Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Tror dere noen bare er født til å mislykkes?


Gjest d756f...10a

Anbefalte innlegg

Gjest 9321b...e08
skaftetryne32 skrev (22 minutter siden):

Jeg vet ikke, fra dine foreldre, søsken, venner ikke vet jeg, men vet du hva ? Jeg vokste opp på et av de stedene der det var voksne nazister som ville rekruttere barn til dritten sin, en må ta litt ansvar for seg selv også, ikke bare la seg vaske med sammen med den dritten. 

Og jeg har fortalt deg flere ganger at det du sier er tull og tøys, menn flest er ikke sånn. Mange ganger har jeg sagt det, men du holder på dine fordommer, kanskje fordi du bruker det som ett forsvar mot verden, kanskje du ikke er det forferdelige mennesket jeg tror, men så lenge du fronter den fasaden du gjør nå så kan du ikke forvente at noe menneske skal få følelser for deg, for den fasaden er dekka av dritt for øyeblikket. 

Flere ganger. 

 

Nok engang briljerer du med besserwisser ferdighetene dine, du vet alt om alle, hvordan er det mulig ? 

Tror du virkelig at jeg håper og tror at en mann vil få følelser for meg? Jeg har vært ung og pen en gang. At menn var kåte på meg var ingen hyggelig opplevelse i så og si alle tilfeller. Så nei, vil ikke at menn skal ha følelser for meg. Det var kun gøy når det var kjæreste, men jeg trodde det var kjærlighet. Trodde når menn sa de elsket deg og ville bo med deg at det var kjærlighet. Ikke at det var for å ha sex 24/7. 

Anonymous poster hash: 9321b...e08

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 9321b...e08 skrev (1 time siden):

Tror du virkelig at jeg håper og tror at en mann vil få følelser for meg? Jeg har vært ung og pen en gang. At menn var kåte på meg var ingen hyggelig opplevelse i så og si alle tilfeller. Så nei, vil ikke at menn skal ha følelser for meg. Det var kun gøy når det var kjæreste, men jeg trodde det var kjærlighet. Trodde når menn sa de elsket deg og ville bo med deg at det var kjærlighet. Ikke at det var for å ha sex 24/7. 

Som sagt du har gjort deg opp noen fordomsfulle meninger basert på tilsynelatende meget begrenset kontakt med menn. Det er alt, hva du ellers gjør eller ikke gjør er egentlig ett fett for meg. 

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest d756f...10a
Gjest 9321b...e08 skrev (56 minutter siden):

Tror du virkelig at jeg håper og tror at en mann vil få følelser for meg? Jeg har vært ung og pen en gang. At menn var kåte på meg var ingen hyggelig opplevelse i så og si alle tilfeller. Så nei, vil ikke at menn skal ha følelser for meg. Det var kun gøy når det var kjæreste, men jeg trodde det var kjærlighet. Trodde når menn sa de elsket deg og ville bo med deg at det var kjærlighet. Ikke at det var for å ha sex 24/7. 

Anonymous poster hash: 9321b...e08

Du har ekstremt pessimistisk tankegang. Jeg har slitt nesten hele livet med å få til langvarig kjærlighetsforhold og jeg har hatt offermentalitet selv men heldigvis har tankegangen endret seg og ved å ha jobbet såpass mye med meg selv de siste 6-7 årene vet jeg hva jeg er verdt. Det er ikke mitt tap men mennene sitt tap å gå glipp av denne supre dama. Jeg er ikke bitter på menn,jeg har hatt litt uflaks tidligere men jeg vet at det fins bra menn der ute som vil behandle en som en fortjener. 
 

Og jeg har hatt foreldre som har vært svært kritiske hele livet,sinte og eksplosive,ignorante og gir silent treatment den dag i dag. 
 

Ts

Anonymous poster hash: d756f...10a

Lenke til kommentar
Neffi skrev (4 timer siden):

Så hvis en kvinner sier det så er det hat? Hvis en mann sier det så er det biologi og evulusjon? Her kan vi lese en manns synspunkt fra en annen tråd, og jeg kunne funnet tusenvis av flere, som sier akkurat det samme:

Får jeg bare legge til at dette ikke nødvendigvis var mitt synspunkt, men det er forklaringen på hva som menes når man sier menn er tiltrukket av fruktbarhet som virket til å forvirre en poster mer enn hva man skulle tro var mulig (ikke deg). Da det virket til å forvirre denne mer enn normalt kranglevorende posteren (ikke deg) så måtte det forklares med særdeles store bokstaver.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 9321b...e08 skrev (2 timer siden):

INGEN skriver at jeg tar feil. Kun kvinner. Mennene blir sinna, noe de ofte blir når de får høre brutale sannheter eller føler seg avslørt og konfrontert. 

Anonymous poster hash: 9321b...e08

Eller når de møtes med usanne beskyldninger. Det gir gjerne samme reaksjon. Og når det blir slik, da er det de færreste som gidder argumentere fordi, klok av skade, folk som sier slike usannheter er ikke interesserte i å endre mening. Derfor er motstanden du får her på formen du benytter og ikke innhold. Fordi alle vet at diskutere med innhold er nyttesløst fordi du har bestemt deg. Ikke fordi de i all hemmelighet er enige.

Verdt å tenke på når du mener du har rett fordi ingen sier imot deg.

Jeg ble forsøkt stoppet av en svovelprest på gata en gang. Jeg sa ikke i mot ham. Betyr det at jeg er hemmelig kristen?

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Gjest 9321b...e08
fokkeslasken skrev (2 minutter siden):

Eller når de møtes med usanne beskyldninger. Det gir gjerne samme reaksjon. Og når det blir slik, da er det de færreste som gidder argumentere fordi, klok av skade, folk som sier slike usannheter er ikke interesserte i å endre mening. Derfor er motstanden du får her på formen du benytter og ikke innhold. Fordi alle vet at diskutere med innhold er nyttesløst fordi du har bestemt deg. Ikke fordi de i all hemmelighet er enige.

Verdt å tenke på når du mener du har rett fordi ingen sier imot deg.

Jeg ble forsøkt stoppet av en svovelprest på gata en gang. Jeg sa ikke i mot ham. Betyr det at jeg er hemmelig kristen?

Du skriver akkurat de samme tingene som meg, bare at jeg vrir det ikke om til "finere" ord og "snakker" rett fra levra. Det dere driver med er gaslighting på høyeste nivå. Du gnåler om hvordan fruktbare kvinner er det eneste og beste i andre tråder og her, og så blir du sinna når jeg skriver det samme. 

Hva er det som ikke forstås her? Jeg kunne gjerne endret mening om en eller flere menn SKREV NOE SOM GA MENING. Det du skriver, gir mening, derav også hva jeg mener. Så hva diskuterer vi egentlig? 

Anonymous poster hash: 9321b...e08

Lenke til kommentar
Gjest 9321b...e08 skrev (1 minutt siden):

Du skriver akkurat de samme tingene som meg, bare at jeg vrir det ikke om til "finere" ord og "snakker" rett fra levra. Det dere driver med er gaslighting på høyeste nivå. Du gnåler om hvordan fruktbare kvinner er det eneste og beste i andre tråder og her,

Anonymous poster hash: 9321b...e08

Da leser du som fanden leser bibelen, for det har jeg aldri skrevet. Derimot har jeg forklart hva det betyr når man sier menn er tiltrukket til fruktbarhet. Men, etter de siste sidene forvbenter jeg ikke at du ser forskjellen.

Gjest 9321b...e08 skrev (1 minutt siden):

og så blir du sinna når jeg skriver det samme.

Anonymous poster hash: 9321b...e08

Om det der er din grense for hva du kaller sinna så regner jeg med at du ser sinna folk over alt. Det er nesten så jeg syntes synd på deg.

Gjest 9321b...e08 skrev (1 minutt siden):

Hva er det som ikke forstås her?

Anonymous poster hash: 9321b...e08

Det som ikke forståes virker til å være at ingen er interessert i å "diskutere" når alt du har er påstander og skråsikkerhet. Slikt er intet poeng for noen å forsøke diskutere. Du kommer her og forteller alle hvordan de egentlig er, og så forstår du ikke hvorfor vi ikke vil snakke med deg om det.

Når en anonym person forteller meg hva for en person jeg er - hva for interesse skulle jeg ha av å endre denne personens mening? Ingen. Det vedrører livet mitt absolutt ingenting uansett hva denne personen tror om meg. Jeg må ikke snakke med deg. Du skylder meg ikke penger. Vi skal ikke møtes til jul. Du har ingenting vektig å si som ikke er påstgander du tar fra ditt eget liv. Jeg kan bare snu meg rundt og fortsette dagen som om du ikke eksisterer.

Og så skjønner du ikke hvorfor folk ikke vil diskutere.

Gjest 9321b...e08 skrev (1 minutt siden):

Jeg kunne gjerne endret mening om en eller flere menn SKREV NOE SOM GA MENING. Det du skriver, gir mening, derav også hva jeg mener. Så hva diskuterer vi egentlig?

Anonymous poster hash: 9321b...e08

Vi diskuterer ingenting. Jeg og andre bare forteller deg at din fremtreden gjør at vi ikke vil diskutere dette, for det er ingenting å diskutere. Du har ikke fremmet et tema som engang kan diskuteres. Du forteller folk hvordan de er, og forventer ... ja, hva forventer du egentlig til reaksjon på det? En saklig diskusjon?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 9321b...e08
fokkeslasken skrev (26 minutter siden):

Da leser du som fanden leser bibelen, for det har jeg aldri skrevet. Derimot har jeg forklart hva det betyr når man sier menn er tiltrukket til fruktbarhet. Men, etter de siste sidene forvbenter jeg ikke at du ser forskjellen.

Om det der er din grense for hva du kaller sinna så regner jeg med at du ser sinna folk over alt. Det er nesten så jeg syntes synd på deg.

Det som ikke forståes virker til å være at ingen er interessert i å "diskutere" når alt du har er påstander og skråsikkerhet. Slikt er intet poeng for noen å forsøke diskutere. Du kommer her og forteller alle hvordan de egentlig er, og så forstår du ikke hvorfor vi ikke vil snakke med deg om det.

Når en anonym person forteller meg hva for en person jeg er - hva for interesse skulle jeg ha av å endre denne personens mening? Ingen. Det vedrører livet mitt absolutt ingenting uansett hva denne personen tror om meg. Jeg må ikke snakke med deg. Du skylder meg ikke penger. Vi skal ikke møtes til jul. Du har ingenting vektig å si som ikke er påstgander du tar fra ditt eget liv. Jeg kan bare snu meg rundt og fortsette dagen som om du ikke eksisterer.

Og så skjønner du ikke hvorfor folk ikke vil diskutere.

Vi diskuterer ingenting. Jeg og andre bare forteller deg at din fremtreden gjør at vi ikke vil diskutere dette, for det er ingenting å diskutere. Du har ikke fremmet et tema som engang kan diskuteres. Du forteller folk hvordan de er, og forventer ... ja, hva forventer du egentlig til reaksjon på det? En saklig diskusjon?

Da er vi enige, strek her for meg. 

Anonymous poster hash: 9321b...e08

Lenke til kommentar
16 hours ago, Gufi said:

For alt du vet, kan du hvert øyeblikk falle ned en trapp eller havne i en trafikkulykke og få skader som snur opp-ned på livet ditt.

 

9 hours ago, Neffi said:

Noen ramler ned trappen og må kjempe en livskamp for å på nytt få en form for livskvalitet. De har fremdeles muligheten, men den er helt klart redusert i forhold til det mennesket som ikke datt ned trappen.

Ovenfor sitater er en liten del av ett bredt spektrum som kan involvere skadevirkninger av alkohol i samfunnet.

Nei, du trenger ikke å ha drukket alkohol for å falle ned en trapp, kan vel kanskje tilogmed aldri ha drukket alkohol. Men f.eks kan det å ha drukket alkohol 2 dager i forveien bidra til at man mister kontrollen i trappen akkurat den dagen.

Den som mistet kontrollen over sin bil i trafikken, slik at den kolliderte i en annen bil og dermed forandret livet til de som var i den andre bilen, trenger ikke å ha drukket alkohol akkurat da. Det kan være nok at vedkommende drakk alkohol 2 dager siden, eller hver helg, 2 måneder i forveien. Alkohol fungerer som en gift for nervesystemet, som også har langvarige effekter på kropp og hode.

Jeg har merket meg gjennom livet at de som klager mye på hvor vanskelig livet er, og har helseutfordringer, er også som regel de som drikker alkohol regelmessig. Bare mine observasjoner såklart.

Derfor maser jeg både på nett og irl på hvor viktig det er at vi påpeker faktisk hvor mye elendighet alkohol skaper i samfunnet. Jeg vet at det er litt offtopic, så prøver ikke å dra i gang noen diskusjon. Ville bare mase litt mer i denne tråden om det.

Så hvis man føler at man mislykkes mye, og drikker alkohol i tillegg, så ville jeg sterkt vurdert å helle ut all alkoholen som er i hus, og aldri ta imot eller kjøpe mer av det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Selfuniverse skrev (1 minutt siden):

 

Ovenfor sitater er en liten del av ett bredt spektrum som kan involvere skadevirkninger av alkohol i samfunnet.

Nei, du trenger ikke å ha drukket alkohol for å falle ned en trapp, kan vel kanskje tilogmed aldri ha drukket alkohol. Men f.eks kan det å ha drukket alkohol 2 dager i forveien bidra til at man mister kontrollen i trappen akkurat den dagen.

Den som mistet kontrollen over sin bil i trafikken, slik at den kolliderte i en annen bil og dermed forandret livet til de som var i den andre bilen, trenger ikke å ha drukket alkohol akkurat da. Det kan være nok at vedkommende drakk alkohol 2 dager siden, eller hver helg, 2 måneder i forveien. Alkohol fungerer som en gift for nervesystemet, som også har langvarige effekter på kropp og hode.

Jeg har merket meg gjennom livet at de som klager mye på hvor vanskelig livet er, og har helseutfordringer, er også som regel de som drikker alkohol regelmessig. Bare mine observasjoner såklart.

Derfor maser jeg både på nett og irl på hvor viktig det er at vi påpeker faktisk hvor mye elendighet alkohol skaper i samfunnet. Jeg vet at det er litt offtopic, så prøver ikke å dra i gang noen diskusjon. Ville bare mase litt mer i denne tråden om det.

Så hvis man føler at man mislykkes mye, og drikker alkohol i tillegg, så ville jeg sterkt vurdert å helle ut all alkoholen som er i hus, og aldri ta imot eller kjøpe mer av det.

Jeg syns rus generelt er et aktuelt tema å ta opp i en slik tråd som denne. All statistikk peker mot at det gir en konsekvenser og et dårligere utfall. Så godt innspill!

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Gjest d756f...10a skrev (På 15.12.2023 den 18.18):

Uansett hva de gjør så er det «noe oven» som vil sørge for at det du ønsker og eller prøver å oppnå ikke vil skje,eller det vil komme noe vondt ut av det om du oppnår ønsker/mål? 

Anonymous poster hash: d756f...10a

Jeg har to hovedsvar på dette:

Det ene er at fri vilje er en illusjon og at alt er forutbestemt.

Det andre der at ingen har evnen til å forutse framtiden.  Det er derfor utrolig dumt å leve livet som noe annet enn at du har 100% ansvar for eget liv og at handlinger har konsekvenser.

Så for alle praktiske formål, så er svaret på spørsmålet ditt nei.  Det er ingen vits i å innrette livet sitt etter en slik tankegang.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest d756f...10a
Investigator224 skrev (8 timer siden):

Jeg har to hovedsvar på dette:

Det ene er at fri vilje er en illusjon og at alt er forutbestemt.

Det andre der at ingen har evnen til å forutse framtiden.  Det er derfor utrolig dumt å leve livet som noe annet enn at du har 100% ansvar for eget liv og at handlinger har konsekvenser.

Så for alle praktiske formål, så er svaret på spørsmålet ditt nei.  Det er ingen vits i å innrette livet sitt etter en slik tankegang.

Føler jeg har kommet til denne jorden for å mislykkes og bli straffet. Vet ikke hvordan jeg skal snu denne tankegangen. Tror mye har med valg man tar ang ulike ting eller ikke tar. 

Anonymous poster hash: d756f...10a

Lenke til kommentar
Gjest da6a0...7a5
On 16.12.2023 at 1:43 PM, Guest 9321b...e08 said:

Jeg er en kvinne og er ikke pen. Det har innskrenket mine muligheter til å oppleve kjærlighet. Men jeg har skjønt at man kan ikke vinne som kvinne, for enten er du ikke pen nok til forhold eller så er du for pen til at du blir respektert og for det meste bare brukt for sex (kvinnen opplever det som å bli brukt, mens for mannen er det jo livets gave å få knulle en pen kvinne, så de ser ikke på det som å bruke noen). Så jeg misunner absolutt ikke pene kvinner, de har mange utfordringer å stri med også og vansker med å luke ut de mange mennene som bare vil ha de som trofè og ellers driter i de. 

Nå har jeg blitt litt for gammel til at jeg bryr meg noe særlig om det lenger, men sårt som ung kvinne å lengte etter romanse og kjærlighet, og ikke ha mulighet til å oppleve det. Det snakkes om kravene kvinner stiller til menn, men det er ingen som snakker om de overfladiske kravene menn stiller til kvinner, for de er det jammen mange av.

Jeg ble veldig skuffet den dagen jeg innså at en støttende og omsorgsfull kvinne er langt mindre verdt enn en pen kvinne. Jeg ble skuffet når jeg innså at menn måler min verdi i utseende og alder, og ikke i mine personlige egenskaper, kunnskaper og hvordan jeg behandler han og ser på han. Da fikk hele min idè om kjærlighet seg en skikkelig vond knekk. Det gjorde at jeg mistet min følelse av verdi som person. Etter at jeg sluttet å måle min verdi sett fra menn sitt perspektiv, ble livet bedre. Sett bort ifra at man er evig singel og ensom, men jeg velger heller det en å få selvtilliten min knekt av menn igjen. 

Anonymous poster hash: 9321b...e08

Tipper du møter deg i selv i døren om en feit gubbe som har passert 50 forsøker å sjekke deg opp fordi han ønsker et forhold til deg. Da ville du brått tenkt at feite fyrer orker du ikke, eller at han er for gammel for deg, for lite vellykket osv. 

Det jeg forsøker å få frem er at det er lett å kjenne hvor skoen trykker for den som har den på, og noen ganger så går folk seg fast i egne tankerekker. Jeg er ganske sikker på at nettopp du har skrevet mange slike innlegg her de siste par årene. Om du faktisk ønsker en å dele livet med så finn deg en tjukkas. Eller du kan fortsette å være bitter og skrive innlegg her. Ser du hvor jeg vil? Begge kjønn vurderes utifra utseende. Og til en viss grad også av alder. En ung mann på 19 med en voksen sjel, er stort sett ikke aktuell for kvinner som jakter livsledsager. De dømmer utifra alder. Mens en gubbe som har passert 50 heller ikke er veldig aktuell. 

Av egne erfaringer vil jeg si at folk flest kan finne seg en partner. Men en må gjerne jobbe litt for å komme i mål. En må våge å bli skuffet, en må våge å være seg selv i møte med et fremmed menneske og en må våge å få nei. Og når det skjer må en ha en indre driv som gjør at en børste nederlaget av og forsøker på nytt. Før eller siden blir det gevinst. 

Anonymous poster hash: da6a0...7a5

Lenke til kommentar
3 hours ago, Inspector said:

Å lykkes eller å mislykkes avhenger av flere forhold.

En ting er å ha kompetanse, erfaring og selvtillit. Et annet forhold er å være 100 % fokusert og smart

Hvis du går inn i en ny problemstilling halvveis, ufokusert, negativ og tvilende, er risikoen høy for at du mislykkes.

Joda det høres riktig ut det, men det er neppe hele sannheten. Kompetanse, fokus og erfaring kan alle skaffe seg. Men troen på egne evner er ikke likt for alle. Det kan skyldes oppvekst, eller levd liv. Også er det jo også slik at noen av oss kommer fra møblerte hjem, har hatt en fin oppvekst i trygge rammer og har et nettverk som i stor grad skyldes klassebakgrunn/forfedres innsats.

Noen lykkes langt enklere enn andre tror jeg vi sier. 

Endret av bojangles
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
On 12/19/2023 at 6:06 AM, Guest d756f...10a said:

Føler jeg har kommet til denne jorden for å mislykkes og bli straffet. Vet ikke hvordan jeg skal snu denne tankegangen. Tror mye har med valg man tar ang ulike ting eller ikke tar

Jeg har holdt meg unna alkohol cirka hele livet, selv om jeg har jo prøvd dette farligste rusmiddelet noen ganger. Og ett medikament ble gitt til meg i tenårene av helsepersonell, som de sa at jeg måtte nok bruke resten av livet. Medikamentet gjorde meg litt 'løs' i hodet i flere år, slik at det var lite utvikling av meg selv som foregikk i de årene, og i den perioden var det meste i livet mitt negativt preget. Heldigvis ble jeg oppfordret fra noen nær meg til å prøve naturlige løsninger, på det medikamentet egentlig bare behandlet symptomer på.

Dette forandret livet mitt, og min innstilling til livet, slik at jeg endelig kunne begynne å utvikle meg selv og se mer ut i verden. Jeg var ikke lenger i en slags limbo løs tilstand i hodet lenger som bare holdt meg fanget i min lille horisont. Fordi jeg kunne slutte helt med det medikamentet.

Tobakk og andre skadelige rusmidler sier seg selv at det er best å holde seg unna. Selv om marihuana ikke er blandt de mest skadelige eller farlige midlene, så holder jeg meg unna det også. Fordi jeg vil ha alle muligheter åpne for å bli ett bedre utviklet menneske og ha en lys og fin fremtid for meg og mine.

Ja det kan være fryktelige ting eller vonde følelser i livet til tider. Jeg har vært der jeg også. Men disse følelsene og tankene er jo der også for å prøve å hjelpe deg som menneske. Det kan være ett eller annet i livet som 'trigger' disse følelsene. En slags advarsel fra din egen kropp om at du bør prøve å finne ut hva det kan være. Hvis det er noe i livet ditt du tenker på ofte, som gir deg vonde, engstelige, aller andre negative følelser når du tenker på dem, så kan det være kilden.

Har kilden eller kildene blitt oppdaget, så blir neste steg å forsøke å forandre, fikse, eller fjerne seg fra disse.

-F.eks hvis man har en person i livet som klager hele tiden på deg uten å ha noe alternativ å tilby...

-F.eks hvis man 'går på' ett medikament som gir forandret tankegang eller andre bivirkninger...

-F.eks hvis man "må" ha ett glass vin om kvelden for å 'roe nervene'...

-F.eks hvis man røyker hver dag... Slike avhengigheter kan holde resten av livet tilbake uten at man nødvendigvis er helt klar over det. Som kanskje kan trigge negative følelser.

-Mangel på vitaminer, mineraler, oljer, sunt fett. Det er helt fantastisk hvor mye jeg har bedret livet mitt ved hjelp av disse. Hvis man har ett enfoldig kosthold så er dette svært viktig.

 

Så ja, det er som du sier, "valg man tar ang ulike ting eller ikke tar" som er svært essensielt i livet. Derfor fikk jeg veldig lyst til å svare på det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
bojangles skrev (7 timer siden):

Joda det høres riktig ut det, men det er neppe hele sannheten. Kompetanse, fokus og erfaring kan alle skaffe seg. Men troen på egne evner er ikke likt for alle. Det kan skyldes oppvekst, eller levd liv. Også er det jo også slik at noen av oss kommer fra møblerte hjem, har hatt en fin oppvekst i trygge rammer og har et nettverk som i stor grad skyldes klassebakgrunn/forfedres innsats.

Noen lykkes langt enklere enn andre tror jeg vi sier. 

Et trygt oppvekstmiljø med gode rammer og positive verdier har helt klart svært mye å si.
Dagens økende skjebner, rotløshet og skyhøye forventninger bidrar ikke akkurat til vellykkede beslutninger.
Forhold som dagens samfunnsplanleggere tydeligvis ikke prioriterer.

Jeg har selv hatt mine opp og nedturer som de fleste andre. Noe som har gitt meg innsikt, erfaring og klokskap nok til å bidra til bedre beslutninger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest d756f...10a skrev (På 19.12.2023 den 2:06 PM):

Føler jeg har kommet til denne jorden for å mislykkes og bli straffet. Vet ikke hvordan jeg skal snu denne tankegangen. Tror mye har med valg man tar ang ulike ting eller ikke tar. 

Anonymous poster hash: d756f...10a

Alt du har gjort før og tenkt før, selv for 10 sekunder sekunder siden, eller 1 sekund siden er irrelevant.  Det som teller er at du gjør det beste ut ifra situasjonen din, med de mentale og fysiske ressursene du har her og nå.  

Det eneste du har fullstendig kontroll over er deg selv, det er derfor mest nyttig å hele tiden tenke at du har ansvaret for den situasjonen du er i her og nå og analysere hva du kan gjøre annerledes.

Velg dine kriger:  Hvis du kjemper i enhver krig, så vil resultatet bli dårlig i alle.

"Cut your losses, and move on":  Det er viktig å kjenne igjen et tap.  Hvis du ikke kjenner igjen et tap, og anerkjenner det i hjertet ditt, så risikerer du å tape enda mer uten å oppnå noe som helst.  Noen mål er viktigere enn andre og mer verd å kjempe for, men ofte må man bare gi slipp.

Ikke gjør noe med halvt hjerte:  Gi full innsats uansett hva du gjør.  Det er ikke dermed gitt at resultatet blir det du ønsker, men sjansen for at det blir det du ønsker er mye større.

Jeg har en god del mer å komme med om temaet, men her er noen sitater fra Konfuseus, Kinas viktigste filiosof som kanskje kan hjelpe deg litt på veien:

https://www.brainyquote.com/authors/confucius-quotes

 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...