Gå til innhold

Ghettofiseringen av Norge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Felvinter skrev (22 timer siden):

Ungdom som røyker og barn som roper hadde vi som kjent ikke noe problem med før innvandrerne kom.

Hvis du vil bli tatt seriøst anbefaler jeg deg å ikke fremstå som en amerikansk pastorkone som er redd for rapmusikk. 

Problemet er nok mer dyptgripende enn klassiske generasjonsmotsetninger.

Eksempelvis utbredelsen av våpen i de forskjellige miljøene. Fullt forståelig ut fra et selvforsvarssynspunkt, men fullstendig forkastelig ut fra rettsstatens prinsipper. Ghettofisering skaper grobunn for kriminalitet, mistenksomhet, mistillit og konflikter.

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Det skal mye til for ikke å få et oppstykket og ødelagt samfunn når man tar inn folk som er så vidt forskjellig fra den øvrige befolkning.

Det er populært å si at utviklinga minner om et eksperiment på noens bekostning. Er dette et av disse eksperimentene?

Endret av BadCat
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
BadCat skrev (6 minutter siden):

Det skal mye til for ikke å få et oppstykket og ødelagt samfunn når man tar inn folk som er så vidt forskjellig fra den øvrige befolkning.

Det er populært å si at utviklinga minner om et eksperiment på noens bekostning. Er dette et av disse eksperimentene?

Det kunne det jo for så vidt være - jo mindre samhold i samfunnet, desto sterkere elite. Historisk sett var de mest multikulturelle landene i Europa også de mest autoritære (Østerrike-Ungarn, Russland/Sovjet).

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Mr.Duklain skrev (34 minutter siden):

Enig der. Mye småkrangling, konspirasjonsteorier og whataboutismer. 

Men sånn blir det egentlig alltid når man prøver å ha en seriøs debatt om innvandring. 

Har man andre meninger om innvandring enn «kjør på!!!» blir man dessverre utsatt for useriøse og grove personangrep og sjikane og i verste fall forfølgelse fra woke/venstreradikale/-ekstreme folk, så da blir debatten deretter :hm:

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Atib Azzad skrev (17 timer siden):

Jeg håper ikke slike folk representerer flertallet i Oslo.

Håper du at flertallet vil nekte lovlige ytringer i det offentlige rom? Det hverken håper eller tror jeg.

Sitat

det store flertallet av osloborgere er likegyldige til spredning av konspirasjoner i offentlige rom

Det var ikke det jeg sa. Men i motsetning til ytterliggående illiberale kansellerings-fantaster så tror jeg at de har bedre ting å bekymre seg for enn om en mer eller mindre sprø forfatter får fortelle om boken sin til 12 oppmøtte.

-k

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Entern skrev (9 minutter siden):

Har man andre meninger om innvandring enn «kjør på!!!» blir man dessverre utsatt for useriøse og grove personangrep og sjikane og i verste fall forfølgelse fra woke/venstreradikale/-ekstreme folk, så da blir debatten deretter :hm:

Heldigvis stor forskjell på sunn skepsis og tro på Great Replacement Theory. 

Du frontet vel denne teorien og henviste til Frankrike.  

Litt spesielt at et eks-vigrid medlem inviterer forfatteren til å tale i Norge. 

 

 

 

Endret av Psykake
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Entern skrev (3 minutter siden):

Har man andre meninger om innvandring enn «kjør på!!!» blir man dessverre utsatt for useriøse og grove personangrep og sjikane og i verste fall forfølgelse fra woke/venstreradikale/-ekstreme folk, så da blir debatten deretter :hm:

Ja samtidig er alle høyreraddisene engler som ikke i sin villeste fantasi kunne finnet på og fortalt en løgn eller bruke ufin debatt teknikk.   

  • Liker 2
Lenke til kommentar
knutinh skrev (2 minutter siden):

Håper du at flertallet vil nekte lovlige ytringer i det offentlige rom? Det hverken håper eller tror jeg.

Det var ikke det jeg sa. Men i motsetning til ytterliggående illiberale kansellerings-fantaster så tror jeg at de har bedre ting å bekymre seg for enn om en mer eller mindre sprø forfatter får fortelle om boken sin til 12 oppmøtte.

-k

Jeg misunner på en måte mennesker som har som sin største bekymring (for Oslo, Norge, verden eller noe helt annet) at en ukjent forfatter får snakke til 12 fremmøtte 😅

De må ha veldig trygge og bekymringsløse liv 😅

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Psykake skrev (1 minutt siden):

Heligvis forskjell på sunn skepsis og tro på Great Replacement Theory. 

Du frontet vel denne teorien og henviste til Frankrike.  

Litt spesielt at et eks-vigrid medlem inviterer forfatteren til å tale i Norge. 

 

 

 

Jeg henviste til Frankrike ja der hele byer er mer eller mindre overtatt av muslimske innvandrere.

Jeg henviste også til Sverige.
Lyst til å flytte til Malmö?
Er det et fristende sted å bo?
 

Enig om det med eks-Vigrid. Grusomme mennesker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Psykake skrev (17 timer siden):

Mener du oppriktig at dette er ypperlige spørsmål til det jeg skrev? Det er ikke slik at jo flere spørsmål du stiller, jo bedre er det.

Hva har brenning av t skjorter med mitt spørsmål å gjøre?

Du besvarte en post av meg. Hvis du mangler evnen til å huske hva du svarer på kan du være så snill å ha deg ut herfra? Kanskje du finner noen likesinnede å leke med et annet sted og kan overlate denne tråden til de som har folkeskikk?

https://www.diskusjon.no/topic/1935547-ghettofiseringen-av-norge/?do=findComment&comment=26674441

«Hva er menneskefiendtlig tankegods? Er Maoisme og Stalinisme menneskefiendtlig? Hvem skal sitte i kommitteen som skal avgjøre om et sett tankegods er utformet for å påføre menneskeheten jævelskap?»

Endret av knutinh
  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (3 minutter siden):

Ja samtidig er alle høyreraddisene engler som ikke i sin villeste fantasi kunne finnet på og fortalt en løgn eller bruke ufin debatt teknikk.   

Nei, absolutt ikke, men har ikke sett noe typisk høyreraddis retorikk typ «repatriering av alle muslimer nå!!!» i denne tråden, heldigvis 🙂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
knutinh skrev (Akkurat nå):

Du besvarte en post av meg. Hvis du mangler folkeskikken eller evnen til å huske hva du svarer på kan du være så snill å ha deg ut herfra?

https://www.diskusjon.no/topic/1935547-ghettofiseringen-av-norge/?do=findComment&comment=26674441

«Hva er menneskefiendtlig tankegods? Er Maoisme og Stalinisme menneskefiendtlig? Hvem skal sitte i kommitteen som skal avgjøre om et sett tankegods er utformet for å påføre menneskeheten jævelskap?»

Det at det er flytende grenser mellom maoisme og nazisme burde vel si det meste om den trosretningen…

Og ja artig at det ikke kom noe svar på det spørsmålet…:lol:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...