Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

18 år med 15 åring


Gjest 544ca...cbd

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest 62093...17d
RRhoads skrev (1 time siden):

Hvis du vil prøve formelen med +6 eller +8, så gjør gjerne det, og du vil finne ut at den ikke fungerer så godt. 

 

Har prøvd. Det er klart at forskjellene vil bli større jo yngre personen er, men hvis vi tar utgangspunkt i en 20-åring, så vil du ende opp med 16, 17 og 18 med de tre forskjellige tallene, og alt er helt innafor og lovlig i Norge. Så hva er det som gjør 7 perfekt for denne formelen. 

Anonymous poster hash: 62093...17d

Lenke til kommentar
Gjest 62093...17d skrev (Akkurat nå):

Har prøvd. Det er klart at forskjellene vil bli større jo yngre personen er, men hvis vi tar utgangspunkt i en 20-åring, så vil du ende opp med 16, 17 og 18 med de tre forskjellige tallene, og alt er helt innafor og lovlig i Norge. Så hva er det som gjør 7 perfekt for denne formelen. 

Anonymous poster hash: 62093...17d

En 16 åring er for ung for en 20-åring. 

 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest 62093...17d

Hvorfor det? Ja, noen 16-åringer vil være for unge for 20-åringer, men det vil også noen 17-åringer selv om den magiske formelen din sier at det er greit. Dette kommer helt an på personene og det finnes garantert mange forhold med den aldersforskjellen som har fungert helt fint.

Hvorfor er det greit å si at slike aldersforskjeller er ekkelt? Hva er det som gjør det ekkelt? Hvilke konsekvenser har det for deg at to personer som liker hverandre er sammen, men at den ene personen har levd X antall år lengre? Mange synes det er ekkelt at to menn har sex også, men dette er det ikke lov å mene. Da er man homofobisk og en forferdelig person. Hva er det som gjør diskriminering av aldersforskjeller greit, også når begge er voksne?

Anonymous poster hash: 62093...17d

Lenke til kommentar
Gjest 62093...17d skrev (2 timer siden):

Hvorfor det? Ja, noen 16-åringer vil være for unge for 20-åringer, men det vil også noen 17-åringer selv om den magiske formelen din sier at det er greit. Dette kommer helt an på personene og det finnes garantert mange forhold med den aldersforskjellen som har fungert helt fint.

Hvorfor er det greit å si at slike aldersforskjeller er ekkelt? Hva er det som gjør det ekkelt? Hvilke konsekvenser har det for deg at to personer som liker hverandre er sammen, men at den ene personen har levd X antall år lengre? Mange synes det er ekkelt at to menn har sex også, men dette er det ikke lov å mene. Da er man homofobisk og en forferdelig person. Hva er det som gjør diskriminering av aldersforskjeller greit, også når begge er voksne?

Anonymous poster hash: 62093...17d

Den er ikke magisk. Den gir bare en pekepinn.

Stor aldersforskjell i så ung alder gir en uheldig maktbalanse i forholdet. Da er det greit å være jevngamle. Har ikke noe med at den ene har levd lenger, det har med at den ene er mer utviklet. Hva faen ser en 20 åring i 16åring egentlig?

 

Endret av RRhoads
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest 62093...17d skrev (20 timer siden):

Pedofili = seksuell tiltrekning til prepubertale barn, som regel 11 år og yngre..

Nei, det gjør det ikke.

Anonymous poster hash: 62093...17d

 

Dubious skrev (20 timer siden):

Folk flest vet ikke hva pedofili er.
Tydeligvis ikke du heller. 

Flere med svin på skogen her ser jeg. 

Lenke til kommentar
RRhoads skrev (2 timer siden):

Hva faen ser en 20 åring i 16åring egentlig?

Det vil jeg tro er svært person-avhengig. Ikke alle 16-åringer ter og oppfører seg helt likt. Noen er mer modne, andre mindre. 

Hva f*%# ser en 60-åring i ei jente på 19, da? Eller omvendt; hva i all verden ser unge mennesker med hele livet foran seg, i en pensjonist?

Ikke vet jeg ... Men slike forhold finnes det flust av. Og vi aksepterer det. Da bør vi klare å akseptere aldersforskjeller på tre år også. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Felvinter skrev (14 minutter siden):

 

Flere med svin på skogen her ser jeg. 

Da ser du noe vi andre ikke ser. 

En femtenåring er ikke et barn. Da har man for lengst blitt ungdom. Begrepet pedofili brukes om seksuell tenning/lyst på barn. Mer spesifikt før puberteten treffer inn. 

Normalen er å ha seksuell tenning mot de som er ferdig med puberteten. Ergo helt naturlig at språket vårt har gitt oss begreper for de som er anormale her.

 --- 

Er du genuint nysgjerrig på hva som gir alle skribentene i denne tråden seksuell tenning, så kan jeg informere om at det svært kjedelige nyheter fra min side: foretrekker rett og slett jevnaldrende personer av det motsatte kjønn! Og slik har det alltid vært for meg. Da jeg var barn, syntes jeg jenter i samme alder var spennende. Som ungdom likeså. I tyveårene var det helt uaktuelt å vurdere noe som var 5-6 år eldre eller yngre. I tredveårene like så. Hva jeg tenner på i førtiåra vet jeg ikke. Har ikke blitt så gammel ennå. Men holder en knapp på at det fremdeles blir spennende med damer tilhørende samme generasjon?? 🙃 Nei, som jeg sa; kjedelig! 

Andre der ute har helt sikkert langt mer spennende og nyhetsverdige tenningmønstre. Og så lenge vi passer på at ingen gjør noe mot sin vilje, at ingen presses/lures/etc., og at folk er emosjonelt kapable til å ta vare på seg selv, ser jeg ikke problemet. Kjør på!

(Men nettopp pga dette med å være moden nok til å forstå hva som er best for en selv, burde seksuell lavalder vært økt til 18-25 år, med unntak det begge er emosjonelt jevnaldrende.)

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest 62093...17d
RRhoads skrev (5 timer siden):

Hva faen ser en 20 åring i 16åring egentlig?

Tja, personlighet eller utseende? Du vet, det folk vanligvis ser i andre. En 16-åring og 20-åring kan være på helt samme nivå mentalt. Slutt å lage problemer utav ting som ikke er problemer.

Anonymous poster hash: 62093...17d

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-F4GxcFLrtu
Serpentbane skrev (På 22.6.2023 den 17.20):

Hadde du datert min 15 åring og jeg hadde oppdaget det hadde jeg ikke anmeldt deg, men tatt en telefon og fått deg grisebanket.

Tough-guy kommentar i håp om å score noen likes

Lenke til kommentar
On 6/22/2023 at 11:26 PM, qualbeen said:

Fakta er jo at forskjellene ikke er gastronomiske.

Med tanke på at trådstarter er tilflytter, så er det vel fort risiko for at det er noen gastronomiske forskjeller :whistle:

Anyway, spøk til side.

Trådstarter: Som andre har nevnt så er seksuell lavalder 16 år. Det er rom for skjønn der det er liten forskjell i alder og modenhetsnivå mellom partene, men som alt annet som involverer skjønn så betyr det at du aldri kan være trygg på at det går i din favør hvis f.eks. jentens foreldre skulle finne ut av det og gå til steget å anmelde.

Mitt råd er å ta det med ro, bruke tiden til å hygge dere sammen og bli bedre kjent og sette sexlivet litt på pause frem til hun fyller 16. Da er dere på trygg grunn.

(Ja, jeg er fullt klar over at det å sette sexlivet på pause når man er ung og hormonell føles som verdens undergang, men det er veldig bra for dere begge at du unngår kriminelt rulleblad.)

Endret av Sutekh
Lenke til kommentar
S. Drakensson skrev (12 timer siden):

Tough-guy kommentar i håp om å score noen likes

 

Kjøleskap skrev (11 timer siden):

badass.jpg

Score likes? WTF? Who cares?

Hva dere tror bryr jeg meg egentlig lite om, men hvilken nytte skulle jeg ha av likes på er forum der ingen vet hvem jeg er? Da hadde jeg heller postet skit på Face'ern... Og om du ser på profilen min så poster jeg stort sett på en tråd. Ikke akkurat stedet å høste likes.

Nei, dette handler ikke om det, det handler om at jeg hater ekle skapninger som går etter barn. Jo yngre, jo værre, men 15 er fremdeles et barn, jeg driter i om enkelte her har en egen definisjon, de er barn i mine øyne, og de er barn i lovens øyne. I tillegg snakket jeg her om mine egne barn.

Noen 15 åringer er "mer modne" sies det her, en tullete betegnelse på de som er villige til å ligge med gutter på 18 pluss. Det betyr ikke at de er modne, at de gjør de beste valgene for seg selv, kanskje heller det stikk motsatte. Det gjør dem i realiteten til lettere mål for voksne som går etter unge jenter.

At de utforsker verdens muligheter med andre på samme alder er én ting, jeg er ikke naiv. At de utnyttes av voksne er noe ganske annet, og jeg ser på det som utnyttelse uansett. Om det er en som tenner på barn, eller en taper som ikke klarer å ordne seg kjæreste på samme alder er uvesentlig for min del. At det er liten forskjell på 40 og 43 betyr ikke at det er liten forskjell på 15 og 18.

Du vi ville kanskje si politianmeldelse med mulighet for påfølgende straff og ikke minst en notis på rullebladet som hadde frarøvet han mange fremtidige yrkesmessige muligheter er det riktige valget. Fair enough. Han ville kanskje foretrukket noen bristede ribbein og en advarsel. 

PS: Jeg oppfordrer ikke til vold, i fall det skulle bryte ned noen lover og regler i dette forumet. Men, man skal være klar over at foreldre kan reagere forekskjellig. Noen behøver på ingen måte å ta det pent.

Endret av Serpentbane
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Serpentbane skrev (3 timer siden):

At de utforsker verdens muligheter med andre på samme alder er én ting, jeg er ikke naiv.

Hva er "samme alder" for deg, da? 

 - Dersom datteren din er 15 år, er det innafor med en gutt på 16 år?

 - Hva om gutten er 17 i stedet? No-go? Eller kan det fungere, dersom typen er ellers oppegående, likandes, etc.?

 - Samtlige attenåringer er helt utelukket, såpass har jeg fått med meg. Her er det ingen unntak?

 

For min egen del er jeg mye mer opptatt av generell oppførsel, væremåte og holdninger fra potensielle dates, enn deres alder. Det værste min datter kunne ha funnet på, kunne for eksempel være å dra med seg hjem en real drittsekk, en som var helt blottet for respekt ovenfor andre, og som gjerne manipulerte henne attpåtil. Det finnes gutter (og sikkert jenter også) som fint klarer å manipulere andre såpass mye at de vender seg mot egne foreldre, flytter ut, begynner å eksperimentere med dop og det hele ... 

Alder? Nei, så lenge de har sånn ca samme alder, og det ikke er en sterk makt-ubalanse mellom de, så skal jeg prøve å besinne meg.

Selv om det selvfølgelig er å foretrekke at min datter lever i sølibat og er jomfru frem til barnabarna hennes kommer til verden. Forstår jo at det er mest fristende slik. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
qualbeen skrev (4 timer siden):

Hva er "samme alder" for deg, da? 

 - Dersom datteren din er 15 år, er det innafor med en gutt på 16 år?

 - Hva om gutten er 17 i stedet? No-go? Eller kan det fungere, dersom typen er ellers oppegående, likandes, etc.?

 - Samtlige attenåringer er helt utelukket, såpass har jeg fått med meg. Her er det ingen unntak?

 

For min egen del er jeg mye mer opptatt av generell oppførsel, væremåte og holdninger fra potensielle dates, enn deres alder. Det værste min datter kunne ha funnet på, kunne for eksempel være å dra med seg hjem en real drittsekk, en som var helt blottet for respekt ovenfor andre, og som gjerne manipulerte henne attpåtil. Det finnes gutter (og sikkert jenter også) som fint klarer å manipulere andre såpass mye at de vender seg mot egne foreldre, flytter ut, begynner å eksperimentere med dop og det hele ... 

Alder? Nei, så lenge de har sånn ca samme alder, og det ikke er en sterk makt-ubalanse mellom de, så skal jeg prøve å besinne meg.

Selv om det selvfølgelig er å foretrekke at min datter lever i sølibat og er jomfru frem til barnabarna hennes kommer til verden. Forstår jo at det er mest fristende slik. 

Det er fremdeles ulovlig, ikke greit, det er min mening, det er loven. Men reaksjonen er naturligvis en helt annen.

Generell oppførsel er en fin teori. Vi har noen "lokale helter" som begynte å gå på unge jenter når de fikk førerkort, og er nå 23 og holder på enda. Jeg har snakket med forskjellige foreldre hvert år, og de sier det samme, hyggelige gutter. Hyggelige gutter som hvert år har nye 15 åringer i passasjersetet. Og det blir da også værre for hvert år.

Oppførsel er en vurdering jeg gjør når de blir 16. Selv da tenker jeg at 18 er helt i grenseland.

Men, ut over det gidder jeg ikke diskutere dette. TS må vite at det kanskje går bra, men at det er ulovlig og potensielt straffbart, vi snakker fengsel med en potensiell strafferamme på 5 år i fengsel, og en eller annen form for økonomisk oppreisning. Han kan sogar treffe på steingærne foreldre slik som meg, som har venner fra barndommen som valgte en karriere på siden av loven, som kan være ganske så overbevisende om de får spørsmål om å være det fra en bekymret forelder.

Endret av Serpentbane
Lenke til kommentar
Sutekh skrev (2 timer siden):

Kan jeg bare få påpeke ironien i å på den ene siden være veldig opphengt i at man skal holde seg innen en litt arbitrær juridisk grense, og samtidig ikke ha noen issues med å begå andre, grovere lovbrudd som reaksjon?

Det må du gjerne påpeke, men om det var meg du henviser til så påpeker jeg hva loven sier og hva de potensielle konsekvensene av å bryte den er, samtidig som jeg påpeker hva jeg selv mener og de potensielle konsekvensene av å støte borti feil forelder kan være. 

Jeg satte ikke nødvendigvis disse to i noen sammenheng. 

Lenke til kommentar

Da kan dere liksågodt arrestere halvparten av gutta på landet hvis man skal være så firkanta som en del av kommentarene her synes å være. Der jeg vokste opp så var det vel omtrent en majoritet av jentene i +- 15-års alderen som ble med i Volvo'n til de eldre gutta, og man trenger ikke mye fantasi for å forstå hva som skjedde. Det er nyanser, og sammenliknet med "knulle-Volvoene" så tenker jeg at de som utforsker med gjensidig respekt i et forhold må være innafor. PS: dette var ikke på 80-tallet, dette var på 00-tallet. 

Endret av The Very End
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
The Very End skrev (1 time siden):

Da kan dere liksågodt arrestere halvparten av gutta på landet hvis man skal være så firkanta som en del av kommentarene her synes å være. Der jeg vokste opp så var det vel omtrent en majoritet av jentene i +- 15-års alderen som ble med i Volvo'n til de eldre gutta, og man trenger ikke mye fantasi for å forstå hva som skjedde. Det er nyanser, og sammenliknet med "knulle-Volvoene" så tenker jeg at de som utforsker med gjensidig respekt i et forhold må være innafor. PS: dette var ikke på 80-tallet, dette var på 00-tallet. 

Husk at TS startet med et spørsmål om saken, da er det også relevant å svare med hva han risikerer.

Ja, realitetene er at det fleste foreldre kanskje ikke bryr seg, eller i det minste ikke gjør noe med det selv om de synes det er vanskelig å akseptere. Noen synes det er helt greit. Som det står over, det går sikkert bra.

Du nevner knullevolvoene, ja de eksisterer, men som jeg skrev over, det er også de "hyggelige" gutta som gjennom de fem siste årene av foreldre til 15-åringer har blitt omtalt som akkurat det. Der foreldrene sier at de "ikke synes noe om det, men de har snakket med dem og de virket veldig greie de altså".

Hvor går da grensa? Når de behandler nye 15-åringer med respekt jevnlig? Mine døtre omtaler dem som barnslige menn som ikke klarer å få seg dame på sin egen alder.

Jeg vokste opp med det selv, både jentene og guttene. Jeg har vært gjennom perioden selv, med egne barn.

De kan fremstå som så respektfulle som de bare vil, men jeg kjøper den ikke. I mine øyne fremstår det som to hovedkategorier, de som jakter på de unge uerfarne jomfruene, og de som ikke klarer å skaffe seg myndig dame.

Du kan mene det er gammeldags, men TS må også få vite at det finnes foreldre som meg der ute, som absolutt ikke "ikke bryr seg" eller "synes det er vanlig å gjøre noe med" eller "synes det er greit".

Hva du og andre synes er tidsriktig eller bare riktig er irrelevant for spørsmålet.

Endret av Serpentbane
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...