Gå til innhold

Egen barnepride trenger vi det? Etiske/ideologiske sider med "Pridepress".


Anbefalte innlegg

fivebigcities skrev (Akkurat nå):

Jeg vil bare presisere at når jeg snakker om "de som hyler", så sikter jeg til woke-trollene, og ikke til de som rister på hodet over dem. Vil tro at det var de Eddie_Peddie siktet til, også.

De er stort sett samme ulla, ekstremister, og de hyler noe helt for jævlig, begge to, men du skal få lov til og være uenig selvfølgelig. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo rett det også, kan ikke fordra folk som Mark Walsh og den andre fyren jeg ikke kommer på navnet på. De er i den kategorien på andre siden som gjør meg kvalm. Men de er ikke personer som blir på en måte kastet etter meg utenom på youtube dersom jeg har sett noe liknende eller ser på shorts der.

Lenke til kommentar
plankeby skrev (1 minutt siden):

Litt digresjon... 

Lovverk må tilpasses dagens situasjon på flere områder.

I England ble det endret i lovtekst at transpersoner med luken i behold ikke får sone i kvinnefengsel. Var en sak der en transperson med voldtekt av mange kvinner krevde å få sone i kvinnefengsel.. 

https://www.google.com/amp/s/amp.theguardian.com/society/2023/feb/26/transgender-women-male-genitalia-banned-from-womens-prisons

Så staten pålegger meg på sett og vis kirurgi for å få lov til å sone for mine forbrytelser som det kjønnet jeg føler meg som?

Det høres da fryktelig trangsynt ut? Har de ikke fått med seg memoet om at kjønn sitter bare i hodet og ikke i underlivet?

-k

  • Liker 1
Lenke til kommentar
RRhoads skrev (1 minutt siden):

De som er lei Pride får gjøre det samme som jeg gjør med fotball hele året. Scrolle forbi. 

Ja. Man får velge hva man vil engasjere seg i osv. 

Så kommer dilemmaet, når det blir press mot barna dine at de skal delta i barnepride. 

Lenke til kommentar
plankeby skrev (Akkurat nå):

Så kommer dilemmaet, når det blir press mot barna dine at de skal delta i barnepride.

Strengt tatt vært et press om deltagelse hele tiden, det er ikke noe nytt, det er ikke så lenge siden jeg leste om et barn med foreldre som ikke ville at dette barnet skulle i kirke, dette barnet ble satt til og rydde opp etter klassefesten før jul ...

Jeg trenger ikke fortelle noen at det som foregår i de hellige bøkene til disse galningene får innholdet i pride til og se ut som sesam stasjon. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
plankeby skrev (Akkurat nå):

Ja. Man får velge hva man vil engasjere seg i osv. 

Så kommer dilemmaet, når det blir press mot barna dine at de skal delta i barnepride. 

Jeg mener de ikke tar skade av det, og det blir litt variasjon på dagene. Nå i juni er det heller ikke så mye som skjer av læring på skolen. Da er det greit å lære litt som de kanskje ikke lærer hjemme. 

Så er det bare å håpe at neste generasjon som vokser opp er litt mindre homofobisk. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (13 minutter siden):

Strengt tatt vært et press om deltagelse hele tiden, det er ikke noe nytt, det er ikke så lenge siden jeg leste om et barn med foreldre som ikke ville at dette barnet skulle i kirke, dette barnet ble satt til og rydde opp etter klassefesten før jul ...

Jeg trenger ikke fortelle noen at det som foregår i de hellige bøkene til disse galningene får innholdet i pride til og se ut som sesam stasjon. 

Men må vi velge mellom at agendaen til privat engasjerte kristne mørkemenn eller FRI rosamenn skal være noe barna våre blir påført i skolens regi?

Hva med at skolen har lærere som lærer barna våre matte og naturfag og diktanalyse og OM religion, homokamp og menneskerettighetserklæringen. Og så kan foreldre ta barna med på fest eller messe eller bekjennelse på eget initiativ?

Hva tror du er grunnen til at utdanningsdirektoratet ikke vil at private organisasjoner skal gi bibler til skoleelever? Hva kan være galt med at små barn får enkel tilgang til kjærlighetens religion tror du?

Endret av knutinh
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det var ikke snakk om et hotell som ikke ville henge opp et prideflagg her. Det er snakk om en hotellkjede som kom med et forbud om at hotellene kunne henge opp flagg. 

Nå tipper jeg her, men kan det tenkes at de er redde for hva hotellbesøkende fra andre land vil si?

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
RRhoads skrev (2 minutter siden):

Det var ikke snakk om et hotell som ikke ville henge opp et prideflagg her. Det er snakk om en hotellkjede som kom med et forbud om at hotellene kunne henge opp flagg. 

Hva er forskjellen? Strukturen kan være sentralt styrt eller lokalt styrt.

McDonalds har antagelig en svært detaljert liste over hva de lokale franchise (?)-tagerene skal og ikke skal gjøre.

Sitat

Nå tipper jeg her, men kan det tenkes at de er redde for hva hotellbesøkende fra andre land vil si?

Kanskje. Eller så ser de at dette bærer ut i et lende hvor man får en hotellkjede for SP-velgere og en annen for Frp-velgere, og de ønsker å motvirke det, for heller å fokusere på rene rom til en ok pris?

-k

Endret av knutinh
Lenke til kommentar
knutinh skrev (1 minutt siden):

Hva er forskjellen? Strukturen kan være sentralt styrt eller lokalt styrt.

McDonalds har antagelig en svært detaljert liste over hva de lokale franchise (?)-tagerene skal og ikke skal gjøre.

-k

Det er forskjell på å forby en ting og å gjøre det frivillig. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (2 timer siden):

Å distansere seg fra en rettighetskamp der en minoritet utsettes for mistenkeliggjøring, hat og terror er ingen nobel eller «nøytral» innstilling. Da oppfattes denne distanseringen og plutselig behovet for «nøytralitet» som en snodig ytring med rar timing

Kunne ikke dette like gjerne ha omhandlet Palestinere? Eller Israelere? Eller litt av begge?

Hvordan synes du en bedrift skal plassere seg i synet på staten Israel?

-k

Endret av knutinh
Lenke til kommentar
fivebigcities skrev (6 minutter siden):

Samtidig, så trenger man ikke å være en ekstremist for å synes at de som mener at kjønn er noe vi velger er idioter.

Nei de er nok ekstremister igjen, eller bare veldig veldig uinformerte, men det er ikke en god grunn til å bli medlem av det andre hylekoret som også er veldig dårlig informert. 

knutinh skrev (3 minutter siden):

Men må vi velge mellom at kristne mørkemenn eller FRI rosamenn skal være noe barna våre blir påført i skolens regi?

Nei det bør kunne velges vekk, og det bør gis et bedre alternativ enn å rydde for de andre elevene, ellers er det ikke noen vits i å møte opp i det hele tatt.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
RRhoads skrev (1 minutt siden):

Det er forskjell på å forby en ting og å gjøre det frivillig. 

Opplagt men hva er relevansen for denne diskusjonen? Om man hadde flyttet ansvaret et hakk ned i organisasjonen så hadde kanskje direktøren for et thon hotell i Brumundal bestemt at de ikke skulle flagge, noen ansatte hadde protestert og vi hadde hatt den samme debatten.

-k

Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (5 minutter siden):

Nei det bør kunne velges vekk, og det bør gis et bedre alternativ enn å rydde for de andre elevene, ellers er det ikke noen vits i å møte opp i det hele tatt.  

Der er vi _helt_ enig.

Skolen bør være litt tannlaus og uten brodd sånn at 95-99% av elevene føler at de kan følge all undervisning. I tilfeller hvor undervisningen blir for kontroversiell (eller elev/foreldre for sær) så må skolen tilby et fullgodt alternativ.

Men det er altså et uttalt mål fra utdanningsdirektoratet at undervisningen skal være mangfoldig og pluralistisk så færrest mulig ser behovet for å søke fritak.

-k

Endret av knutinh
Lenke til kommentar
knutinh skrev (Akkurat nå):

Opplagt men hva er relevansen for denne diskusjonen? Om man hadde flyttet ansvaret et hakk ned i organisasjonen så hadde kanskje direktøren for et thon hotell i Brumundal bestemt at de ikke skulle flagge, noen ansatte hadde protestert og vi hadde hatt den samme debatten.

-k

Nå er det ikke noe Thon Hotell i Brumunddal, men hvis det var det, så ville det nok ikke skapt like mye debatt. Jeg ville ikke brydd meg i nevneverdig grad om det, på samme måte som at jeg ikke bryr meg i nevneverdig grad om at ikke alle skoleklasser og barnehager drar på barnepride. Hvis det hadde kommet et forbud mot at barn skulle dratt på barnepride hadde jeg brydd meg. 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
RRhoads skrev (1 minutt siden):

Nå er det ikke noe Thon Hotell i Brumunddal, men hvis det var det, så ville det nok ikke skapt like mye debatt. Jeg ville ikke brydd meg i nevneverdig grad om det, på samme måte som at jeg ikke bryr meg i nevneverdig grad om at ikke alle skoleklasser og barnehager drar på barnepride. Hvis det hadde kommet et forbud mot at barn skulle dratt på barnepride hadde jeg brydd meg. 

Hva om det kom et påbud om flagg fra sentralt hold?

-k

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...