Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvorfor sies det at penger ikke drar damer? Det gjør jo nettopp det


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Snakker vi om rå attraksjon vil en blakk 'Chad' generelt sett ha langt mer drag enn en velstående 'incel', iallefall på byen. Utover det er det jo en myriade av forskjellige faktorer som gjør en kvinne interessert i en mann, noen søker en kjekk og spennende fyr, andre vil prioritere stabilitet og andre der igjen prioriter en matchende personlighet.

konklusjon: Det er ingen definitiv konklusjon.

Lenke til kommentar
TwoFace skrev (36 minutter siden):

Penger drar ofte feil damer.

Enig i dette. Men hva en feil dame er, kan jo variere litt etter hva man selv er interessert i. Hvis man ser på damen som et statussymbol på samme måte som man anser det er status å ha penger, så bruker man kanskje ekstra mye penger på denne damen, på å kjøpe henne ting, spandere operasjoner for å forbedre utseendet hennes osv. Og en sånn type mann kan jo fort bli en feil mann også for mange damer. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

1 Så lenge damer i byen dater menn i byen gir det menn med penger størst sjanse. Om penger ikke skal ha noe å si må damer i byene dra til bygdene for å date menn istedenfor å møte de som er innenfor noen kilometers omkrets. 

2 Så lenge selvtillit er attraktivt vil damer date menn med penger. Om penger ikke skal ha noe å si kan heller ikke selvtillit ha noe å si da penger oftere fører til selvtillit.

 

Lenke til kommentar
majer skrev (18 minutter siden):

1 Så lenge damer i byen dater menn i byen gir det menn med penger størst sjanse. Om penger ikke skal ha noe å si må damer i byene dra til bygdene for å date menn istedenfor å møte de som er innenfor noen kilometers omkrets. 

2 Så lenge selvtillit er attraktivt vil damer date menn med penger. Om penger ikke skal ha noe å si kan heller ikke selvtillit ha noe å si da penger oftere fører til selvtillit.

 

1. Så lenge damer bor i byen, og  det er dyrere å bo i byen, så har damene vel selv penger til å bo i byen før de begynner å date. De trenger altså ikke date en rik mann. En annen ting du ikke tar med i betraktningen er at hvis man bor mer landlig til så vil det koste penger med transport for å komme seg mer sentralt der det er flere jobber. 

2. Selvtillit er attraktivt (syns jeg). Men man trenger slett ikke å ha (mye) penger for å ha god selvtillit. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, majer said:

2 Så lenge selvtillit er attraktivt vil damer date menn med penger. Om penger ikke skal ha noe å si kan heller ikke selvtillit ha noe å si da penger oftere fører til selvtillit.

Alle griser er pattedyr, men ikke alle pattedyr er griser.

Nok av folk som tjener altfor godt og har absolutt null selvtillit eller er sosialt evneveik i møte med jenter.

Nok av artister, som alle tjener nesten ingenting, som har mer enn nok av selvtillit.

Når det er sagt, så er det ingen (unntatt folk som liker makt over partner) som føler økt attraksjon mot folk som lever mer økonomisk usikkert enn seg selv. Nesten alle dater innenfor sin egen økonomiske klasse, siden man som oftest har mer til felles og flere arenaer for å møte på hverandre.

Endret av shockorshot
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Gjest b8672...55e

Har en god del penger, men er ikke interessert i de som er interessert i penger. Som regel er de jo helt blåst og ser ikke ut.. (men smaken som baken osv).  

Ønsker en partner som klarer seg selv, har interesser utover merkeklær og sminke og kan føre en oppegående samtale.

Jeg vil ha en alliert, ikke et kjæledyr. 

Anonymous poster hash: b8672...55e

Lenke til kommentar
Gjest b8672...55e

Og dermed blir det vanskelig å si at penger drar partner for min del, det drar om noe - masete plageånder som oppfører seg skikkelig flaut. 

Anonymous poster hash: b8672...55e

Lenke til kommentar

Det er ikke min erfaring. Hvordan skal penger dra damer for meg? Ser ikke helt den. 

Det er nok heller de som kler seg opp og opptrer overfladisk som lokker til seg tilsvarende av motsatt kjønn. Et slags ønske om en medlemskap i en slags fiktiv, ekslusiv påfugl-klubb med forbruk og statussymboler balansert oppå på et tårn av gjeld og økonomisk risiko.

Endret av process
  • Liker 3
Lenke til kommentar
16 minutes ago, Yakamaru said:

Bare å ta en tur innom Tinder så er det lett å se at damene ikke vil date noen som tjener mindre enn dem.

Skal jeg bare si det? Hvorfor har jeg vært på flere dates uten å oppgi inntekt?

Hvordan spesifikt ser du det på tinder? Jeg har vært der men er alikevel usikker på hva du sikter til. ELI5.

Endret av process
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
leticia skrev (12 timer siden):

Nei hvorfor skulle det det? Vi har separat økonomi. Jeg syns det hadde vært mer unaturlig at han skulle betale min mat når jeg har penger til å betale den selv. 

Neida, for all del, jeg bare lurte. Ikke noe galt i det. Her betaler vi heller noen ganger hver enn å dele regningen hver eneste gang. For oss blir det enklere.

Lenke til kommentar
Gjest MKII skrev (14 timer siden):

Som om det er særlig korrelasjon mellom intelligens og det å ha penger... 😝

Pussig at ikke flere nobellprisvinnere, fysikere, astrofysikere og så videre er sammen med modeller a'la "Victorias Secret"-modeller gitt... 🤣 Ser for meg deeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee ville festene med groupies 🤪

Pussig at enkelte tror alle kvinner er like og liker det samme.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
14 hours ago, Gjest MKII said:

Som om det er særlig korrelasjon mellom intelligens og det å ha penger... 😝

Pussig at ikke flere nobellprisvinnere, fysikere, astrofysikere og så videre er sammen med modeller a'la "Victorias Secret"-modeller gitt... 🤣 Ser for meg deeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee ville festene med groupies 🤪

Hvor mange "Victoria Secret" modeller er det som har samme interessene og kan ha samtaler om høyt nok intellektuelt nivå for å være stimulerende? Har du aning hvor kjedelig og drit det er å fordumme det man bryr seg om og vil diskutere med den du ser på som din like? Akademikere finner ofte andre akademikere eller høyt utdannede, som har mange av de samme interessene. Og til info, mange av dem er ganske heite.

Hvis jeg hadde vært sammen med ei dame jeg ikke kunne hatt høyt abstrakte hypotetiske samtaler med, så hadde ikke vi vært sammen lenge.

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Av det jeg observer og de jeg kjenner som er i et forhold, kan jeg nærmest konkludere med det motsatte: penger er en av den minst avgjørende faktoren kvinner løper etter. 

Statistisk gir det nok neppe heller mening fordi de fleste menn har faktisk ikke mye penger.

Jeg kjenner både folk som ikke eier nåla i veggen og knapt klarer å forsørge seg som drar mer damer enn de fleste.

Men alle kvinner er forskjellige og ser etter ulike ting, men en ting er sikkert: Utseende og personlighet trumfer det meste.

Endret av MrL
  • Liker 2
Lenke til kommentar
2 minutes ago, shockorshot said:

Hvor mange "Victoria Secret" modeller er det som har samme interessene og kan ha samtaler om høyt nok intellektuelt nivå for å være stimulerende? Har du aning hvor kjedelig og drit det er å fordumme det man bryr seg om og vil diskutere med den du ser på som din like? Akademikere finner ofte andre akademikere eller høyt utdannede, som har mange av de samme interessene. Og til info, mange av dem er ganske heite.

Hvis jeg hadde vært sammen med ei dame jeg ikke kunne hatt høyt abstrakte hypotetiske samtaler med, så hadde ikke vi vært sammen lenge.

Som jeg allerede har skrevet:

14 hours ago, Gjest MKII said:

Til informasjon: Tråden dreier seg om at penger "drar damer", ikke hvem som faktiskt blir valgt av intelligente personer... Tror man mangler mennesklig innsikt om man ikke har fått med seg alle kvinnlige lykkejegere som finnes rundt omkring og som i STOR grad går etter penger hos en partner.

 

Lenke til kommentar
2 hours ago, shockorshot said:

Hey, det var du som dro fram modeller og forskere.

Kan du forklare meg hvorfor humor drar damer og hva det er en indikator på?

Og all humor er god humor, og det ekskluderer muligheten for at penger drar damer?! Det innlegget ditt vil jeg si er 100% meningsløst og like stor grad WhatAboutIsme i denne sammenhengen all den tid det ene over hodet ikke på noen måte utelukker det andre...

Endret av Gjest MKII
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...