Gå til innhold

Anbefaling av skriver


Anbefalte innlegg

Min gode medarbeider gjennom mange år (mer enn ti, tror jeg), en Canon multiskriver, sa takk for seg i dag, og jeg må kjøpe ny - men hva?

Jeg trenger egentlig bare en skriver (altså ingen multiskriver) og om det skal være en blekkskriver eller en laserskriver er det samme. Jeg skal bruke den til å skrive på

  • brevpapir
  • konvolutter, begge sider (C6, C5)
  • postkort, begge retninger (A6)

Dette klarte gammelskriveren veldig bra, men innmatningen var det som tok slutt, skiftet ofte mellom medietyper i "bakre skuff", den ble utslitt. Jeg må ha en skriver som tåler å bli brukt, hva den koster har mindre å si innenfor rimelighetens grenser. Jeg kunne også tenkt meg at bildeutskrift var av beste sort.

Som oftest skriver jeg ut fra min iPad, så det må være trådløs utskrift.

Hva skal jeg kjøpe?
Jeg venter spent på svar! 🤗 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du skrive ut bilder kan du stryke laser, siden du bruker skriveren jevnlig er ikke uttørking noe problem. Til det andre hadde jeg foretrukket laser.

Har du plass til to? De nærmest gir bort skrivere på Finn.

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar
^fmj skrev (44 minutter siden):

Skal du skrive ut bilder kan du stryke laser, siden du bruker skriveren jevnlig er ikke uttørking noe problem. Til det andre hadde jeg foretrukket laser.

Har du plass til to? De nærmest gir bort skrivere på Finn.

Mye svindel på finn.no, det vet jeg ikke helt om jeg tar sjansen på. 🫤

Lenke til kommentar
^fmj skrev (19 timer siden):

Skal du skrive ut bilder kan du stryke laser, siden du bruker skriveren jevnlig er ikke uttørking noe problem. Til det andre hadde jeg foretrukket laser.

Har du plass til to? De nærmest gir bort skrivere på Finn.

Jeg har en laserksriver fra cannon og den skriver ut de beste bildene jeg har sett på en hjemmeskriver.

Lenke til kommentar
Datata skrev (9 minutter siden):

Hva er modellbetegnelsen?

Denne:
https://www.prisjakt.no/product.php?p=8644236

Sikkert en del over budsjett men jeg mener å huske at jeg ga rundt 4500kr for den på tilbud. Men det er jo en stor sak som sikkert er litt overkill med mindre man skriver mye. Samboer syr og skriver ut hundrevis av sider med mønstre (så derfor laser), og jeg ville ha noe med scanner og bra fargeutskrift når vi først handlet. 

Skal sies at når jeg sier "bilder" så mente jeg typ grafikk, tegninger, og slikt. Har ikke skrevet ut så mye fotografier eller tilsvarende så der kan jeg ikke si så mye.

Lenke til kommentar
Zepticon skrev (4 minutter siden):

 Har ikke skrevet ut så mye fotografier eller tilsvarende så der kan jeg ikke si så mye.

Det skal fungere så lenge man bruker fotopapir som er laget for laserskrivere. Dette på grunn av varmen som benyttes.

https://www.dvdink.no/products/mediarange-a4-fotopapir-matt-120gr-for-laserskrivere-100-ark  (Noe av det første som dukket opp fra google

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...