Gå til innhold

Spørsmål til feminister og venstreorienterte


Anbefalte innlegg

qwerty11 skrev (Akkurat nå):

Uanskyld meg folkens. Men jeg og de andre "nasjonalistene" her har oppført oss og skrevet på en vennlig måte hele tråden. Vi oppfører oss helt eksemplarisk. Det er dere dom kommer med angrep og irrelevante utsagn.

Hahaha :D Kast en brannfakkel og skyld på andre når de brenner seg.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
qwerty11 skrev (1 minutt siden):

Uanskyld meg folkens. Men jeg og de andre "nasjonalistene" her har oppført oss og skrevet på en vennlig måte hele tråden. Vi oppfører oss helt eksemplarisk. Det er dere som kommer med angrep og irrelevante utsagn.

Ja, for å fremme tvangsfødsler og frihetsberøvelse er helt eksemplarisk. LOL

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
qwerty11 skrev (1 time siden):

Jeg har aldri skrevet at de ikke skal jobbe i det hele tatt. De kan jobbe. Problemet kommer når de skal være høyt utdannet og jobbe ræva av seg. Da orker de selvsagt ikke å få mange barn. Da rottner Norge på rot.

Nei. Dette er ikke sant. Hvis de har en mann som tar like stort ansvar for barn og hjem som de gjør selv så orker de å få mange barn. Jeg har som sagt 5 selv. Men jeg har hatt en mann som har hatt like mye permisjon som meg selv, tatt seg like mye av husarbeidet som meg, og tatt seg like mye av barna som meg. (kanskje han t.o.m. har bidratt mer enn meg, jeg har ikke tellet timer). 

Mange kvinner er i forhold hvor mannen ikke tar dette ansvaret, og da vil det ikke være like lett å gå inn for å få mange barn.

Som jeg har nevnt for deg tidligere så er det flere faktorer som fører til at det fødes færre barn. Et viktig aspekt her er at kvinner som har hatt traumatiske fødsler og / eller fødselsskader kanskje velger å ikke få flere barn enn 1 (hvis det var ved første fødsel at det gikk galt). Jeg var nær ved å miste mitt 4. barn i dødfødsel, f.eks, og det var bare tilfeldigheter som førte til at det ble et barn nummer 5.  Andre kvinner jeg kjenner til har hatt andre hendelser, som harde fødsler som har ført til akutt keisersnitt, igangsettinger av fødsler, svangerskapsforgiftning, barselfeber osv. Det er ikke bare å sitte der som mann og kreve at kvinner skal ødelegge kroppen sin og sette eget liv på spill. 

Norge trenger dessuten å ha kvinner i jobb for å få samfunnet til å gå rundt. Det samfunnet som du er så bekymret for. Jeg skal ikke tillegge deg noen holdninger du ikke har, men utfra første innlegget så virker det som om det er en motstand her mot at kvinner skal ha like muligheter og rettigheter som menn, og også en motstand mot innvandring, og jeg har en følelse av at alt dette har sitt utspring i religion. Jeg håper jeg tar feil, for menn (og kvinner) med slike holdninger er det siste samfunnet trenger. 

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Krig og fred said:

Det finnes folk på forumet her som er farlig nær Anders Brevik Breivik mtp. ideologi. Helt utrolig at de får lov til å holde på. 

Ytringsfrihet for utsang vi er enig i er å slå inn åpne dører. Vi trenger ytringsfrihet for dem vi er uenig med.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Neffi skrev (8 minutter siden):

Ja, for å fremme tvangsfødsler og frihetsberøvelse er helt eksemplarisk. LOL

Jeg skriver om kultur. Om vi kunne endret kulturen slik at kvinner som ikke hadde energi nok til å ta utdanning, jobbe knallhardt og få 3-5 barn ikke gjorde det. Så kunne de som greide det bare fortsette. De som ikke greier det prioriterer barn, de som greier det kan drive på som de vil.

Lenke til kommentar
5 minutes ago, leticia said:

Nei. Dette er ikke sant. Hvis de har en mann som tar like stort ansvar for barn og hjem som de gjør selv så orker de å få mange barn. Jeg har som sagt 5 selv. Men jeg har hatt en mann som har hatt like mye permisjon som meg selv, tatt seg like mye av husarbeidet som meg, og tatt seg like mye av barna som meg. (kanskje han t.o.m. har bidratt mer enn meg, jeg har ikke tellet timer). 

Mange kvinner er i forhold hvor mannen ikke tar dette ansvaret, og da vil det ikke være like lett å gå inn for å få mange barn.

Som jeg har nevnt for deg tidligere så er det flere faktorer som fører til at det fødes færre barn. Et viktig aspekt her er at kvinner som har hatt traumatiske fødsler og / eller fødselsskader

5 barn? Unntak utgjør ikke regelen.

Forøvrig, det var flere fødselsskader og traumer før, og da var fødselstallene høyere så det er ikke grunnen til at det fødes færre barn.

Lenke til kommentar
1 hour ago, Boing_80 said:

Dette minner meg makkverket Odins soldater (eller noe i den duren) klarte å få i gang. Natteravnene? Ikke bra nok i deres øyne. Og der marsjerte disse karakterene midt i byen og delte tankegodset sitt. 

Og her har vi et av medlemmene

oO36VkbMbaJ2X0GBNb81MQj8HRaniwNd5lHvBcpweStQ.jpg.988ed37f2af13187bfbe57fb2e7c164b.jpg

Han er nå krigsforbryter. 

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Krig og fred skrev (13 minutter siden):

Det finnes folk på forumet her som er farlig nær Anders Behring Breivik mtp. ideologi. Helt utrolig at de får lov til å holde på. 

Det er ytringsfriheten det. Syns faktisk det er bedre at slike meninger kommer fram i lyset slik at de kan bli nedsablet fremfor at de får spire i det skjulte. 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, majer said:

Det fødes få barn fordi man ikke får råd til bolig med plass til to unger og fordi det stilles krav til utdanning, samt et trangere arbeidsmarked enn tidigere 

Unnskyld altså men dette er bare fjas. Det er masse billige og store boliger i fraflytningstruede distrikter. Masse ledige jobber der og i helsesektoren. Men feministene vil heller drikke kaffe latte på Majorstua og bo i et frimerke av en leilighet midt i byn så det er kortere vei til cava og fest med venninnene. Arbeidsledigheten er veldig lav nå sett opp mot historien.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Just now, leticia said:

Det er ytringsfriheten det. Syns faktisk det er bedre at slike meninger kommer fram i lyset slik at de kan bli nedsablet fremfor at de får spire i det skjulte. 

Problemet er at de misjonerer, og hvis du påpeker klare faktafeil eller tankefeil så bare ignorerer de det. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Just now, PunktumFinale said:

Unnskyld altså men dette er bare fjas. Det er masse billige og store boliger i fraflytningstruede distrikter. Masse ledige jobber der og i helsesektoren. 

Har du noen eksempler på slike steder? Siden du sier det dreier seg om et stort antall bør du vel finne en passende kommune med store, billige boliger og masse ledige jobber. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Just now, Krig og fred said:

Har du noen eksempler på slike steder? Siden du sier det dreier seg om et stort antall bør du vel finne en passende kommune med store, billige boliger og masse ledige jobber. 

Jeg sier ikke at alle damene skal flytte til én bygd. Sjekk nav og finn.no du for mange helsejobber og rimelig prisede bopeler i distriktsnorge.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
PunktumFinale skrev (4 minutter siden):

Unnskyld altså men dette er bare fjas. Det er masse billige og store boliger i fraflytningstruede distrikter. Masse ledige jobber der og i helsesektoren. Men feministene vil heller drikke kaffe latte på Majorstua og bo i et frimerke av en leilighet midt i byn så det er kortere vei til cava og fest med venninnene. Arbeidsledigheten er veldig lav nå sett opp mot historien.

Hvorfor skal ikke disse kvinnene få leve livene sine slik de vil? Hører du selv hvor paternatlistisk du er når du skriver slikt?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...