Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bensinprisen, foerste gangen du fylte?


Anbefalte innlegg

5 hours ago, plankeby said:

Det er ikke så mange år siden det bikket over ti kroner for bensin. Husker en periode jeg ikke fylte når det var over 10 kroner. 

Det var en liten periode i 2020 man kunne fylle for ca 9.99 og rundt der. For et par uker siden så jeg priser ned på 15.50 her i området men nå er det mye høyere igjen, type 19/21.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Proever igjen.

Det er veldig kjekt aa hoere bensinprisen, men helst mer spennende aa hoere hva du fylte det paa.

Kanskje meg som har lagd en for lite informativ start.Skal inn paa innledninsbrevet og kikke.

Bare en kosetraad dette.

Det er forskjell paa alderen her, mye spennende der, tror jeg.

Kanskje vi faar pleiet, nostalgien vaar litt?

 

Lenke til kommentar
Hr Kotelett skrev (10 minutter siden):

Google sier det kostet 9,9 kroner. Men sannheten er nok at mine foreldre fylte opp mer enn meg. Kjørte en Saab 900 2 liter bensiner.  1993 modell mener jeg det var. Skulle gjerne hatt Saab igjen.

Kjempegode biler, paa en tungtransportjobb, jeg hadde, var det mangen, forskjellige merker aa velge mellom.

Scania ( Saab tungtransport ), var de beste og mest populaere.

Lenke til kommentar

Husker ikke helt hva jeg betalte da jeg fikk min første bil i 2009. Men husker veldig godt at jeg gjorde alt jeg kunne for å fylle når prisen var under 12 kroner. Så tipper rundt 11 kroner. Billigste bensinpris jeg har sett etter jeg fikk lappen var 9,99. Det var vel rundt denne tiden det også.

Lenke til kommentar
Karltorbj skrev (På 10.6.2023 den 23.52):

Jeg hadde en Susuki AC50, som var opptrimmet, saa den gikk 110 km, i timen, paa ei slette med, medvind, litt nedover, pissetrengt, hjemlengsel, osv. Paa jabna, gikk den 90. Den var det foerste, jeg fylte paa.

Hehey, samme her. Verdens beste moped (?) i hvertfall på den tiden. 😉

Lenke til kommentar
Hanhijnn skrev (9 timer siden):

Hehey, samme her. Verdens beste moped (?) i hvertfall på den tiden. 😉

Det tror jeg du har rett i.

Vil paastaa, at den laa paa samme kvaliteten, som Tempoene, men hadde mer krefter.

Det ruklet, de selger i dag, gaar jo inn og ut, paa verkstedene.

Lenke til kommentar

Ca 1995: 1984 mod Tempo Corvette - 98 bly med en skvett totaksolje oppi.

Husker ikke akkurat priser første gangen jeg fylte, men den sommeren så tror jeg prisene vippa mellom 7 og 8kr literen.
Klippe plenen hos bestemor, så fikk jeg akkurat råd til en tank bensin (med litt olje) og ei tobakkspakke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Herr Brun skrev (På 11.6.2023 den 22.13):

Første gang jeg fylte drivstoff for egen regning var vel i 2011, da jeg eide bil i noen måneder den sommeren. Da mener jeg bensinprisen lå et stykke under 15 kroner, men ikke langt under. 13-14 kroner literen kanskje.

Mulig jeg har fylt før det også, men da har det vært for andres regning så prisene har ikke festet seg. 

Dette var da på en Renault Mégane 98-modell. Søt bil jeg hadde relativt mye glede av de månedene jeg eide den. 

Lenke til kommentar

Googlet den, litt spesiell, sportslig, kul den! 👍

Herr Brun skrev (21 minutter siden):

Dette var da på en Renault Mégane 98-modell. Søt bil jeg hadde relativt mye glede av de månedene jeg eide den. 

https://images.search.yahoo.com/search/images;_ylt=AwrNZUvO0IhkwLIVbxhXNyoA;_ylu=Y29sbwNiZjEEcG9zAzEEdnRpZAMEc2VjA3Nj?p=renault+megane+98&fr=mcafee

Endret av Karltorbj
Lenke til kommentar
Wheeljack skrev (2 timer siden):

Ca 1995: 1984 mod Tempo Corvette - 98 bly med en skvett totaksolje oppi.

Husker ikke akkurat priser første gangen jeg fylte, men den sommeren så tror jeg prisene vippa mellom 7 og 8kr literen.
Klippe plenen hos bestemor, så fikk jeg akkurat råd til en tank bensin (med litt olje) og ei tobakkspakke.

Raae de der. Skulle du faa de, til aa gi seg, maatte du ta dem med slegge.

Broren min hadde en maken, kjoerte den litt.

Fant den her.

https://www.google.no/search?q=tempo+corvette+1984&tbm=isch&source=univ&fir=BcMJVSN1dM1aLM%2CIV3rWgloL23tAM%2C_%3B0JGZ5YX32_MWcM%2CiJDPzq2u3e02HM%2C_%3BcRy6-r_sQpI3mM%2Cmgg2_JQcvLiFUM%2C_%3B4hZdy7XxE28YQM%2CsYuwnKzgghEu5M%2C_%3BNG28FGo0t51U0M%2CaTHLA0oyTESlRM%2C_%3B_1AOsoHYjaz8lM%2CYGFj2g1CKZcmbM%2C_%3BWlqHL1Q302FbIM%2Cu6Hjfo4zXxmI9M%2C_%3B6KKNLu9xRPPPDM%2CzG8O8qQMtSvSuM%2C_%3BnhgY3t-QFZdNwM%2CYGFj2g1CKZcmbM%2C_%3B6x0Ir8sL-wzStM%2Cr_FoyqN21fWwuM%2C_&usg=AI4_-kRoZ-OQFj2DVmVS2GTQS1yQ22p5jQ&sa=X&ved=2ahUKEwiUvd3fjsH_AhVFEBAIHetVAukQjJkEegQIExAC&biw=1366&bih=657&dpr=1 

Endret av Karltorbj
Lenke til kommentar
Musefella skrev (På 11.6.2023 den 0.34):

Rundt 8 kr literen i 2001, hadde fylt 16 og fikk en Suzuki rmx 50 moped i bursdagsgave. Hadde min første sommerjobb samme år som maler og tjente da 137kr i timen.

 

Tenkte dere maatte faa se denne, den ser ut til aa vaere skikkelige greier. Suzuki vet du.

https://www.google.no/search?q=suzuki+rmx+50&tbm=isch&ved=2ahUKEwicsuHijsH_AhXy-ioKHXPpAo0Q2-cCegQIABAA&oq=susuki+rmx&gs_lcp=CgNpbWcQARgDMgQIABAeMgkIABAYEIAEEAoyCQgAEBgQgAQQCjIJCAAQGBCABBAKOgUIABCABDoHCAAQGBCABDoICAAQgAQQsQM6BAgAEAM6BwgAEIoFEEM6CggAEIoFELEDEEM6BwgAEBMQgAQ6BggAEB4QEzoICAAQHhATEApQtApYl2Zg5oABaABwAHgCgAFfiAGUDpIBAjI5mAEAoAEBqgELZ3dzLXdpei1pbWewAQDAAQE&sclient=img&ei=idWIZNzJOvL1qwHz0ovoCA&bih=657&biw=1366

Lenke til kommentar
Karltorbj skrev (12 timer siden):

Det tror jeg du har rett i.

Vil paastaa, at den laa paa samme kvaliteten, som Tempoene, men hadde mer krefter.

Det ruklet, de selger i dag, gaar jo inn og ut, paa verkstedene.

Tja, både og i dag også. Honda f.eks. produserer GODE 4T-mopeder. Men det går mye skrot på veiene også. Særlig tvilsomme 2T-scootere fra Kina. Bruk og kast...

Lenke til kommentar
Hanhijnn skrev (1 minutt siden):

Tja, både og i dag også. Honda f.eks. produserer GODE 4T-mopeder. Men det går mye skrot på veiene også. Særlig tvilsomme 2T-scootere fra Kina. Bruk og kast...

Honda ja, glemte de. Hadde forskjellige aarsmodeller, av Honda Dream, 125 cc, naar jeg bodde i oesten.

Det maa vaere den beste jeg har hatt.

Den var bare nasjonalt erklaert, som den beste, der nede, hvor de er foedt, med en motorsykkel. mellom beina.

En motorsykkelinteressert turist, proevde den og sa, "dette er en motorsykkel!"

Og det skal jeg love dere at det var. Toppfarten var "bare" stabilt, 110 km/t, men for en kraft.

Wrom wrom sa den, herlig sykkel.

Lenke til kommentar
Karltorbj skrev (2 timer siden):

Honda ja, glemte de. Hadde forskjellige aarsmodeller, av Honda Dream, 125 cc, naar jeg bodde i oesten.

Det maa vaere den beste jeg har hatt.

Den var bare nasjonalt erklaert, som den beste, der nede, hvor de er foedt, med en motorsykkel. mellom beina.

En motorsykkelinteressert turist, proevde den og sa, "dette er en motorsykkel!"

Og det skal jeg love dere at det var. Toppfarten var "bare" stabilt, 110 km/t, men for en kraft.

Wrom wrom sa den, herlig sykkel.

Ja Honda er anerkjent som "Verdens beste produsent av små bensinmotorer". Det er noe de virkelig kan. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...