Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Dyson V8 Støvsuger: Elendig batteri


Anbefalte innlegg

Bjerknez skrev (28 minutter siden):

Batteripakken må jo ha en BMS, hvis ikke så kan støvsugeren gå helt til batteripakken blir utladet og det er IKKE bra. Jeg har skruddi filler noen eldre grønn Bosch batteripakker og der satt vertfall BMS i selve batteripakken. 

V8 er en gammel modell. Ikke sikkert Dyson har en sånn BMS på den.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
OddZen skrev (29 minutter siden):

Er Gen5detect verdt pengene? Eller bør man gå for V15?

Gen5 er litt kraftigere og du trenger ikke holde inne knappen mens du støvsuger.

Om du kjøper v15 så kan det være en eldre utgave av v15, da får du dårligere filter og litt dårligere munnstykke.

Lenke til kommentar
OddZen skrev (1 time siden):

Er Gen5detect verdt pengene? Eller bør man gå for V15?

Jeg synes den er helt fantastisk, men jeg kommer fra en eldre Roidmi X20. Blant toppmodeller generelt er det jo stort sett små marginer som skiller dem, men det er nyere og bedre teknologi. I tillegg en veldig praktisk ny funksjon:

image.thumb.png.68c435c72487c9fbe806aef0b7f9b77a.png

Den lille håndholdte bare er der inni hovedrøret, så man trenger ikke bytte noe for å få den lille håndholdte, bare tar kjapt av hovedrøret.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
DJViking skrev (15 timer siden):

Jeg var ikke klar over at man kunne kjøpe adapter og så kjøpe/bruke batteri fra andre produsenter
https://www.amazon.com/Battery-Adapter-Lithium-Converted-Absolute/dp/B09W2K4SVT?th=1
Denne kan bruke batteri fra Dewolt.

Kanskje det er bedre, enn å bruke 1200kr på et nytt batteri fra Dyson som nok også vil bare vare i 2 år.

Jeg har slikt adapter, bare med Ryobi overgang. Den er vell felles for flere merker. Helt topp, men tømmer fort standard batteriene til Ryobi, men da tar jeg bare neste og så neste osv. Billig og bra.

Lenke til kommentar
Nimrad skrev (19 minutter siden):

Jeg synes den er helt fantastisk, men jeg kommer fra en eldre Roidmi X20. Blant toppmodeller generelt er det jo stort sett små marginer som skiller dem, men det er nyere og bedre teknologi. I tillegg en veldig praktisk ny funksjon:

image.thumb.png.68c435c72487c9fbe806aef0b7f9b77a.png

Den lille håndholdte bare er der inni hovedrøret, så man trenger ikke bytte noe for å få den lille håndholdte, bare tar kjapt av hovedrøret.

Genial funksjon! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Nimrad skrev (35 minutter siden):

Den lille håndholdte bare er der inni hovedrøret, så man trenger ikke bytte noe for å få den lille håndholdte, bare tar kjapt av hovedrøret.

Dette er en av funksjonene som kommer med v15 om man får den oppdaterte 2023 modellen.

 

Dyson pleier å bytte på ekstrautstyr og filter, uten å si noe særlig om det.

Lenke til kommentar
4 hours ago, Bjerknez said:

Batteripakken må jo ha en BMS, hvis ikke så kan støvsugeren gå helt til batteripakken blir utladet og det er IKKE bra. Jeg har skruddi filler noen eldre grønn Bosch batteripakker og der satt vertfall BMS i selve batteripakken. 

Dewalt batteriet jeg bygget hadde iallefall ikke noe skikkelig BMS. Måtte legge ledning fra alle celleparene ut til pluggen. 

 

connection.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...