Gå til innhold

Businesspartner som er "alternativ"


Anbefalte innlegg

Ville du gått i samarbeid med en person som tror og "driver" på med det overnaturlige?

Som føler ånder/energier osv.

 

Er kanskje litt feil å kalle det "alternativ" men du skjønner greia.

 

Bare snakk om business, å eie sammen, drifte osv

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I min ungdom var jeg sammen med en person som vi nok kan definere som godt ut i det alternative. Det ble ofte tatt avgjørelser på følelser og ikke logikk, og det er vel ikke egenskaper jeg hadde sett etter en partner som jeg skal dele økonomisk ansvar med. For å si det forsiktig.

Så kommer det selvfølgelig an på hvilken bransje man skal inn i, men jeg hadde hatt meget sterke reservasjoner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

NEI: Folk som heller mot det "alternative", og folk som er religiøse har som regel generellt en tendens til å tro på konspirasjonsteorier og lignende. Jeg vil si at de da får en iboende tendens til å ta avgjørelser på sviktene og irrasjonellt grunnlag. Det vil jeg si er egenskaper som ikke er heldige i forretninger...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
DIYDari skrev (På 15.1.2024 den 3:39 PM):

Ville du gått i samarbeid med en person som tror og "driver" på med det overnaturlige?

Som føler ånder/energier osv.

 

Er kanskje litt feil å kalle det "alternativ" men du skjønner greia.

 

Bare snakk om business, å eie sammen, drifte osv

Spørs jo hva man skal drive det? Hvis dere skal inn i "ghostbusters" bransjen er det jo kanskje en fordel. 

men fra spøk til alvor, så handler det jo egentlig om hvor god man er til å drive business, er til å stole på, og det er ikke for meg utelukket at folk som er religiøse eller tror på overnaturlige ting kan være god på business. 

Hva skal dere drive med, og stoler du på denne personen? 

Lenke til kommentar

Jeg tror det er masse penger å melke i det alternative miljøet, så alt etter hva produktet er, ville jeg vurdert det.

De fleste jeg kjenner som er mer eller mindre 'alternativ', forbeholder dette til spirituelle og åndelige tema. Ikke praktiske jobbrelaterte ting. Altså, en sjaman eller religiøs bruker ikke runer, religiøse tekster og astrologi når de setter opp en bedriftsmodell eller leverer skattemeldingen.

I 2017 oppga anslagsvis 84 prosent av jordas 7 milliarder at de var tilknyttet en religion. Ifølge enkelte her i tråden, er altså 84 % av jordens befolkning helt skrullete, og 16 % funsjonell. Jeg tror det egentlig handler om fordommer, og fordomsfulle folk er vel like slitsomt, om ikke mer slitsomt, enn mennesker som søker etter noe åndelig.

Endret av Neffi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...