Gå til innhold

Hamas har erklært krig mot Israel


Anbefalte innlegg

Brother Ursus skrev (Akkurat nå):


Tvert imot er det mange som støtter muslimer fordi de er muslimer. Mange venstreradikale støtter også palestinerne, bare fordi de er imot Israel, som er alliert med USA. Dette er blokkdannelser som går langt tilbake.

Det er ingen her som har monopol på dobbeltmoral.

Faktum er at palestinske militante bevisst skaper konflikt og går etter sivile.

Den som sidestiller Ukrainas militære med islamistiske terrorgrupper har mer enn én skrue løs.

Brother Ursus skrev (5 minutter siden):


Tvert imot er det mange som støtter muslimer fordi de er muslimer. Mange venstreradikale støtter også palestinerne, bare fordi de er imot Israel, som er alliert med USA. Dette er blokkdannelser som går langt tilbake.

Det er ingen her som har monopol på dobbeltmoral.

Faktum er at palestinske militante bevisst skaper konflikt og går etter sivile.

Den som sidestiller Ukrainas militære med islamistiske terrorgrupper har mer enn én skrue løs.

 

 

Ja, sikkert.

Poenget mitt er at Israel får mye støtte i denne tråden kun fordi det er muslimer i Palestina.

"Alle" som misliker islam og muslimer i Norge, er pr automatikk imot Palestina. 

Som feks "har ingen sympati med palestinske muslimer" , "fryder meg når hevnen kommer" underforstått når de blir bombet sønder og sammen, også barn. 

 

Har ikke sett at noen i denne tråden som objektivt også taler Palestina sin sak fryder seg over at Israelske jøder blir drept eller at de ikke har sympati, enda de mener Israel begår grove menneskerettighetsbrudd og apartheid.

 

Det var poenget mitt, og det synes jeg er synd fordi diskusjonen er ødelagt fra starten av. 

 

 

 

 

  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q
DukeNukem3d skrev (4 minutter siden):

Hamas er den største palestinske bevegelsen. Abbas holder ikke nye valg på Vestbredden fordi han vet Hamas vil vinne. Dette gjør han nok med full støtte fra resten av verden, for om Hamas vinner frem på Vestbredden også så er det helt krise for alle parter. 

Så man kan jo ikke si at Ursus tar helt feil da.

Det er forsåvidt i og for seg et poeng. Når det er sagt har jeg har full forståelse for hvorfor den mest ekstreme og voldlige parten av det politiske spekteret hos Palestinere er favoritten, når ingenting annet ser ut til å løse eller forbedre Palestinernes kår, i en konflikt som har pågått siden staten Israel ble opprettet og hvor Palestinerne som folkeslag er den siden av denne konflikten som etter mitt syn er offeret. All den tid Israel med vold og makt bedriver etnisk renskning av Palestinere i deres eget land.

Lenke til kommentar
Just now, Psykake said:

Poenget mitt er at Israel får mye støtte i denne tråden kun fordi det er muslimer i Palestina.

"Alle" som misliker islam og muslimer i Norge, er pr automatikk imot Palestina.


Tja, det jeg personlig ser mest av i norske medier er kommentarer fra norske muslimer som blindt støtter andre muslimer, inkludert terrorister, fordi de har samme religion. Og til tross for at muslimer utgjør en svært liten prosentandel av den norske befolkningen.

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest slettet-ld9eg7s96q skrev (2 minutter siden):

Det er forsåvidt i og for seg et poeng. Når det er sagt har jeg har full forståelse for hvorfor den mest ekstreme og voldlige parten av det politiske spekteret hos Palestinere er favoritten, når ingenting annet ser ut til å løse eller forbedre Palestinernes kår, i en konflikt som har pågått siden staten Israel ble opprettet og hvor Palestinerne som folkeslag er den siden av denne konflikten som etter mitt syn er offeret. All den tid Israel med vold og makt bedriver etnisk renskning av Palestinere i deres eget land.

Sivile palestinere er offeret. Palestinske ledere har også tatt håpløst dårlige valg ved omtrent alle muligheter de har hatt og dermed også satt seg selv og folket sitt i en dårlig/uholdbar situasjon. Det er ingen i historien som kommer unna med å starte kriger, tape kriger og så gi sine tre NEI: Nei til fred, nei til forhandlinger og nei til anerkjennelse av fienden. 

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q
Psykake skrev (4 minutter siden):

"Alle" som misliker islam og muslimer i Norge, er pr automatikk imot Palestina. 

Hater tanken på at en så bakstreversk og tvers igjennom ond ideologi som islam får innflytelse i samfunnet vårt, men kan allikevel ha to tanker i hodet samtidig.

Av samtlige krefttyper som er de monoteistiske religionene, er Islam den verste.

Lenke til kommentar
8 minutes ago, Gjest slettet-ld9eg7s96q said:

Det er forsåvidt i og for seg et poeng. Når det er sagt har jeg har full forståelse for hvorfor den mest ekstreme og voldlige parten av det politiske spekteret hos Palestinere er favoritten, når ingenting annet ser ut til å løse eller forbedre Palestinernes kår

Hamas har hatt makten siden 2007. De må prøve noe annet før man kan hevde at ingenting annet vil fungere.

Det er heller ikke grunnen til at mange i Gaza støtter Hamas. De støtter Hamas fordi  de hater Israel og jøder og de har størst tilitt til Hamas. Det har ingenting med dårlige alternativer, det er vestlig tankegang.

Endret av Camlon
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q
MK3 skrev (1 minutt siden):

Etnisk rensing? Går du noe du ikke har tålt i dag?

Enten det, ellers er du ikke inneforstått med hvordan språket brukes når vi definerer "etnisk renskning".

Eller hvordan tror du vi definerer det, når en stat eller et folkeslag med militærmakt bytter ut et folkeslag på deres originale landområde til fordel for sitt eget?

Lenke til kommentar
Brother Ursus skrev (Akkurat nå):


Tja, det jeg personlig ser mest av i norske medier er kommentarer fra norske muslimer som blindt støtter andre muslimer, inkludert terrorister, fordi de har samme religion. Og til tross for at muslimer utgjør en svært liten prosentandel av den norske befolkningen.

Nå synes jeg du sporer av fra det som var budskapet mitt og svarer med at muslimer oppfører seg også slik. 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest slettet-ld9eg7s96q skrev (5 minutter siden):

Hater tanken på at en så bakstreversk og tvers igjennom ond ideologi som islam får innflytelse i samfunnet vårt, men kan allikevel ha to tanker i hodet samtidig.

Av samtlige krefttyper som er de monoteistiske religionene, er Islam den verste.

Ja enig, men nå refererte jeg til de som misliker muslimer og islam bare fordi, og lar det danne standpunktet på hvorfor Palestina ikke har livets rett.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q
Psykake skrev (1 minutt siden):

Nå synes jeg du sporer av fra det som var budskapet mitt og svarer med at muslimer oppfører seg også slik. 

 

Neida, det er bare du som missoppfatter ham. @Brother Ursus ville aldri generalisert slik

/s

Lenke til kommentar
Brother Ursus skrev (5 minutter siden):

Tja, det jeg personlig ser mest av i norske medier er kommentarer fra norske muslimer som blindt støtter andre muslimer, inkludert terrorister, fordi de har samme religion.

Skal man bruke kommentarer fra norske medier til å beskrive den norske befolkning så får du et jævla problem, hvis det er sånn det norske folk er så er det bare å brannbombe oss til helvete så fort som mulig. 

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q
MK3 skrev (1 minutt siden):

ADL er en pro Israelsk organisasjon. Du kunne gjerne like greit ha sitert RT på at Russerne ikke bedriver etnisk renskning i Ukraina. At du i det hele tatt tror dette er en nøytral og troverdig kilde i denne sammenhengen sier ikke rent lite.

Lenke til kommentar
Psykake skrev (2 minutter siden):

Ja enig, men nå refererte jeg til de som misliker muslimer og islam bare fordi, og lar det danne standpunktet på hvorfor Palestina ikke har livets rett.

Palestina har per dags dato ikke livets rett fordi de ikke oppfyller kravene som skal til for å kunne kalle seg en selvstendig stat. De har status som observatørstat. Det har ingenting med  å hate muslimer eller islam å gjøre.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Just now, Psykake said:

Nå synes jeg du sporer av fra det som var budskapet mitt og svarer med at muslimer oppfører seg også slik.


Du påpeker et fenomen som jeg mener har langt større forekomst på motsatt side.

Det er noen få millioner jøder og kristne som støtter Israel av religiøse årsaker - men det er milliarder av muslimer og sosialister som blindt støtter palestinerne av rent religiøse og ideologiske årsaker - uavhengig av hvem som gjør hva.

De fleste i verden støtter neppe Israels rett til selvforsvar fordi de hater muslimer.

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
DukeNukem3d skrev (1 minutt siden):

Palestina har per dags dato ikke livets rett fordi de ikke oppfyller kravene som skal til for å kunne kalle seg en selvstendig stat. De har status som observatørstat. Det har ingenting med  å hate muslimer eller islam å gjøre.

Nå mener jeg som i fjernes fordi det er søppel, satt i kontekst med det jeg skrev.

Endret av Psykake
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...