Gå til innhold

Eldre gamere/dataspill entusiaster/hobby spillere?


Anbefalte innlegg

Hei!

Er det noen gamere rundt/over 40 år her på forumet? Kan starte med meg selv: 43 år og elsker de fleste sjangrene. Er hovedsakelig på Steam, men har også brukere i klientene til Ubisoft, Battlenet, Gog, EA app, Epic app og Paradox app. Holder på med Assassins Creed: Mirage, men avvekskler med Dark envoy og Oxygen not included. 

Endret av Boing_80
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Duriello skrev (22 minutter siden):

Heyoo! 39, spiller det meste. Hovedsaklig på steam. 

Spillpreferanse, stort sett allt du kan spille coop, rts og turn based. Gått en del i BG3, og Starfield nå i høst. Nå venter jeg på at ryggen skal bli god nok til å hoppe på Rogue Trader 😅

Nice to meet you :)

BG3 skal jeg kjøpe i januar. Rogue trader er på ønskelisten min. Starfield er jeg litt usikker på, men tiden får vise. Det er jo vintersalg på Steam så jeg kjøpte like godt Fabledom og Cygnus enterprises. Digger bybygger spill.

Endret av Boing_80
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Boing_80 skrev (14 minutter siden):

Nice to meet you :)

BG3 skal jeg kjøpe i januar. Rogue trader er på ønskelisten min. Starfield er jeg litt usikker på, men tiden får vise. Det er jo vintersalg på Steam så jeg kjøpte like godt Fabledom og Cygnus enterprises. Digger bybygger spill.

Starfield har sine feil og mangler, men falt iallefall i smak for meg. Trur jeg klokka 100 timer 2 første ukene. 😶‍🌫️

Rogue trader spillte jeg en del i sommer, kjøpte meg early access grunna stor WH fan, hit all ze spots for min del 😄

Og hei hei. 😄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
:utakt skrev (44 minutter siden):

Ja, jo, jeg er vel en gamer. Football Manager er min last her i livet. 

Ellers spiller jeg mye retro, alt det vi vokste opp med. Spill utgitt etter ca. 2005 har jeg fint lite greie på. 😅

Kult! Jeg har kjøpt alle utgavene av CM og senere FM siden CM2. Men jeg er blitt mer og mer forfjamset over endringene de siste årene. Nå unnlater jeg å styre toppklubber, men liker LLM (følger ikke reglene så strengt da). Årets versjon er vanskelig for min del da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Duriello skrev (58 minutter siden):

Starfield har sine feil og mangler, men falt iallefall i smak for meg. Trur jeg klokka 100 timer 2 første ukene. 😶‍🌫️

Rogue trader spillte jeg en del i sommer, kjøpte meg early access grunna stor WH fan, hit all ze spots for min del 😄

Og hei hei. 😄

Warhammer universet digger jeg også. Bare synd at Age of Sigmar ble gjennomsnittlig. Har det på ønskelisten og vil kjøpe det når det faller mer i pris. 402 kr. er fremdeles for dyrt for min del.

Lords of the fallen anbefales, men jeg er litt skuffet over det. Likte Nioh 2 mye mye bedre.

Endret av Boing_80
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Boing_80 skrev (1 minutt siden):

Kult! Jeg har kjøpt alle utgavene av CM og senere FM siden CM2. Men jeg er blitt mer og mer forfjamset over endringene de siste årene. Nå unnlater jeg å styre toppklubber, men liker LLM (følger ikke reglene så strengt da). Årets versjon er vanskelig for min del da.

Et tips vedrørende Starfield:  Game pass fra mikkrosåft koster ca. 100 kroner i måneden.  Fullpris på Starfield er 700 kroner. Jeg fikk i tillegg 3 måneder til 10 kroner eller hva det var.  Så da kan jeg med andre ord spille Starfield i 10 måneder før jeg har betalt full pris.  Nå spiller prisen på spill ikke så stor rolle for meg.  Det som spiller noen rolle er om jeg orker å bruke tiden min på det.

Var det verd tiden min?  For min del var Starfield den største spillopplevelsen jeg har hatt på flere år, men så er jeg ikke så kresen på en glatt og strømlinjet spilopplevelse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Boing_80 skrev (11 minutter siden):

Kult! Jeg har kjøpt alle utgavene av CM og senere FM siden CM2. Men jeg er blitt mer og mer forfjamset over endringene de siste årene. Nå unnlater jeg å styre toppklubber, men liker LLM (følger ikke reglene så strengt da). Årets versjon er vanskelig for min del da.

Karrieren startet med å se på en kompis spille CM 93 på Amiga. Jeg lurte på hvorfor han gadd bruke tid på det. Spol fram noen år, jeg ble introdusert for CM2, og da var det gjort. 

Jeg spiller mest CM 01/02. Det er et helt lite samfunn rundt det spillet, de lager patcher med bugfikser og oppdaterer lagene til nåtid. To ganger i året. Helt vilt, og veldig moro. 🙂

Nyeste FM for min del er '21. Det er så lite nytt fra år til år, gidder ikke kjøpe hver gang. Kanskje neste år, da skal det komme ut på ny grafikkmotor. Tipper det kan bli et solid hopp. 

Ellers går det i Sonic 2, Super Metroid og andre klassikere fra midt på nittitallet. 🙂

Lenke til kommentar
Krig og fred skrev (1 time siden):

44 år. 
 

Ca 4000 timer i Europa Universalis 4, og omlag 500 timer i Satisfactory. Er ekstremt kresen når det kommer til spill. 

Oh my fucking ***! 4000 timer!!! Jeg har ca. 600 i EU4. Men har også CK2, CK3, Stellaris, HOI4, Victoria 3 og Victoria 2.

ck2.png

eu4.png

hoi4.png

stellaris.png

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Krig og fred skrev (1 time siden):

44 år. 
 

Ca 4000 timer i Europa Universalis 4, og omlag 500 timer i Satisfactory. Er ekstremt kresen når det kommer til spill. 

 

Boing_80 skrev (8 minutter siden):

Oh my fucking ***! 4000 timer!!! Jeg har ca. 600 i EU4. Men har også CK2, CK3, Stellaris, HOI4, Victoria 3 og Victoria 2.

ck2.png

eu4.png

hoi4.png

stellaris.png

High five! 😀

Jeg spilte masse EU3 for 10-15 år siden. Husker jeg spilte start til slutt med Norge (…overlevde!🥳), Burgund (verdensmakt #1🥳) og Polen (verdensmakt #3 og handelsmakt #1 pga kontroll over sør-Kina😵‍💫😆Det Polske Ostindiakompani😵‍💫😆), men etter en ekstremt frustrerende og deprimerende økt med Songhai ga jeg opp 😵

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...