Populært innlegg halnes1 Skrevet 29. desember 2025 Populært innlegg Skrevet 29. desember 2025 7.oktober 2023 angriper palestinerne Israel og palestinerne i Gaza jubler. 8.oktober går palestinerne i seiers marsjer rundt om i hele verden. I Sydney Australia er det massivt oppmøte når palestinerne går å roper GASS JØDENE, dette er altså under 24 timer etter palestinernes angrep på Israel. 8.oktober rundt om i hele verden går palestinerne i seiers marsjer med plakater og store bannere som det tar mer enn 24 timer å lage. 8.oktober starter palestinerne sin propaganda kampanje over hele verden. Det er som om dette har vært planlagt over lengre tid. Palestinerne er et folk som lever av kaos og krig, ingen land som de er blitt tatt i mot har de vist respekt for landenes kultur og tradisjoner. Når Saddam Husseins arme rullet inn i Kuwait så jublet 300 000 palestinere som Kuwait hadde tatt i mot. Deres oppførsel i Jordan snakker for seg selv. Og når Europa feirer jul og familier går på julemarked så tramper tusenvis av muslimer inn med trommer og skrik for å vise hatet mot vesten. NULL RESPEKT FOR LANDENE SOM HAR TATT IMOT MUSLIMENE. At Tommy Robinson har fått nok av muslimer som kommer for å utnytte vestlige lands skatte betalere samtidig som de skaper en kriminalitet eksplosjon er jo berettiget. Muslimene utnytter svake politikere på venstre siden som selger ut landet sitt rett og slett fordi de har null moral eller etikk. Og venstre sidens stemme kveg dilter selvfølgelig etter. At de kommer uten å ville bidra men skal ha, er en ukultur som har fått utbredd seg mer og mer etter hvert som flere har kommet til. Palestinerne har drevet en voldsom PR kampanje fra 8.oktober til i dag, og dette er jo sponset av deres ledere som er milliardærer og lever i luksus i Qatar. Penger som verden har gitt i årevis. Det triste er å se hvor lett venstre politikere selger landet sitt for fremtidige potensielle velgere, og ikke skjønner at de ødelegger landet som ikke er deres men folkets. Er det rart at folket i Europa,Australia og nord amerika har fått nok. 8 2
halnes1 Skrevet 29. desember 2025 Skrevet 29. desember 2025 Imaginacíon skrev (1 time siden): Hjelper lite når Israel behandler palestinere på Vestbredden og Gaza som dritt. Muren rundt Gaza trengte ikke å være der, men den kom opp for å stoppe gjentakende bombe angrep i Israelske byer. Bomber gikk av på busser i restauranter og andre samlings steder. Hvis palestinerne hadde valgt å ikke ha denne bombe kampanjen så hadde der ikke vært noe mur. En handling har konsekvenser og når du har et folk som bare har et mål som er å utrydde jødene da vil der aldri bli fred. 6 2
Tussi Skrevet 29. desember 2025 Skrevet 29. desember 2025 Tar det i denne tråden. Verden reagerer negativt på at Israel anerkjente Somaliland, og mener det er en innblanding i Somalias interne forhold Men hvordan er dette anerledes enn anerkjennelsen av Kosovo i strid med Serbias ønske? Jeg støtter begge anerkjennelsen, men jeg ser ikke forskjellen 5 1
Imaginacíon Skrevet 29. desember 2025 Skrevet 29. desember 2025 23 minutes ago, halnes1 said: Muren rundt Gaza trengte ikke å være der, men den kom opp for å stoppe gjentakende bombe angrep i Israelske byer. Bomber gikk av på busser i restauranter og andre samlings steder. Hvis palestinerne hadde valgt å ikke ha denne bombe kampanjen så hadde der ikke vært noe mur. En handling har konsekvenser og når du har et folk som bare har et mål som er å utrydde jødene da vil der aldri bli fred. Bosettere terroriserer palestinere uten konsekvenser. Dette er Israels apartheid. https://www.middleeasteye.net/news/death-inevitable-over-1000-palestinians-killed-israeli-violence-west-bank 2 1
Tussi Skrevet 29. desember 2025 Skrevet 29. desember 2025 Imaginacíon skrev (5 minutter siden): Bosettere terroriserer palestinere uten konsekvenser. Dette er Israels apartheid. https://www.middleeasteye.net/news/death-inevitable-over-1000-palestinians-killed-israeli-violence-west-bank Ja, det er en skam at israelske terrorister får fortsette og jeg støtter fullt ut sanksjoner mot disse 3
VifteKopp Skrevet 29. desember 2025 Skrevet 29. desember 2025 Tussi skrev (21 minutter siden): Tar det i denne tråden. Verden reagerer negativt på at Israel anerkjente Somaliland, og mener det er en innblanding i Somalias interne forhold Men hvordan er dette anerledes enn anerkjennelsen av Kosovo i strid med Serbias ønske? Jeg støtter begge anerkjennelsen, men jeg ser ikke forskjellen Alt er geopolitikk. Israel - med støtte fra Taiwan, Ethiopia etc. - anerkjenner Somaliland fordi det er i deres interesser. Andre land kritiserer anerkjennelsen fordi det er i mot deres interesser. Somaliland er per dags dato de facto uavhengig fra resten av Somalia, så anerkjennelsen vil neppe få noen umiddelbare store konsekvenser for befolkningen der, men det er jo interessant å se hvor ulike aktører plasserer seg i dette spillet. 6 1
Tussi Skrevet 29. desember 2025 Skrevet 29. desember 2025 (endret) VifteKopp skrev (4 minutter siden): Alt er geopolitikk. Israel - med støtte fra Taiwan, Ethiopia etc. - anerkjenner Somaliland fordi det er i deres interesser. Andre land kritiserer anerkjennelsen fordi det er i mot deres interesser. Somaliland er per dags dato de facto uavhengig fra resten av Somalia, så anerkjennelsen vil neppe få noen umiddelbare store konsekvenser for befolkningen der, men det er jo interessant å se hvor ulike aktører plasserer seg i dette spillet. Enig i at det er geopolitikk, jeg ser bare ikke forskjellen på de to landene, sett bortsett fra at somaliland faktisk er mer utviklet som selvstendig stat enn Kosovo var på anerkjennelsestidspunktet slik jeg husker det (var ungdom) Endret 29. desember 2025 av Tussi 4 1
DukeNukem3d Skrevet 29. desember 2025 Skrevet 29. desember 2025 Tussi skrev (20 minutter siden): Ja, det er en skam at israelske terrorister får fortsette og jeg støtter fullt ut sanksjoner mot disse Yep, jeg tror alle her er enige om at ekstreme settlere får altfor fritt spillerom. Også selv om settlere har blitt utsatt for terror av palestinere. Israel burde også etter min mening stanse all videre bygging av bosettinger inntil videre. Så her slås det inn åpne dører. Vi har påpekt dette mange ganger i trådene her 3
DukeNukem3d Skrevet 29. desember 2025 Skrevet 29. desember 2025 halnes1 skrev (53 minutter siden): Muren rundt Gaza trengte ikke å være der, men den kom opp for å stoppe gjentakende bombe angrep i Israelske byer. Bomber gikk av på busser i restauranter og andre samlings steder. Hvis palestinerne hadde valgt å ikke ha denne bombe kampanjen så hadde der ikke vært noe mur. En handling har konsekvenser og når du har et folk som bare har et mål som er å utrydde jødene da vil der aldri bli fred. Yep. Alt mindre enn en våpenblokkade mot Gaza før krigen ville vært fullstendig uansvarlig når man har å gjøre med en terrorgruppe som har som mål å utslette deg. Så i motsetning til vestbredden ser jeg ikke hvordan den blokkaden kan kritiseres. Vi ser jo også hvordan Hamas misbruker alt av våpenmakt de får, så hvordan i alle dager kan man kreve at de skal få tak i mer og bedre våpen. 4 1
VifteKopp Skrevet 29. desember 2025 Skrevet 29. desember 2025 (endret) Tussi skrev (9 minutter siden): Enig i at det er geopolitikk, jeg ser bare ikke forskjellen på de to landene, sett bortsett fra at somaliland faktisk er mer utviklet som selvstendig stat enn Kosovo var på anerkjennelsestidspunktet slik jeg husker det (var ungdom) Jeg tror ikke det er noen stor forskjell, men ingen land er konsekvente. Spania anerkjenner Palestina, men ikke Kosovo eller Somaliland. Norge anerkjenner Palestina og Kosovo, men ikke Somaliland. Israel anerkjenner Somaliland og Kosovo, men ikke Palestina. Endret 29. desember 2025 av VifteKopp 2 1
Tussi Skrevet 29. desember 2025 Skrevet 29. desember 2025 DukeNukem3d skrev (3 minutter siden): Yep. Alt mindre enn en våpenblokkade mot Gaza før krigen ville vært fullstendig uansvarlig når man har å gjøre med en terrorgruppe som har som mål å utslette deg. Så i motsetning til vestbredden ser jeg ikke hvordan den blokkaden kan kritiseres. Vi ser jo også hvordan Hamas misbruker alt av våpenmakt de får, så hvordan i alle dager kan man kreve at de skal få tak i mer og bedre våpen. Tha, muren er vel egentlig mot Vestbredden, og da den ble bygd mellom Israel og Jenin sank antall selvmordsbomber umiddelbart. Så den er logisk å ha. Men burde gå langs grensen 2 1
DukeNukem3d Skrevet 29. desember 2025 Skrevet 29. desember 2025 Tussi skrev (2 minutter siden): Tha, muren er vel egentlig mot Vestbredden, og da den ble bygd mellom Israel og Jenin sank antall selvmordsbomber umiddelbart. Så den er logisk å ha. Men burde gå langs grensen Ja, muren fikk slutt på en bølge med terrorangrep. Så den har spart mange liv. Jeg tenkte mer på min kritikk mot bosettingene. Mens det er ting på vestbredden å kritisere, så forstår jeg ikke kritikken mot blokkaden av Gaza før krigen (var det jeg mente). 3 1
Imaginacíon Skrevet 29. desember 2025 Skrevet 29. desember 2025 7 minutes ago, DukeNukem3d said: Ja, muren fikk slutt på en bølge med terrorangrep. Så den har spart mange liv. Jeg tenkte mer på min kritikk mot bosettingene. Mens det er ting på vestbredden å kritisere, så forstår jeg ikke kritikken mot blokkaden av Gaza før krigen (var det jeg mente). Israel teller kalorier inn til Gaza, så jo, den blokaden er uforståelig. 2
Imaginacíon Skrevet 29. desember 2025 Skrevet 29. desember 2025 (endret) 24 minutes ago, DukeNukem3d said: Yep, jeg tror alle her er enige om at ekstreme settlere får altfor fritt spillerom. Også selv om settlere har blitt utsatt for terror av palestinere. Israel burde også etter min mening stanse all videre bygging av bosettinger inntil videre. Så her slås det inn åpne dører. Vi har påpekt dette mange ganger i trådene her Men dere vil ikke ta konsekvensen av det og gå inn for sanksjoner mot Israel. Uten Israels legalisering, lite bosettervold. Hadde Israel satt ned foten, hadde det ikke vært noen bosettere heller. Endret 29. desember 2025 av Imaginacíon 3
Maabren Skrevet 30. desember 2025 Skrevet 30. desember 2025 Ser vel mest ut som Israel har satt ned foten for Palestinere som lener seg på Iran's proxykrigere osv. Og sia Hamas nå ikkje følger opp sin del av "fredsavtalen" vil det gå ut over Palestinere på ein eller anna måte. Med tanke på at ca 70% Palestinere støtter seg på Hamas og dermed direkte Iran sin tanke om at Jødane skal ut av Israel, blir eg ikkje så veldig forundra over at Israel til slutt jager alt av Palestinere som ikkje vil leve i fred med Israel ut av både Gaza og Vestbredden. Kanskje den einaste måten å få fred i midtøsten, om enn kortvarig viss Putin sitt forsøk på å hjelpe Iran med atomvåpen lykkast... 2 1
ParadiseCity Skrevet 30. desember 2025 Skrevet 30. desember 2025 VifteKopp skrev (5 timer siden): Alt er geopolitikk. Israel - med støtte fra Taiwan, Ethiopia etc. - anerkjenner Somaliland fordi det er i deres interesser. Andre land kritiserer anerkjennelsen fordi det er i mot deres interesser. Somaliland er per dags dato de facto uavhengig fra resten av Somalia, så anerkjennelsen vil neppe få noen umiddelbare store konsekvenser for befolkningen der, men det er jo interessant å se hvor ulike aktører plasserer seg i dette spillet. Jeg synes det er spesielt at Trump plutselig nå har snudd 180 grader igjen og kom med en påstand om at palestinerne ikke ønsker å bo på Gaza lenger samtidig som Netanyahu er på besøk og Israel har anerkjent Somaliland… 2
ParadiseCity Skrevet 30. desember 2025 Skrevet 30. desember 2025 Maabren skrev (1 time siden): Ser vel mest ut som Israel har satt ned foten for Palestinere som lener seg på Iran's proxykrigere osv. Og sia Hamas nå ikkje følger opp sin del av "fredsavtalen" vil det gå ut over Palestinere på ein eller anna måte. Med tanke på at ca 70% Palestinere støtter seg på Hamas og dermed direkte Iran sin tanke om at Jødane skal ut av Israel, blir eg ikkje så veldig forundra over at Israel til slutt jager alt av Palestinere som ikkje vil leve i fred med Israel ut av både Gaza og Vestbredden. Kanskje den einaste måten å få fred i midtøsten, om enn kortvarig viss Putin sitt forsøk på å hjelpe Iran med atomvåpen lykkast... Med tanke på at ca 70% Israelere støtter seg på Netanyahu og dermed direkte Trump sin tanke om at palestinerne skal ut av Gaza, blir eg ikkje så veldig forundra over at Palestina til slutt jager alt av jøder som ikkje vil leve i fred med Palestina ut av både Tel Aviv og Jerusalem. Kanskje den einaste måten å få fred i midtøsten... Det ironiske er jo at du i tråden her kontinuerlig stempler alle som ikke støtter oppunder Netanyahu-regimet og ultrasionismen som radikale ekstremister samtidig som du skriver såpass syke ting. Hele innlegget dit består av første part å svartmale òg dehumanisere et folkeslag for deretter å konkludere med å spørre seg om de i det hele tatt fortjener livets rett. Ganske ekstremt. Man må ha et ekstremt hat innabords i seg hvis man genuint mener at folkemord er den eneste veien til fred. 3 1
Boing_80 Skrevet 30. desember 2025 Skrevet 30. desember 2025 (endret) Guds utvalgte folk eller ei, de har glemt historien sin. Håper at de våkner opp i tide av transen de er inne i og gjør om på avgjørelsene sine. Deres gud kan umulig godta slikt? Eller er det dansen rundt gullkalven? * After its quite weirdly unprepared defense from the horrible Hamas attacks of October 7, the modern state of Israel has conducted a very loud, public, and copiously documented mass slaughter of Palestinians that has transformed the very idea of Israel. It is now marked with what historians, human rights organizations, and international legal authorities regard as a genocide. And it is now documented that this was not only a historically unique level of destruction of a civilian population, but one that was promoted on social media to every place on earth. That is not only do the Israel Defense Force’s mass targeting of infants and refugees represent the most horrifying thing a Democratic state has done in the 21st century., it also produced the most photographic and video evidence of it. It may be inappropriate in polite American society to discuss the Palestinian children with their head hollowed out, toddler amputees, and young people with their intestines spread open but many people have seen these pictures and will not forget them whether or not polite society mentions them. https://sethlsanders.wordpress.com/2025/01/10/how-do-we-tell-the-history-of-israel-after-the-palestinian-genocide/ Endret 30. desember 2025 av Boing_80 2 1
VifteKopp Skrevet 30. desember 2025 Skrevet 30. desember 2025 ParadiseCity skrev (11 timer siden): Jeg synes det er spesielt at Trump plutselig nå har snudd 180 grader igjen og kom med en påstand om at palestinerne ikke ønsker å bo på Gaza lenger samtidig som Netanyahu er på besøk og Israel har anerkjent Somaliland… Egentlig ikke. Trump lirer av seg mye usammenhengende fjas hele tiden. 4 1
DukeNukem3d Skrevet 30. desember 2025 Skrevet 30. desember 2025 Boing_80 skrev (9 timer siden): Filmen "Gutten i den stripete pysjamasen" som du har hentet 2 av bildene dine fra er fiksjon. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå