Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kutte ut koffein, hvor lang tid tar det før hodepinen gir seg?


Gjest c8fb3...818

Anbefalte innlegg

Gjest c8fb3...818

Er drittlei av å drikke energidrikk daglig og jeg har funnet ut at jeg faktisk gjør det bare for å unngå hodepinen per nå. Har drukket energidrikk daglig i 10+ år, i blant har jeg byttet den ut med kaffe (loader med melk og sukker, så ikke et bra alternativ). 

Jeg vil kutte det ut fullstendig, men på dag 2 sliter jeg voldsomt med hodepinen. Den er ganske intens. Hvor lenge må man gå med den før det gir seg? Har prøvd paracet noen ganger uten noen som helst effekt. 

Anonymous poster hash: c8fb3...818

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Koffeinhovudpine er vond. Ei gang var me tom for kaffi og eg tenkte det skulle gå bra. Endte opp med å gå på butikken og laga kaffi heime kl. 22:00 på kvelden.

Eit alternativ er vel å trappe ned gradvis, men kjem du deg gjennom dei første 2-3 dagane så går det ofte nedover.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest c8fb3...818 skrev (På 6.11.2023 den 7:37 PM):

Er drittlei av å drikke energidrikk daglig og jeg har funnet ut at jeg faktisk gjør det bare for å unngå hodepinen per nå. Har drukket energidrikk daglig i 10+ år, i blant har jeg byttet den ut med kaffe (loader med melk og sukker, så ikke et bra alternativ). 

Jeg vil kutte det ut fullstendig, men på dag 2 sliter jeg voldsomt med hodepinen. Den er ganske intens. Hvor lenge må man gå med den før det gir seg? Har prøvd paracet noen ganger uten noen som helst effekt. 

Anonymous poster hash: c8fb3...818

Klaerer du ikke kutte ut kaffe på egenhånd selv er det ekspert hjelp og få på norsk avholdsforbund: https://www.helseogavhold.no/

Lenke til kommentar

Du får noen få døgn med ubehag inntil kroppen venner seg til  at du slutter med det.

Dette er hvis du slutter brått. De beste er å gradvis nedregulere slik som er vanlig med medisiner, siden koffein virker som det.

Gå ned f.eks 20-25% pr døgn, så får du minimalt med nedtrappings-problemer og du er koffeinfri i løpet av ca en uke.

Var selv på et energidrikk-kjør for noen uker siden og drakk vel rundt 18 bokser med 0,33l bokser med relativt snill Yerba Mate koffein på et par uker og sluttet brått. Følte meg som en dass i ca 2-3 dager etterpå med null energi, og så har det gått ganske raskt oppover dagene etterpå.

Endret av vidor
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest fd756...fad

Er du sikker på at hodepinen skyldes at du ikke har fått i deg kaffe? Jeg kuttet ut kaffe cold turkey etter å ha drukket kaffe i over 30 år, og jeg fikk ikke hodepine eller andre bivirkninger. 

Anonymous poster hash: fd756...fad

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...