Gå til innhold

Det grønne skiftet knekker Tysklands økonomi.


Anbefalte innlegg

Det grønne skiftet, sammen med ettervirkningene etter pandemien, er nå i ferd med å ta knekken på Europas største økonomi, den Tyske.

"Det i et land som har vært lokomotivet i Europas økonomi i lange tider. Nå sliter de med høye energipriser, økende gjeldsbyrde og laber handel med den viktige økonomiske partneren Kina."

Noen som er forbauset ?

Tyskland: - Varsellampene lyser for Europas største økonomi (sol.no)

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Frank Olsen skrev (23 minutter siden):

Det grønne skiftet, sammen med ettervirkningene etter pandemien, er nå i ferd med å ta knekken på Europas største økonomi, den Tyske.

"Det i et land som har vært lokomotivet i Europas økonomi i lange tider. Nå sliter de med høye energipriser, økende gjeldsbyrde og laber handel med den viktige økonomiske partneren Kina."

Noen som er forbauset ?

Tyskland: - Varsellampene lyser for Europas største økonomi (sol.no)

Det er i all hovedsak manglende energi fra Russland. Ikke det grønne skiftet.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
46 minutes ago, Salvesen. said:

Det bidrar såklart, men som artikkelen sier er det i all hovedsak Russland som er problemet. Bare til å lese.

Problemet er at store deler av Europa (med Tyskland i spissen) med åpne øyne har valgt å gjøre seg avhengig av Russisk gass. Og det selv etter at Russlands forsøk på å ta over Ukraina begynte i 2014. Russland bare gjør ting Russland alltid har gjort 

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Smule8o skrev (10 minutter siden):

Problemet er at store deler av Europa (med Tyskland i spissen) med åpne øyne har valgt å gjøre seg avhengig av Russisk gass. Og det selv etter at Russlands forsøk på å ta over Ukraina begynte i 2014. Russland bare gjør ting Russland alltid har gjort 

Ja jeg sier ikke at dette var noen god ide jeg. 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Smule8o skrev (Akkurat nå):

Poenget mitt var igrunn at å bare skylde på Russland blir for lettvint. Europeisk energipolitikk er hovedårsaken mener nå i alle fall jeg.

Det er flere årsaker, som med mange ting. Men i all hovedsak er det krigen som skaper de største problemene. Uten den hadde vi hatt andre tilstander. Det blir helt feil i mine øyne å si "det grønne skiftet" også. 

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
sedsberg skrev (26 minutter siden):

Bare vi får nok sol- og vindkraftverk så trenger vi ikke atomkraftverk, som tydeligvis slipper ut store mengder giftig røyk og radioaktivt kjølevann.

De store skyene som kommer ut av pipa og fremkaller dine fryktreaksjoner er damp dvs. vann i gassform. Røyk kommer fra forbrenning og det er ikke noe som foregår i et atomkraftverk.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...