du stort sett en ekstra enhet på dashbordet for og stille inn kanalene.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...