trn100 Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Ballalaika skrev (2 minutter siden): Hva så? Glem Trump! Fredsprisen til Ballalaika 😄 1
Uderzo Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden trn100 skrev (13 minutter siden): Jeg synes allikevel det er viss forskjell på en "organisasjon" som tyr til slike handlinger og en såkalt "demokratisk" stat som gjør det det samme? Det blir jo som å sammenligne "Motvind" med "regjeringen". Det er jo ikke gitt at det er regjeringen som har rett selv om det er de tar avgjørelsene? Når det er sagt er det vel også de sivile som har lidd de største tapene i Israels agenda? Forskjellen er at en stat faktisk er bundet av folkeretten og kan stilles til ansvar gjennom internasjonale mekanismer, i motsetning til Hamas. At en stat kan begå grove brudd gjør ikke en terrororganisasjon til en mindre terrororganisasjon. Og sammenligningen med Motvind blir litt pussig, Motvind driver med politisk påvirkning, Hamas driver med massakrer. 3 3
Red Frostraven Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden (endret) Ballalaika skrev (1 time siden): Tror det er andre deler av forum mer velegnet om du trenger hjelp med naturfag leksene. Ikke vær blyg. Jeg opprettet tråden for deg -- og jeg la til en spoiler på slutten, i tifelle det er for vanskelig. Hvis du lurer på hvordan man kommer frem til svarene, så kan du spørre i den tråden. Hvis det er flere problemer du har med helt normal forståelse av årsak -> virkning, handling -> konsekvens, så vi jeg sitere deg i den tråden fremfor å la deg spamme denne tråden. Frem til du viser evnen til å forstå, så vil du bli regnet som et barn og/eller troll. Endret 2 timer siden av Red Frostraven 2
trn100 Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden Uderzo skrev (1 minutt siden): Forskjellen er at en stat faktisk er bundet av folkeretten og kan stilles til ansvar gjennom internasjonale mekanismer, i motsetning til Hamas. At en stat kan begå grove brudd gjør ikke en terrororganisasjon til en mindre terrororganisasjon. Og sammenligningen med Motvind blir litt pussig, Motvind driver med politisk påvirkning, Hamas driver med massakrer. Og det synes du ikke staten Israel gjør? Og hva betyr egentlig "folkeretten" når staten Israel velger å se bort fra alt den står for? VG, som selvsagt bare sprer løgn og fanterier i motsetning til alle "som elsker sin neste seg som selv" har en liste her som omfatter 876 småbarn? Jada, antagelig Hamas unger, men allikevel... Hvor syk i hodet er det mulig å bli? Dødslisten fra Gaza: 876 drepte babyer 2
Tussi Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden trn100 skrev (1 time siden): Du må jo evne se helheten? Denne krigen dreier seg jo ikke bare om Gaza? Sant nok, men hvis Gaza er konsekvensene av å trekke seg ut og overlate alt til palestinerne er det ikke lurt å gjøre det samme med Vestbredden, må en annen løsning til midlertidig ihvertfall 3 1
Maskinfører Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Tussi skrev (1 minutt siden): Sant nok, men hvis Gaza er konsekvensene av å trekke seg ut og overlate alt til palestinerne er det ikke lurt å gjøre det samme med Vestbredden, må en annen løsning til midlertidig ihvertfall Enig med @Tussi 4
trn100 Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Tussi skrev (Akkurat nå): Sant nok, men hvis Gaza er konsekvensene av å trekke seg ut og overlate alt til palestinerne er det ikke lurt å gjøre det samme med Vestbredden, må en annen løsning til midlertidig ihvertfall For meg så handler egentlig ikke dette så mye om hvem som har feil og hvem som har rett, men om uskyldige som opplever et helvete uten å ane hvem som har skylden 😉 2
freedomseeker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Norsk media og politikere har ikke betraktet hamas som en terrororganisasjon, de har knapt nok omtalt angrepet mot Israel som et terrorangrep. Støre måtte nærmest bli presset til å kalle det et terrorangre, og det tok lang tid før han gjorde nettopp dette. Kongen kondolerte ikke engang israel, og det er regjeringen som bestemmer hvem kongen skal kondolere i slike saker. Hamas har betraktet støre og den norske regjeringen som en venn, dette kommer frem når de blir intervjuet. 4
Uderzo Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden trn100 skrev (6 minutter siden): Og det synes du ikke staten Israel gjør? Og hva betyr egentlig "folkeretten" når staten Israel velger å se bort fra alt den står for? VG, som selvsagt bare sprer løgn og fanterier i motsetning til alle "som elsker sin neste seg som selv" har en liste her som omfatter 876 småbarn? Jada, antagelig Hamas unger, men allikevel... Hvor syk i hodet er det mulig å bli? Dødslisten fra Gaza: 876 drepte babyer At Israel kritiseres for sine handlinger er helt legitimt, men det endrer ikke hva Hamas er eller hvordan de opererer. To ting kan være sanne samtidig: Israel kan anklages for grove brudd, og Hamas kan være en terrororganisasjon. Men å bruke døde babyer for å late som om det automatisk frikjenner Hamas for hva de driver med, er bare følelsesmessig avsporing, ikke et svar på poenget jeg tok opp. 4 1
Ballalaika Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Red Frostraven skrev (11 minutter siden): Ikke vær blyg. Jeg opprettet tråden for deg -- og jeg la til en spoiler på slutten, i tifelle det er for vanskelig. Hvis du lurer på hvordan man kommer frem til svarene, så kan du spørre i den tråden. Hvis det er flere problemer du har med helt normal forståelse av årsak -> virkning, handling -> konsekvens, så vi jeg sitere deg i den tråden fremfor å la deg spamme denne tråden. Frem til du viser evnen til å forstå, så vil du bli regnet som et barn og/eller troll. Får jeg betalt for å hjelpe deg med leksene dine? 2 1
Tussi Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden trn100 skrev (4 minutter siden): For meg så handler egentlig ikke dette så mye om hvem som har feil og hvem som har rett, men om uskyldige som opplever et helvete uten å ane hvem som har skylden 😉 Altså, det er ingen tvil om at palestinske sivile har det verst, Israelske sivile har IDF somforsvarer dem, palestinske sivile har Hamas som bruker dem som skjold og elsker når flere blir drept, og IDF som i denne krigen har vært svært hensynsløse 3 1
trn100 Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Uderzo skrev (Akkurat nå): At Israel kritiseres for sine handlinger er helt legitimt, men det endrer ikke hva Hamas er eller hvordan de opererer. To ting kan være sanne samtidig: Israel kan anklages for grove brudd, og Hamas kan være en terrororganisasjon. Men å bruke døde babyer for å late som om det automatisk frikjenner Hamas for hva de driver med, er bare følelsesmessig avsporing, ikke et svar på poenget jeg tok opp. Døde småbarn er en følelsemessig avsporing? Det må i tilfelle være for de følelsesløse... 1
Tussi Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden trn100 skrev (Akkurat nå): Døde småbarn er en følelsemessig avsporing? Det må i tilfelle være for de følelsesløse... Han har et poeng, at det er mange palestinske barn som er døde endrer ikke det faktum at Hamas er en terrororganisasjon 1
trn100 Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Tussi skrev (1 minutt siden): Han har et poeng, at det er mange palestinske barn som er døde endrer ikke det faktum at Hamas er en terrororganisasjon Nei, er enig i det, men det forsvarer heller ikke drap på barn? 1
Tussi Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden trn100 skrev (1 minutt siden): Nei, er enig i det, men det forsvarer heller ikke drap på barn? selvsagt ikke 1
trn100 Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Tussi skrev (1 minutt siden): selvsagt ikke Så da er kanskje spørsmålet, hvor mange barn kan man ofre for en Hamas kriger? 1
Tussi Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden trn100 skrev (2 minutter siden): Så da er kanskje spørsmålet, hvor mange barn kan man ofre for en Hamas kriger? Egentlig ikke, spørsmålet er hvor mange kriger skal det bli i fremtiden fordi Israel ikke skyter mot Hamas som gjemmer seg bak barn.... 1 2
trn100 Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Tussi skrev (Akkurat nå): Egentlig ikke, spørsmålet er hvor mange kriger skal det bli i fremtiden fordi Israel ikke skyter mot Hamas som gjemmer seg bak barn.... Egentlig ikke det heller, i alle fall ikke i denne krigen alene. Her har vi minst 2 pr. definisjon kriminelle individer som ikke har andre interresser en å mele sin egen kake uten hensyn til andre mennesker i det hele tatt. Omtrent som Putin & Trump. Og så har vi en haug med idioter, som oss, som forsøker å forklare hvorfor vi lar det skje? 1
Tussi Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden trn100 skrev (1 minutt siden): Egentlig ikke det heller, i alle fall ikke i denne krigen alene. Her har vi minst 2 pr. definisjon kriminelle individer som ikke har andre interresser en å mele sin egen kake uten hensyn til andre mennesker i det hele tatt. Omtrent som Putin & Trump. Og så har vi en haug med idioter, som oss, som forsøker å forklare hvorfor vi lar det skje? Ja..... og hva er løsningen? Det må internasjonale styrker inn som kan styre området og hindre terror mens prosessen mot en palestinsk stat settes igang. Kanskje må det et militærkupp til i Israel også... 2
trn100 Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Tussi skrev (2 minutter siden): Ja..... og hva er løsningen? Det må internasjonale styrker inn som kan styre området og hindre terror mens prosessen mot en palestinsk stat settes igang. Kanskje må det et militærkupp til i Israel også... Jeg har absolutt ingen anelse om hva en løsning kan være, men en god start kan forhåpentligvis være at man legger både prinsipper, politikk og religion til side og begynner å tenke selv? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå