Gå til innhold

Eldre gamere/dataspill entusiaster/hobby spillere?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Investigator224 skrev (15 timer siden):

Jeg husker spillinteresssen gikk i 3 spill for noen år siden.  Total war -> Europa universalis -> Civ -> tilbake til start.  Kongekamp fra levende bøker, forløperen til europa universalis var også en høydare, lånt på biblioteket.

Disse er jo klassespill da. Har alle sammen og skal få spilt så fort jeg har spilt ferdig en del spill.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Entern skrev (9 timer siden):

Enig, jeg er veldig glad i roguelikes 😀

Kult 😀 husker jeg prøvde Gyldne Horde i EU3 og det ble litt for mange borgerkriger 😅

TW og EU og Civ er veldig bra alle sammen 😀👍

The Golden Horde - for et herk det kan være å spille steppenomadene. Husker jeg hadde et kult spill med Mongolia. Først bli uvenn med Oirat og kjempe for selvstendighet. Samtidig som Ming var overalt og Russia som koloniserte alt som var. Bengal som var aggressive der nede. Kult spill.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Boing_80 skrev (4 timer siden):

The Golden Horde - for et herk det kan være å spille steppenomadene. Husker jeg hadde et kult spill med Mongolia. Først bli uvenn med Oirat og kjempe for selvstendighet. Samtidig som Ming var overalt og Russia som koloniserte alt som var. Bengal som var aggressive der nede. Kult spill.

Ja det var en del land som var ekstremt utfordrende å prøve seg som 😅

Jeg var svært heldig når jeg spilte Norge, egentlig, Danmark og Sverige var for opptatt med farligere naboer til å ta meg ( brøt ut av unionen med Danmark pga fanatiske kalvinistiske bondeopprør 😵‍💫 som begikk statskupp 😵‍💫), eneste fiende av betydning var England og de var stuck som failed State i konstant borgerkrig 😵‍💫

Kjempemorsomme spill 😀😀😀

Endret av Entern
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Entern skrev (43 minutter siden):

Ja det var en del land som var ekstremt utfordrende å prøve seg som 😅

Jeg var svært heldig når jeg spilte Norge, egentlig, Danmark og Sverige var for opptatt med farligere naboer til å ta meg ( brøt ut av unionen med Danmark pga fanatiske kalvinistiske bondeopprør 😵‍💫 som begikk statskupp 😵‍💫), eneste fiende av betydning var England og de var stuck som failed State i konstant borgerkrig 😵‍💫

Kjempemorsomme spill 😀😀😀

Men da kan jeg be deg om tips/råd når det gjelder EU4?

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Heales skrev (7 minutter siden):

Tror jeg også kvalfiserer som eldre gamer. Min første spillopplevelse var den originale Pong arcademaskinen i 1972. Reisen derfra og frem til type World of Warcraft, Battlefield og Witcher 3 har vært lang, og spennende 🙂

Så kult :) 

Første spillet jeg var skikkelig glad i var Rogue fra 1980 :) 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Nichotin skrev (På 24.12.2023 den 16.46):

Er 38-Går mest i mw2 rescue og mw3 pluss baldurs gate 3.

Jeg skal kjøpe BG3 i januar. Akkurat nå er det Lords of the fallen (faen, at de ikke klarer å levere bedre optimalisert spill) og Assassins Creed: Mirage som skal rundes.

Endret av Boing_80
Lenke til kommentar
On 22.12.2023 at 8:32 PM, Boing_80 said:

Hei!

Er det noen gamere rundt/over 40 år her på forumet? Kan starte med meg selv: 43 år og elsker de fleste sjangrene. Er hovedsakelig på Steam, men har også brukere i klientene til Ubisoft, Battlenet, Gog, EA app, Epic app og Paradox app. Holder på med Assassins Creed: Mirage, men avvekskler med Dark envoy og Oxygen not included. 

Jepp, er noen av oss. Passert 40 med god margin. Pga tid og andre plikter begrenser det seg stort sett til ett spill om gangen, samtidig er vi ferdig med bleier og småbarn så man har mer tid til å bruke på vi selv vil. Det er CoD MW3 det går i nå, inkl Warzone. Vi er en gjeng gæmlisser som spiller og prøver å bli bedre. Teamet har vel k/d fra 0,7 til 2,4, så en del variasjon. Tidligere hadde vi med WoW, Battlefield, Starcraft i tillegg.

Alle er forresten veteraner fra utenlandstjeneste i forsvaret og/eller spesialavdelinger, så det blir en del klaging over manglende realisme, men det er alltid mye latter og... øl.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...