Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hva er vitsen med å imponere andre mennesker ?


Gjest 3c247...d39

Anbefalte innlegg

Gjest 3c247...d39

Prøver heletiden å være hyggelig med folk men det hjelper ikke og  dem er  bare er opptatt at du har bra jobb, penger også, status. Så ligge du der alene i livet.

Anonymous poster hash: 3c247...d39

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 3c247...d39

Det er ikke at jeg henger med feile mennesker, det er bare at folk har blitt så krav store av seg gjennom årene. Også går ikke an å finne  likesinnet mennesker som tenker som sånn meg. Når det gjelder gode verdier blant andre mennesker, som bare ønsker det beste for dem . 

Anonymous poster hash: 3c247...d39

Lenke til kommentar
Gjest 9f863...332

Jeg enig og skjønner hvor du kommer ifra.  Er selv lei en del av de samme samtalene og jag om mer, spesielt fra de med barn. Sånn er det bare, så da kan man søke til de som har andre ambisjoner og mål. 

Anonymous poster hash: 9f863...332

Lenke til kommentar
Gjest 4987a...afa

Livet er for kort til å bry seg om å imponere. Man blunker og det har gått enda et år. Bare gjør det som gjør deg glad mens du har tid igjen. Om andre ikke skjønner det, vel vel

Anonymous poster hash: 4987a...afa

Lenke til kommentar
Gjest 3c247...d39 skrev (1 time siden):

Prøver heletiden å være hyggelig med folk men det hjelper ikke og  dem er  bare er opptatt at du har bra jobb, penger også, status. Så ligge du der alene i livet.

Anonymous poster hash: 3c247...d39

Da må du finne deg andre å omgås. Alle er ikke slik.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Du har oss! ❤️

Den tiden jeg har vært her, er det ingen som har spurt meg om hvor nært trafikken teltet mitt står. Eller hvor mye jeg klarer å stjele fra de som kaster mat til fugler. Eller hvor lenge jeg greier å late som at jeg venter på noen i lobbyen på hotellene med denne bærbaren fra 2003.

Ingen her som noen gang har undersøkt om jeg har klær som er kjøpt mindre enn 14 år siden. På diskusjon.no så aksepterer vi hverandre uavhengig av hvor lite som er igjen av det som engang ble kalt en sko.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest b845b...c9c

Spørsmålet er heller hva som gjør at du kommer i "feil miljø". Dvs. havner i den gruppen mennesker som er opptatt av fasade og penger.

Går et studie som f.eks. megler så er fasade og pengefokus å forvente. 

Lokkes du av glattpolerte gutter/jenter, ja da...

Feil profilering på Tinder etc.

Anonymous poster hash: b845b...c9c

Lenke til kommentar

En stor andel av mennesker bryr seg mer om status og hierarki og sin posisjon i det enn om verden utenfor det sosiale spillet.

Problemet er at disse menneskene dominerer det sosiale spillet -- måten vi omgås andre mennesker og treffer andre mennesker er satt på deres premisser, kulturelt -- og de definerer andre mennesker sin sosial status.

De som ikke liker dette sosiale spillet har færre arenaer, da alt som er morsomt eller populært tiltrekker seg folk som jakter sosial status eller makt.

---

Et utgangspunkt for å finne andre likesinnede mennesker er uansett å finne noe som driver med noe faglig -- enten det er en hobby eller utdannelse eller arbeid eller frivillighet -- du er interessert i.
Da kan du finne mennesker som er interessert i dette -- som er et godt utgangspunkt for vennskap.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest 3c247...d39 skrev (11 timer siden):

Prøver heletiden å være hyggelig med folk men det hjelper ikke og  dem er  bare er opptatt at du har bra jobb, penger også, status. Så ligge du der alene i livet.

Anonymous poster hash: 3c247...d39

Et stort spørsmål med mange svar.

Noen bygger eget svakt selvbilde ved å skryte/vise frem hva man har oppnådd. Andre bruker skryt som hersketeknikk. At samfunnet er konkurransedrevet er også et moment. At man lever i harmoni med seg selv med et godt sosial nettverk har blitt stadig mindre viktig, noe som gir seg utslag i mentale utfordringer for særlig ungdommer.

Et godt råd er å oppsøke miljøer hvor fokuset ikke er på materialisme. Å be folk hjem for å vise frem det nye kjøkkenet, sine utmerkede kokkeferdigheter, eller den nye bilen er en risikosport. Mye bedre å møtes på utesteder eller i andre sosiale settinger.

  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Vi mennesker er noen rare dyr uansett. Noen liker penger og høy sosial status, noen trives med 1 god venn i stedet for 10 gjennomsnittlige eller 100 dårlige. Vi er forskjellige! Hvis en har venner som kun er opptatt av penger og sosial status, og dette ikke resonnerer med dine tanker og verdier, prøv å finne deg nye venner som er mer "kompatible" med deg.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Det handler om å være hyggelig ovenfor andre mennesker, med en forventning om at dem er hyggelig tilbake. Ved å imponere vil du kanskje bli tilbudt jobber, knytte kontakter, starte musikkband eller kjæreste.

Dette kan muligens utnyttes dersom den hyggelige personen aldri får noe igjen, mens personen som ikke gir noe tilbake utnytter hans godhet til sin fordel. At han velger og ikke gi noe tilbake kan henge sammen med at vi alle selvfølgelig er konkurrenter.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest 3c247...d39
Simen1 skrev (1 time siden):

Folk du ikke regner med å møte flere ganger kan du jo bare lyve så det renner til. Finn på en fiktiv figur som du kan gi deg ut for å være med god troverdighet. Kjør det som sosialt eksperiment og se om personen ser annerledes på deg.

Hva om man ikke ønsker om å juge om noe sånnt ? Også  hvordan skal det hjelpe en person fremover akkurat? Det kan jo tross alt, bare dukke opp flere problemer utifra det.

Anonymous poster hash: 3c247...d39

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...