Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Tror dere noen bare er født til å mislykkes?


Gjest d756f...10a

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Problemet til de fleste er at foreldrene deres har signert en slavekontrakt med staten hvor du ikke lenger er et fritt menneske men en agent av staten. Hvis man kommer ut av det så kan det åpne seg muligheter.

Hvis du er født i landet er det ikke noe som tilsier at man ikke kunne oppholde seg her uten å ha medlemskap hos staten og uten å betale skatt og mva. Så lenge 99,9% er med på svindelen så kommer det ikke til å endre seg med det første.

Med det utenforskjapet som er nå er det hinsides all fornuft at alle skal delta i eller bidra til fellesskapet.

Så er det ikke freeloading jeg mener at man skal ha, men at man betaler for de goder og tjenester man faktisk bruker. Å delta i samfunnet og betale for elendigheten til andre er omtrent som å ha en samboer med et hinsides pengeforbruk man må betale for. Det kommer en dag at man må si at dette går ikke .

Endret av BadCat
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (3 minutter siden):

Ja derfor du svarer med stråmenn å ett ord's svar som "dypt" ? 

Jeg kan faktisk ikke huske å ha lest deg skrive slike ting om kvinner og attraktivitet, så my bad på akkurat denne. Kan til og med hende jeg har lest deg kommentere enkelte menns latterlige objektivisering av kvinner, uten at jeg bet meg merke på det.

Men selv om du kanskje ikke har denne standarden selv, så kan du ikke påstå at tankegangen ikke fins blant mange menn. Hvilket kan bekrefte inntrykk som det denne kvinnen du dømte som Adolf, faktisk har.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Neffi skrev (Akkurat nå):

Men selv om du kanskje ikke har denne standarden selv, så kan du ikke påstå at tankegangen ikke fins blant mange menn.

Denne tankegangen eksisterer blant noen får syke mennesker ja, men det er ikke vanlig, ikke blant noen, og om du tror det så har du fordommer.

 

Neffi skrev (3 minutter siden):

Hvilket kan bekrefte inntrykk som det denne kvinnen du dømte som Adolf, faktisk har.

Man kan ikke få noe bekreftet av kun sine egne opplevelser. Jeg bedømmer på det hun skrev, misandri er ikke noe kulere enn misogyni, hat er ikke min greie, og ikke faen om jeg forsvarer det. Dette mennesket fortjener en liten oppvekker for hen skjønner tydeligvis ikke at hen er blitt alt hen hater, fort gjort om man alltid skal være offeret. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (Akkurat nå):

Denne tankegangen eksisterer blant noen får syke mennesker ja, men det er ikke vanlig, ikke blant noen, og om du tror det så har du fordommer.

Vi er oftere enig enn uenig, men analysen videre blir skev. Hvis jeg og mine venninner opplever å bli sjekket opp av gifte menn og menn i forhold, hvilket vi blir, så har vi ikke fordommer når vi konkluderer med at det fins mange syke mennesker der ute. Det er ikke et hat, men en regle som bekreftes gjennom statistikk og erfaringer.

skaftetryne32 skrev (Akkurat nå):

Man kan ikke få noe bekreftet av kun sine egne opplevelser. Jeg bedømmer på det hun skrev, misandri er ikke noe kulere enn misogyni, hat er ikke min greie, og ikke faen om jeg forsvarer det. Dette mennesket fortjener en liten oppvekker for hen skjønner tydeligvis ikke at hen er blitt alt hen hater, fort gjort om man alltid skal være offeret. 

Klart, skulle hun møte en som ikke er sånn, så vil den personen trekkes vekk fra henne. Hun vil bli stående i en selvforsterkende sirkel. Ingen gidder å prøve ut ifra en pre-dømt possisjon. Men det samme gjelder jo hennes possisjon. Hun blir pre-dømt i det hun møter noen; ut ifra hvordan hun ser ut, hvordan hun oppfører seg, alder og mer. Hun orker ikke prøve ut ifra hennes pre-dømte possisjon. Bordet fanger. Da er det jo like greit å ikke være med på spillet?

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Neffi skrev (8 minutter siden):

Vi er oftere enig enn uenig, men analysen videre blir skev. Hvis jeg og mine venninner opplever å bli sjekket opp av gifte menn og menn i forhold, hvilket vi blir, så har vi ikke fordommer når vi konkluderer med at det fins mange syke mennesker der ute

Kanskje de har et åpent forhold ? Jeg har aldri helt skjønt denne blandingen av sex og kjærlighet, sykt er det ikke ikke i min tankegang. Jeg tenker ikke på sex på den litt religiøse hellige måten, kan man ikke bare ha det litt morro uten at gudene skal fortelle meg at jeg var syndig ? Vel uansett, hver sin smak antar jeg.  

Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (6 minutter siden):

Kanskje de har et åpent forhold ? Jeg har aldri helt skjønt denne blandingen av sex og kjærlighet, sykt er det ikke ikke i min tankegang. Jeg tenker ikke på sex på den litt religiøse hellige måten, kan man ikke bare ha det litt morro uten at gudene skal fortelle meg at jeg var syndig ? Vel uansett, hver sin smak antar jeg.  

Jo, men dette er jo kjernen i kjønnsforskjellene. Menn tenker på sex som sex, mens kvinner, på grunn av biologien søker en lojal mann for oppforsting av barn. Så kan man si at dette kommer av religion, men denne situasjonen var kvinner i, lenge før religioner ble til. En kvinne trenger en mann som blir der og fokuserer på henne og avkom for at avkommet skal overleve. Uten dette vil en kvinne biologisk føle på angst/frykt. Vi snakker her om instingter. Ikke hva det siviliserte samfunnet har gjort oss i stand til.

Nå har riktignok det siviliserte samfunnet gjort kvinner mindre avhengig av denne lojaliteten, men biologien ligger der i bakgrunnen i alle fall. Den påvirker hvordan vi tenker og handler. En mann kan ha sex (og også befrukte litt her og der) uten at det ser ut til å nødvendigvis gå særlig inn på mannen. En kvinne som er befruktet, må stå for det i minst 18 år. (Mannen må så klart nå betale bidrag, men står helt fritt til å kunne befrukte noen ny, samtidig som at den første befruktede kvinnen ruger på et barn i sin kropp). I dag kan kvinner også ha sex uten å bli befruktet (på grunn av prevensjon), men hjernen endrer seg ikke av den grunn. Kvinner har fremdeles en biologi som trigger tilknytning gjennom hormoner. Dog, det fins kvinner som klarer å overskrive hormon systemet, men da føler de gjerne ikke tilknytning til noen. Så blir spørsmålet; skal vi alle bare være single og ha litt sex her og der hvor vi vil? Det er vel det samfunnet vi i stor grad har nå, er det ikke? Eller vi er på vei dit? Er vi nå endelig fornøyde og glad?

På sett og vis er det to ulike kulturer i sving samtidig. Familier på den ene siden og frie mennesker på den andre. Det skaper et mylder av muligheter og ønsker.

Forøvrig er jeg enig i at sex og kjærlighet er to forskjellige ting. Har aldri sett på utroskap som et direkte svik i forhold til kjærlighet. Men med risikoen man løper i forhold til kjønnssykdommer, uønskede befruktninger og mere til, ser jeg at det taler for fravær av kjærlighet og beviste gjennomtenkte handlinger. Så kan du motargumentere med at det fins prevensjon for å ungå slikt, og jeg kan motargumentere med at den ikke er 100% sikker, og at man kan smittes av andre ting og andre måter, annet enn gnissing mellom kjønnsdeler. Så kan du si, "Ja, men det fins medisiner mot det meste", og jeg kan si "Joda". Fremdeles har jeg en hjerne som kobler sex til tilknytning, hvilket gir meg en emosjonell dissonans hvis jeg har sex her og der. Så blir byttehandelen; 10 sekunders orgasme mot en ukes tid med emosjonelt ubehag. Den 10 sekunders orgasmen kan jeg forøvrig fremkalle alene, uten noen bivirkning. Blir ganske logisk hva kvinner i en slik situasjon vil velge, blir det ikke?

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Neffi skrev (20 minutter siden):

Jo, men dette er jo kjernen i kjønnsforskjellene. Menn tenker på sex som sex, mens kvinner, på grunn av biologien søker en lojal mann for oppforsting av barn

I gamle dager var det i følge feminismen, så vidt jeg husker, sånn at det var vi menn som fant opp ekteskapet for å fange kvinner i sine slibrige ekteskapelige nett.  Religion er uansett giftig for ethvert mellommenneskelig forhold.  

Neffi skrev (25 minutter siden):

Forøvrig er jeg enig i at sex og kjærlighet er to forskjellige ting. Har aldri sett på utroskap som et direkte svik i forhold til kjærlighet. Men med risikoen man løper i forhold til kjønnssykdommer, uønskede befruktninger og mere til, ser jeg at det taler for fravær av kjærlighet og beviste gjennomtenkte handlinger. Så kan du motargumentere med at det fins prevensjon for å ungå slikt, og jeg kan motargumentere med at den ikke er 100% sikker, og at man kan smittes av andre ting og andre måter, annet enn gnissing mellom kjønnsdeler. Så kan du si, "Ja, men det fins medisiner mot det meste", og jeg kan si "Joda". Fremdeles har jeg en hjerne som kobler sex til tilknytning, hvilket gir meg en emosjonell dissonans hvis jeg har sex her og der. Så blir byttehandelen; 10 sekunders orgasme mot en ukes tid med emosjonelt ubehag. Den 10 sekunders orgasmen kan jeg forøvrig fremkalle alene, uten noen bivirkning. Blir ganske logisk hva kvinner i en slik situasjon vil velge, blir det ikke?

Vel takk for at du gjør jobben for meg da 👆😁

Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (2 minutter siden):

I gamle dager var det i følge feminismen, så vidt jeg husker, sånn at det var vi menn som fant opp ekteskapet for å fange kvinner i sine slibrige ekteskapelige nett.  Religion er uansett giftig for ethvert mellommenneskelig forhold.  

Nå startet den menneskelige biologien og evulosjonen lenge før både feminismen og religionen, så finner kommentaren ganske flåsete.

skaftetryne32 skrev (2 minutter siden):

Vel takk for at du gjør jobben for meg da 👆😁

Haha! Jo selv takk for at jeg får lov til det! 😂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Neffi skrev (11 minutter siden):

Nå startet den menneskelige biologien og evulosjonen lenge før både feminismen og religionen, så finner kommentaren ganske flåsete.

Ja det er det, vi greier å tenke selv, men enkelte tenker sånn at vi må oppføre oss som om vi ble styrt av instinkter, vi greier helt fint å overstyre disse instinktene med denne saftige hjernen vår. Du sier det jo selv, menn tenker på sex som sex, men like fullt er det ganske mange som velger å leve med kvinner å fostre barn til langt ut i pensjonsalder, det gir ikke så mye biologisk mening, hormonene skulle forsvinne og denne hormonelle forstyrrelsen kalt kjærlighet vil gå over, men nei mange tar helt andre valg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 9321b...e08
skaftetryne32 skrev (3 timer siden):

Det er egentlig ganske typisk blant alle hatere å prøve å late som om om hatet deres er helt naturlig og biologisk, men faktum er at dere bare er hatere, syke enkle mennesker som har dannet seg fordommer basert på noen få møter med andre mennesker, enkelte greier bare ikke å tenke selvstendig å går rett i fordomsfella, jeg synes synd på deg, du kommer alltid til å være alene så lenge du oppfører deg som du gjør.

 

Greit det adolf. 

Der ser du. Du motargumenterer ikke, i stedet er du opptatt av å slenge dritt til meg. I stedet for å hjelpe og motbevise, bekrefter du passivt og angriper. 

Ikke unormal atferd forøvrig. 

Jeg blir alene fordi jeg blir eldre og fordi jeg ikke ønsker å ha en partner som er utro. Fordi jeg er kvinne. Personlighet, holdninger, har null å si når man er ung og pen. 

Du syns ikke synd på meg. Jeg vet hva du syns. Ikke verdt noe, waste of space. Det er ikke nytt for meg så slapp helt av. 

Anonymous poster hash: 9321b...e08

Lenke til kommentar
Gjest 9321b...e08 skrev (Akkurat nå):

Der ser du. Du motargumenterer ikke, i stedet er du opptatt av å slenge dritt til meg. I stedet for å hjelpe og motbevise, bekrefter du passivt og angriper. 

Argumentere mot dine fordommer ? Nei takk, det er ikke mitt problem at du er blitt sånn, det er dog blitt ditt problem da du bare ser dine egne fordommer i alle du møter, prøv å se det så kanskje du lykkes bedre, men jeg vil ikke se hatpratet ditt som noe annet enn akkurat det. 

 

Gjest 9321b...e08 skrev (4 minutter siden):

Jeg blir alene fordi jeg blir eldre og fordi jeg ikke ønsker å ha en partner som er utro. Fordi jeg er kvinne. Personlighet, holdninger, har null å si når man er ung og pen. 

Hvorfor er det alltid du som er offeret ? Har du tenkt noe over det ? 

 

Gjest 9321b...e08 skrev (5 minutter siden):

Du syns ikke synd på meg. Jeg vet hva du syns. Ikke verdt noe, waste of space. Det er ikke nytt for meg så slapp helt av. 

Du vet alt du. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest 9321b...e08
skaftetryne32 skrev (4 minutter siden):

Argumentere mot dine fordommer ? Nei takk, det er ikke mitt problem at du er blitt sånn, det er dog blitt ditt problem da du bare ser dine egne fordommer i alle du møter, prøv å se det så kanskje du lykkes bedre, men jeg vil ikke se hatpratet ditt som noe annet enn akkurat det. 

 

Hvorfor er det alltid du som er offeret ? Har du tenkt noe over det ? 

 

Du vet alt du. 

Ja og hvorfor har jeg de fordommene tror du? Ingen avkrefter. Alle bekrefter. Da gir alt mening. 

Sannheten er brutal. Du skulle prøvd å være kvinne for en periode. Du hadde forstått 

Anonymous poster hash: 9321b...e08

Lenke til kommentar
Gjest 9321b...e08
skaftetryne32 skrev (5 minutter siden):

Argumentere mot dine fordommer ? Nei takk, det er ikke mitt problem at du er blitt sånn, det er dog blitt ditt problem da du bare ser dine egne fordommer i alle du møter, prøv å se det så kanskje du lykkes bedre, men jeg vil ikke se hatpratet ditt som noe annet enn akkurat det. 

 

Hvorfor er det alltid du som er offeret ? Har du tenkt noe over det ? 

 

Du vet alt du. 

INGEN skriver at jeg tar feil. Kun kvinner. Mennene blir sinna, noe de ofte blir når de får høre brutale sannheter eller føler seg avslørt og konfrontert. 

Anonymous poster hash: 9321b...e08

Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (4 minutter siden):

Ja det er det, vi greier å tenke selv, men enkelte tenker sånn at vi må oppføre oss som om vi ble styrt av instinkter, vi greier helt fint å overstyre disse instinktene med denne saftige hjernen vår. Du sier det jo selv, menn tenker på sex som sex, men like fullt er det ganske mange som velger å leve med kvinner å fostre barn til langt ut i pensjonsalder, det gir ikke så mye biologisk mening, hormonene skulle forsvinne og denne hormonelle forstyrrelsen kalt kjærlighet vil gå over, men nei mange tar helt andre valg. 

Klart mennesker klarer å overstyre instingter. En god forutsetning er jo at man vet hva som er hva. Eksempelvis at kvinner klarer å identifisere angst og uro som instingter som sier at vi burde ha en mann i livene våre. Når man behandler denne angsten for det den er, forsvinner den gjerne av seg selv. Eller at menn klarer å være trofaste til tross instingter som sier at å befrukte en hel nasjon er lurt for å sette et genetisk avtrykk.

Forøvrig kaller jeg ikke kjærlighet for hormoner, men evner. Kjærlighet er blant annet å sette andre like høyt som seg selv, å se menneskelighet. Det er over hodet ikke noe unikt for parforhold, og fins i hovedsak i våre egne evner til å føle omsorg og empati for medmennesker og andre vesen. Man kan til og med føle kjærlighet for et sted, ting eller fenomen.

Forelskelse derimot, det er et øyeblikks galskap trigget av hormoner, og det går fort over. Forhåpentligvis erstattet av den omsorgsfulle kjærligheten, for de som har evner til det.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest 9321b...e08 skrev (19 minutter siden):

Ja og hvorfor har jeg de fordommene tror du? Ingen avkrefter. Alle bekrefter. Da gir alt mening. 

Jeg vet ikke, fra dine foreldre, søsken, venner ikke vet jeg, men vet du hva ? Jeg vokste opp på et av de stedene der det var voksne nazister som ville rekruttere barn til dritten sin, en må ta litt ansvar for seg selv også, ikke bare la seg vaske med sammen med den dritten. 

Og jeg har fortalt deg flere ganger at det du sier er tull og tøys, menn flest er ikke sånn. Mange ganger har jeg sagt det, men du holder på dine fordommer, kanskje fordi du bruker det som ett forsvar mot verden, kanskje du ikke er det forferdelige mennesket jeg tror, men så lenge du fronter den fasaden du gjør nå så kan du ikke forvente at noe menneske skal få følelser for deg, for den fasaden er dekka av dritt for øyeblikket. 

Gjest 9321b...e08 skrev (26 minutter siden):

INGEN skriver at jeg tar feil.

Flere ganger. 

 

Gjest 9321b...e08 skrev (27 minutter siden):

Mennene blir sinna, noe de ofte blir når de får høre brutale sannheter eller føler seg avslørt og konfrontert. 

Nok engang briljerer du med besserwisser ferdighetene dine, du vet alt om alle, hvordan er det mulig ? 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...