Gå til innhold

Ghettofiseringen av Norge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Psykake skrev (2 minutter siden):

Du får det til å handle om meg og at jeg anklager deg for å dele nazistisk materiale,

Du har jo ikke klart å vise til dette, jeg utfordrer deg herved til å finne en enkelt setning fra materialet jeg postet som kan tilskrives nazisme. 

Psykake skrev (2 minutter siden):

 

når motivet mitt var å sette lys på hva slags type mennesker det er som omfavner Great Replacement Theory. 

Samt at jeg ikke engang omfavnet det heller, du er beviselig intet annet enn en simpel og tarvelig løgner. Det sier litt om hva slags type mennesker som kun vil stenge ned hele innvandringsdebatten med falske påstander og stråmenn. Ubrukelige troll som ikke er verdig oppmerksomhet. 

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Crooked Cracker skrev (10 minutter siden):

Du har jo ikke klart å vise til dette, jeg utfordrer deg herved til å finne en enkelt setning fra materialet jeg postet som kan tilskrives nazisme. 

Samt at jeg ikke engang omfavnet det heller, du er beviselig intet annet enn en simpel og tarvelig løgner. Det sier litt om hva slags type mennesker som kun vil stenge ned hele innvandringsdebatten med falske påstander og stråmenn. Ubrukelige troll som ikke er verdig oppmerksomhet. 

Konteksten er dekkende nok. 

Jeg mener at videoen du postet som et forsøk på bagatellisere denne gamle franske mannen var produsert av forlaget som ble dannet av et eks vigrid-medlem. 

Videoen tok for seg misforståelser av Great Replacement Theory. Videoen ble produsert av et selskap startet av et eks vigrid-medlem.

Dette var videoen du delte. Ikke jeg. At jeg påpeker et enkelt fakta betyr ikke at jeg troller. 

 

Jeg sa ikke at du omfavnet den.

Du sa Great Replacement Theory ikke er farlig retorikk. Jeg sier det gir rom for tanker når et eks vigrid-medlem omfavner denne teorien. 

Endret av Psykake
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Psykake skrev (1 minutt siden):

Jeg mener at videoen du postet som et forsøkt på bagatellisere denne gamle franske mannen var produsert av forlaget som ble dannet av et eks vigrid-medlem. 

Som du prøver å diskreditere folk her inne med en ekstremt luguber tilkobling, fysj og fy. Det er materialet i seg selv som var gjenstand for belysning, ikke hvem som publiserer. Igjen, host opp en pokkers setning av nazistisk kaliber eller vennligst lukk nebbet.

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Crooked Cracker skrev (5 minutter siden):

Som du prøver å diskreditere folk her inne med en ekstremt luguber tilkobling, fysj og fy. Det er materialet i seg selv som var gjenstand for belysning, ikke hvem som publiserer. Igjen, host opp en pokkers setning av nazistisk kaliber eller vennligst lukk nebbet.

Jeg påpeker et fakta for å belyse hva slags mennesker som støtter Great Replacement Theory. Du trenger ikke å ta på deg en offerrolle. Det fremstår bare trist og litt patetisk. 

Materialet blir omfavnet av et eks vigrid-medlem. Kan du ikke bare annerkjenne det og gå videre i stedet for å oppføre deg som et snowflake

 

 

Endret av Psykake
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Psykake skrev (2 minutter siden):

Jeg påpeker et fakta for å belyse hva slags mennesker som støtter Great Replacement Theory. Du trenger ikke å ta på deg en offerrolle. Det fremstår bare trist og litt patetisk. 

Materialet blir omfavnet av et eks vigrid-medlem. Kan du ikke bare annerkjenne det og gå videre i stedet for å oppføre deg som et snowflake

 

 

Du bedriver kun billig assosieringslek, ikke noe annet. 

Jeg visste at du ikke kunne komme opp med en enkelt setning engang, fordi du vet at du bedriver gjøgleri og fanteri for å avspore debatten.

Jeg har holdt meg saklig og tålmodig gjennom denne diskusjonen, men når du forsøker deg med slike utidelige sprell blir jeg nødt til kalle deg ut for hva du er.

Om du vil diskreditere forleggeren så vær min gjest, men ikke bland meg inn i det takk, jeg kjenner ikke til vedkommende, ei heller kommentert han. Mitt innlegg gikk 100% ut på å se hva forfatteren stod for, på godt og vondt. 

Snowflakes er forøvrig de som vil sensure meninger de ikke følelsesmessig tåler at andre får mulighet til å høre, høres det kjent ut?

 

 

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Crooked Cracker skrev (13 minutter siden):

Du bedriver kun billig assosieringslek, ikke noe annet. 

Jeg visste at du ikke kunne komme opp med en enkelt setning engang, fordi du vet at du bedriver gjøgleri og fanteri for å avspore debatten.

Jeg har holdt meg saklig og tålmodig gjennom denne diskusjonen, men når du forsøker deg med slike utidelige sprell blir jeg nødt til kalle deg ut for hva du er.

Om du vil diskreditere forleggeren så vær min gjest, men ikke bland meg inn i det takk, jeg kjenner ikke til vedkommende, ei heller kommentert han. Mitt innlegg gikk 100% ut på å se hva forfatteren stod for, på godt og vondt. 

Snowflakes er forøvrig de som vil sensure meninger de ikke følelsesmessig tåler at andre får mulighet til å høre, høres det kjent ut?

 

 

Nå dramatiserer du veldig.

Forsøker igjen. Håper du ikke blir fornærmet.  

Du sa Great Replacement Theory ikke er farlig retorikk og poster en video som tar for seg materialet. 

Jeg påpeker at forlaget som diskuterer/støtter materialet har bakgrunn fra den nazistiske organisasjonen Vigrid og at det gir rom for tanker rundt materialet. Kan det være at retorikken er farlig allikevel?  

 

Hva er det med dette som gjør deg såpass  opprørt at du mister tålmodigheten og tyr til personangrep? 

 

Snowflake er skjøre mennesker som blant annet tolker alt ekstremt personlig. Som når du antar at jeg assosierer deg med nazisme. (Det er forøvrig fascinerende at du helt på egen hånd drar den koblingen - alle som er uenige med deg må mene at du er nazist? )

 

Endret av Psykake
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Psykake skrev (14 minutter siden):

Nå dramatiserer du veldig.

Forsøker igjen. Håper du ikke blir fornærmet.  

Du sa Great Replacement Theory ikke er farlig retorikk og poster en video som tar for seg materialet. 

Jeg påpeker at forlaget som diskuterer materialet har bakgrunn fra den nazistiske organisasjonen Vigrid og at det gir rom for tanker rundt materialet. Kan det være at retorikken er farlig allikevel?  

 

Hva er det med dette som gjør deg såpass  opprørt at du mister tålmodigheten og tyr til personangrep? 

 

Snowflake er skjøre mennesker som blant annet tolker alt ekstremt personlig. Som når du antar at jeg assosierer deg med nazisme. (Det er forøvrig fascinerende at du helt på egen hånd drar den koblingen)

 

Til syvende og sist er det bare irrelevant lavmålssvada, om du ikke kan komme med noe kritikk av hva som konkret er sagt av denne forfatteren. Du hevdet indirekte at jeg postet nazistisk materiale, ikke glem at jeg har utfordret deg til å finne en setning som underbygger dette. Inntil du gjør så står du faktisk igjen som en løgner. 

Måten du holder på er veldig destruktiv, irriterende og ikke minst bortkastet tid. Det eneste jeg vil se fra deg er et bevis på at videoen jeg postet inneholdt nazistisk materiale, det en alvorlig antydning som ikke bør tas lett på. Om du ikke kan gjøre det bør du trekke utsagnet tilbake, evt bør en mod ta en kikk på saken for det er over langt grensen for skikk og bruk.

 

Endret av Crooked Cracker
  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Crooked Cracker skrev (2 minutter siden):

Til syvende og sist er det bare irrelevant lavmålssvada, om du ikke kan komme med noe kritikk av hva som konkret er sagt av denne forfatteren. Du hevdet indirekte at jeg postet nazistisk materiale, ikke glem at jeg har utfordret deg til å finne en setning som underbygger dette. Inntil du gjør så står du faktisk igjen som en løgner. 

Måten du holder på er veldig destruktiv, irriterende og ikke minst bortkastet tid. Det eneste jeg vil se fra deg er et bevis på at videoen jeg postet inneholdt nazistisk materiale, det en alvorlig beskyldning som ikke bør tas lett på. Om du ikke kan gjøre det bør du trekke utsagnet tilbake, evt bør en mod ta en kikk på saken for det er over langt grensen for skikk og bruk.

 

Prøv å puste litt og reflekter. Jeg forstår du er i en ekstrem forsvarsposisjon akkurat nå og at det kan påvirke dømmekraften. 

 

For å gjøre det klart og tydelig.

Jeg hevdet ikke indirekte at du postet nazistisk materiale. Jeg har aldri sagt at videoen er nazistisk materiale. 

Dette er meninger du pålegger meg.  

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Psykake skrev (1 minutt siden):

Prøv å puste litt og reflekter. Jeg forstår du er i en ekstrem forsvarsposisjon akkurat nå og at det kan påvirke dømmekraften. 

 

For å gjøre det klart og tydelig.

Jeg hevdet ikke indirekte at du postet nazistisk materiale. Jeg har aldri sagt at videoen er nazistisk materiale. 

Dette er meninger du pålegger meg.  

 

Dine ord:

"Du deler materiale fra et forlag startet av et eks vigrid-medlem. Altså en selverklært nazist. Det vekker naturligvis noen tanker. "

Det er ikke voldsomt komplisert å se hva du forsøker å antyde her.

Uansett er det 100% irrelevant ift til min post, som kun tok for seg forfatterens ord, noe som strengt tatt du også burde gjøre om du først skal stemple han som farlig.  

Du klarer jo ikke å komme med en eneste setning fra mannen, ikke særlig overbevisende rent debattmessig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Crooked Cracker skrev (1 minutt siden):

 

Dine ord:

"Du deler materiale fra et forlag startet av et eks vigrid-medlem. Altså en selverklært nazist. Det vekker naturligvis noen tanker. "

Det er ikke voldsomt komplisert å se hva du forsøker å antyde her.

Jeg fastslår at forlaget er startet av et eks vigrid medlem. En nazist. 

 

Du bedriver bra mental gymnastikk for å tolke det som at jeg anklager deg for å dele nazistisk materiale. På grensen til skammelig.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Crooked Cracker skrev (3 minutter siden):

Som en kommentar til en video jeg postet, for danne en slags kobling. Nekt alt du vil men det 100% gjennomskuelig, at du ror tilbake fordi jeg kaller deg ut på nå endrer ikke dette. 

Koblingen et at teorien, som anser innvandrere/muslimer som en trussel, er omfavnet av et eks-vigrid medlem/nazist. 

Og at det da kan være rom for refleksjon om hvorvidt det er farlig retorikk eller ikke. 

Siden du mener det ikke er farlig retorikk. 

Endret av Psykake
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Psykake skrev (1 minutt siden):

Koblingen et at teorien som anser innvandrere/muslimer som en trussel, er omfavnet av et eks-vigrid medlem/nazist. 

Og at det da kan være rom for refleksjon om hvorvidt det er farlig retorikk eller ikke. 

Siden du mener det ikke er farlig retorikk. 

Kom heller så med spesfikke utsagn i egen kontekst fremfor å trekke inn x folk med x fortid, om du faktisk vil underbygge påstanden din med noe saklig. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Crooked Cracker skrev (6 minutter siden):

Kom heller så med spesfikke utsagn i egen kontekst fremfor å trekke inn x folk med x fortid, om du faktisk vil underbygge påstanden din med noe saklig. 

Det er en ekstrem innvandrerkritisk teori som støttes av en person med nazistisk bakgrunn. 

Gir ikke det litt kontekst?  Jeg sa uansett at det burde gi rom for refleksjon om retorikken er farlig eller ikke. 

Hvis du ikke er overbevist og mener dette er ufarlig,  respekterer jeg din mening og lar det være med det. 

 

 

Endret av Psykake
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Psykake skrev (2 minutter siden):

Det er en ekstrem innvandrerkritisk teori som støttes av en person med nazistisk bakgrunn. 

Gir ikke det litt kontekst? 

Det gir en ensrettet og forenklet kontekst av innholdet som jeg kommenterte, om du ikke kan overbevises om at det er en uheldig tilnærming til debatt kan jeg, om ikke respektere det, også la det være med det.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Crooked Cracker skrev (4 minutter siden):

Det gir en ensrettet og forenklet kontekst av innholdet som jeg kommenterte, om du ikke kan overbevises om at det er en uheldig tilnærming til debatt kan jeg, om ikke respektere det, også la det være med det.

 

En teori som sier at en gruppe mennesker uten etnisk tilhørighet er en trussel mot samfunnet , denne teorien støttes av en person med bakgrunn fra en ideologi som drepte flere millioner mennesker basert på samme prinsipp. 

Det er i dine øyne ensrettet og forenklet. Godt å få det etablert. 

 

Endret av Psykake
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Psykake skrev (3 minutter siden):

En teori som sier at en gruppe mennesker uten etnisk tilhørighet er en trussel mot samfunnet , denne teorien støttes av en person med bakgrunn fra en ideologi som drepte flere millioner mennesker basert på samme prinsipp. 

Det er i dine øyne ensrettet og forenklet. Godt å få det etablert. 

 

Det er ekstremt ensrettet og forenklet, bare for å etablere litt mer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...