Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Tror dere noen bare er født til å mislykkes?


Gjest d756f...10a

Anbefalte innlegg

Gjest d756f...10a

Uansett hva de gjør så er det «noe oven» som vil sørge for at det du ønsker og eller prøver å oppnå ikke vil skje,eller det vil komme noe vondt ut av det om du oppnår ønsker/mål? 

Anonymous poster hash: d756f...10a

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror ikke på det, men det finnes jo mye av denslags innen de fleste religioner, enten det dreier seg om forbannelser, hevn for en eller annen overtredelse, eller en fordømt slekt, som fks. å stamme fra Kain.'

Utenfor religionens forklaringer, kan man vel også falle for fenomenet selvoppfyllende profeti, dersom man hele tiden ser for seg at det skal gå en dårlig, at man ubevisst styrer mot grøften om det er alt man klarer å fokusere på

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Nei, det høres ut som fullstendig oppspinn og fantasimylder.

Alle kan nå sine mål hvis de prøver den rette strategien for å nå målene. Ofte får vi ikke lagt veien klart fremfor oss, og vi må rote mye i motbakke, men hvis man leter og søker etter riktig måte, vil man finne det til slutt (og lære en hel masse på veien dit)!

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg har sett noen evige ulykkesfugler som tross iherdig innsats aldri får ting til å klaffe helt, gjerne da pga faktorer helt utenfor deres kontroll. Har også kjennskap til noen skikkelige fetter Anton typer som lykkes i det meste uten å streve eller strebe nevneverdig. Om det er ren psykologi eller metafysikk som avgjør dette er jeg jammen ikke sikker på.

Endret av Crooked Cracker
  • Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Gjest d756f...10a
Crooked Cracker skrev (11 minutter siden):

Jeg har sett noen evige ulykkesfugler som tross iherdig innsats aldri får ting til å klaffe helt, gjerne da pga faktorer helt utenfor deres kontroll. Har også kjennskap til noen skikkelige fetter Anton typer som lykkes i det meste uten å streve eller strebe nevneverdig. Om det er ren psykologi eller metafysikk som avgjør dette er jeg jammen ikke sikker på.

Faktorer helt utenfor deres kontroll,hva mener du da? At noe «annet» styrer det og vil ikke la de lykkes? 

Anonymous poster hash: d756f...10a

Lenke til kommentar

Jeg antar det gjelder kjærlighet siden den postes i denne kategorien.
De fleste single ønsker partner, og rundt halvparten av unge voksne er single(også høye tall for eldre voksne), så her er det også ett problem med samfunnet og kulturen, ikke bare det enkelte individ. Tallene på seksuell omgang og forhold er mye lavere enn noen sinne. Det er likevel mye mange kan og burde gjøre for å bli mer attraktiv og mer synlig/tilgjengelig.
Om du føler du har feilet, så er du en av flere 100 000 bare i Norge i samme sko.
Vi har blitt dårlige på å finne sammen, og holde sammen.
Teknologi tror jeg de fleste er enig om at påvirker dette negativt, så er det mange årsaker vi diskuterer i kategorien politikk & samfunn.

Endret av Nasjonalisten
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
germanwhip skrev (12 minutter siden):

Vel, det er nok av de som ikke overlever de første årene, uavhengig av hvor motiverte de måtte være....

Men hva skal vi i så fall definere som målet? Hvis du dør mens du er på vei, så har du i bunn og grunn skåret og klart det. Jeg liker å tro at mennesker alltid har en vektor. Sen eller rask har ingen betydning, bare det er en retning.

Vi skal jo alle dø, så døden kan ikke være den saken som avgjør om noen lykkes eller ikke. For i så fall er det jo ingen som lykkes.

Endret av Neffi
  • Liker 2
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Neffi said:

Vi skal jo alle dø, så døden kan ikke være den saken som avgjør om noen lykkes eller ikke. For i så fall er det jo ingen som lykkes.

og vipps så er vi inne på det store spørsmålet, hva er meningen med livet? hvorfor lever noen til de er 116 år, og noen dør i svangerskap.

skal en se nærmere på bildet, hvorfor noen er flinkere å spare, kontra noen for tusen år tilbake som var mindre flinke å spare.

Lenke til kommentar
Gjest d756f...10a
Nasjonalisten skrev (19 minutter siden):

Jeg antar det gjelder kjærlighet siden den postes i denne kategorien.
De fleste single ønsker partner, og rundt halvparten av unge voksne er single(også høye tall for eldre voksne), så her er det også ett problem med samfunnet og kulturen, ikke bare det enkelte individ. Tallene på seksuell omgang og forhold er mye lavere enn noen sinne. Det er likevel mye mange kan og burde gjøre for å bli mer attraktiv og mer synlig/tilgjengelig.
Om du føler du har feilet, så er du en av flere 100 000 bare i Norge i samme sko.
Vi har blitt dårlige på å finne sammen, og holde sammen.
Teknologi tror jeg de fleste er enig om at påvirker dette negativt, så er det mange årsaker vi diskuterer i kategorien politikk & samfunn.

Det gjelderkjærlighet og andre ting,men for å være anonym måtte en skrive her🤔

Anonymous poster hash: d756f...10a

Lenke til kommentar
Krig og fred skrev (15 minutter siden):

Ingen er født til å mislykkes. Men oppvekst og omsorg, og sosioøkonomisk status avgjør hvor store sjansene dine er for å lykkes. Det er en grunn til at fattigdom går i arv. 

Jeg husker enda tiden rett etter at jeg var ferdig med studiene. Jeg søkte på sikkert nærmere hundre stillinger, stadig lenger ned på "stigen" og stadig mer desperat. Jeg ble lettet da jeg endelig fikk tilslag på en (dritt)jobb. 

Så snakket jeg med en annen som også var relativt nyutdannet. Men han tok det helt chill. Han skulle på lunsj med far og noen forretningsforbindelser, så det ordnet seg det. 

Vi har forskjellig utgangspunkt i livet. 

Lenke til kommentar
germanwhip skrev (1 minutt siden):

og vipps så er vi inne på det store spørsmålet, hva er meningen med livet? hvorfor lever noen til de er 116 år, og noen dør i svangerskap.

Så målet er lengden på livet? Timer eller år? For alt vi vet så er det omvendt. At jo kortere liv, jo mindre lidelse. Det vet vi ikke. Vi vet heller ikkke hva vi blir spart for når vi dør. Se for deg et kronsik sykt menneske i masse smerte. For de kan døden være befriende og helt på sin plass. Se for deg at noen dør av en akutt 'smerte'. De kan også føle det befriende når lyset slås av, for det er lite i den situasjonen som føles godt.

Så lenge det er godt nok å leve, føles liv og tid verdifult. Men da er man ikke nært døden i alle fall.

germanwhip skrev (1 minutt siden):

skal en se nærmere på bildet, hvorfor noen er flinkere å spare, kontra noen for tusen år tilbake som var mindre flinke å spare.

Spare hva da? Mat? Tid?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Just now, :utakt said:

Jeg husker enda tiden rett etter at jeg var ferdig med studiene. Jeg søkte på sikkert nærmere hundre stillinger, stadig lenger ned på "stigen" og stadig mer desperat. Jeg ble lettet da jeg endelig fikk tilslag på en (dritt)jobb. 

Så snakket jeg med en annen som også var relativt nyutdannet. Men han tok det helt chill. Han skulle på lunsj med far og noen forretningsforbindelser, så det ordnet seg det. 

Vi har forskjellig utgangspunkt i livet. 

Absolutt. 

kameraderi.jpg.764531efb16d127c122bbd7cd16634c4.jpg

 

Lenke til kommentar
Gjest d756f...10a skrev (53 minutter siden):

Uansett hva de gjør så er det «noe oven» som vil sørge for at det du ønsker og eller prøver å oppnå ikke vil skje,eller det vil komme noe vondt ut av det om du oppnår ønsker/mål? 

Tull. Om man er født i Norge har man vunnet i lotto.
I dette landet er alle sin egen lykkes smed. Jobber man hardt nok på skole, arbeid, etc. kan man bli hva man vil. Det legges til rette for at alle skal få seg utdannelse, så alt er egentlig i dine egne hender. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
9 minutes ago, Neffi said:

Så målet er lengden på livet? Timer eller år? For alt vi vet så er det omvendt. At jo kortere liv, jo mindre lidelse. Det vet vi ikke. Vi vet heller ikkke hva vi blir spart for når vi dør. Se for deg et kronsik sykt menneske i masse smerte. For de kan døden være befriende og helt på sin plass. Se for deg at noen dør av en akutt 'smerte'. De kan også føle det befriende når lyset slås av, for det er lite i den situasjonen som føles godt.

Så lenge det er godt nok å leve, føles liv og tid verdifult. Men da er man ikke nært døden i alle fall.

Spare hva da? Mat? Tid?

poenget mitt, som jeg absolutt ikke klarte å få frem. Livet er ikke en dans på roser, noen dør tidlig noen dør sent, noen, som du nevner har det vondt fra A til Å hvor slutten er en befrielse

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Nei tror ikke det. Livet er basert på tilfeldigheter, men man kan vekte sine egne terninger (og få flere terninger å kaste). Det betyr også det at noen vinner  "lotto", både negativt og positivt. Personlig starta jeg røft, men jobba hardt for å vekte og få så mange terninger som mulig, noe jeg har fått mange flotte muligheter og opplevelser ut av.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest d756f...10a
Maskinfører skrev (1 time siden):

Det kan hende om en er født ulykkesfugl eller den slags 

Hvem bestemmer at noen er født ulykkesfugl? Vet om ulykkesfuglen som er godt gift med tre barn. Personen er bare uheldig med mye annet blant annet å skade seg lett osv,har vært slik hele livet sitt. 

Anonymous poster hash: d756f...10a

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...