sedsberg Skrevet tirsdag kl 12:34 Skrevet tirsdag kl 12:34 On 6/29/2025 at 10:18 AM, Markiii said: Det sier seg selv at man ikke bestiller ting fra Temu som skal være i kontakt med mat. I følge Temu-ekspertene her på forumet så er der akkurat like stor sansynlighet for at man får farlige produkter fra norske eller europeiske butikker. 1
vidor Skrevet tirsdag kl 13:48 Skrevet tirsdag kl 13:48 Store europeiske og norske selskaper har gjerne egne folk for QA (quality assurance) for å verne om merkevaren sin og bygge kundelojalitet. Det er jo en trend at selskaper som Amazon pumper ut all mulig møkk på markedet p.g.a hastigheten de opererer med, men selskaper som f.eks Ellos og Clas Ohlson legger mye i å filtrere ut for dårlig kvalitet for kundene. Temu har betydelig mye mer "ræl" fordi dem slipper unna med det, noe som ikke gir dem incentiver nok til å kutte i fortjenesten. Akkurat det samme skjer man f.eks i legemiddelindustrien. En kalkulerer inn risikoen inn i regnestykket og regner med så så mange søksmål som en tar med i utgiftene, men man går i overskudd hvis en beregner godt. Dette er bare moderne business som en ender opp med når lønnsomhet trumfer grunnleggende moral som nordmenn bl.a regner med. Det er alltid en hel haug med ting som står opp mot hverandre, og alt har sin kostnad. Spørsmålet er bare om det kommer til å gå alt for langt før folk fleste begynner å våkne opp. Det er i alle fall massevis av folk som gjør det de kan for å holde folk uvitende og få folk til å fortsette som før, selv om de utmerket godt forstår hva konsekvensen kommer til å bli. Vi mennesker er rett og slett for teite til å være så smarte som vi er. 1
Huffe Skrevet 22 timer siden Skrevet 22 timer siden Jeg har lest mange tilbakemeldinger om TEMU og ikke helt blitt klok. Jeg bare måtte gjøre egne erfaringer og kjøpte derfor tre treningsanntrekk, en treningsbukse og et par sko for ca 750,-. Ene treningstrøyen hadde et merkelig stoff og den var tung å ha på seg. I tillegg var den mer en L enn M som jeg hadde bestilt. Og en annen trøye som hadde merkelig passform og føltes som en plastpose. Disse blir returnert. Skoene virker å være adekvate å ha på. Så er spent hvordan disse er i bruk. Buksen og den tredje treningstrøyen er forsåvidt grei. Men aldri om jeg kjøper klær på TEMU igjen. Altfor mye plastikkfølelse og til tross for pris kjenner jeg ikke at jeg får mye for pengene.
trn100 Skrevet 21 timer siden Skrevet 21 timer siden Har aldri handlet der og kommer aldri til å gjøre det, men en venn av meg fraråder denne, et klassisk stereoanlegg til 199,90... Jeg sliter virkelig med å tro at de som kjøper fra Temu gjør det fordi de har dårlig råd! 🙂
sedsberg Skrevet 18 timer siden Skrevet 18 timer siden Ser de har mye billig sikkerhetsutstyr på Temu. Ganske genialt! CO-alarm til 75kr. f.eks. https://www.temu.com/no-en/carbon--detector--and-indoor-use-co-gas-monitoring-sensor-alarm-led--plastic-material-battery-powered-36v-operating-voltage-with-aa-battery-not-included-g-601100133766418.html Og brannalarm til 70kr. Disse koster jo minst det dobbelte i Norge. De "annerkjente" merkene enda mer. Men det er jo minst like stor sansynmlighet for at disse er dårlige. Så jeg kommer til å anbefale alle å kjøpe røykvarslere og gassalarmer på Temu framover. https://www.temu.com/no-en/1-smoke-detector-with-wireless-alarm--function-no-battery-required-white---accessories-wireless-smoke-detector-fire-safety--battery-free-operation-g-601101589888863.html
Nukleosid Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden sedsberg skrev (14 timer siden): Og brannalarm til 70kr. Disse koster jo minst det dobbelte i Norge. De "annerkjente" merkene enda mer. Men det er jo minst like stor sansynmlighet for at disse er dårlige. Så jeg kommer til å anbefale alle å kjøpe røykvarslere og gassalarmer på Temu framover. Det verste er, at det finnes ganske mange som faktisk kjøper dette rælet også. Kan jo hende den fungerer... sånn halvveis. Men jeg hadde ikke tatt sjansen. Og "ingen batteri nødvendig" og "batterifri drift"? Hvordan i all verden fungerer det?? Den så ganske diger ut også, hvis du spør meg 😂 Jaja, om ikke annet så er Temu ganske underholdende da... 1
vidor Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden De alle fleste slipper brann, så for de fleste så «virker» jo en slik brannvarsler, og i tillegg slipper man jo at dem piper og må bytte batter. De få ulykkelige som får brann sliter litt mer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå