BadCat Skrevet onsdag kl 14:05 Skrevet onsdag kl 14:05 (endret) 6 minutes ago, frohmage said: For meg virker det som at det kun er én person bak det meste jeg ser på youtube. Har du en kilde på det? Hvis du skal komme med teite påstander får du i det minste sørge for innsikten selv. Den største youtuberen har godt over 700 ansatte og mindre har 5+. 150-ish er ikke uvanlig for en middels produksjon. Så jobber ikke alle med det samme prosjektet, men du skal ha mye innhold i pipelinen for å være konsistent. Endret onsdag kl 14:07 av BadCat
agvg Skrevet onsdag kl 14:07 Skrevet onsdag kl 14:07 (endret) Men youtube har blitt dårligere og dårligere, de sensurerer innhold basert på "ubehag" hos annonsører, historiske dokumentarer blir problematiske pga av at historie selvsagt er full av ubehagelige fakta. Slik innholdssensur burde de ikke drive med, men hele Google har jo i løpet av relativt kort tid blitt veldig annonsørfokusert i steden for brukerorientert. Endret onsdag kl 14:26 av agvg 1
frohmage Skrevet onsdag kl 14:10 Skrevet onsdag kl 14:10 BadCat skrev (3 minutter siden): Hvis du skal komme med teite påstander får du i det minste sørge for innsikten selv. Når det er din påstand er det du som må sørge for innsikten. Hvor stor del av videoer sett på YT er laget av et team på flere enn fem personer? 1
obygda Skrevet onsdag kl 14:27 Skrevet onsdag kl 14:27 99.9% interesserer meg ikke..så jeg betaler selvfølgelig ikke. Ikke så mye på de andre tjenestene som netflix,prime,max osv som interesserer heller..så abonnerer heller ikke der. At folk kan leve av youtube er snodig. Men når jeg leser om influensere som viser frem seg selv og varer de reklamerer for så skjønner jeg jo at det er et marked for å fylle hjernen med luft også. Vi lever i en snodig tid. 1
Evil-Duck Skrevet onsdag kl 14:37 Skrevet onsdag kl 14:37 frohmage skrev (22 minutter siden): Når det er din påstand er det du som må sørge for innsikten. Hvor stor del av videoer sett på YT er laget av et team på flere enn fem personer? Når en kommer over ett visst nivå er det svært vanlig å ha en editor eller to på kontrakt (ikke ansatt) som en sender rå video til som klipper til og redigerer videoer, om en er en livestreamer er det her og vanlig å ha en clipper/editor som ordner opp å pupbliserer videoer fra streamen din osv. Men youtube kanaler med faste ansatte utover deg selv er nok ikke vanlig forutenom de virkelig store tech kanalene og de som har millioner på millioner med følgere og gjerne livnærer seg på annet enn bare youtube videoer. 1
joandreas Skrevet onsdag kl 14:55 Skrevet onsdag kl 14:55 frohmage skrev (1 time siden): Da må innholdet være bra nok til at folk gidder å se reklame. Gamer eller tek sitt ekstra abonnement demonstrerte nok det. Hadde jeg visst at premium hadde gått til innholdsskaperne hadde jeg hatt en egen mening. Nær 200 i måneden er drøyt for det abonnementet.
Dubious Skrevet onsdag kl 17:01 Skrevet onsdag kl 17:01 Youtube Premium er den eneste strømme-tjenesten jeg betaler for. Ser enormt mye på Youtube, og bruker Youtube Music både hjemme og i bilen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå