Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Overtakelse av bil på 1 dag mulig?


Jauda69

Anbefalte innlegg

Hei, er på jakt etter en ny bil og har nå funnet et aktuelt objekt. Eneste minusset er at den står et stykke unna. 3,5 timer. Har sett at en del forhandlere tilbyr omregistering av bil 24/7, men denne selges av en privatperson. Sist jeg kjøpte bil, så måtte man innom trafikkstasjonen for å få omregistert den, men skjønner nå at dette kan gjøres via det store internettet nå til dags.  Så det jeg egentlig lurer på er om man i dag, kan se på en bil, forså å få overtattet den samme dagen. Få den omregistret og klar for kjøring av meg, så jeg kan ta den med meg samme dag som jeg ser på den. Har prøvd å google, men finner bare lange artikkler som ikke svarer ja på dette spørsmålet, men heller nevner alt som må gjøres.  Har skjønt at forsikring må være i orden, men dette bør vell være mulig å få gjort på en dag eller?  Noen som har erfaring med dette. Hadde vært fint å sluppet 2 turer dit liksom.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sjørøver skrev (1 minutt siden):

Er dette en spøk?

Det er null stress, bare husk å ha forsikring før du kjører der.

Ikke en spøk, er jo et stykke å dra for å kjøpe en bil. 6 timer tur retur.   Men hvordan er det med forsikring om man ikke velger å gå for den bilen. Er det bare å si opp uten problemer?

Lenke til kommentar
Jauda69 skrev (4 minutter siden):

hvordan er det med forsikring om man ikke velger å gå for den bilen

Du kan kjøpe forsikring 2 sekunder før du kjører den kjøpte bilen dersom den ligger inne i tilbudssystemet til forsikringsselskapet. Dette sjekker du selvølgelig før du kjører flere timer for å kjøpe den. Jeg anbefaler at du også sjekker prisen på forsikringen samtidig.

Endret av mobile999
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Jauda69 skrev (36 minutter siden):

Men hvordan er det med forsikring om man ikke velger å gå for den bilen. Er det bare å si opp uten problemer?

forsikringen ordner du i ro og mak på nettet hjemme på forhånd, men kjøper ikke der og da, forsikringen ligger bare "på vent" og så kan du aktivere den med et tastetrykk hvis det blir handel. Hvis det ikke blir noe, bare sletter du den igjen og det er ute av verden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
mobile999 skrev (1 minutt siden):

Ja, det er meningen at det kan gjøres på mindre enn 5 min. Det som er vanskelig er å finne en bruktbil som ikke har for mye rust.

Syns det har vært ganske lett foreløpig ihvertfall. Men er jo selvsagt derfor jeg skal se denne bilen før jeg kjøper. Ser jo bra ut i annonsen, men vet aldri.

Lenke til kommentar
Mr.M skrev (1 minutt siden):

nå synes vel ikke beløpet hos mottaker før dagen etter?

det kan jo i så fall bli et "issue" hvis selger er av den skeptiske typen som vil være 100% sikker på at alt er i orden?

True, men har sett litt på finn smidig bilhandel. Så tror det skal ordne seg. I verste fall får jeg ta ut sumen i cash da. Hadde vært litt kult med så mange kontanter

Lenke til kommentar
Mr.M skrev (3 minutter siden):

nå synes vel ikke beløpet hos mottaker før dagen etter?

det kan jo i så fall bli et "issue" hvis selger er av den skeptiske typen som vil være 100% sikker på at alt er i orden?

Bruker straksbetaling i nettbanken, så kan mottager få kvittering straks.

Finn-smidig bilhandel er også ok.

Mange tar ikke kontanter lenger pga hvitevasking.

Lenke til kommentar
Jauda69 skrev (54 minutter siden):

Ja, men sto ikke noe om hvor lang tid ting tar. Går det liksom kjapp kjapp og er gjort på 5 min?

hvis det blir handel, så sender selger "Melding om eierskifte" til Statens Vegvesen, du vil så få melding fra dem om det, og må godkjenne at du er ny eier.

Så, logger du inn på forsikringsselskapet og aktiverer forsikringen (der trenger du ikke betale noe med en gang)

Tilslutt må du loggen inn på Statens Vegvesen å betale omregistreringsavgiften.

Da er du klar til å kjøre hjemover.

PS. jeg har ikke gjort alle trinnene med smart-telefon, men brukt pc, når jeg handlet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...