Gå til innhold

Spørsmål til feminister og venstreorienterte


Anbefalte innlegg

leticia skrev (Akkurat nå):

Her glemmer du at de 15 ukene du har satt i parantes hos mor, også kan brukes av far ;) Sånn sett så var det bedre ordninger da vi fikk våre. Far kunne ta hele permisjonen og jeg kunne ta hele permisjonen om vi ville. Og sånn ble det også, det passet vårt liv best at enten jeg tok alt eller han tok alt. Det er bare nå de senere årene man har kommet fram til at man bør vente med barnehageopptak, altså dette var ikke en "ting" blant forskere da vi fikk våre. 

Barnehageopptak burde absolutt ikke kun vært 1 gang i året. Det vanskeliggjør situasjonen for mange foreldre. 



Ja, barnehageopptak burde nesten vert året rundt, ja, vanskelig for enkelte barnehager, men ikke umulig.
Vi prøvde å få en kid til at han/hun hadde vert rundt 1,5år når bhg opptaket var, men her mistet vi.
Så kid nr 2 som kom, så passa det ikke å levere ungen i bhg i august pga veldig ung(9mnd), så da måtte mor gå ulønna i 1år 😮


Og som du skriver ang permisjon, så var det bedre før!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Subara skrev (7 minutter siden):

Inntil ektemannen dør eller finner seg en yngre og penere kvinne. Som ikke har fått strekkmerker etter barnefødsler og hengepupper etter amming.

Da må kvinnene ut å jobbe uten utdanning på minstelønn med småbarn som holder dem våkne om natten. Det blir ikke like trivelig.

Heller ikke å bli minstepensjonist.

Utrolig hvor mange faderlige råd TS har til kvinnene i dette landet. Er det ikke bra?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Boing_80 skrev (1 minutt siden):

Utrolig hvor mange faderlige råd TS har til kvinnene i dette landet. Er det ikke bra?

Nei.

En kvinne må også tenke på seg selv å bli selvstendig. Ellers er vi tilbake til Nora i Ibsens "Et dukkehjem". Det var på slutten av 1800-tallet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Subara said:

Inntil ektemannen dør eller finner seg en yngre og penere kvinne. Som ikke har fått strekkmerker etter barnefødsler og hengepupper etter amming.

Da må kvinnene ut å jobbe uten utdanning på minstelønn med småbarn som holder dem våkne om natten. Det blir ikke like trivelig.

Heller ikke å bli minstepensjonist.

Hvor vanlig er det at ektemannen dør før pensjonsalder? Og uten verdier i boet? Vi har trygdeytelser som etterlattepensjon nettopp for situasjoner som dette.

Hvor mange % av skillsmissene initieres av kvinner? 70%?80%? Og uansett hvem som velger å skille seg diskriminerer rettssystemet menn. Så du får både barna og bidraget fra mannen, mens han er på bar bakke.

Og å gå ut på minstelønn og jobbe? Norge har noen av de best betalte minstelønnjobber i verden. Flere utdannelser lønner seg ikke i Norge fordi 1: de er tull (kjønnsstudier kommer i tankene) og 2: årene det tar å studere kan man heller jobbe som vaskehjelp og tjene penger fremfor å sette seg i studiegjeld. Det blir ca det samme ved utgangen av arbeidslivet. Selvfølgelig avhengig av hvilken utdanning man tar. Kort yrkesrettet utdanning blir nok den store vinneren fremover.

 

Tåler du ikke småbarn som holder deg våken om natten? Så ikke få barn da. Eller vent noen år til de vokser opp. Makan til syting.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Subara skrev (14 minutter siden):

Inntil ektemannen dør eller finner seg en yngre og penere kvinne. Som ikke har fått strekkmerker etter barnefødsler og hengepupper etter amming.

Da må kvinnene ut å jobbe uten utdanning på minstelønn med småbarn som holder dem våkne om natten. Det blir ikke like trivelig.

Heller ikke å bli minstepensjonist.

Dette.

Drømmetilværelsen for komplette idioter.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
sveibuen skrev (3 minutter siden):



Ja, barnehageopptak burde nesten vert året rundt, ja, vanskelig for enkelte barnehager, men ikke umulig.
Vi prøvde å få en kid til at han/hun hadde vert rundt 1,5år når bhg opptaket var, men her mistet vi.
Så kid nr 2 som kom, så passa det ikke å levere ungen i bhg i august pga veldig ung(9mnd), så da måtte mor gå ulønna i 1år 😮


Og som du skriver ang permisjon, så var det bedre før!

Barnehageopptak burde være året rundt ja, og det burde være nok barnehageplasser til alle. Har selv et barnebarn som var for liten til å få plass i august (8 måneder) men som heldigvis har fått plass nå fra februar (altså at hen slipper å vente til august igjen). Jeg er egentlig for en selvstendig opptjeningsrett til permisjon for begge foreldre, slik at ikke (jeg ser at dette ofte skjer) mor overkjører far med tanke på permisjon. Fordelingen totalt sett på våre barn er at han har tatt 55 % av permisjonen og jeg 45 %. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
qwerty11 skrev (2 timer siden):

Synd at dere er så blinde. Uten tvil er den eneste måten å øke fødselstallene på, er å gjøre kvinner mindre interessert i arbeid og å utdanne seg så mye. Klart i kombinasjon med å redusere boligprisene og å ikke misfordele kjønnene geografisk slik staten gjør i dag gjennom utdanningsektoren.

Venstreorientert her.

Norge ligger omtrent midt på treet i Europa når det kommer til fødselsrate (1.51). Jeg vil dog påstå at vi ville ligget enda lavere med høyrepolitikk, da med færre insentiver til å få barn. Jeg merker meg dog at Danmark ligger i toppen i Europa. Noen som kan forklare forskjellen på Norge og Danmark her?

Du tar til orde for flere tiltak som alle må sies å være i sosialistisk ånd. Uten at det gjør at jeg støtter dem, må jeg derfor tenke at du er litt begrepsforvirret med tanke på høyre-venstre side?

Endret av Aiven
  • Liker 3
Lenke til kommentar
PunktumFinale skrev (3 minutter siden):

Og uansett hvem som velger å skille seg diskriminerer rettssystemet menn. Så du får både barna og bidraget fra mannen, mens han er på bar bakke

Må man ta saken til retten da? Kan man ikke bli enige privat? Enig i at rettssystemet diskriminerer menn på dette området, men det handler kanskje også om hvor tilstedeværende han har vært mens de var sammen. Hvis det er samme mann som mener at kvinnen kun skal gå hjemme og ta seg av barna som nå tenker at han skal ha en 50 /50 fordeling av barna (eller mer) så går ikke dette helt opp.

Sånn til opplysning så er bidraget til barnet, ikke til kvinnen / den andre forelderen. Og hvordan kan han være på bar bakke? Det er oftere menn som har større verdier i eiendom og høyere lønn, så da burde han klare seg bra eller? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
PunktumFinale skrev (4 minutter siden):

Hvor vanlig er det at ektemannen dør før pensjonsalder? Og uten verdier i boet? Vi har trygdeytelser som etterlattepensjon nettopp for situasjoner som dette.

Hvor mange % av skillsmissene initieres av kvinner? 70%?80%? Og uansett hvem som velger å skille seg diskriminerer rettssystemet menn. Så du får både barna og bidraget fra mannen, mens han er på bar bakke.

Og å gå ut på minstelønn og jobbe? Norge har noen av de best betalte minstelønnjobber i verden. Flere utdannelser lønner seg ikke i Norge fordi 1: de er tull (kjønnsstudier kommer i tankene) og 2: årene det tar å studere kan man heller jobbe som vaskehjelp og tjene penger fremfor å sette seg i studiegjeld. Det blir ca det samme ved utgangen av arbeidslivet. Selvfølgelig avhengig av hvilken utdanning man tar. Kort yrkesrettet utdanning blir nok den store vinneren fremover.

 

Tåler du ikke småbarn som holder deg våken om natten? Så ikke få barn da. Eller vent noen år til de vokser opp. Makan til syting.

Høres meningfullt ut å bli vaskehjelp.

Jeg vil heller ha mann enn bidrag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
36 minutes ago, PunktumFinale said:

Partnerpreferansene til eldre, ufruktbare kvinner er langt ned på listen over hva jeg bryr meg om. Kanskje det er derfor vi har så mange Karens? De er tidligere attraktive kvinner som nå sliter med overgangen etter å ha mistet fruktbarheten og tiltrekningskraften de hadde overfor menn. Som resultat utagerer de.

De er grinete fordi de takler ikke idéen om å ikke være attraktiv, og når en faktisk personlighet må til viser mange at de er ufyselige og menn velger dem bort for noen andre. Vest-Europa og Asia har mange veldig pene damer. Sett mange i de Baltiske Statene også, samme med Russland og Ukraina. Menn og kvinner håndterer avvisning generelt ekstremt forskjellig til det punket hvor kvinnfolk ikke klarer å håndtere det i det hele tatt, er en grunn til at "overattached ex girlfriend" er et konsept og hun tenker på'n flere år senere. 

Femcels har det blitt en del av som jeg har observert, dog er ikke nødvendigvis dems egen skyld i den forstand. De kan lett være helt vanlige og normale kvinner men som møter menn som har hatt erfaring med for mange Karens som påvirker om ikke ødelegger framtidig dating og forhold, og er obs på red flags når det kommer til dama. 

Kvinner som er aggressive holder folk seg unna, samme måte for de som oppfører seg som en narc, eller har narcissistiske tendenser. Om de er interessert i å ha et varig forhold må de ta seg selv i nakken. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Yakamaru skrev (2 minutter siden):

De er grinete fordi de takler ikke idéen om å ikke være attraktiv, og når en faktisk personlighet må til viser mange at de er ufyselige og menn velger dem bort for noen andre. Vest-Europa og Asia har mange veldig pene damer. Sett mange i de Baltiske Statene også, samme med Russland og Ukraina. Menn og kvinner håndterer avvisning generelt ekstremt forskjellig til det punket hvor kvinnfolk ikke klarer å håndtere det i det hele tatt, er en grunn til at "overattached ex girlfriend" er et konsept og hun tenker på'n flere år senere. 

Var det ikke slik at det er menn som blir valgt bort og derfor må menn lete i andre steder av verden? Men det er jo en fin tanke for egen selvfølelse da at det er man selv som har valgt bort norske kvinner når det egentlig er motsatt. Det er helt sant at menn og kvinner takler avvisning forskjellig. Sjekket partnerdrapsstatistikken i det siste? Omtrent alle partnerdrap blir begått av en mann mot en kvinne. Kanskje du trenger en omjustering i tankegangen av hvilket kjønn det er som takler avvisning dårligst? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Yakamaru skrev (5 minutter siden):

De er grinete fordi de takler ikke idéen om å ikke være attraktiv, og når en faktisk personlighet må til viser mange at de er ufyselige og menn velger dem bort for noen andre. Vest-Europa og Asia har mange veldig pene damer. Sett mange i de Baltiske Statene også, samme med Russland og Ukraina. Menn og kvinner håndterer avvisning generelt ekstremt forskjellig til det punket hvor kvinnfolk ikke klarer å håndtere det i det hele tatt, er en grunn til at "overattached ex girlfriend" er et konsept og hun tenker på'n flere år senere. 

Femcels har det blitt en del av som jeg har observert, dog er ikke nødvendigvis dems egen skyld i den forstand. De kan lett være helt vanlige og normale kvinner men som møter menn som har hatt erfaring med for mange Karens som påvirker om ikke ødelegger framtidig dating og forhold, og er obs på red flags når det kommer til dama. 

Kvinner som er aggressive holder folk seg unna, samme måte for de som oppfører seg som en narc, eller har narcissistiske tendenser. Om de er interessert i å ha et varig forhold må de ta seg selv i nakken. 

Menn bryr seg jo ikke om personlighet. Både du og han andre i tråden her henger dere kun opp i utseende. Og jeg tror dere hadde hatt godt av å være intim med noen, for jeg mistenker at dere ikke har opplevd det før. Men kanskje ikke kjekke nok for pene damer....? ;) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
2 minutes ago, leticia said:

Må man ta saken til retten da? Kan man ikke bli enige privat? Enig i at rettssystemet diskriminerer menn på dette området, men det handler kanskje også om hvor tilstedeværende han har vært mens de var sammen. Hvis det er samme mann som mener at kvinnen kun skal gå hjemme og ta seg av barna som nå tenker at han skal ha en 50 /50 fordeling av barna (eller mer) så går ikke dette helt opp.

Sånn til opplysning så er bidraget til barnet, ikke til kvinnen / den andre forelderen. Og hvordan kan han være på bar bakke? Det er oftere menn som har større verdier i eiendom og høyere lønn, så da burde han klare seg bra eller? 

Det er ikke til å legge skjul på at noen umedgjørlig kvinner, la oss kalle dem feminister, vil ha hevn etter samlivsbrudd og bruker rettssystemet til å oppnå det. De gjør det fordi det koster mannen masse tid og ressurser, men også fordi det er høy sannsynlighet at de vinner frem med kravet sitt. Spesielt hvis de er så narsisistiske at de er villig til å lyve om at eks partneren har utøvd vold.

Det er en av grunnene til at jeg ikke ville tatt sjansen med noen norsk feminist.

Bidraget går bare til barnet? De jur, ja. De facto, nei. Det er ikke lettere for mannen å klare seg enn kvinnen.

En ting er høye barnebidrag, men også de emosjonelle støttenettverkene. Kvinner får mer sympati punktum. Vi ser det i rettsvesenet og. Kvinner får mildere straffer enn menn for samme forbrytelse.

De har også flere personer i nettverket sitt og tar de fleste med seg til sin side når samlivsbruddet er et faktum. Kvinner er bedre på å pleie og vedlikeholde kontaktnettverket sitt. Sånn er det bare, dessverre for mannen som i større grad blir sittende der uten nettverket, damen eller barnet sitt. Bare en regning fra NAV hver måned til å holde seg i selskap med.

At vekten tipper bittelitt andre veien også ved at menn pleier å tjene mer enn damer er bra. Kanskje det er tungen på vektskålen som gjør at bare 75% og ikke 85% av skillsmissene blir initiert av kvinner.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Ser vel egentlig ingen grunn til at en slik tråd skal bli til en kjønnskamp (slik jeg aldri gjør). Det er vel dog symptomatisk for tingenes tilstand - kvinner og menn sliter med å komme overens. Og løser dette med kniving om hvilket kjønn som er "best" – en meningsløs debatt om jeg noengang så en.

Jeg tør vel påstå at en slik debatt hverken har et svar eller noensinne fører noe godt med seg, det er samarbeid som er tingen.

Endret av Aiven
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Aiven said:

Ser vel egentlig ingen grunn til at en slik tråd skal bli til en kjønnskamp (slik jeg aldri gjør). Det er vel dog symptomatisk for tingenes tilstand - kvinner og menn sliter med å komme overens. Og løser dette med kniving om hvilket kjønn som er "best" – en meningsløs debatt om jeg noengang så en.

Jeg tør vel påstå at en slik debatt hverken har et svar eller noengang fører noe godt med seg, det er samarbeid som er tingen.

Jeg føler denne kjønnskampen er en vestlig ting.

Norge er jo ekstrem med kvotering her og der og diskriminering for eksempel med foreldrepenger hvor mannens utbetaling avhenger av kvinnens jobb men ikke vice versa.

Kjønnskampen er hvorfor så mange menn reiser til Asia

  • Liker 2
Lenke til kommentar
PunktumFinale skrev (1 minutt siden):

Det er ikke til å legge skjul på at noen umedgjørlig kvinner, la oss kalle dem feminister, vil ha hevn etter samlivsbrudd og bruker rettssystemet til å oppnå det.

Det er ikke til å legge skjul på at de kvinnene som er mest bedritne etter et samlivsbrudd er kvinner som ikke er feminister. Feminster har nemlig en tankegang om at kvinner og menn har like stor verdi og omsorgsevne. Jeg er ganske sikker på at du ville slitt mye mer med en "tradisjonell" kvinne i en sak om omsorg / samvær for et barn etter et brudd. 

 

PunktumFinale skrev (3 minutter siden):

En ting er høye barnebidrag,

Barnebidragene blir ikke spesielt høye hvis du har samvær med barnet ditt. Om noe så er de heller for lave enn for høye.  Du vet at bidraget skal dekke barnets andel av bolig, strøm osv også? 

 

PunktumFinale skrev (6 minutter siden):

Kanskje det er tungen på vektskålen som gjør at bare 75% og ikke 85% av skillsmissene blir initiert av kvinner.

Kanskje så mange av skilsmissene blir initiert av kvinner fordi de ikke orker å leve lenger med en som ikke bidrar i hjemmet? Men klart, det er sikkert kvinnene sin feil, de burde jo bare fortsette å finne seg i å bli behandlet som søppel. 

  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...