Gå til innhold

billig mat i Sverige


Anbefalte innlegg

dere som pleier og handle i Sverige hva er det dere pleier å kjøpe som er billigere enn i Norge ?

for eks brus, bacon, kjøttdeig vet dem fleste er billigere i Sverige enn i Norge

jeg har noen få faste ting jeg pleier å kjøpe siden jeg ikke har helt oversikten over hva som er bra pris på som er fast billig ikke som er på tilbud men alltid er billigere enn i norge

😄

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Brus, bacon, kjøttdeig, kylling og.. Eeh..

Diverse andre varer jeg ikke får skaffa der jeg bor.  (Nå vet jeg ikke om du får kjøpt dette i nabobyen, men kortere å kjøre til sverige.)

Sigaretter og snus til bekjente som bor lengre unna, ikke tobakk da dette er ganske likt norske priser.

Påfyll til whisky-samlingen min. 🤫

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Alt er vel stort sett billigere i Sverige eller har tilsvarende norsk pris. Det skal mye til å gjøre bomkjøp. Utvalget er dog mye bedre og det er fryd å handle inn til middager. Påleggsdisken ser også bra ut og slike disker finnes knapt i Norge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du har vel 3 store områder:    Strømstad/Nordby/Svinesund,   Töcksfoss  og Charlottenberg.   KJØTT & OST er vel alltid rimliger hos søta bror. Brus også. Og selvsagt røyk! Mallbro red kostet 500NOK på tax free på Sandefjord-Strømstad, ca 800SEK i Sverige og er det 1500kr i norge? Systembolaget er rimligere en Polet i norge .... 

Funsaft er billigere fordi de har 1l flasker i sverige med i norge er det 0.7l flasker!

Ellers har du mye størrer utvalg. Og søtsaker er billig! Sist ble det først en 12pack Raider/Twix til 49SEK før jeg fant den til 39SEK i en annen butikk og kjøpte en til.

Og så kan du spise på ASIA-town så mye du orker til 149SEK + drikke. Personlig går jeg en kina-restaurant i Strømstad (Bamboo) som koster litt mindre, har ofte sushi og all you can drink (vann, brus) til 129kr .... ikke top kvalitet men helt greit ;) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
kittycat skrev (På 29.1.2024 den 8:57 PM):

dere som pleier og handle i Sverige hva er det dere pleier å kjøpe som er billigere enn i Norge ?

for eks brus, bacon, kjøttdeig vet dem fleste er billigere i Sverige enn i Norge

jeg har noen få faste ting jeg pleier å kjøpe siden jeg ikke har helt oversikten over hva som er bra pris på som er fast billig ikke som er på tilbud men alltid er billigere enn i norge

😄

Øl, vin og landbruksvarer.
Når det er sagt så har inflasjonen i Sverige de siste par årene spist opp de største forskjellene.
Kjøttvarer er i tillegg ofte importert fra «langtvekkistan» og smaker kraftfor.
Takke meg til norsk lam som har gått på fjellbeite.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen prisvinnere jeg nylig kjøpte er

Kjøttboller, 49,90 for 1kg hos willys

Ferdige Pannekaker  1kg/16stk 47,-  willys.

Medwurst, pølsepålegg, 26 kr for 400 gram hos Eurocash

Ferdig risgrøt 500 gram, 13,90 kr hos williys.

 

Det meste jeg personlig liker finner jeg faktisk like billig i norge, noen ganger billigere. 

Median-varen er selvsagt billigere i sverige, men de har ikke like stort pris-gap på det billigste og gjennomsnittlige alternativet som vi har i norge.

 

- Jeg finner kun sporadisk brus i sverige til under 9kr literen etter mine prefferanser, men de har det både på Extra og Rema(cola zero og Grans)

- 1kg grillpølser til 31,- på Extra syns jeg smaker bedre en gilde, Sverige kan ikke konkurere her.

- De kjøttbollene de har til 50 norske kronger pr kg på Willys, klarer jeg ikke å matche i norge på pris, men de norske alternativene er såppas nærme i pris og såppas mye bedre at jeg holder meg til Oda(59,8 pr kg) og Kiwi(63 per kg)

- De max 3 brødene jeg spiser iløpet av en mnd får jeg til godt under 50 lappen når jeg henter en forundringspose til 49,- kr hos ekstra, som inneholder langt mer en de 3 brødene selvsagt

Lenke til kommentar

Vi pleier å kjøpe 30-50 boksen med mutti tomatboks pga. Vår diett er veldig preget av stuing, paste etc som vi lager fra grunnen av. Mutti er tradisjonelt dyrt i Norge.

Forutenom det kjøper vi inn havre pga vi spiser grøt til frokost, melk som vi fryser, koteletter. Er det juletider kjøper vi mye ribbe og pinnekjøtt. Mye buljonger, mel, såpe.æ, fryste urter, ost. Billig for kvalitetsvin samt øl.

Som vist ovenfor spiser vi aldri søtt og styrer unna halvfabrikat. Så vi er utelukkende ikke interessert i søtt og sukker, så vi sparer nok ikke like mye på handelen som mange andre gjør.

Lenke til kommentar

Entrecote og snitzel av kalv.

Guava Juice til 12 SEK/l.

Italiensk espressokaffe.

Lindt og Anton Berg sjokolade.

Ulike belgiske øl (Saison Dupont, trappist, Rodenbach..., ikke pils), rundt halv pris av vinmonopolets, bruker også vin og spritkvoten til øl.

Youghurt, spesielt 1l spann, holder seg en stund hvis uåpnet, se datostempel.

Oster, som Snowdonian (walisisk) som er pakket i voks og ganske små og holder seg lenge.

Pianøtter for fugler i store pakker.

Alkolholfritt øl som Erdinger.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

generelt, oster & kjøtt/kjøttprodukter. Og søtsaker, brus/energi drikke, sigaretter.

ellers er alt like dyrt eller dyrere enn Norge. (tørrvarer, cornflakes,hermetikk, shampoo, etc)

Da ser jeg bort fra midlertidige tilbud, for det finnes det jo her hjemme og.

hadde det ikke vært for sigaretter, hadde jeg ikke giddet handlet der i hele tatt, med tanke på bensin/bompenger. (har med et par "kvote-flyktninger" i bilen som ikke røyker selv, så da får jeg kjøpt større kvote)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...